gtv6 3.0 24v

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door maurizio »

AlfettaOwner schreef:Merk je dat nu onder rijden met sturen etc ???
Ben ik ook wel benieuwd naar...
kareltjeknetter schreef:vooruitlopend op een dikke 32mm stabi
Als ik het zo even snel overzie, is mijn conclusie: ziet er leuk uit, maar is niet echt functioneel.
Stabi trekt in de verticale richting aan je carrosserie, de toegevoegde driehoeken verstijven alleen een beetje in het horizontaal vlak.
En dan ook nog eens bovenin de motorruimte, terwijl de grote krachten juist onderin gemaakt worden.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

die verstevigingen merk je wel
de versteviging loopt ook naar de opnamepunten van de castorballs en bovendien fixeert het de motor
maar voor de critici , het zit er voor de fun.........ik claim heeeelemaal niets
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

voor de beeldvorming, normaal gesproken is de motorruimte als een schoenendoos zonder deksel, probeer die maar te torderen, nu de deksel erop en dan weer..........
-squadragrunn-
carry on waywards......
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door twinnyspark »

Meer stijfheid haal je onmogelijk alleen uit de chassisbalken, wel uit de totale constructie.
Dus de hoogte is zeker van belang, zie het wel zitten dat ie wat stijver wordt.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door maurizio »

ps. Begrijp me niet verkeerd is allemaal opbouwend bedoeld. Voor de rest moet iedereen doen waar hijzelf de meeste fun in heeft/mee beleeft. Bijna iedere kilo staal die je toevoegt verhoogt stijfheid, alleen is het effectief? Als het overdreven geschetst slecht 0,0000001 % is, was het jammer van de moeite, tenminste als stijfheid verhogen je doel was.
kareltjeknetter schreef:voor de beeldvorming, normaal gesproken is de motorruimte als een schoenendoos zonder deksel, probeer die maar te torderen, nu de deksel erop en dan weer..........
Bij een schoenendoos zijn alle vlakken dicht als de deksel erop zit en torsie stijf, klopt. Dus principieel gezien ben je op de goede weg.

Je hebt alleen nog een grote opening bij de radiatoren en onderzijde waar je wielophanging zit.....
Je pakt maar een vlak aan en in mijn ogen dat juist het vlak waar de minste krachten geintroduceert worden.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

misschien heb je gelijk, het maak ook niets uit, het gaat mij er om dat ik met beperkte middelen en niet te veel gewicht wat extra stijfheid introduceer. overigens zijn de verstevigingen van aluminium. als de gelegenheid zich voordoet mag je het wel bekijken en beoordelen of het idd voor nop is :wink: natuurlijk weet ik dat het beter is als de boel is doorgelast en verstevigd met stalen pijpen/kooi, maar die mogelijkheid is er niet al was het maar omdat de 24v te veel ruimte inneemt, je moet wat
-squadragrunn-
carry on waywards......
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door Carbo »

Ik volg de discussie op afstand en vindt het er erg fraai uitzien maar mijn belangrijkste vraag is merk je er nu iets van bij het rijden. Ik heb mijn Gtv6 nooit ontzien en stevig gereden maar ik heb nooit een stijfheids probleem ervaren. Natuurlijk levert de 24V veel meer vermogen vandaar mijn vraag!
Ik overweeg mijn eigen GTV6 niet eens door te lassen vind ik bij standaard 2,5 volstrekt overbodig en dan steun ik Maurizio met dat je kilo's toevoegt wat je niet aan snelheid terug kan winnen.

Vind het wel optisch erg mooi hoor :thumbs:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

de hoeveelheid extra gewicht valt mee hoor, zal totaal niet boven de 5kg uitkomen en het gaat me niet om extra snelheid maar om de totale torsie in de carrosserie wat te verminderen en de beweging van het blok in te dammen. dat laatste is 100% gelukt en aantoonbaar, de rest.....tja
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Alleen het blok beter op zijn plaats houden is al winst, vinden je motorrubbers erg fijn. :grin:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1514
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door stephen »

motorbeweging opvangen kan idd nooit kwaad , dus daarvoor een goed werkende oplossing :thumbs:

heb mijn turbomotor iig ook aan 1 kant opgevangen, zou dit ook nog aan de andere kant kunnen doen :wink:

je bent er lekker mee bezig :blue_cool:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

leuk ideetje voor ca +15pk
Afbeelding
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8883
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door AlfettaOwner »

Onder het motto, niet één grote maar twee kleine ?
Leuk gemaakt wat is de achterliggende gedachte?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Volgens mij heeft dat meer met de inhoud van de luchtkamer te maken als met de gasklep. Die enkele is al best behoorlijk groot. Ik heb grotere motoren gezien met kleinere gaskleppen... :?

Het ziet er wel ruig uit natuurlijk. :twisted:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

in dat geval zit ik al goed, mijn plenum is met opzet groter gemaakt als men meestal doet :jumping:
toch is het wel een leuk idee
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1514
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door stephen »

Was het niet zo dat:

pleunum atmosferisch : 0.8x cil. inhoud=0.8x3liter= 2.4 liter

en voor turbo : 1.5 x cil. inhoud..

zo uit het hoofd hoor :grin:

ziet er wel gelikt uit Charles :banana:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
75 1.8ie 1990
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

net ff mn zoon achter de camera gezet, is nog ff wennen voor hem
http://www.youtube.com/watch?v=LopaQ2O9 ... e=youtu.be
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2915
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door giuliettaevo »

Oefening baart kunst.. :wink:

Lekker geluidje. :thumbs:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

de wagen gaat de komende tijd echt netjes gemaakt worden, oa nieuwe lak......
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door kareltjeknetter »

inmiddels is de voorruit er uit en heb ik de hoeken onder handen genomen, hier zaten wat roestplekken in van 1-2cm. alles weggehaald en uitgestukt. zal nog wat fotos maken. vooralsnog is dit de enige roest......
-squadragrunn-
carry on waywards......
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: gtv6 3.0 24v

Bericht door Melvivio »

Klinkt goed!!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie