1.8 Sedan '82
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
1.8 Sedan '82
vers van de pers.
1.8 sedan uit 1982 in een mooi kleurtje.
Beetje werk, overall 'n vrij harde koets.
Uploaded with ImageShack.us[/quote]
Later meer.
1.8 sedan uit 1982 in een mooi kleurtje.
Beetje werk, overall 'n vrij harde koets.
Uploaded with ImageShack.us[/quote]
Later meer.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
psies, met het lekkere 1.8 blokkie.
Wel....aantal jaartjes geleden deze bella al eens bekeken, maar toen niet gekocht.
Kwam toen bij een andere forummer (GTVboy) terecht, die mij weer tipte toen hij haar wilde verpatsen.
En zie hier.
Ze is compleet, origineel. Zwart lederen interieur, lakwerk goed, plaatwerk 95%. Zeer goede basis. Leuke kleur.
Planning is gewoon APK klaar maken en bollen.
En het allerbelangrijkste: vierkante koplampen.
Wel....aantal jaartjes geleden deze bella al eens bekeken, maar toen niet gekocht.
Kwam toen bij een andere forummer (GTVboy) terecht, die mij weer tipte toen hij haar wilde verpatsen.
En zie hier.
Ze is compleet, origineel. Zwart lederen interieur, lakwerk goed, plaatwerk 95%. Zeer goede basis. Leuke kleur.
Planning is gewoon APK klaar maken en bollen.
En het allerbelangrijkste: vierkante koplampen.
Laatst gewijzigd door Fetta op 02 jul 2012, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
- alfetta1800
- Alfetta Novizio
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 12:24
- Locatie: Terug van weggeweest!
Re: 1.8 Sedan '82
Godvolblomme, dat nu net ImageShack.us geblokkerd is in China... (zoals een hele reeks andere sites natuurlijk ). Kan dus de foto niet zien.Fetta schreef:vers van de pers.
1.8 sedan uit 1982 in een mooi kleurtje.
Beetje werk, overall 'n vrij harde koets.
Later meer.
Uploaded with ImageShack.us
't Is dat ik ook eigenaar ben van een 1.8 berlina (uit 1984)
-> Ze staat te wachten (samen met/naast de Giulia) tot we ooit eens terugkeren naar "huis"...
Alvast veel plezier ermee en als er een project topic komt, volg ik dat zeker! (al dan niet met zichtbare foto's )
Groeten vanuit Jiangyin (Jiangsu), China.
Peter.
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Ik heb haar vanmorgen eens uitgebreid bekeken.
Vorige eigenaar was al gedeeltelijk begonnen met demontage / revisie van enkele onderdelen, dat zal doorgezet worden.
Probeer misschien toch om haar even geheel kaal te maken, behalve motorruimte, dan plaatwerk hier en daar ligt bijwerken en snel overblazen in dezelfe kleur.
Denk dat dit wel goed besteed is.
Breed staal ligt al klaar, deze gaan deze week naar de straler en dan kan ik ze spuiten.
En van voren ietsiepietsie omlaag denk ik.
Sportuitlaatje heb ik ook nog liggen, maar daar moet ik nog even over slapen.......
Interieur dient wat opgefrist te worden met wat kleine dingetjes, en een poetsbeurtje.
Motor en bak laat ik even voor wat het is.
Nieuwe waterpop erop (oude is gedemonteerd), frisse carbs erop (john, thanx ), radiatortje effe bekijken, misschien ook nieuw, filters, olie, bougiekabels, bougies etc. Genoeg te doen dus.
Lijstje is gemaakt. Nu nog tijd vinden. :biggrin:
Vorige eigenaar was al gedeeltelijk begonnen met demontage / revisie van enkele onderdelen, dat zal doorgezet worden.
Probeer misschien toch om haar even geheel kaal te maken, behalve motorruimte, dan plaatwerk hier en daar ligt bijwerken en snel overblazen in dezelfe kleur.
Denk dat dit wel goed besteed is.
Breed staal ligt al klaar, deze gaan deze week naar de straler en dan kan ik ze spuiten.
En van voren ietsiepietsie omlaag denk ik.
Sportuitlaatje heb ik ook nog liggen, maar daar moet ik nog even over slapen.......
Interieur dient wat opgefrist te worden met wat kleine dingetjes, en een poetsbeurtje.
Motor en bak laat ik even voor wat het is.
Nieuwe waterpop erop (oude is gedemonteerd), frisse carbs erop (john, thanx ), radiatortje effe bekijken, misschien ook nieuw, filters, olie, bougiekabels, bougies etc. Genoeg te doen dus.
Lijstje is gemaakt. Nu nog tijd vinden. :biggrin:
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Vandaag sinds 3 jaar weer eens een hele dag uitgebreid gesleuteld.
Man!
Ik ben herboren!
Ik heb de kofferruimte + achterpaneel geheel vrijgemaakt om het plaatwerk eens aandachtig aan een inspectie te onderwerpen. Blijkt allemaal erg hard te zijn, nergens schrikbarende toestanden.
Alleen de reservewielbak, die er ooit nieuw is ingekomen, had mooier erin gezet kunnen worden. Maar ja....roestvrij, da'shet belangrijkste.
Daarna de motorruimte verder leeggeruimd, daar was al een behoorlijk begin mee gemaakt. Ook de neus is nu helemaal kaal.
De motorruimte vertoont hier-en-daar wat zeer lichte vliegroest.
Het neusje heeft ooit een licht tikkie gehad en vertoont hier-en-daar wat butsen.
Denk dat ik de gehele neus incl. motorruimte daar waar nodig blank maak en overspuit.
Ook hier weer: overal goed hard. Zelfs de spatplaten in de wielkassen zijn voor 90% gaaf. Rondom de voorlampen hier en daar ook wat vliegroest.
Een spatbordrandje achter vertoont een zeer miniem plekje. Ook even bijwerken.
Verder:
achterlichten uitgebouwd. Ik had nog een stuk of 6/7 oude lichtunits liggen van QO en 2000 modellen, en 2 hele nieuwe achterlichtglaasjes.
Heb dus van een boel weer 2 goeie gemaakt. Moet alleen een stukje draadboom in de kofferbak nog vervangen (ooit geknipt en geplakt).
Verder het interieur wat schoon gemaakt, ziet er goed uit.
Misschien tzt een nieuwe zwarte vloermat (als iemand iets heeft hou ik me aanbevolen ) want de oude is vaal grijs/bruin en schmutsig.
Voorbummper heb ik ook uit elkaar liggen. Heb nog enkele exemplaren liggen, eens kijken of ik hier 1 mooie van in elkaar gebreid krijg.
Verder ziet de voorwielophanging er wat (vlieg)roestig uit.
Plan was om 6-torsies te plaatsen, misschien dat ik de voortrein ook effe sop in een verse laag beschermend zwart.
Bodem en kokers allemaal hard. Vliegroest onder de skirts, da's alles. Effe wegslijpen en spuiten, skirt erover en klaar.
Al met al wat ik al gedacht had: denk dat ze niet al te veel moeite kost, en ik zal proberen om haar zo snel als mogelijk weer op de weg te krijgen.
Ze hebben me trouwens uit de garage moeten slepen, anders lag ik er nu nog in het pikkedonker
Pics volgen.
Ik hou me dus aanbevolen voor:
- zwarte vloermat
- linker armsteun/deuropener
- evt. zwarte skai deurpanelen zónder boxgaten
- oliepeilstok 1800 (is die gelijk aan 2.0-blok? zo ja, dan be ik voorzien.)
- nieuw grille-hartje
Man!
Ik ben herboren!
Ik heb de kofferruimte + achterpaneel geheel vrijgemaakt om het plaatwerk eens aandachtig aan een inspectie te onderwerpen. Blijkt allemaal erg hard te zijn, nergens schrikbarende toestanden.
Alleen de reservewielbak, die er ooit nieuw is ingekomen, had mooier erin gezet kunnen worden. Maar ja....roestvrij, da'shet belangrijkste.
Daarna de motorruimte verder leeggeruimd, daar was al een behoorlijk begin mee gemaakt. Ook de neus is nu helemaal kaal.
De motorruimte vertoont hier-en-daar wat zeer lichte vliegroest.
Het neusje heeft ooit een licht tikkie gehad en vertoont hier-en-daar wat butsen.
Denk dat ik de gehele neus incl. motorruimte daar waar nodig blank maak en overspuit.
Ook hier weer: overal goed hard. Zelfs de spatplaten in de wielkassen zijn voor 90% gaaf. Rondom de voorlampen hier en daar ook wat vliegroest.
Een spatbordrandje achter vertoont een zeer miniem plekje. Ook even bijwerken.
Verder:
achterlichten uitgebouwd. Ik had nog een stuk of 6/7 oude lichtunits liggen van QO en 2000 modellen, en 2 hele nieuwe achterlichtglaasjes.
Heb dus van een boel weer 2 goeie gemaakt. Moet alleen een stukje draadboom in de kofferbak nog vervangen (ooit geknipt en geplakt).
Verder het interieur wat schoon gemaakt, ziet er goed uit.
Misschien tzt een nieuwe zwarte vloermat (als iemand iets heeft hou ik me aanbevolen ) want de oude is vaal grijs/bruin en schmutsig.
Voorbummper heb ik ook uit elkaar liggen. Heb nog enkele exemplaren liggen, eens kijken of ik hier 1 mooie van in elkaar gebreid krijg.
Verder ziet de voorwielophanging er wat (vlieg)roestig uit.
Plan was om 6-torsies te plaatsen, misschien dat ik de voortrein ook effe sop in een verse laag beschermend zwart.
Bodem en kokers allemaal hard. Vliegroest onder de skirts, da's alles. Effe wegslijpen en spuiten, skirt erover en klaar.
Al met al wat ik al gedacht had: denk dat ze niet al te veel moeite kost, en ik zal proberen om haar zo snel als mogelijk weer op de weg te krijgen.
Ze hebben me trouwens uit de garage moeten slepen, anders lag ik er nu nog in het pikkedonker
Pics volgen.
Ik hou me dus aanbevolen voor:
- zwarte vloermat
- linker armsteun/deuropener
- evt. zwarte skai deurpanelen zónder boxgaten
- oliepeilstok 1800 (is die gelijk aan 2.0-blok? zo ja, dan be ik voorzien.)
- nieuw grille-hartje
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Dan heeft mijn Giulietta hetzelfe 1.8 blok.Fetta schreef:
Olepeilstok zit (dacht ik) aan carb-zijde.
Armsteun is niet diegene met de roostertjes, da's van een 2000/QO.
De peilstok zit ook bij de carb kant, bij de 2.0 zit ie bij de uitlaat.
Dus ik twijfelde of er geen omgebouwd 105 blok in mijn Giulietta lag.
Als dat dus het verschil is dan kan ik wel even peilstokken langs elkaar leggen.
Transaxle loos!
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
damn......Gtv4 schreef:In mijn geval;
de 1.8 oliestok is 7 cm langer dan die uit mijn 2.0 Gtv blok.
Dus als jou oliepeilstok ook aan de inlaat kant zit dan zal die wss ook anders zijn.
Wil je het zeker weten dan zou je de buis nog kunnen opmeten en vergelijken met die van mijn 1.8.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Heb je al olie gevuld? (10 liter ofzo?)Fetta schreef:damn......Gtv4 schreef:In mijn geval;
de 1.8 oliestok is 7 cm langer dan die uit mijn 2.0 Gtv blok.
Dus als jou oliepeilstok ook aan de inlaat kant zit dan zal die wss ook anders zijn.
Wil je het zeker weten dan zou je de buis nog kunnen opmeten en vergelijken met die van mijn 1.8.
Transaxle loos!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Nee, nog niet.Gtv4 schreef:Heb je al olie gevuld? (10 liter ofzo?)Fetta schreef:damn......Gtv4 schreef:In mijn geval;
de 1.8 oliestok is 7 cm langer dan die uit mijn 2.0 Gtv blok.
Dus als jou oliepeilstok ook aan de inlaat kant zit dan zal die wss ook anders zijn.
Wil je het zeker weten dan zou je de buis nog kunnen opmeten en vergelijken met die van mijn 1.8.
Waarom?
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!