Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

:mrgreen: Als het te maken is voor een acceptabele prijs, de stress van circuit gebruik aan kan, maak ik misschien nog wel setjes bij.

Hopelijk al klaar voor Italia A zandvoort, maar dat zal wel niet lukken. Stress test is dan ook semi-slicks op de Superleggera's. Dit had ik al eerder willen doen, echter moest mijn banden budget naar Leeuwarden... cry.gif
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

Had je langs kunnen komen. .......
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Als in, een verkeersovertreding van xxx€ & 7€ administratie kosten :neutral:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

Ai.........
niet zo fraai, ook nog voorwaardelijk?
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Volgens mij niet. Was een strafbeschikking, dus wel stukje serieuzer dan normale boete. Kon ook niet WOB'en of bezwaar maken. Bezwaar was meteen een rechtszaak, welke je verliest. 35 te hard in bebouwde kom. Mocht er 50, reed er inderdaad 85. Jammer, beter opletten in het vervolg.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Al weer te lang dat ik een update geplaatst heb hier. Druk met nieuw werk, bla bla bla.

Als eerste,
een hele grote hartelijke DANK JE WEL! voor de enorme gastvrijheid en belangeloze hulp van Sven!!
Die toch enkele uren me geholpen heeft met het opnieuw uithangen van de deuren, die nu een stuk beter sluiten en naden hebben die rondom gelijk zijn.

Nogmaals zeer veel :__: en dank je wel!

Afbeelding


Verder waren we bezig met banden hier. Federal RS-R semislicks gekocht, 100€ per band, met productie datum week 22 - 2015. Heel veel verser kan niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maat van de band, gekozen voor 215 40 17 op de 8J OZ. De Federals vallen vrij breed uit. Tevens een 225 was er niet in de platte maat die nodig is om aanlopen te voorkomen.

Het effect van de kleur is niet helemaal zoals ik gehoopt had. Zoals deze is op eerdere foto's, is direct onder TL licht. Er is teveel belicht tijdens het spuiten, waardoor er te voorzichtig geweest is met het zilver.
In het zonlicht zullen ze vast meer flakes laten zien, maar nu vallen ze donkerder uit dan bedoeld.

De witte set wielen zal ik op dezelfde manier gaan spuiten. Maar dan zonder extra belichting, waardoor er meer zilver op komt. Dit blijven toch de circuit velgen, dus maakt me niet zo veel uit.
Lekker :twisted: , dat dan weer wel.

De RS veren zitten er weer onder, maar kwam er toen achter dat de rubbers in de Watt stangen & wyber wel gaar zijn.. Deze wil ik nog vervangen voor Assen, dus WIE O WIE heeft nog wat liggen. Alvast hartelijk dank!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door gtv1981 »

Het geen ik gedaan heb stelt niet zoveel voor
Ik doe dit omdat ik het graag doe
Ik had het ook zelf voorgesteld
Als jij tevreden bent dan ben ik ook tevreden
op een gegeven moment dacht ik wel waar ben ik aan begonnen maar het is toch goed gekomen
en ik heb die dag ook wat bijgeleerd
(dat je bouten kunt los krijgen zonder uit te boren :jumping: )
Veel succes :thumbs:
gr sven
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door stephen »

Fijn bandje , die Federal :mrgreen:

Rijd er het hele jaar op met de Alfetta, alleen niet met sneeuw :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Ziet er weer goed uit de deursponningen :thumbs:
De velgen vind ik te donker, iets meer anteraciet was mooier geweest. :neutral:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Cool! Dat los-lassen van bouten heb ik gejat van "Project Binky'" :cool: Maar is een leuke manier.

Klopt.. Velgen zijn te donker, maar gelukkig heb ik nog een 2e set die ik wel perfect op kleur ga maken :smile:
Deze kan ik ook nog wel meer zilver bij spuiten en nogmaals aflakken, maar daar heb ik nu geen zin in.

Verder heb ik de PU bussen voor in de watt-stangen nieuw gekocht. Met 25% korting niet moeilijk lopen doen.
Ze begonnen wel echt slecht te worden en hebben blijkbaar ook veel te vast gezeten gezien de scheuren in het rubber.
Afbeelding

Dus gestraald, nieuwe PU rubbers. In de fertan, afgelakt zwart met blanke lak en met veel koper vet weer netjes in elkaar gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal onder de auto, de kleine rubbers op 45NM vast. Grote vlieger op 85NM. Alfa geeft aan 39-49 & 50-95NM. Zoek het maar uit mensen wat jullie er mee doen. :--:

Tevens voor Assen de auto nog uitgelijnd, paar nieuwe uitlaatrubbers, koppelingsvloeistof gespoeld en erachter gekomen dat met de nieuwe remmen achter & Pagid blauw de wielen blokkeren...

Dus of gokken dat als alles ingesleten is de rem-balans goed is, of uit voorzorg toch maar een begrenzer potje er nog onderzetten.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door stephen »

Het ziet er allemaal netjes uit :thumbs:

En achteras ingeveerd tijdens vastzetten watt-stangen ,helemaal goed :-)
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Moet ik ook nog eens doen bij de GT :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Echt een aanrader. Of het nu alleen de nieuwe rubbers zijn, of een combinatie van weer de RS veren, semislicks en uitlijning..
De auto rijd erg fijn nu. Voor dagelijks net te weinig comfort, maar dat is met een andere set wielen en zachtere achterveren op te lossen.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Assen is alweer een tijd geleden, maar heb maar mondjes maat tijd om de auto een check-up te geven. Wat er tot nu toe al uit komt:
- Wiellagers voor versleten
- Dynamo is half overleden. Laadspanning 13.2v, met verbruikers aan 12.8v. Nieuwe gebruikte is onderweg. Laat ik reviseren, dan monteren
- Snelheidszender stuk (heb geen KM teller meer), is besteld
- Tankdop rubber is gesneuveld. Benzine overal naar toe gegaan tijdens de laatste sessie. Nieuw rubber is onderweg. Misschien rubber van de tank naar de vulhals ook maar eens vernieuwen. Zowieso maar eens nieuwe brandstofleidingen van voor naar achter leggen met een nieuw filter. Is al paar jaar geleden.
- Koppeling slipte ineens tijdens de laatste sessie. Dus of de keering eruit en olie op de plaat, of voering op. Auto snel eens op een brug om het te bekijken. Heb nog een nieuw beklede koppeling liggen, dus dat is zo over te zetten.

Remmen waren geniaal.. Federals ook. Ophanging ook goed genoeg. 2:20min als ronde tijd is acceptabel lijkt me.

Voor de BBQ de motor schoon gespoten. Niet het slimste idee met dit blok zo blijkt. Water langs de penbobines afgelopen, met een wankel lopende motor als gevolg.
Dus avond schroeven, alles schoon gemaakt. Nieuwe NGK PFR6B bougies erin (huidige zaten er zeker 8jaar in. In mijn beheer niet vervangen, dus misschien zelfs nog vanaf 2001...)

Misschien nog een trackday proberen te pakken dit jaar, dan sparen en distributie wissel volgend jaar.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door stephen »

netjes hoor, die 2:20 :driving:

mooi , dat je huidige set-up een succes is , altijd fijn, als aanpassingen de moeite waard geweest zijn :blue_cool:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Carbo »

Auto zag er zaterdag top uit! Blijft gewoon indrukwekkend zo'n 24 klepper!

Ik zou zelf gaan voor throttle bodies, vind het blok geweldig maar niet de aanzuigbuizen naar 1 kant! Met TB ben je dat probleem gelijk kwijt! maar een prachtige GTV6 met mooi gedetailed lakwerk!

Leuk om elkaar afgelopen zaterdag weer tegen te komen!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Even een schop naar aanleiding van Spectacollo! Mooi veel Alfetta's te zien. De Gtv8 die er stond zeer indruk wekkend. Vrijrijden klassiek 1 ging ook lekker, auto hield zich goed!
Leuk bekende weer te spreken! Mocht er hier iemand bij de organisatie betrokken geweest zijn, dank jullie wel!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Ik was er met mijn legergroene giulia maar heb je niet gezien.

Zeker de airco wel aan gehad? :smile: vies warm weer.. :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Helaas je inderdaad niet gezien! Jammer had graag weer wat bij gekletst. Volgende keer maar weer.
Inderdaad, airco aan tijdens de stint op het circuit, was wel lekker ja haha.

Afgelopen week, op een vrij hete dag (30-32 graden) na 40-50KM snelweg, een motorisch, stationair probleem. Bij terug vallen in toeren, als deze stationair moet lopen valt ie uit. Met wat gas bij geven start ie wel weer. Belast rijden geen probleem, maar je moet ding helpen aan de gang te houden.

Bij koude motor, heeft ie dit niet. Stationairklep werkt wanneer die koud is. Komt niet altijd voor, bijvoorbeeld op spectacollo geen last van gehad.

Tips wat dit zou kunnen zijn, zijn welkom. Ik kan de auto niet uitlezen, weet dus niet of er foutcodes in staan.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Zal maar een reactie op mijzelf geven: Krukas positie sensor. Dat maakt wel een groot verschil.
Via internet een nieuwe gekocht. Oude zat redelijk vast gekoekt, maar beetje bij beetje er wel netjes uit gekregen.

Dynamo nog eens vervangen en stuk kabelboom gemaakt. Deze had een weerstand erin wanneer die warm werd met als gevolg lager voltage. Er zit nog een plek in de kabelboom of zekering kast wat vernieuwd mag worden, maar voor nu kan ik goed leven met 13.2 - 13.8V.

Recent probleempje, een kunststof stangetje van de recirculatie klep is afgebroken door ouderdom. Heb al paar kleine ideeën, maar realiteit is vaak toch lastiger.

Klein beurtje gedaan, niks speciaals. Ik zet de auto ook in voor woon werkverkeer met mooi weer. Streven 15.000KM dit jaar :mrgreen:

Binnenkort APK, maar verwacht daarmee geen problemen.
En halverwege dit jaar 40 jaar oud! Ben benieuwd of ik automatisch de brief krijg voor volledige vrijstelling. Mag je dan ook in de wintermaanden er mee rijden?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie