Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Kan je nog een beetje sleutelen???
Het begint beetje op elke v6 auto te lijken. Je moet bepaalde zaken demonteren (luchtfilter +LMM gedeelte)voordat je er echt goed bij kan. Maar er is nog voldoende ruimte. Ik heb er op gelet, dat kabels, leidingen zo lopen, dat het overzichtelijk en toegankelijk blijft.
Bijvoorbeeld, Voor de distributie moet wel de radiator eruit. De multiriem over de dynamo moet gespannen gaan worden met een bandenijzer van onder de auto.
Nadeel word, dat de airco "bovenop" de motor komt de liggen. Dit gaat ruimte richting de spruitstukken flink beperken.
pe1ryx schreef:rembekrachtiger bij voorkeur stralen... ook mooi tankje :mrgreen:
Yeah yeah Alles wordt goed gebruikt! soms wat later dan dat ik zelf wil. Maar het komt zeker!
Het stralen.. levert geen gevaar op voor het membraam? het stof wat binnenin komt?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Hobby even twee plaatjes uit hout oid en schroef die erop. :wink: Dan blijft het grootste deel straalgrit er wel uit. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door pe1ryx »

momenteel ligt er een van de mijne bij de straler,ik heb gewoon een hrc erop gezet met afgeknipte stukjes remleiding,dan kan ik de hrc ook meteen van een fris lakje voorzien

tbv stralen plak je af met DUCT tape,heb nu een actionrol geprobeerd en gaat prima...erg cheap daar
wel ff een paar keer er omheen draaien ,keer of 2 a 3...gebeurt dan niks mee...wel eerst ff goed ontvetten natuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Thanks! Zodra de school open is (hopelijk woensdag) kan ik het stralen. Moet er langs met de astra.. die heeft in de sneeuw een stuurkogel omzeep geholpen... zucht. :roll: Er is teveel in die auto geinvesteerd om deze nu al weg te doen. Maar anders. Je blijft bezig soms..

Weer verder gegaan aan het tankje! Goede resultaten geboekt! Het plastic laat zich uitermate makkelijk smelten, en met een verffohn en een oude soldeerbout kom je een heel ver. Vermoedelijk heb ik deze donderdag klaar, ofcourse dan foto's!

Bij deze ben ik opzoek naar een passende ruitensproeierpompje.

De 75 staat rechtop?? in een "inham" in het tankje? Die moet ik hebben! Als de stekker anders is dan deze van de gtv, dan die ook :oops:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door pe1ryx »

heb ik wel echter niet gratis...

kijk maar...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Tankje is nog steeds niet klaar, heb even op andere locatie gewerkt en geen tools ter beschikking gehad. Wel weer salaris, en heb me uitgeleeft bij verschillende winkels om mijn gereedschap collectie te vergroten.

Tijdens de scheiding heeft mijn vader meeste meegenomen. En 184km rijden is me net te gortig. Anyway:
Afbeelding
Vooral de kriks en assteunen zijn echt heerlijk. Gaat tot 55cm hoog, en is dus genoeg voor het verwijderen van bijvoorbeeld een versnellingbak, of cardanas. (vliegwiel kering)
Afbeelding
Ook had ik nog brilliante ingeving. Ik klaag erover dat mijn koppeling het niet trekt. Maar de kering van mijn bak ligt eruit. Als er dus olie op de plaat gekomen is............ Kortom vlug controleren. Misschien volledige bak revisie doen als het er toch onderuit ligt. Ik roep wel voor hulp (nog nooit gedaan :oops:)
Afbeelding
Een knik in de uitlaat! :!: Iemand ideeen voor flexstukken? Ik zoek het liefst korte. Geen lange.

Waar ik me aan stoorde waren mijn kentekplaten. Voor hing deze scheef naar voren. Achter is vaak geboord, dus gaatjes. Oplossing; In houders, en meteen luxe platen. En het staat GOEED!!
Afbeelding
Afbeelding
Achter is alles fijn verborgen, en is de plaat niet zo op de auto geplakt. Durf niet over straat zo zonder sierstuk... Hopelijk krijg ik het deze week terug van de klasgenoot...
Door de houderplaat voor, moest ik de uitsparing verbreden. Dit gedaan! En zojuist gespoten:
Afbeelding

Iets wat ik zelf mooi vind. Is een gespoten middenstuk van de spiegel. Dus..
Afbeelding
Voorbereidend werk, want heb nu geen zin meer. Ook moet ik de draden weer een keer netjes solderen. Want deze is eruit getrokken een keer. Hoe kan ik de spiegel eruit halen? zodat ik de motor kan checken en contacten schoon kan maken?? Het aansluiten op de joystick komt later wel.

Merkte eneens op.... lekker stoffig.. huff. Met zachte borstel maar eens afdoen voor dat ik fotoshoot ga maken voor klaverblaadje :grin: :jumping:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Melvivio op 08 jan 2011, 00:26, 2 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door GTV42.0 »

Ik heb nog wel mijn "oude" flexibele delen liggen in goede staat Melcher. Foto's staan wel in mijn project topic.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8883
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Ik zou zeggen deze GTV is af maar jij blijft maar bezig :thumbs:
Met die tools kom je weer een tijd uit.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

@Jeroen: Super! ik pb je er spoedig over, Ik neem binnenkort denk ik ook nog even contact op met stefan voor paar spulletjes, Misschien dat het in een zending mee kan?

@Alessandro: Klopt ik heb nog vele ideeen voor deze auto :smile: Ik ben best een perfectionistje :oops: , maar met geduld gelukkig.

Zie hier het resultaat nu de luxeplaat voor netjes hangt :cool: Zien jullie het verschil met de buitenste stukjes. Op het middendeel zit blanke lak. Valt beetje tegen. Misschien meer lagen moeten doen.
Afbeelding

Een tijdje terug had ik het over de vloerbedekkingskapjes. Wat is origineel. Ik ben nu van mening dat ze achter "dunne" busjes hadden, die door het gat van het plastic vielen. Voor mensen die lang zijn, en de kapjes niet weg willen laten is dit een goede middeweg. Met een dremel netjes het plastic geruimd naar 28mm d:
Afbeelding
Goed gelukt! Stoelen kunnen helemaal naar achter! Schuift nergens meer tegenaan!

Edit: De spiegel is klaar.. Heb het bij 1keer blanke lak gelaten. Ben tevreden over het gespoten gedeelte.
Afbeelding
Afbeelding
De vraag heb ik. Het "grijze" gedeelte ook nog mee spuiten? of is dit super naar jullie mening? :?:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8883
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Ziet er netjes uit!
Heb je ze met spuitbuslak gespoten?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Rob GTV6 »

ziet er weer top uit,het grijze van de spiegels zo ik gewoon grijs laten,maarja wie ben ik :?


groet Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

De achterkant van de auto hangt nu te bungelen, en kan ik eindelijk eens goed oordelen hoe erg de bak lekt. Wat de rubbers waard zijn, (ophanging en bak). Hier de eerste dingen die mij opvielen.
De rubbers van de pulsgever (2dradig) en achteruit schakelaars zijn beide kapot
Afbeelding
Het olie lek komt echt van voor, uit het koppelingshuis. Het is dus bijna zeker dat de plaat besmeurd is met olie, en daardoor slipt. Kortom alles gaat er binnenkort onderuit. Hoe weet ik nog niet, maar kan vast wel advies krijgen hier :cool:
Afbeelding
De reden waarom ik naar flexstukken opzoek ben. De uitlaat knalt hier op de ontluchtingsnippel.
Afbeelding
Het idee om dit op te lossen, en tevens de uitlaatspruitstukken te ontlasten. Hier wat en hoe ik het uit wil gaan voeren:
Afbeelding
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door pe1ryx »

zelf gooi ik de hele transaxle in zijn geheel eronderuit...laat ik op een grote krik zakken...als ie eenmaal op de grond ligt(uurtje of 3 a4 werk afhankelijk hoe alles los wil)kun je makkelijk sleutelen :wink:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Carbo »

Op de plaats waar jij ze nu tekent zitten volgens mij ook de originele flexstukken ook :wink: Dus moet goedkomen!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8883
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Die bak heb je zo los inderdaad, stelt eigenlijk niets voor.
Hij lekt behoorlijk :shock:

Wbt de uitlaatbocht over de klauw, je zou kunnen proberen daar een strakker ophangrubber te monteren.
Vaak ben je daarmee klaar.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Yeah de dingen die gespoten zijn vooralsnog met spuitbuslak. (en ook voorzien van wat stofpuntjes, zolder is spuithok)

Als ik verkocht blijf aan de auto, sluit ik een totale restauratie over (hopelijk) enkele jaren niet uit. Dus om te kijken wat ik wil, is het zo even mooi voor het oog, maar niet super natuurlijk.

& Dank voor de tip, Hier had ik zelf ook al aangedacht, maar hiermee ontlast je de spruitstukken niet. Er is helaas te weinig ruimte bij de bumper, als boven de bocht om de uitlaat (hoger) genoeg te hangen. Vermoedelijk bonkt deze dan ook tegen de carrosserie aan. Heb gister de uitsparing in de bumper verbreed, voor het naar links trekken, wat de beste definitieve oplossing geeft. (de buizen hebben buiten diameter van 51mm. Is nogal wat niet? :shock:

Verder ook weer verder gegaan met het vloeistof tankje. Dit nadert zijn finale (bezig met het laatste plaatje er in te solderen) en dan checken of het dicht is en blijft :roll:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8883
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Er krap daar altijd, komt ie niet tegen de remklauwnippel dan wel tegen de stabilisator.
Ligt ook nog aan het merk.

Die spuitbuslak is absoluut niet bestand tegen steenslag.
Had mijn spiegels ook daarmee gespoten...een plaatje...totdat ik ermee ging rijden :cry:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Carbo »

Er krap daar altijd, komt ie niet tegen de remklauwnippel dan wel tegen de stabilisator.
Ligt ook nog aan het merk.
Normaal zit daar natuurlijk een enkele pijp dan helpt vaak ietsje plat slaan en iets strakker zetten. Die is volgens mij wel groter in diameter maar dan blijft wel de remklauw vrij. De dubbele lijkt mij geen standaard pijp maar speciaal op maat gemaakt gelet op al het laswerk in de bochten.

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8883
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Klopt idd Carl , maar vaak met een enkele pijp al een kriem :neutral:
Dus dit is nog netjes gemaakt :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Yeah, netjes gemaakt misschien, maar niet helemaal super doordacht.

Nog een laatste vraag hierover, De mening dusver zijn dat de uitlaat zeer ruim bemete is en het geen effect zal hebben op de flow.

Ik heb van jeroen diameter 45mm flexstukken aangeboden gekregen. De pijpen zijn 51mm dia. Zou de vernauwing een belemmering vormen voor de flow en dus vermogen?

Tevens zijn weer 2 projectjes afgerond:
Afbeelding
Rembekrachtiger in de straalkast op school gehad, en in de zinkprimer gezet. Lekker goedkoop, en licht toch maar hier op zolder reserve.. Zou goed moeten blijven toch? :smile:
Afbeelding
Tank je is eindelijk klaar en waterdicht! de blauwe puntjes waren de laatste lekkage puntjes. Ik geef meteen doe. Mooi is anders, maar het is functioneel, en waterdicht. Ging stukken beter dan dat ik had verwacht, al heeft er op het einde toch wel een lijmpistool bij moeten komen.

En morgenochtend.. wil ik klein stukje door de buurt rijden. Lekkende bak stotende uitlaat intereseerd me even niet, na interclassics vandaag wil ik rijen!!!! :driving:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie