1.8 Sedan '82

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door Fetta »

GTV42.0 schreef:Goed bezig Fetta, maar zijn kleine foto's goedkoper :wink:

Nee, :blue_lol: , dat verd*mde Tinypic ligt er continu uit...grr...dus daarom effe via deze (kleinere) weg.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door Fetta »

Vandaag het stuurhuis terug geplaatst.
Eerst de boel in het vooronder schoongemaakt.
Wat een bende is dat daar altijd. :shock:
Een halve emmer grond/zand/zooi/vet heb ik wel van dat balkje afgeschraapt.

Ziehier een schoon straatje:
(het blok heb ik wat later schoongemaakt van onder, ook zo'n fijne vetzooi)
Afbeelding

en nog eentje van de onderzijde, verse moertjes en splitpen:
Afbeelding


Daarna gestart met de bekabeling; bijna alles netjes kunnen aansluiten, nog enkele kabeltjes waarvan ik effe moet checken hoe ze precies moeten lopen en waar ze op thuis horen.


Ontsteking zit ook weer op z'n plek:


De bumper & grille provisorisch ervoor gezet, morgen even nieuwe bouten en schroefjes halen om de boel vast te zetten:

Afbeelding

Vloeistoftankjes ook weer netjes op hun plek voorzien van nieuwe slangen:

Afbeelding


Heb de castorarmen trouwens behoorlijk moeten inkorten, zo'n 2 cm, om de boel passend te krijgen.
Er is nu bijna geen stelruimte meer over, dus ik schat dat ik draad moet gaan bijtappen.
Even afwachten wat de uitlijning zegt.

Ook ga ik denk ik toch voor de Lokari-schermen voor in de wielkasten. Heb originele spatplaten gevonden, maar zijn nog duurder dan de lokari's..! :shock:


Tot slot de stofplaten op de voorophanging geschroefd, voorzien van vers laklaagje.

Afbeelding

Morgen de remmen en de velgen.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door stefgtv6 »

Mooi werk Fetta, ziet er allemaal zeer netjes uit! :thumbs:
Ben ook wel benieuwd wat straks je mening is over de invloed van de 30mm stabi op het weggedrag.
Heb je die trouwens gewoon gemonteerd zonder van die verstevigings driehoekjes in te lassen? Zag op de performateksite dat ze die aanbieden. Vanaf welke dikte van de stabi zou het nou wenselijk of noodzakelijk zijn om die er in te lassen??
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door Fetta »

stefgtv6 schreef:Mooi werk Fetta, ziet er allemaal zeer netjes uit! :thumbs:
Ben ook wel benieuwd wat straks je mening is over de invloed van de 30mm stabi op het weggedrag.
Heb je die trouwens gewoon gemonteerd zonder van die verstevigings driehoekjes in te lassen? Zag op de performateksite dat ze die aanbieden. Vanaf welke dikte van de stabi zou het nou wenselijk of noodzakelijk zijn om die er in te lassen??
Ik ken die stukjes idd van hun site, maar waar moeten die gelast worden????

Ik ga geen circuitwerk aan met deze alfetta, het zal standaard woon/werk en weekend worden.
Indien de stabi te heftig is voor het plaatwerk, moet ik even zien wat ik doe.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door stefgtv6 »

Volgens mij links en rechts onderop het schuin omhoog lopende gedeelte van de chassisplaat waar de stabi onderdoor loopt.
Ik denk echter dat het bij gewoon gebruik wel goed zal gaan.
Stephan en Alessandro hebben deze stabi toch ook onder hun sedans zitten of niet?
Die rijden nog wel eens een rondje op het circuit. Misschien dat die dit weten?
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door Fetta »

Da's dan een erg moeilijke plek om te lassen, dat is allemaal erg krap daar.

Ben idd benieuwd of de gebruikers van de 30mm stabi problemen hiermee hebben. :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door AlfettaOwner »

Ze moeten ze worden ingelast bij de voorste 2 bevestigingspunten onder de radiatorbalk.



Afbeelding
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door Fetta »

ik gok het erop.
Maak me meer zorgen om de bevestigingsbeugeltjes: die zijn nét te klein voor deze stabi.
Ik heb de PU al behoorlijk aangepast door wat vlees weg te slijpen. De beugels passen nu aardig.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door AlfettaOwner »

Hmm raar zijn die van een 75 anders dan :?
Heb daar geen problemen gehad met de montage.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door Fetta »

de PU rubbers waren vrij fors.
Ook zat er geen hoek in, zoals bij de originele rubbers wel.
Omdat het plaatwerk hier iets geknikt is, maken de rubbers een "hoekje".
De PU rubbers waren gewoon recht, ik vermoed dat dit idd voor een 75 het geval is.

Ik zal een een foto schieten van de oude rubbers, dan is de knik duidelijk te zien.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door AlfettaOwner »

Idd Ralph, je kon wel eens gelijk hebben.
Men geheugen laat me even in de steek. :neutral:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door Fetta »

Bumpertje en grille zitten ook op hun plek:

Afbeelding


Vandaag alle slangen vervangen, koelslangen, benzineslangen, vacuum.
Verse klemmetjes overal op.
Bougiekabels erop, ontsteking half/half goedgezet, filterhuis erop, carbsteun erop.
Vloeistoffen vers gevuld.
Bedoeling is om zaterdag de boel op te starten.

Afbeelding

Tot slotte de remschijven voor en de remtangen bevestigd.
Verse blokken erop en een nieuw klemsetje.
Alleen de rvs-remslang loopt niet geheel soepel bij het volledig in-en-uitdraaien, komt waarschijnlijk omdat ik ze in de originele bevestigingsklem die op de draagarm zit heb vastgemaakt.
Effe bekijken hoe dat werkt in de praktijk, anders moet ik hier iets anders op verzinnen.

Afbeelding
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door pe1ryx »

bij het nemen van hoge drempels moet je schuin erover,als je dan een dikke stabi hebt komen er fikse krachten te staan ...

persoonlijk denk ik dat het hier meer lijdt dan op een circuit... :oops:
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door Fetta »

Ik heb de bevestiging van de stabi vandaag eens uitgebreid bekeken.
De kans dat er wat gebeurd zal best aanwezig zijn, het plaatwerk rondom de beugels is nogthans gezond.

Ik zal het een tijdje aankijken, anders gaat ie er weer onderuit.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door maurizio »

het probleem bij pre - 75 transaxles is dat het plaatwerk rond de stabi bevestiging erg dun is.
Maar het valt opzich allemaal wel mee, de uitgescheurde auto's die ik tot nu toe gezien heb, hadden last van spontane ontbindingsprocessen of werden serieus gebruikt.

Verder zijn de krachten die een auto op de openbare weg ziet, niet eens in de richting van circuit gebruik (of je moet geen gevoel voor techniek hebben..... iedere drempel met 4 wielen, iedere put deksel en put in de goot weten te raken met een niet legaal toegestane snelheid :blue_lol: )
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door pe1ryx »

als je een lage auto hebt waardoor je schuin over een drempel moet dan kun je die krachten niet vergeten in dit verband...

in de praktijk komen er ook nogal wat van die dingen,...

ik heb verschillende auto's gesloopt die gescheurd waren en nooit 1keer circuit hebben gezien,en niet al die auto's waren rot op dit punt...

om deze reden probeer ik met dikkere torsies en straffere dempers de dynamische krachten op de stabipunten te verkleinen..krachten verdelen dus

ook ga ik de punten nog versterken straks...
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door Sander »

Fetta schreef:Alleen de rvs-remslang loopt niet geheel soepel bij het volledig in-en-uitdraaien, komt waarschijnlijk omdat ik ze in de originele bevestigingsklem die op de draagarm zit heb vastgemaakt.
Effe bekijken hoe dat werkt in de praktijk, anders moet ik hier iets anders op verzinnen.

Afbeelding
Zo te zien, heb je het rubber van de originele remslang erover gedaan... dat is heel goed. Als je nu de stalen remslang er iets verder door trekt, zodat ie wat meer lengte/ ruimere bocht heeft bij het wiel.... (dan schiet ie weer terug natuurlijk).... doe dan twee tyrapjes om het rubber (aan weerszijden van dat beugeltje dus), zodat het blijft zitten en je bent er. :wink: (misschien, dat er ergens een fotootje van staat in mijn project topic)

(helaas blijven ze bij latere draagarmen (met andere beugeltjes), zoals bij de 75 er niet in hangen.)
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door Fetta »

Alessandro schreef:
Fetta schreef:Alleen de rvs-remslang loopt niet geheel soepel bij het volledig in-en-uitdraaien, komt waarschijnlijk omdat ik ze in de originele bevestigingsklem die op de draagarm zit heb vastgemaakt.
Effe bekijken hoe dat werkt in de praktijk, anders moet ik hier iets anders op verzinnen.

Afbeelding
Zo te zien, heb je het rubber van de originele remslang erover gedaan... dat is heel goed. Als je nu de stalen remslang er iets verder door trekt, zodat ie wat meer lengte/ ruimere bocht heeft bij het wiel.... (dan schiet ie weer terug natuurlijk).... doe dan twee tyrapjes om het rubber (aan weerszijden van dat beugeltje dus), zodat het blijft zitten en je bent er. :wink: (misschien, dat er ergens een fotootje van staat in mijn project topic)

(helaas blijven ze bij latere draagarmen (met andere beugeltjes), zoals bij de 75 er niet in hangen.)

Dat heb ik al geprobeerd, remslang schiet idd terug.
De stalen remslang is "te glad" en schuift door de ori rubber heen en weer.
Denk idd dat ik de boel bewust moet gaan vastzetten.

Even afwachten wat de praktijk zegt.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door GTV42.0 »

Dit zier er geweldig uit Fetta :__: Kom je ook naar Viva Italia dit jaar in Assen? Ik denk dat ik spreek van "we" als ik zeg dat we deze ook eens live willen bewonderen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: 1.8 Sedan '82

Bericht door AlfettaOwner »

Klinkt raar misschien maar waarom niet daar waar hij in de rubber zit vastkitten met PU ?
Na een nachtje drogen zou het toch zeker niet meer los laten denk ik.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie