GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Vandaag is de verlaagde GTV6 bij mij op het werk afgeleverd door Alfa Lusso :thumbs: Ziet er erg goed uit en ik zal snel nog even foto's van vandaag plaatsen. Wel een probleempje nu net. Ik kan de GTV wel starten, maar hij loopt niet :shock: als ik hem op contact zet zie je niets branden, maar de klok loopt wel augenreib.gif augenreib.gif wat kan dit zijn?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door kareltjeknetter »

dubbelrelais?
loopt je brandstofpomp wel?, relais openen en handmatig aanzetten, en luisteren of de pomp loopt
vervolgens spanning meten op de bobine
heel stom hoor, heb je ook zo'n crashschakelaar? wellicht dat die uitstaat (rond ding op het rechter schutbord)
-squadragrunn-
carry on waywards......
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Hij loopt alweer :blue_lol: het zit hem in het contactslot kwam ik achter. Alfa-Corazon kwam er mee en dit is het dus ook. We gaan wel alles doormeten binnenkort.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door Alfa-corazon »

GTV42.0 schreef:Hij loopt alweer :blue_lol: het zit hem in het contactslot kwam ik achter. Alfa-Corazon kwam er mee en dit is het dus ook. We gaan wel alles doormeten binnenkort.
Bij het tanken liet in de sleutel op de eerste streep in het contact en met een gemiddelde van 130 km per uur kwam ik in om 01.00 in Spanje aan. Volgens traditie ga ik daar meteen naar mijn stamkroeg om een biertje te nemen. Dus ook nu. Ik parkeerde de wagen half omdat ik dit even snel wilde doen. Na het biertje weigerde mijn contact slot-sleutel elke dienst. Wat ik ook probeerde de sleutel wilde niet draaien. De wagen stond behoorlijk in de weg en er konden geen wagens meer passeren. Omdat het stuurslot erin was gevallen kon ik verder niets doen. De hele kroeg liep uit om een voor een het contactslot te proberen. Iedereen bood mij nog een biertje aan op de nuchtere maag. Uiteindelijk bleef ik met de bardame over en hebben we samen het contactslot eruit gesleuteld. Ik heb de wagen toen voor de kroeg kunnen parkeren en heb het laatste deel lopend afgelegd. Knockout en vol bier ben ik om 3.00 in een coma slaap gevallen.

De volgende ochtend het ik met een multimeter het contactslot doorgemeten en op de stekkers nieuwe stekkers draad en een paar zware bootschakelaar gemonteerd.

LET OP NU KOMT IE

Er komen twee stekkers uit het contactslot
- rood (voeding),
- blauw (benzinepomp)
- bruin (algemene voeding inclusief benzinepomp)

En
- zwart (startmotor)

(en nog twee kleine aan de rand van het contactslot mogelijk voor de verlichting).

De werking van het contactslot is als volgt:
- contact is rood-bruin (dus algemeen incl benzinepomp) <- Hier gaat het fout bij jouw slot!
- start (alleen benzinepomp rood-blauw en startmotor rood-zwart)
Met andere woorden tijdens het starten schakel je alle overige stroomverbruikers uit.

Mjn schakelaars heb ik zo ingesteld dat:
- schakelaar 1 (aan-uit) rood-bruin schakelt
- schakelaar 2 (drukschakelaar) rood-zwart schakelt.

Dus moet ik alle stroomverbruikers zoals verlichting, koelfan en ventilator uitzetten om zoveel mogelijk vermogen naar de startmotor te sturen.

Mijn contactslot heeft zoals eerder beschreven twee kabels:
-1 Rood, bruin, blauw
-2 Zwart
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij de grote bult onder het tape zitten twee kleinere 12V aansluitingen. Ik neem aan dat dit voor de verlichting van het contactslot is.

Het lijkt mij geen standaard slot.

Het tape zit erop om te voorkomen dat de sleutel helemaal terug draait en het slot vast komt te zitten.
Nu kan ik eventueel het slot nog gebruiken als een soort backup syteem.
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door Alfa-corazon »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Grappig, mijn oude contactslot had binnenverlichting.
Mijn nieuwe helaas niet.
Wat foto's voor geïnteresseerde van het binnenwerk van een contactslot
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Hier even weer twee foto's van vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
vind de hoogte wel goed zo :blue_cool:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door Melvivio »

Mooi dat de auto weer rijd! Ziet er goed uit! Mooie velgen, lekkere stance! :thumbs:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Nog even een schrik foto :schrik: :blue_lol: :blue_lol: Ik schopte even tegen het spatbord aan en toen gebeurde dit :mrgreen: Dit werd alleen bij elkaar gehouden door de lak en een stukje sticker :jumping:
Afbeelding
Is niet anders en we zien wel aankomende winter. Kijk dan wel wat er uitgeslepen moet worden en las er weer een stuk in en plamuur er op en bijspuiten en knallen weer met de bak :blue_cool:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door giuliettaevo »

Schop jij wel vaker tegen auto's aan? :evil:


:moon:

Is natuurlijk wel de oplossing... gewoon de hele auto vol plakken met stickers om hem bij elkaar te houden. :mrgreen:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

giuliettaevo schreef:Schop jij wel vaker tegen auto's aan? :evil:


:moon:

Is natuurlijk wel de oplossing... gewoon de hele auto vol plakken met stickers om hem bij elkaar te houden. :mrgreen:

Ach ik zag de plek en tikte er tegen aan met de punt van de schoen en dit was al genoeg :jumping:
Binnenkort een paar stickers er af en beginnen met poetsen en een paar nieuwe stickers er op.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Vandaag wezen rijden met de GTV en kwam er achter dat de garage waar hij is geweest denk ik niet eg zijn best heeft gedaan mbt de dynamo. Deze laad totaal niet bij en ik moet het contactslot vervangen. Verder lekker gereden en hij is laag zat en raak of en toe een drempel bij ons in het dorp. Hoop de dynamo er volgende week even af te halen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door pe1ryx »

of is het je accu?

:roll:
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

pe1ryx schreef:of is het je accu?

:roll:
Deze is net nieuw Rob.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Andere dynamo is onderweg en de oude ga ik eens ontmantelen en kijken hoe dit nu in elkaar zit.
Dan hopelijk weer klaar maken en op de plank leggen. Morgen gaat de GTV naar een andere stalling
hier is een brug aanwezig en kan ik hem wat aanpakken.

Even een vraag voor verf/spuitdeskundigen hier.
In de kofferklep staat de kleurcode en kan ik deze kleur ook verkrijgen in motip spuitbus?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door pe1ryx »

motip weet ik niet maar je lokale autolakboer kan zo een spuitbus maken...
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Da weet ik Rob, heb ook spuitbussen laten maken in de kleur ....... voor bepaalde details voor de GTV6 3l :thumbs:
De 2,5 moet low budget :blue_lol:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

Zo de GTV staat bij Stefan gestald en ga er zo snel mogelijk mee bezig. Eerst de dynamo en dat contactslot vervangen en alle stekkers inspuiten met contactspray en ook de boel doormeten. Daarna reclame er af en poetsen en dan nieuwe reclame er op plakken. Dan met de roest beginnen aan te pakken.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

En de dynamo is er :banana: en hopelijk volgende week even tijd om hem te wisselen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
GTV6 3.0
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 feb 2011, 20:24
Locatie: Hoogeveen

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV6 3.0 »

Als je het niet voor elkaar krijgt, dan de volgende keer er wel voor zorgen dat ie tijdens het slepen niet weer in het stuurslot springt. :jumping:

Toch een beetje vreemd gezicht in de achteruitkijkspiegel als de auto die je sleept rechtdoor gaat, terwijl mijn knipperlicht toch echt naar links stond. :blue_lol:
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0

Bericht door GTV42.0 »

:oops: ssssssssssssssssssssst nooit meer vertellen :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol: Wat een actie zeg augenreib.gif Ik schrok er best van en zat mooi met mijn linker armpje buiten de auto en zou met de rechter zo het stuur draaien naar links en ineens KLIK! :schrik:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Plaats reactie