Kyalami's zoveelste Alfa

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
kyalami
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:53

Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door kyalami »

De teller staat op 36 ofzo...tel kwijt. Feit is dat ik een maand geleden een behoorlijk goede (for the money) GTV6 heb gekocht waar ik wel blij mee ben (alweer).

Hij staat nu bij mijn huisgarage om hem in ieder geval even na te lopen op wat punten zoals:

Olielekkage bij riemspanner, klevend linker voorrempje, verlagen en wat laswerk. Nou weet ik dat dat "wat" wel eens meer zou kunnen zijn dan het oog ziet. Mijn dilemma is dan ook of ik de hele GTV6 uit elkaar ga trekken, me bankrekening pijn ga doen en zeker een jaar geen rijdende GTV6 heb of dat ik wat dingetjes doe en lekker ga knallen met het hok.

Maar voor het laatste gekozen voorlopig. Dus gangbare Brembo klauwtjes bij Alfa Nord gekocht, National schijven (ben benieuwd) en verse remblokjes. Verder dus wat verlagen voor en remdrukregelaar op de achteras. Dit alles bij mijn huisgarage van de Wereld. Oh ja...honingraat velgen moek hebbuh!!!

Mezelf kennende zullen er dan over een paar maanden wel andere castorstangetjes, dikke stabi en og wat ander spul komen. Uit mijn herinnering weet ik nog dat ik hier zeer maar dan ook zeer blij mee was op mijn eerste GTV6 (waar is ie?....is verkocht aan zuiderbuur nabij of in Dendermonde.

Gelukkig heb ik deze nog als autootje erbij...waarschijnlijk de meest smetteloze die je kan vinden. Ook hier gaan we binnenkort wat mee experimenteren en proberen er 310 - 325 PK uit te krijgen

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Foto's van de GTV6 volgen zodra hij weer terug is...
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door stefgtv6 »

Nr. 36 ofzo is dan toch die zilverkleurige die in de Achterhoek(?) te koop stond?
Zag er op de foto's in ieder geval nog erg goed uit!

Tja, en tot die tijd moet je je dan maar even met deze 4 deurs gezinsauto behelpen.....
Maar euhh, helemaal voor schut sta je er niet mee hoor.......!! :twisted: :thumbs:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
kyalami
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:53

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door kyalami »

stefgtv6 schreef:Nr. 36 ofzo is dan toch die zilverkleurige die in de Achterhoek(?) te koop stond?
Zag er op de foto's in ieder geval nog erg goed uit!

Tja, en tot die tijd moet je je dan maar even met deze 4 deurs gezinsauto behelpen.....
Maar euhh, helemaal voor schut sta je er niet mee hoor.......!! :twisted: :thumbs:

In Tilburg.....

De QP is er puur als hobbyauto...geen dagelijks ding. Daar krijg ik binnenkort een Mito voor.

Dit was mijn vorige Maserati....een regelrechte gifkikker met aangepaste uitlaat....totaal andere beleving dan de QP (en 350 kilo lichter)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door pe1ryx »

leuke Maserati.. :thumbs:

waar zijn foto's van je nieuwe aanwinst? :roll: ::-)
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2918
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door giuliettaevo »

Zo'n Biturbo ( die laatste dan..) moet ik ook nog een keer hebben :cool: . vind ik echt geweldig! :thumbs: Ben alleen bang voor die put waar je eindeloos geld in kunt blijven scheppen (volgens de verhalen dan. :wink: ).. :oops:

Die QP is me te nieuw, de neus is wel mooi maar die wielkasten achter... :schrik: Net een Lancia oid van opzij. :cry:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door AlfettaOwner »

Apart karretje die zilveren, nog nooit gezien :shock:
Mooi luxueus interieu.

Maar eeh, de 36ste GTV :schrik: en ik kan maar geen afscheid nemen van mijn bakjes :blue_lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door GTV42.0 »

Zou wel foto's van de 36 stuks zien en kijken welke er nog bestaan.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
kyalami
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:53

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door kyalami »

giuliettaevo schreef:Zo'n Biturbo ( die laatste dan..) moet ik ook nog een keer hebben :cool: . vind ik echt geweldig! :thumbs: Ben alleen bang voor die put waar je eindeloos geld in kunt blijven scheppen (volgens de verhalen dan. :wink: ).. :oops:

Valt mee...zoek een goed exemplaar en je hebt vette pret. Een 166 kost je meer zeker weten

Die QP is me te nieuw, de neus is wel mooi maar die wielkasten achter... :schrik: Net een Lancia oid van opzij. :cry:
Juist de beroemde Gandini wielkasten maken deze auto geniaal....over smaak valt niet te twisten maar een Lancia oid? Ga je mond spoelen :jumping:
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door Melvivio »

Hoe zit het nou uiteindelijk met de runningcost van zo'n 2.8 v6?

Ik heb zelf oog gehad voor een Ghibli, Maar het vanwege het 'je loopt er op leeg' verhaal en aanschafprijs niet gedaan!

Ik zelf maak met de GTV (en dus ghibli) waarschijnlijk 8- 15Dkm per jaar..
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
kyalami
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:53

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door kyalami »

Melvivio schreef:Hoe zit het nou uiteindelijk met de runningcost van zo'n 2.8 v6?

Ik heb zelf oog gehad voor een Ghibli, Maar het vanwege het 'je loopt er op leeg' verhaal en aanschafprijs niet gedaan!

Ik zelf maak met de GTV (en dus ghibli) waarschijnlijk 8- 15Dkm per jaar..

Ik reserveer 2000 € per jaar....gaat prima. Tanken is een ander verhaal. Veel beter dan 1 op 6 kom ik niet (maar ik rijd wel door zeg maar)

Maar het is wel een auto oor erbij...net als de GTV6. ga er wel mee op vakantie dit jaar naar Italië (net als met de 224V verleden jaar) en dan ben je niet goedkoop uit....wel een hoop lol :jumping:
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door Melvivio »

& besteed je het werk dan ook uit?? 2000€ vind ik veel! op een gegeven moment moet je toch klaar zijn lijkt me?! Aan de GTV ga ik ook zo'n bedrag uitgegeven in mijn eerste jaar, (los van projecten maar achterstallig onderhoud) maar dan hoop ik toch wel voor 300e per jaar tot de weer moet distributie klaar te zijn!

Wat waren de punten die extra aandacht wilde?
Turbo's? bakrevisies? of is het een motor die eigenlijk onderontwikkeld is door de gebrek aan kennis uit die tijd ? (overmatig slijtage lagers, keeringen lekkage, etc)

1:6 schrik ik niet zo van, lukt met de GTV ook makkelijk :blue_cool:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
kyalami
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:53

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door kyalami »

Ik reserveer het...maak het niet op. Op zich valt hel allemaal wel mee als je het onderhoud maar op tijd doet. Ja...als er wat kapot gaat dan ben je de pineut. Motorisch zijn het beresterke machientjes...wel goed warm rijden maar dat geldt voor ieder blokkie. Ook niet lopen trappen vanaf de stoplichten want dan gaat het wel rapper slijten....
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2918
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door giuliettaevo »

En geen carburateur versie kopen kreeg ik als tip... Die slurpt nog veel harder. :wink:

Hoe zit het ook al weer met distributieriem en kettingen? om de 30dkm de riem en om de 60dkm de kettingen achter op de koppen waarvoor officieel de motor er uit moest? :shock: Kennis van mij had een Ghibli, schrok zich rot van wat het allemaal gekost had toen hij de onderhoudshistorie van zijn pas gekochte auto doorlas. :mrgreen: Heeft hem helaas niet lang gehad, achterwielaandrijving en 300+ pk lag hem niet zo... :cry:

Op Marktplaats staat al best lang een belastingvrije 4 deurs Biturbo voor weinig geld, zou ik best voor willen gaan kijken.... :oops:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
kyalami
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:53

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door kyalami »

Carburatieversies zijn maar tot 1986 geleverd...en uiteraard alleen op de oude BIturbo's. Ditributieriem, rollen en eventueel de waterpomp om de 30k. De kettingen is gewoon een kwestie van luisteren of ze rammelen. Als je iets zoekt zo ik toch voor een wat later type gaan vanaf 92. Een 224 of 222 of vroege Ghibli.........of mijn QP :grin:
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door kareltjeknetter »

ik ben ook de gelukkige eigenaar van een maserati , een bastaard welliswaar (82er biturbo met late techniek)
Afbeelding

nou heb ik geen diepe zakken dus doe al het onderhoud zelf, en dat is prima te doen! de horrorverhalen die de ronde doen heb ik niks van gemerkt (dit is mn 3e), ze zijn per definitie niet slechter als een gtv, maar dat hangt natuurlijk wel af van de voorgeschiedenis. als je een treft die door een petje met loden voet is gereden..............
distributieriem is een uurtje werk
wat is slecht aan deze wagens: de zekeringkast , moet je std doorsolderen verder is de algehele electrische installatie niet echt je van het. zorg ook voor een goede ontsteking (geen ouwe meuk)'onderdelen zijn via het circuit wel aan te komen voor redelijke bedragen
de kick die zo'n wagen geeft ......geweldig
-squadragrunn-
carry on waywards......
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door GTV42.0 »

Waar ik nu wel eens benieuwd naar ben zijn foto's van de GTV. Dit is het projecten topic en ben erg benieuwd wat je hebt gekocht.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door Melvivio »

Ik heb wel het idee, dat de groep rijders kleiner is. De forums minder groot zijn, en je dus niet evensnel reacties krijgt als voor alfa romeo? En hoe zit het met technische documentatie?

Want we willen allemaal wel een biturbo! ik wel anyway. Zo'n lekker interieur!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door Fetta »

en een foto van de GTV??
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Peter Nimwege
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 168
Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door Peter Nimwege »

giuliettaevo schreef:Zo'n Biturbo ( die laatste dan..) moet ik ook nog een keer hebben :cool: . vind ik echt geweldig! :thumbs: Ben alleen bang voor die put waar je eindeloos geld in kunt blijven scheppen (volgens de verhalen dan. :wink: ).. :oops:

Die QP is me te nieuw, de neus is wel mooi maar die wielkasten achter... :schrik: Net een Lancia oid van opzij. :cry:
Bel auto Berlina maar eens die heeft nog een leuk ding staan.

Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2918
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Kyalami's zoveelste Alfa

Bericht door giuliettaevo »

Zal er eens langsrijden, ben er nog nooit geweest... :wink: Ken wel een jongen die daar werkt, Bassam. :smile:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Plaats reactie