Svizzeric's Alfetta 2.0

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Svizzeric
Novizio
Novizio
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2011, 20:31
Locatie: Nimwegen

Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Svizzeric »

In navolging van Peter Nimwege z'n Alfetta GTV zijn we gisteren begonnen met het weer op de weg krijgen van een '82 Alfetta 2.0 berlina.
De auto is gekocht van de 1e eigenaar uit Zwitserland. Op de kop af 10 jaar geleden is de auto naar Nederland gekomen en gestald.
De Alfetta is nagenoeg roestvrij, heeft een paar lichte gebruikssporen en is volledig origineel. Met een setje Speedline 14" met winterbanden (zie foto's) en een setje Ronal A1 14" met Pirelli zomerbanden.

Hierbij vast enkele foto's, van voor en tijdens de afspuitbeurt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En verder nog een filmpje, waarin de Alfetta weer tot leven wordt gewekt en een waarin hij weer loopt.
Afbeelding Afbeelding

Groet, Eric.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door GTV42.0 »

Ben erg benieuwd naar de verdere gegevens van de Fetta en ga dit zeker volgen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Melvivio »

Hele mooie basis! Hopelijk gaan we deze vlug zien op evenementen ed! :smile: !
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Peter Nimwege
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 168
Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Peter Nimwege »

Aan alle lezers:
Eric loopt al jaren te roepen dat ie een Alfetta had.
Het leuke was dat we NIET EEN KEER mochten gaan kijken, iedere keer wel een K....smoesje, dus wij geloofde hem niet meer ::-)
Geintje natuurlijk, maar ik als super liefhebbert van de sedan en de GTV was natuurlijk wel erg nieuwsgierig naar deze sedan.
Ik jullie verzekeren, dit is echt een hele gave Alfetta.
Op dit moment ziet het er misschien nog niet uit, maar dit zal spoedig veranderen.
Over een tijdje zal je hem zien met een fris setje Ronals met 205x50x15 voor en 225x50x15 achter, op de juiste wagen hoogte.
Een hele goede poetsbeurt en wat schoonheidsfoutjes wegwerken, dan is het in mijn ogen een super blitse sedan.

Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl
Gebruikersavatar
Peter Nimwege
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 168
Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Peter Nimwege »

Het wordt tijd dat Eric eens even zijn topic gaat bijwerken, want dit is echt niet meer normaal hoe goed deze Alfetta is. Hier wordt is als liefhebber echt jaloers van.
Kom op Eric maak eens even een lijstje wat eraan gebeurt is de laatste tijd.

Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl
Gebruikersavatar
Peter Nimwege
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 168
Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Peter Nimwege »

In navolging van mijn eerdere posting kan ik jullie meedelen dat de Alfetta weer als nieuw is technisch.
Eric zal binnenkort zelf zijn lijstje opsommen hier wat er allemaal aan gebeurt is.
Ik kan jullie vertellen dat ik qua orgineelheid stinkend jaloers ben. Volgens Patrick van Auto Berlina in Nijmegen die de werkzaamheden heeft uitgevoerd, is alles wat eraan de auto gedaan is in het verleden met de meeste preciesie gedaan. Als er ergens een ringetje hoort te zitten, zit het er ook, alles maar dan ook alles werkt aan deze auto. Erg zeldzaam.................
Het is misschien niet de mooiste Alfetta die ik in jaren heb gezien, maar wel een van de beste.

Ik betrapte Eric vandaag met heel voorzichtig kijken of de lak wat opgehaald kan worden na 10 jaar stilstand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Melvivio »

Die lak kan tot super hoogglans gepolierd worden. Maar niet met die producten of met de hand.

Weg brengen naar een goede autopolijster zou de auto zeer goed doen denk ik !
Maar eusa_clap.gif dat er mee gereden word!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Peter Nimwege
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 168
Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Peter Nimwege »

Melvivio schreef:Die lak kan tot super hoogglans gepolierd worden. Maar niet met die producten of met de hand.

Weg brengen naar een goede autopolijster zou de auto zeer goed doen denk ik !
Maar eusa_clap.gif dat er mee gereden word!
Gaat ook gebeuren, maar Eric moet nog naar de RDW en wil niet met een mat rode erheen, vandaar.

Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door AlfettaOwner »

Ik zou mij toch al het werk om met de hand de kleur op te halen besparen.
Heb dat zelf ook vaker gedaan en phoee.....

Gewoon met een matrode naar de keuring en daarna naar een poetsbedrijf of.....een redelijk fatsoenlijke polijstmachine halen (voor 60€ heb je er al een) zodat je het ook netjes en makkelijk kunt bijhouden.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Peter Nimwege
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 168
Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Peter Nimwege »

Please don't shoot the messenger :lol:
Het kan zijn dat Eric zijn biseps wil trainen ofzo. :cool:

Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Melvivio »

AlfettaOwner schreef:een redelijk fatsoenlijke polijstmachine halen (voor 60€ heb je er al een) zodat je het ook netjes en makkelijk kunt bijhouden.
Sorry, maar voor 60 euro heb je geen 'fatsoenlijke'. Je krijgt dan een 'force rotery'. Deze machines zijn een gedimde haakse slijper met toerental regeling. Zelfs met het zachte schuim hebben deze machines heel veel snijkracht. Je schraapt je lak weg, of verbrand deze ipv dat je deze 'fixt'.

Doordat de machine niet 'stopt' met draaien (wat een goede DAP wel doet) schraapt & trekt deze banen in je lak. Als je klaar bent is de auto dus niet hologram&swirl vrij. Het zal wel minder zijn, maar je lak is niet mooi vlak meer.

Hij zou zich moeten informeren op carclean.nl
Een dual-action polisher (DAP) is een must voor een beginner. Zoiets kost daar met wat goed basisspul zo rond de 180€. Maar hiermee breng je geen schade aan de lak toe.

Met een rotery hologramvrij finishen vraagt veel ervaring. Mij lukt het redelijk, maar ook ik pak liever een DAP om te eindigen. (om dan nog sealant & wax aan te brengen)
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Svizzeric
Novizio
Novizio
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2011, 20:31
Locatie: Nimwegen

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Svizzeric »

Nou hier dan even een update.

Wat is er de afgelopen weken allemaal gedaan:
- nieuwe remschijven en -blokken, zowel voor als achter
- remklauwen (beter) gangbaar gemaakt
- nieuwe achterdemper uitlaat (CSC), met nieuwe ophangrubbers
- hoesje aandrijfas vervangen
- nieuwe bougies en bougiekabels
- nieuw lucht- en oliefilter
- sappen vernieuwd (motorolie, versnellingsbakolie, rem-, koel- en ruitensproeivloeistof)
- andere waterslang
- andere leidinkje naar koppeling
- NOS ruitenwisserbladen
- andere binnenspiegel
- kleppen en carburateurs afgesteld
Verder is alles nagekeken en wat Peter al schreef, alles wat er op hoort zit er op, elk schroefje, rubbertje, ringetjes noem maar op. De vorige baas (en zijn garage) hebben niet bespaard op onderhoud.

Wat moet er nog gebeuren:
- kentekenkeuring
- APK-keuring
- verzekering/taxatie
- poetsen/schoonmaken (dat zal denk ik toch wel na de kentekenkeuring plaatsvinden)

Wat gaat er nog meer gebeuren:
- setje 15 inch Ronals opknappen, voorzien van nieuw/2e hands rubber en eronder zetten
- zoeken naar een setje koplampwissers (de achterbevestiging en sproeipompje zitten er nog) - heeft/weet iemand nog iets (te) liggen?
- een nieuwe radio? (deze stoort :wink: )
- rijden, met een zo goed als nieuw rijdende Alfetta!
- ...

Wat het poetsen betreft, het gaat niet om de schoonheidsprijs. De auto zal op termijn toch voorzien worden van een nieuw laklaagje, mede door de lichte hagelschade. Maar binnenkort eerst genieten van deze limousine.

Even nog een vraagje, heb ik nog garantie op de motor, deze heeft nu nog geen 84.000 km gelopen? Zie foto.
Afbeelding

Groetjes, Eric.
Gebruikersavatar
Peter Nimwege
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 168
Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Peter Nimwege »

Wat mij betreft wel, nu nog een dealer vinden die dat gaat snappen :jumping: :blue_lol:

Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Sander »

Svizzeric schreef:Even nog een vraagje, heb ik nog garantie op de motor, deze heeft nu nog geen 84.000 km gelopen? Zie foto.
Wat het eerst komt.... ik gok, dat de 2 jaar al wel voorbij zijn. :wink:
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
adjesalfa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 392
Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door adjesalfa »

goed bezig jongens :thumbs:
keep on going :rollingredhead:

ciao, Martijn
Gebruikersavatar
Svizzeric
Novizio
Novizio
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jun 2011, 20:31
Locatie: Nimwegen

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Svizzeric »

Weer even een update.

Vorige week dinsdag, verder ongepoetst, bij de RDW langs geweest voor een kentekenkeuring. Leuke keurmeester getroffen die nog de oude papieren in dook om de trekgewichten voor de Alfetta op te zoeken, deze stonden niet op de zwitserse papieren. De keurmeester had mijn Alfa eruit gepikt omdat hij vroeger bij de plaatselijke Bossche Alfadealer had gewerkt en daar ook met het Alfa-virus besmet was geraakt. Hij had ooit een paar Sprintjes en een GTV 6 gehad, maar was nu redelijk genezen.
Verder geen problemen, ook niet bij de belastingdienst, dus afgelopen zaterdag de kentekenpapieren thuis. Het kenteken luidt: 40-R(acing)T(eam)H(olland)-8 :lol:

Daarna maandag kentekenplaten gehaald en naar de APK-keuring. Het was al wat later in de middag en er waren nog een paar kleine puntjes, o.a. een voorband met een melding (profiel < 2,5 mm), licht roestvorming op een remleiding en de uitlaat bij de verbinding naar de einddemper was niet helemaal gasdicht. Aan het einde van de middag deze puntjes gefixt (m.u.v. de band, er komt binnenkort toch een ander setje velgen+banden op) en de volgende dag opnieuw afmelden. Geen probleem verder, dus APK is binnen, verzekering is geregeld dus :driving: .
Naar het tankstation, volgetankt en toen: lekke benzinetank, waarschijnlijk bovenin, want na een aantal kilometer gereden te hebben geen druppels meer te zien.
Op (korte) termijn dus een andere tank eronder: heeft er iemand nog een goede liggen?
Verder past, waarschijnlijk vanwege de CSC-einddemper, het eerste rubber van de einddemper niet. Hier moet dus nog iets op gevonden worden, want het klappert af en toe wel. Weet iemand of hier een apart rubber voor nodig is, een originele is te kort (of het ophangoog zit lager dan standaard)?
Ook moet ik nog de binnenspiegel vervangen vanwege een afgebroken stelschroef en a.s. vrijdag gaat de auto naar een poetser. Hier zal de auto van binnen en buiten gedaan worden. Hij rijdt nu al als nieuw en na vrijdag ziet hij er hopelijk ook weer een beetje uit als nieuw. Dan zullen er nieuwe foto's volgen, van voor en na de behandeling.

Als het allemaal een beetje meezit gaat de Alfetta zijn eerste uitje meemaken naar Assen en anders Zandvoort.

Ciao, Eric.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Fetta »

:thumbs:

tank zal lastig worden denk ik...... :roll:

ik hou m'n ogen open voor je.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door stefgtv6 »

Gefeliciteerd met de APK. :thumbs:
Misschien handig om ook eerst even het gedeelte vulopening/hals te checken voor je de tank gaat vervangen??
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Nimwege
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 168
Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Peter Nimwege »

Fetta schreef::thumbs:

tank zal lastig worden denk ik...... :roll:

ik hou m'n ogen open voor je.
He Eric,

Tankje komen we wel aan hoor, komt goed.

Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl
Gebruikersavatar
Peter Nimwege
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 168
Lid geworden op: 21 okt 2009, 07:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Svizzeric's Alfetta 2.0

Bericht door Peter Nimwege »

Wij kunnen wel wat in Nijmegen hoor. ::-)

In een week of 4 is deze Alfetta veranderd in "unne moie wage jonguh".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eric had de auto vandaag terug van de poetser en ik post ff gauw een paar fotootjes. Hij zal nog wel een berichtje doen later.
Nogmaals...........ik heb al veel Alfetta's gezien, maar deze is technisch gezien heel erg goed.
Echt alle schroefjes, ringetjes, boutjes etc. zitten op de plek zoals ze horen te zitten vanuit de fabriek. Zeldzaam........
Helaas is op een aantal plekken de lak door de vorige eigenaar doorgepoetst en dat is erg jammer. Ook heeft de auto wat hagelschade, maar daar zal Eric nog wel wat aan willen doen denk ik.
Verder rijdt en schakelt de auto als nieuw.

gr. Peter
www.nimega100miglia.nl
Plaats reactie