1.8 Sedan '82
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: 1.8 Sedan '82
puik werk allemaal
weet niet of je het al geprobeerd hebt maar de onderste fuseekogel kun je proberen eraf te krijgen door een steenbeitel tussen de fusee en de fuseekogel te meppen...
zo mep je de kraag dus los...
hier nog nooit zonder succes..
weet niet of je het al geprobeerd hebt maar de onderste fuseekogel kun je proberen eraf te krijgen door een steenbeitel tussen de fusee en de fuseekogel te meppen...
zo mep je de kraag dus los...
hier nog nooit zonder succes..
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: 1.8 Sedan '82
Heb het ook zogedaan - maar niet mis slaan, kan een wat dikke hand opleveren
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: 1.8 Sedan '82
misslaan is AUW
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 1.8 Sedan '82
Vanmorgen de benzinefilters via de post ontvangen, gelijk gemonteerd:
Daarna verder aan de fusees.
Eerst een tool in elkaar gedraaid met hulp van pa.
Het werkte niet helemaal zoals we wilden: met behulp van een potkrikje de boel in gang gezet.
Potkrikje bovenop de draagarm, op maat gedraaide bus aan de onderzijde vlak langs de fusee af.
De druk van het potkrikje duwde de fusee via het korte stukje M8 ietsjes naar beneden.
De kogel gaf enkele mm om vervolgens volledig te blijven staan waar ie stond.
Toen idd maar de beitels ter hand genomen. Dit had het gewenste effect, mede door de enkele mm die we al hadden bereikt met de pers-tool.
Natuurlijk minimaal 1 keer op m'n hand gemept....gloeiendegloeiende....
De gedraaide bus heeft 2 verschillende diameters: een zijde voor verwijdering van de fusee, dus op maat van de draagarm nét iets groter dan de fusee-kraag.
De andere maat is om de nieuwe fusee erin te persen: die past precies op de kraag van de fusee.
De boosdoeners:
De Castor-upgrade ook gelijk uitgevoerd.
Heb wel nog even moeten pielen aan de alu-spacers: het plaatwerk bij de alfetta loopt iets bol daar waar de castorstang naar binnen gaat, daardoor paste de alu-spacer niet. Ik heb hem wat moeten bijvijlen aan een zijde.
Plaatwerk hier rondom is erg hard, hier en daar wat vliegroest op een naadje.
Heb ik schoongeborsteld en ingespoten met epoxy.
Daarna de draagarm volledig ontroest mbv roterende staalborstel op de flex.
Vooral de linker draagarm was aardig verroest aan de binnenzijde waar de fuseekogel zat.
Naven lekker aan het drogen, 3 verse lagen epoxy.
Kleurt ook mooi zwart, hoef je niets meer aan te doen.
Wilde eerst nog zwarte bodyschutz erover zetten, maar dat laat ik achterwege.
Dat Brunox is topspul moet ik zeggen
De Bilsteins kunnen er nu ook op:
Daarna verder aan de fusees.
Eerst een tool in elkaar gedraaid met hulp van pa.
Het werkte niet helemaal zoals we wilden: met behulp van een potkrikje de boel in gang gezet.
Potkrikje bovenop de draagarm, op maat gedraaide bus aan de onderzijde vlak langs de fusee af.
De druk van het potkrikje duwde de fusee via het korte stukje M8 ietsjes naar beneden.
De kogel gaf enkele mm om vervolgens volledig te blijven staan waar ie stond.
Toen idd maar de beitels ter hand genomen. Dit had het gewenste effect, mede door de enkele mm die we al hadden bereikt met de pers-tool.
Natuurlijk minimaal 1 keer op m'n hand gemept....gloeiendegloeiende....
De gedraaide bus heeft 2 verschillende diameters: een zijde voor verwijdering van de fusee, dus op maat van de draagarm nét iets groter dan de fusee-kraag.
De andere maat is om de nieuwe fusee erin te persen: die past precies op de kraag van de fusee.
De boosdoeners:
De Castor-upgrade ook gelijk uitgevoerd.
Heb wel nog even moeten pielen aan de alu-spacers: het plaatwerk bij de alfetta loopt iets bol daar waar de castorstang naar binnen gaat, daardoor paste de alu-spacer niet. Ik heb hem wat moeten bijvijlen aan een zijde.
Plaatwerk hier rondom is erg hard, hier en daar wat vliegroest op een naadje.
Heb ik schoongeborsteld en ingespoten met epoxy.
Daarna de draagarm volledig ontroest mbv roterende staalborstel op de flex.
Vooral de linker draagarm was aardig verroest aan de binnenzijde waar de fuseekogel zat.
Naven lekker aan het drogen, 3 verse lagen epoxy.
Kleurt ook mooi zwart, hoef je niets meer aan te doen.
Wilde eerst nog zwarte bodyschutz erover zetten, maar dat laat ik achterwege.
Dat Brunox is topspul moet ik zeggen
De Bilsteins kunnen er nu ook op:
Laatst gewijzigd door Fetta op 22 jul 2011, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: 1.8 Sedan '82
netjes,mooi tooltje voor de fuseekogels,eruit doe ik weliswaar met beitel maar erin heb ik ook nog geen goed verhaal over...goed idee
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 1.8 Sedan '82
pe1ryx schreef:netjes,mooi tooltje voor de fuseekogels,eruit doe ik weliswaar met beitel maar erin heb ik ook nog geen goed verhaal over...goed idee
Thanx.
Ik ben welliswaar niet de bedenker van deze tool.
Pa is wat betreft de brains.
Vraag hem niet om olie te verversen, maar dit soort ongein uitdenken daar leeft ie voor.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 1.8 Sedan '82
Fetta schreef:
Daarna de draagarm volledig ontroest mbv roterende staalborstel op de flex.
Vooral de linker draagarm was aardig verroest aan de binnenzijde waar de fuseekogel zat.
Naven lekker aan het drogen, 3 verse lagen epoxy.
Kleurt ook mooi zwart, hoef je niets meer aan te doen.
Wilde eerst nog zwarte bodyschutz erover zetten, maar dat laat ik achterwege.
Dat Brunox is topspul moet ik zeggen
Ralph, de brunoxlaag moet je wel altijd afdekken met een toplaag !!!
Maar dan wel een 2K lak op die plek anders blijft het niet lang zitten.
De motip lak vliegt er net zo hard weer af...
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 1.8 Sedan '82
waarom moet die brunox worden afgedekt?
Ik las het op de verpakking, maar zie niet in waarom?
Het spul wordt keihard.
Ik las het op de verpakking, maar zie niet in waarom?
Het spul wordt keihard.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 1.8 Sedan '82
Als het gaat regenen en het wordt nat dan blijft hij niet zwart
En het is idd een adviespunt.
En het is idd een adviespunt.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 1.8 Sedan '82
check pb.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 1.8 Sedan '82
Vandaag het advies van "een zeker iemand" ter hand genomen en de stoute schoenen aangetrokken:
Alles staat nu in 3 lagen Brunox en 2 lagen 2K lak.
Resultaat mag er zijn voor een non-spuiter.
Na wat gepiel met de druk van de compressor, deed het beestje het wonderwel erg goed.
Alles staat nu in 3 lagen Brunox en 2 lagen 2K lak.
Resultaat mag er zijn voor een non-spuiter.
Na wat gepiel met de druk van de compressor, deed het beestje het wonderwel erg goed.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: 1.8 Sedan '82
Ziet er goed uit
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 1.8 Sedan '82
Fusees geperst:
Uploaded with ImageShack.us
Ophanging is klaar.
30mm stabi hangt er ook onder, morgen even bevestigingsbouten scoren:
Uploaded with ImageShack.us
Aan de PU rubbers heb ik flink wat moeten weghalen met de slijptol om e.e.a. goed passend te krijgen.
Maar het zit.
Uploaded with ImageShack.us
Morgen het stuurhuis uitbouwen.
Uploaded with ImageShack.us
Ophanging is klaar.
30mm stabi hangt er ook onder, morgen even bevestigingsbouten scoren:
Uploaded with ImageShack.us
Aan de PU rubbers heb ik flink wat moeten weghalen met de slijptol om e.e.a. goed passend te krijgen.
Maar het zit.
Uploaded with ImageShack.us
Morgen het stuurhuis uitbouwen.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 1.8 Sedan '82
Aha je bent bij lemmens geweest
Dat gaat een heel stuk langer mee in het vooronder!
Dat gaat een heel stuk langer mee in het vooronder!
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 1.8 Sedan '82
AlfettaOwner schreef:Aha je bent bij lemmens geweest
Dat gaat een heel stuk langer mee in het vooronder!
yip.
Je had me overtuigd.
Gaat prima met het spuitpistooltje.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 1.8 Sedan '82
Vandaag spica stuurhuis uitgebouwd. Altijd een leuk klusje, vettige handjes gegarandeerd.
De draaieindes waarop de stuurkogels zaten waren in de loop der tijd behoorlijk verroest, de spoed was op veel plaatsen moeilijk te vinden tussen alle roest.
Heeft even geduurd voordat ik dat weer gangbaar had. Gehele draadeind opgeschuurd en met een sleutelvijl nagegaan, spoed voor spoed. Gelukkig werd de boel weer gangbaar, inclusief de borgdmoeren, die zaten volledig vastgekoekt.
De stuureindes vertoonden geen speling; oud vet eruit, nieuw vet erin.
Nieuwe hoezen en klemmen.
Boel grondig ontvet en gepoetst, daar waar nodig gesmeerd, en klaar voor inbouw.
Morgen het plaatwerk waarop stuurhuis bevestigd zit even grondig schoonmaken, en dan de boel terug monteren.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Vers remmateriaal & bevestigingsclips liggen tevens klaar:
Uploaded with ImageShack.us
De draaieindes waarop de stuurkogels zaten waren in de loop der tijd behoorlijk verroest, de spoed was op veel plaatsen moeilijk te vinden tussen alle roest.
Heeft even geduurd voordat ik dat weer gangbaar had. Gehele draadeind opgeschuurd en met een sleutelvijl nagegaan, spoed voor spoed. Gelukkig werd de boel weer gangbaar, inclusief de borgdmoeren, die zaten volledig vastgekoekt.
De stuureindes vertoonden geen speling; oud vet eruit, nieuw vet erin.
Nieuwe hoezen en klemmen.
Boel grondig ontvet en gepoetst, daar waar nodig gesmeerd, en klaar voor inbouw.
Morgen het plaatwerk waarop stuurhuis bevestigd zit even grondig schoonmaken, en dan de boel terug monteren.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Vers remmateriaal & bevestigingsclips liggen tevens klaar:
Uploaded with ImageShack.us
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 1.8 Sedan '82
Ziet er weer netjes uit !
Je bent wel goed bezig met je vakantietijd
Je bent wel goed bezig met je vakantietijd
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 1.8 Sedan '82
Thanx.
Vertel ze dat hier thuis ook maar 's.......
Vertel ze dat hier thuis ook maar 's.......
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: 1.8 Sedan '82
Goed bezig Fetta, maar zijn kleine foto's goedkoper
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)