GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Vandaag is de verlaagde GTV6 bij mij op het werk afgeleverd door Alfa Lusso Ziet er erg goed uit en ik zal snel nog even foto's van vandaag plaatsen. Wel een probleempje nu net. Ik kan de GTV wel starten, maar hij loopt niet als ik hem op contact zet zie je niets branden, maar de klok loopt wel wat kan dit zijn?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
dubbelrelais?
loopt je brandstofpomp wel?, relais openen en handmatig aanzetten, en luisteren of de pomp loopt
vervolgens spanning meten op de bobine
heel stom hoor, heb je ook zo'n crashschakelaar? wellicht dat die uitstaat (rond ding op het rechter schutbord)
loopt je brandstofpomp wel?, relais openen en handmatig aanzetten, en luisteren of de pomp loopt
vervolgens spanning meten op de bobine
heel stom hoor, heb je ook zo'n crashschakelaar? wellicht dat die uitstaat (rond ding op het rechter schutbord)
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Hij loopt alweer het zit hem in het contactslot kwam ik achter. Alfa-Corazon kwam er mee en dit is het dus ook. We gaan wel alles doormeten binnenkort.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Bij het tanken liet in de sleutel op de eerste streep in het contact en met een gemiddelde van 130 km per uur kwam ik in om 01.00 in Spanje aan. Volgens traditie ga ik daar meteen naar mijn stamkroeg om een biertje te nemen. Dus ook nu. Ik parkeerde de wagen half omdat ik dit even snel wilde doen. Na het biertje weigerde mijn contact slot-sleutel elke dienst. Wat ik ook probeerde de sleutel wilde niet draaien. De wagen stond behoorlijk in de weg en er konden geen wagens meer passeren. Omdat het stuurslot erin was gevallen kon ik verder niets doen. De hele kroeg liep uit om een voor een het contactslot te proberen. Iedereen bood mij nog een biertje aan op de nuchtere maag. Uiteindelijk bleef ik met de bardame over en hebben we samen het contactslot eruit gesleuteld. Ik heb de wagen toen voor de kroeg kunnen parkeren en heb het laatste deel lopend afgelegd. Knockout en vol bier ben ik om 3.00 in een coma slaap gevallen.GTV42.0 schreef:Hij loopt alweer het zit hem in het contactslot kwam ik achter. Alfa-Corazon kwam er mee en dit is het dus ook. We gaan wel alles doormeten binnenkort.
De volgende ochtend het ik met een multimeter het contactslot doorgemeten en op de stekkers nieuwe stekkers draad en een paar zware bootschakelaar gemonteerd.
LET OP NU KOMT IE
Er komen twee stekkers uit het contactslot
- rood (voeding),
- blauw (benzinepomp)
- bruin (algemene voeding inclusief benzinepomp)
En
- zwart (startmotor)
(en nog twee kleine aan de rand van het contactslot mogelijk voor de verlichting).
De werking van het contactslot is als volgt:
- contact is rood-bruin (dus algemeen incl benzinepomp) <- Hier gaat het fout bij jouw slot!
- start (alleen benzinepomp rood-blauw en startmotor rood-zwart)
Met andere woorden tijdens het starten schakel je alle overige stroomverbruikers uit.
Mjn schakelaars heb ik zo ingesteld dat:
- schakelaar 1 (aan-uit) rood-bruin schakelt
- schakelaar 2 (drukschakelaar) rood-zwart schakelt.
Dus moet ik alle stroomverbruikers zoals verlichting, koelfan en ventilator uitzetten om zoveel mogelijk vermogen naar de startmotor te sturen.
Mijn contactslot heeft zoals eerder beschreven twee kabels:
-1 Rood, bruin, blauw
-2 Zwart
Bij de grote bult onder het tape zitten twee kleinere 12V aansluitingen. Ik neem aan dat dit voor de verlichting van het contactslot is.
Het lijkt mij geen standaard slot.
Het tape zit erop om te voorkomen dat de sleutel helemaal terug draait en het slot vast komt te zitten.
Nu kan ik eventueel het slot nog gebruiken als een soort backup syteem.
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
- Locatie: Amsterdam
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Grappig, mijn oude contactslot had binnenverlichting.
Mijn nieuwe helaas niet.
Wat foto's voor geïnteresseerde van het binnenwerk van een contactslot
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Hier even weer twee foto's van vandaag.
vind de hoogte wel goed zo
vind de hoogte wel goed zo
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Mooi dat de auto weer rijd! Ziet er goed uit! Mooie velgen, lekkere stance!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Nog even een schrik foto Ik schopte even tegen het spatbord aan en toen gebeurde dit Dit werd alleen bij elkaar gehouden door de lak en een stukje sticker
Is niet anders en we zien wel aankomende winter. Kijk dan wel wat er uitgeslepen moet worden en las er weer een stuk in en plamuur er op en bijspuiten en knallen weer met de bak
Is niet anders en we zien wel aankomende winter. Kijk dan wel wat er uitgeslepen moet worden en las er weer een stuk in en plamuur er op en bijspuiten en knallen weer met de bak
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Schop jij wel vaker tegen auto's aan?
Is natuurlijk wel de oplossing... gewoon de hele auto vol plakken met stickers om hem bij elkaar te houden.
Is natuurlijk wel de oplossing... gewoon de hele auto vol plakken met stickers om hem bij elkaar te houden.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
giuliettaevo schreef:Schop jij wel vaker tegen auto's aan?
Is natuurlijk wel de oplossing... gewoon de hele auto vol plakken met stickers om hem bij elkaar te houden.
Ach ik zag de plek en tikte er tegen aan met de punt van de schoen en dit was al genoeg
Binnenkort een paar stickers er af en beginnen met poetsen en een paar nieuwe stickers er op.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Vandaag wezen rijden met de GTV en kwam er achter dat de garage waar hij is geweest denk ik niet eg zijn best heeft gedaan mbt de dynamo. Deze laad totaal niet bij en ik moet het contactslot vervangen. Verder lekker gereden en hij is laag zat en raak of en toe een drempel bij ons in het dorp. Hoop de dynamo er volgende week even af te halen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
of is het je accu?
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Deze is net nieuw Rob.pe1ryx schreef:of is het je accu?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Andere dynamo is onderweg en de oude ga ik eens ontmantelen en kijken hoe dit nu in elkaar zit.
Dan hopelijk weer klaar maken en op de plank leggen. Morgen gaat de GTV naar een andere stalling
hier is een brug aanwezig en kan ik hem wat aanpakken.
Even een vraag voor verf/spuitdeskundigen hier.
In de kofferklep staat de kleurcode en kan ik deze kleur ook verkrijgen in motip spuitbus?
Dan hopelijk weer klaar maken en op de plank leggen. Morgen gaat de GTV naar een andere stalling
hier is een brug aanwezig en kan ik hem wat aanpakken.
Even een vraag voor verf/spuitdeskundigen hier.
In de kofferklep staat de kleurcode en kan ik deze kleur ook verkrijgen in motip spuitbus?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
motip weet ik niet maar je lokale autolakboer kan zo een spuitbus maken...
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Da weet ik Rob, heb ook spuitbussen laten maken in de kleur ....... voor bepaalde details voor de GTV6 3l
De 2,5 moet low budget
De 2,5 moet low budget
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Zo de GTV staat bij Stefan gestald en ga er zo snel mogelijk mee bezig. Eerst de dynamo en dat contactslot vervangen en alle stekkers inspuiten met contactspray en ook de boel doormeten. Daarna reclame er af en poetsen en dan nieuwe reclame er op plakken. Dan met de roest beginnen aan te pakken.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
En de dynamo is er en hopelijk volgende week even tijd om hem te wisselen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- GTV6 3.0
- Alfetta Novizio
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 20:24
- Locatie: Hoogeveen
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
Als je het niet voor elkaar krijgt, dan de volgende keer er wel voor zorgen dat ie tijdens het slepen niet weer in het stuurslot springt.
Toch een beetje vreemd gezicht in de achteruitkijkspiegel als de auto die je sleept rechtdoor gaat, terwijl mijn knipperlicht toch echt naar links stond.
Toch een beetje vreemd gezicht in de achteruitkijkspiegel als de auto die je sleept rechtdoor gaat, terwijl mijn knipperlicht toch echt naar links stond.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 2,5l 1985 project #2 GTV42.0
ssssssssssssssssssssst nooit meer vertellen Wat een actie zeg Ik schrok er best van en zat mooi met mijn linker armpje buiten de auto en zou met de rechter zo het stuur draaien naar links en ineens KLIK!
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)