Gais' 1974 Alfetta 1.8

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gais
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 aug 2009, 20:36
Locatie: Hilversum

Gais' 1974 Alfetta 1.8

Bericht door Gais »

Ook hier maar eens een project topic openen. Heb haar nu ruim een jaar en nog steeds niet bar veel aan gedaan... Als excuus heb ik mijn andere auto die een sneller blok heeft gekregen. Maar nu was het weer tijd om eens verder te gaan want afgezien van een paar rondjes in de buurt heb ik er nog niet echt veel kilometers mee gemaakt.

Heb haar gekocht omdat ik altijd een Alfetta wilde, niet veel geld had en dit een mooie kans leek om te leren plaatwerken...

Zoals ik haar kocht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat ze niet al te best was wist ik al.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gais
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 aug 2009, 20:36
Locatie: Hilversum

Bericht door Gais »

Gelijk in het diepe en na een eerste poging om de dorpel te vervangen halverwege besloten dat het mij niet beviel en weer een nieuwe poging gewaagd. Aan de rechterkant zit de dorpel er weer inmiddels redelijk naar mijn zin in. Niet helemaal perfect maarja, het blijft de eerste dorpel die ik ooit vervangen heb.

Afbeelding

Inmiddels wat moed gekregen eb aan de andere kant begonnen.

Hier alvast een nieuwe kriksteun en laatste stukje binnendorpel gelijk een punt waar de twijfel toe begon te slaan. Zoals is te zien heb ik het buitenspatbord weggeslepen en kijken wij tegen een rot binnenscherm en stukje c-stijl aan. Geen makkelijk klusje voor een beginner.
Afbeelding
Afbeelding

Dat maar even opzij geschoven en wat makkelijkers gepakt. Bodem eruit geslepen en ben ik de langsligger wat beter gaan bestuderen, als er geen bodem inzit kan je er makkelijker bij uiteraard.
Afbeelding

En toen zag ik dit, dat die langsligger niet helemaal fris was wist ik al maar ik begin mij nu echt af te vragen waar ik aan ben begonnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Kijk aan :shock: hier zit nog wel het nodige werk aan. Ik krijg soms het idee dat de Alfetta sedan erger roest dan de GTV GTV6.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Geweldige auto! eerste serie zo te zien ( smalle hartje en de drie streepjes in de grille).

Daar ga je wel van leren lassen en plaatwerken zo te zien.. :oops: In ieder geval succes ermee!
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gais
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 aug 2009, 20:36
Locatie: Hilversum

Bericht door Gais »

Om eerlijk te zijn, de moed is mij nu wel een beetje in de schoenen gezakt... Had al een waslijst aan laswerk en dat wordt alleen maar langer en ingewikkelder.

Had gehoopt dat ik zegmaar alles onder de deuren vrij snel klaar kon hebben maar nu met die langsliggers erbij en nog wat andere plekjes... Misschien toch maar helemaal strippen en een draaispit zien te regelen.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Kijk maar eens naar mijn project vanaf pagina 7. Ik zou alleen de spatborden vervangen en 1 kriksteun linksvoor.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gais
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 aug 2009, 20:36
Locatie: Hilversum

Bericht door Gais »

Zo gaat het altijd natuurlijk, wist dat zelf ook wel. Om de moed er een beetje in te houden kijk ik op verschillende forums naar andere projecten, dan valt deze Alfetta ook wel weer mee :grin: Het moeilijkste vind ik nog dat ik er vrede mee moet hebben dat het nooit perfect zal worden, daarvoor ben ik nog lang niet goed genoeg.

Wilde het wel klein houden, dus zoveel mogelijk op de auto laten zitten. Maar begin me er steeds meer aan te storen dat er dan altijd wel iets in de weg zit.
Gais
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 aug 2009, 20:36
Locatie: Hilversum

Bericht door Gais »

Ik vroeg mij af of iemand nog een gouden tip heeft om een nieuw stukje binnenspatbord na te maken...
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Even mailen naar Frank Hanel in Duitsland :wink:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Of een buitenscherm rand (als die leverbaar zijn) gebruiken, als basis. Wordt vaker gedaan, ook door pro's en gaat goed en relatief gemakkelijk. Of het de gouden is, weet ik niet, maar wél een tip. :wink:
Gais
Novizio
Novizio
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 aug 2009, 20:36
Locatie: Hilversum

Bericht door Gais »

Dat vind ik wel een hele goede eigenlijk.
Plaats reactie