Onderdelen op,hoe los je het op?

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Peter GTV-6 »

Ik heb beide sets, origineel Alfa, op de plank liggen.
Je ziet heel duidelijk verschil in frictie materiaal, ik zou geen blokken voor ATE klauwen in Brembo klauwen monteren, ondanks dat het ogenschijnlijk past.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1514
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door stephen »

even aan gepast, maar heb dus het revisie setje sys. Ate in de Bremboklauw en zitten ,en blokken Ferodo 2500 FCP116H & reeds aantal keer getest op Zandvoort :thumbs:

blokken passen of passen niet , en de maatvoering kun je bij de remmenboer vergelijken dmv de boeken, is geen rocket science.
aan uiterlijk frictie materiaal kan ik niets opmaken, asbestvrij of niet en zo (indien oud setje) zal altijd wel voldoen, maar soms wil je gewoon wat anders/beter afh. van de toepassing van de Alfetta :blue_cool:
Laatst gewijzigd door stephen op 28 jan 2011, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Peter GTV-6 »

Ik wil alleen het beste, (en met remmen experimenteer ik niet).
Zal vanavond even de werkplaats induiken om te zien of ik nog een montage setje voor de Brembo klauw in de verpakking heb, voor onderdeel nr. etc.

Weet nog dat een aantal jaren geleden in de Ducati scene EBC blokken een ongekend goede reputatie genoten, iedereen maakte elkaar gek, die blokken moest je hebben.
Totdat een Duits (?) motortijdschrift ze teste, en als "levensgevaarlijk" bestempelde, het was snel met EBC gedaan.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Fetta »

Peter GTV-6 schreef:Ik wil alleen het beste, (en met remmen experimenteer ik niet).
Zal vanavond even de werkplaats induiken om te zien of ik nog een montage setje voor de Brembo klauw in de verpakking heb, voor onderdeel nr. etc.

Weet nog dat een aantal jaren geleden in de Ducati scene EBC blokken een ongekend goede reputatie genoten, iedereen maakte elkaar gek, die blokken moest je hebben.
Totdat een Duits (?) motortijdschrift ze teste, en als "levensgevaarlijk" bestempelde, het was snel met EBC gedaan.
Da's met zoveel dingen, golden lodge werd voorheen ook de hemel in geprezen, terwijl er nu links en rechts betere geluiden te horen zijn over NGK.
Maar je hebt wel een punt.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Peter GTV-6 »

De GTV-6 heeft een Bosch benzine injectie, (met een Bosch benzine filter) een Bosch ontsteking, logisch dat er dan ook Duitse Bosch bougies in gaan bij mij, de Super 4 in dit geval, bijna de zelfde techniek als Lodge, maar veel betere en constante kwaliteit.

En wat dat remblok montage setje betreft, ik heb nog 1 set liggen voor de Brembo klauw, maar helaas niet meer in het originele zakje, dus geen type nummer....!!
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door pe1ryx »

geen revisie set voor brembo,ook niet bij abs :cry:

de set van ATE daarvan is de stofring dus veel te ruim,is er niet toch een manier om het zo te maken met een stalen klemring oid?
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Carbo »

Rob,

Waarom stuur je niet gewoon een mailtje naar de importeur van Brembo of direct naar de customer support van Brembo zelf. Weet je het gelijk! Asl zij ze zelf niet meer in het programma hebben kun je de OEMfabrikant waarschijnlijk via hun achterhalen. Lijkt mij dat de gebruikte maatvoering niet alleen voor de GTV6 was! Ik heb hier goede ervaringen mee niet met Brembo maar wel met Rial. Rial was tot in Duitsland toe erg behulpzaam.

Ben het overigens niet eens dat de standaard blokken het beste zijn voor de GTV6. E.e.a. is namelijk helemaal afhankelijk van het gebruik en welke eisen je onder extreme omstandigheden aan het frictiemateriaal stelt. Als je af en toe het circuit op gaat is dit een iets ander gebruik dan een paar honderd kilometer per jaar op de openbare weg. Ik heb de standaard opzet altijd magertjes gevonden naar hedendaagse standaard kun je vele malen beter krijgen. Ik heb in het verleden veel op de Autobahn gezeten met de 6 en rem maar eens een paar keer van 200+ naar 80 km/u in een noodstop voor een inhalende vrachtauto en je weet wat ik bedoel. Vandaar dat ik ook een upgrade ga uitvoeren alleen brackets is en blijft een probleem om de GTA klauwen te gebruiken!
En ja voeringen voor circuit gebruik kunnen levensgevaarlijk zijn op de openbare weg omdat je deze op de openbare weg niet op temperatuur kunt houden.
Dus blokken is zeer persoonlijk en afhankelijk van je verwachtingen en het gebruik!


Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door pe1ryx »

Goed idee Carl,ga ik doen...ff afwachten dus...

zie dat er wel animo voor dit topic is dus zet ik steeds nieuwe dingen die genoemd worden in de starttopic,later de mogelijke oplossingen die aangedragen worden,dit om het een beetje overzichtelijk te houden,goed idee?
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Melvivio »

Ik had nog als idee; Onderdelen van Ebay die iemand misschien nodig heeft hier posten zodat geinteresseerde actie kunnen ondernemen :smile: Dit zou nu moeten gebeuren in het gespot gedeelte. Maar om een of andere reden komen mensen niet veel verder dan niet alleen maar complete voertuigen of grote onderdelen zoals velgen en soms rem klauwen of schijven. Niet veel detail werk word in gespot geplaats.

Ook al koop je niks, krijg je wel een leuk idee van wat zo'n onderdeel op de markt doet (qua prijs)

Dus meer aandacht focussen op gespotte dingen. Goed idee???

Bijvoorbeeld;
http://cgi.ebay.de/Heizungsventil-Fiat- ... n%20false;
http://cgi.ebay.de/Alfa-Montreal-Heizun ... 518ed751bf
http://cgi.ebay.de/Heizungsventil-Fiat- ... 4aa7e3c2be
http://cgi.ebay.de/Alfa-101-105-115-Hei ... 3cae270434
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door giuliettaevo »

Carbo schreef: Vandaar dat ik ook een upgrade ga uitvoeren alleen brackets is en blijft een probleem om de GTA klauwen te gebruiken!
Die brackets zijn geen probleem... het feit dat de oren van de klauw de oren van het fusee raken is het probleem. :wink: Je moet aan een van de twee slijpen als je het wilt maken en dat is afschrikwekkend voor de meeste mensen. :wink: Ik heb een setje fusees liggen waar gewoon een plaat aan gelast is waarop 164 24v klauwen gemonteerd kunnen worden. Durfen de meesten ook niet aan maar het setje heeft zich enkele seizoenen op het rallyparcours en later op de 75 van Marc Seesing bewezen... :cool:

Maar ik ga binnenkort aan de gang met de remmen, misschien vind ik een mooie oplossing. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door twinnyspark »

Ook 1 in het kader van waar vind je ze?

De bevestigingclipjes voor de sierlijsten in de plakruiten achterklep 1e serie GTV ???
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1514
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door stephen »

vlg mij werden die clipjes voor de sierlijsten laatst door TEKA aangeboden, staan met diverse Alfa spullen op MP zal zo eens zoeken
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door pe1ryx »

het ziet er naar uit dat ik toch 2 setjes brembo revisie toegestuurd ga krijgen,ff afwachten of het idd zo is,zoja dan zet ik het exacte artikelnr wel hier...het waren de allerlaatste 2 sets :roll:
heb nu wel een flinke telefoonrekening,heb tot aan de USA gebeld :oops:
Gebruikersavatar
Peter Nimwege
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 168
Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Peter Nimwege »

Fetta schreef:golden lodge, daar zijn (betere) alternatieven voor, dacht van NGK..
Ik blijf dat link vinden die NGK's ( gat in de zuiger is mijn ervaring)
Volgens mij heeft Robert een ander alternatief op de Golden Lodge, ben alleen ff de naam van het merk ervan kwijt :oops:

Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Peter GTV-6 »

Bosch Super 4.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Fetta »

Peter GTV-6 schreef:Bosch Super 4.
da's de hele benaming van die bougies? geen uitgebreidere type-omschrijving of nummering?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 813
Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Peter GTV-6 »

Ligt aan type auto/motor natuurlijk.
Er zijn een beperkt aantal types Bosch Super 4 bougies, die vrijwel net zo werken als de Lodge bougies, het kleine aantal Super-4 bougies dekken vrijwel alle warmte waardes af.
Ze zijn " factory pre -gapped" ,electrode afstand hoeft dus niet afgesteld te worden.

http://rb-aa.bosch.com/boaa-be/Product. ... lication=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Fetta »

Bedankt, ik ga ze eens proberen.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door pe1ryx »

Ik heb revisiesetjes voor mijn BREMBO,s :blue_cool: :))) inclusief stofkapjes :)))
zat in zakjes waar het getal 655 op stond...meer info heb ik niet...

helaas heb ik de allerlaatste 2 setjes ...had er meerdere willen kopen...

ga er tbv 30 remklauwen setjes voor bestellen,of het lukt weet ik nog niet...

nog een idee voor het topic,pb me de missing parts en dan zet ik ze steeds in de beginpost in de lijst...idee?
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Onderdelen op,hoe los je het op?

Bericht door Melvivio »

Een algemeen 'onderdeel gezocht' topic?

Ik vind het wel iets, kan je kijken of bij genoeg aanmeldingen een groepbuy interessant is!

Maar waar begint nu echt lastig te vinden te worden? Duidelijk de rem revisie setjes, kachelkranen, hardyschijven? centerlagers? Versnellingsbakrevisie delen?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie