martin's gtv6

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

martin's gtv6

Bericht door nappa »

Ik was al een tijds op zoek toen ik een grijze GTV6 kocht. Tijdens het strippen kwam ik erachter dat er toch meer las werk aan zat dan verwacht. Omdat ik niet kan lassen heb ik deze maar door geschoven. Ik heb daar toch spijt van.


Afbeelding
Afbeelding


Ik heb de GTV6 van Steven Hoepel overgenomen waar het laswerk al aan was gedaan. Zodat ie direct naar de spuiter kon.

Afbeelding

De spuiter is helemaal een spannend verhaal. De auto was in iedergeval in eens verdwenen en de spuiter was ook niet meer te vinden. Na erg duidelijk gemaakt dat de auto terug moest komen was de auto eindelijk terug, maar niet bijster goed gespoten. Zelfs over roest heen gespoten. De spuiter heeft ook de Alfetta van giuliettaevo gedaan.

Afbeelding
Afbeelding

B
gtv6 '84
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: martin's gtv6

Bericht door giuliettaevo »

Die spuiter zal wel half blind zijn oid... :? Bij mijn sedan zijn er stukken die niet gespoten zijn ( b stijl links bv) en ook het voorwerk is volgens mij niet al te best geweest, op eens tukje waar niet gespoten is kan ik niet zien dat er vantevoren echt geschuurd is... :neutral: Ik hoop dat jouw GTV er beter uitziet... :oops:

Was helemaal een fijn verhaal geweest als je de auto echt kwijt was geweest. :shock: Die spuiter kon bij mij op een serieus probleem rekenen... :evil:

Wat ga je er nu mee doen? opnieuw spuiten of opbouwen?

gr. Remco
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Ik heb me maar eerst bezig gehouden met de techniek. Een 3L motor met Bosch Motronic M1.7 en TS versnellingsbak.
Afbeelding

De bekende aanpassing met de caster ball joints
Afbeelding

De RS anti roll bar
Afbeelding

Achter heb ik ook RS veren zitten, maar daar heb ik ook nog geen foto's gemaakt.

Het interieur was redelijk goed op bestuurdersstoel na, stof van de zijdelingse steun is gescheurd en schuimvulling is weg:
Afbeelding
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

giuliettaevo schreef:Die spuiter zal wel half blind zijn oid... :? Bij mijn sedan zijn er stukken die niet gespoten zijn ( b stijl links bv) en ook het voorwerk is volgens mij niet al te best geweest, op eens tukje waar niet gespoten is kan ik niet zien dat er vantevoren echt geschuurd is... :neutral: Ik hoop dat jouw GTV er beter uitziet... :oops:

Was helemaal een fijn verhaal geweest als je de auto echt kwijt was geweest. :shock: Die spuiter kon bij mij op een serieus probleem rekenen... :evil:

Wat ga je er nu mee doen? opnieuw spuiten of opbouwen?

gr. Remco
Ik heb de auto opnieuw laten spuiten en daarna opbouwen. Hij is nu zelfs APK gekeurd.

Afbeelding

Het grootste probleem dat ik nu heb is de versnellingsbak. Deze schakelt niet lekker.
Ik wil de schakelstang zo maken dat deze in lengte kan worden versteld. Ben al in solidworks bezig.


De auto staat in Emmen en ik woon in Nijmegen (geen klus ruimte hier). Ik heb er dus veels te weining tijd voor op dit moment
gtv6 '84
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: martin's gtv6

Bericht door kareltjeknetter »

hey martin, mooi geworden
tja die spuiter....onze surinaamse vriend, daar kun je echt geen afspraken mee maken
die grijze heb ik ook nog even op naam gehad, ben nu ook weer opzoek naar een gtv6
-squadragrunn-
carry on waywards......
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

kareltjeknetter schreef:hey martin, mooi geworden
tja die spuiter....onze surinaamse vriend, daar kun je echt geen afspraken mee maken
die grijze heb ik ook nog even op naam gehad, ben nu ook weer opzoek naar een gtv6

We hadden hem wijs hadden gemaakt dat ik een "drugsdealer" was, kwam de auto weer heel snel te voorschijn.

Wat is met de grijze GTV eigenlijk gebeurd?
gtv6 '84
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: martin's gtv6

Bericht door kareltjeknetter »

die staat nog steeds op de zelfde plek......
dat met die drugsdealer is grappig, enige tijd later is ie moeten vluchten naar de andere kant van het land.....zoveel vriendem had hij gemaakt :moon:
-squadragrunn-
carry on waywards......
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Re: martin's gtv6

Bericht door Akieromeo »

Ben benieuwd wat je gaat maken voor de verstelbare schakelstang??
Als je de TS-bak met isostatisch deel (al die kogelkopjes) er onder hebt, is er eigenlijk geen plek voor dat isosatisch deel.
Ik heb de koets aangepast en de TS-schakelstang +/-11 cm ingekort op twee punten

mvg

Jeroen
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Akieromeo schreef:Ben benieuwd wat je gaat maken voor de verstelbare schakelstang??
Als je de TS-bak met isostatisch deel (al die kogelkopjes) er onder hebt, is er eigenlijk geen plek voor dat isosatisch deel.
Ik heb de koets aangepast en de TS-schakelstang +/-11 cm ingekort op twee punten

mvg

Jeroen
Ik heb de koets ook aangepast. Ruimte maken links onder de achterbank.

Er is inderdaad niet veel ruimte. Eigenlijk alleen voor de achterste donut.

Ben nu in solidworks bezig om het een en ander uit te tekenen, maar moet nog een bedrijf vinden die onderdelen (cnc) freest voor particulieren.
Zal de tekening hier posten.

Als ik beter in solidworks ben zal ook van de carter beschermer een tekening maken.
gtv6 '84
Akieromeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jul 2007, 17:46
Locatie: waalwijk

Re: martin's gtv6

Bericht door Akieromeo »

Enkel stuks CNC frezen zal altijd hoge kosten met zich mee brengen.
Moet het CAM geprogrammeerd worden of zijn het simple met de hand programmeerbare contouren?

Ben benieuwd naar je idee wat betreft de schakelstang.

Gr Jeroen

nappa schreef:
Akieromeo schreef:Ben benieuwd wat je gaat maken voor de verstelbare schakelstang??
Als je de TS-bak met isostatisch deel (al die kogelkopjes) er onder hebt, is er eigenlijk geen plek voor dat isosatisch deel.
Ik heb de koets aangepast en de TS-schakelstang +/-11 cm ingekort op twee punten

mvg

Jeroen
Ik heb de koets ook aangepast. Ruimte maken links onder de achterbank.

Er is inderdaad niet veel ruimte. Eigenlijk alleen voor de achterste donut.

Ben nu in solidworks bezig om het een en ander uit te tekenen, maar moet nog een bedrijf vinden die onderdelen (cnc) freest voor particulieren.
Zal de tekening hier posten.

Als ik beter in solidworks ben zal ook van de carter beschermer een tekening maken.
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Akieromeo schreef:Enkel stuks CNC frezen zal altijd hoge kosten met zich mee brengen.
Moet het CAM geprogrammeerd worden of zijn het simple met de hand programmeerbare contouren?

Ben benieuwd naar je idee wat betreft de schakelstang.

Gr Jeroen
Mijn idee is om 11 centimeter uit de schakelstang (eigenlijk buis) te zagen. Hier in een stang te plaatsen die aan 1 kant altijd vast zit aan de schakelstang en andere kant moet voor het verstelbaarheid moet zorgen.

Zoiets als dit, eerste probeersel:
Afbeelding

Afbeelding



Ik wil het zo makkelijk mogelijk houden om te feabriceren.
gtv6 '84
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: martin's gtv6

Bericht door kareltjeknetter »

ik had onder mn turbo ook het isostatische schakelspul (aangepaste bodem) maar heb later overwogen de boel om te bouwen naar kabelbediening mbv een pook en kabels van een 166
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: martin's gtv6

Bericht door giuliettaevo »

Het systeem van een 145/146 boxer zou weleens iets kunnen zijn :wink: . De boxerversnellingsbak heeft een zelfde soort schakel-as in de bak zitten en moet dezelfde bewegingen maken. Bij de dwarsgeplaatste motoren heb je een ander soort mechaniek en zal het moeilijker aan te passen zijn denk ik.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: martin's gtv6

Bericht door kareltjeknetter »

ik had een schakelpook met kabels eraan van een 166, en heb toen al wat zitten kijken en passen, was wel te doen hoor. twee kabels, voor links/rechts en vooruit/achteruit, deze zijn dik/sterkgenoeg om ook te kunnen duwen
-squadragrunn-
carry on waywards......
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Dit weekend de koelslangen vervangen en een opvang tankje voor het carter ontluchting aangesloten om de lucht inlaat en gasklep schoner te houden. Misschien dat ik het tankje nog rood of zwart ga spuiten, chroom staat niet zo mooi.

Afbeelding

Afbeelding
gtv6 '84
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Re: martin's gtv6

Bericht door Alfa-corazon »

Mooi mooi mooi mooi.

Dat tankje?
Waar laat die de olie-condens?
Terugstromen in het carter of opvangen en regelmatig legen.

Hoort ie eigenlijk niet 90 graden gedraaid. Dan kun je via de wet van communicerende vaten aflezen hoe vol ie zit.
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

Alfa-corazon schreef:Mooi mooi mooi mooi.

Dat tankje?
Waar laat die de olie-condens?
Terugstromen in het carter of opvangen en regelmatig legen.

Hoort ie eigenlijk niet 90 graden gedraaid. Dan kun je via de wet van communicerende vaten aflezen hoe vol ie zit.
opvangen en regematig legen.

Ik moet nog een beugel maken om het tankje te draaien.
gtv6 '84
nappa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 395
Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
Locatie: den bosch

Re: martin's gtv6

Bericht door nappa »

De verstelbare schakelstang terug gekregen. Moet hem nog even spuiten en volgende week gaat ie er onder.

Afbeelding

Afbeelding
gtv6 '84
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: martin's gtv6

Bericht door kareltjeknetter »

netjes!!
-squadragrunn-
carry on waywards......
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: martin's gtv6

Bericht door GTV42.0 »

Ziet erallemaal goed uit hoor :thumbs:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Plaats reactie