restauratie alfetta gtv
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
restauratie alfetta gtv
Hallo ALFA liefhebbers..
Ik ben sinds kort gelukkig weer in het bezit van een alfa alfetta gtv 2.0 l van 1983.
Ik heb in het verleden al 3 gtv,s gehad en die heb ik wegens ruimte gebrek weer verkocht (dom he).
Nu heb ik er weer een gekocht die voor een gtv zeer hard is zonder dat er al aan gelast is .
Ik heb toch besloten om de gtv goed onderhanden te nemen en hem weer geheel op te knappen ,natuurlijk zit er laswerk aan maar dat mag bijna geen naam hebben.
Ik heb de volledige ophanging er onder weg gehaald en vrijdag naar de poedercoater gebracht .
Ik heb al veel onderdelen nieuw besteld zoals de komplete uitlaat, schokdempers voor en achter ,diverse fuseekogels,rubbers.
De bekleding van de auto ziet er ook nog zeer netjes uit alleen was er een deurpaneel beschadigd maar daar heb ik al een andere voor.
Deze auto heeft 20 jaar droog gestald gestaan en heeft alleen aan de voor kant las werk bij de voorschermen .
Ik ga de auto met de stoomcleaner schoonspuiten en daarna ga ik de auto op de punten waar wat aan gebeuren moet stralen en dan de totale auto opnieuw behandelen.
ik zit er aan te denken om de voorspatborden demontabel te maken door midden van bout verbindingen maar daar ben ik nog niet over uit (de mogelijkheid en de ruimte is er ).
alleen is het dan jammer dat het dan niet meer geheel orgineel is.
Ik zal jullie op de hoogte houden .
Mvg Roelof
Ik ben sinds kort gelukkig weer in het bezit van een alfa alfetta gtv 2.0 l van 1983.
Ik heb in het verleden al 3 gtv,s gehad en die heb ik wegens ruimte gebrek weer verkocht (dom he).
Nu heb ik er weer een gekocht die voor een gtv zeer hard is zonder dat er al aan gelast is .
Ik heb toch besloten om de gtv goed onderhanden te nemen en hem weer geheel op te knappen ,natuurlijk zit er laswerk aan maar dat mag bijna geen naam hebben.
Ik heb de volledige ophanging er onder weg gehaald en vrijdag naar de poedercoater gebracht .
Ik heb al veel onderdelen nieuw besteld zoals de komplete uitlaat, schokdempers voor en achter ,diverse fuseekogels,rubbers.
De bekleding van de auto ziet er ook nog zeer netjes uit alleen was er een deurpaneel beschadigd maar daar heb ik al een andere voor.
Deze auto heeft 20 jaar droog gestald gestaan en heeft alleen aan de voor kant las werk bij de voorschermen .
Ik ga de auto met de stoomcleaner schoonspuiten en daarna ga ik de auto op de punten waar wat aan gebeuren moet stralen en dan de totale auto opnieuw behandelen.
ik zit er aan te denken om de voorspatborden demontabel te maken door midden van bout verbindingen maar daar ben ik nog niet over uit (de mogelijkheid en de ruimte is er ).
alleen is het dan jammer dat het dan niet meer geheel orgineel is.
Ik zal jullie op de hoogte houden .
Mvg Roelof
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: restauratie alfetta gtv
Leuke auto! Houd ons maar op de hoogte! Met veel foto's Je pakt het grondig aan! Dat mooi gedocumenteerd is altijd fijn om te zien!
Je zou al kunnen zeggen dat een gerestaureerde auto niet meer origineel is. Ik denk dat als je demontabele schermen mooi kan maken het de auto niet minder maakt!
Maar waarom zou je het willen doen?
Groetjes!
Je zou al kunnen zeggen dat een gerestaureerde auto niet meer origineel is. Ik denk dat als je demontabele schermen mooi kan maken het de auto niet minder maakt!
Maar waarom zou je het willen doen?
Groetjes!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: restauratie alfetta gtv
Hallo Roelof en Cindy Welkom hier en bedankt nogmaals voor je mail. Ik zal er hopelijk morgen even op reageren.
Zit nu op de laptop beneden en boven staat de computer met alle Alfetta en GTV gegevens. Leuk jullie gisteren weer te hebben gesproken en tot dat je je GTV weel op de weg gaat brengen.
Groet Jeroen.
Zit nu op de laptop beneden en boven staat de computer met alle Alfetta en GTV gegevens. Leuk jullie gisteren weer te hebben gesproken en tot dat je je GTV weel op de weg gaat brengen.
Groet Jeroen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
Re: restauratie alfetta gtv
Bedankt voor jullie reactie en ik zal proberen om foto,s in te voegen (ik weet niet goed hoe ik dat moet doen ,ben beter met auto,s als computers).
Even antwoord op de vraag waarom ik de spatborden demontabel wil maken .
Ik denk dat als de spatborden makkelijker er af te halen zijn en je zou bijvoorbeeld schade rijden dat je deze dan makkelijker vervangen kan en niet weer moet slijpen in de goede delen van de auto en alleen (licht er aan wat voor schade natuurlijk) je maar het spatbord moet vervangen en spuiten.
Maar goed ben ik er nog niet over uit wat ik ga doen .
Ik denk wel dat het haalbaar is .
Ook zit ik er aan te denken om het voorfront zo te maken omdat het misschien makkelijker is om het motorblok te monteren en te demonteren mocht dit om wat voor reden dan nodig zijn ..
Ik kan nu nog alle kanten op met mijn projectje en ik heb er ook veel zin om het uit te zoeken om te kijken wat er makkelijker kan en wat niet .
Ik laat het zekers nog weten wat ik ga doen ,mochten er nog andere ideen binnen komen dan ga ik mij er zekers in verdiepen .
Mvg Roelof
Even antwoord op de vraag waarom ik de spatborden demontabel wil maken .
Ik denk dat als de spatborden makkelijker er af te halen zijn en je zou bijvoorbeeld schade rijden dat je deze dan makkelijker vervangen kan en niet weer moet slijpen in de goede delen van de auto en alleen (licht er aan wat voor schade natuurlijk) je maar het spatbord moet vervangen en spuiten.
Maar goed ben ik er nog niet over uit wat ik ga doen .
Ik denk wel dat het haalbaar is .
Ook zit ik er aan te denken om het voorfront zo te maken omdat het misschien makkelijker is om het motorblok te monteren en te demonteren mocht dit om wat voor reden dan nodig zijn ..
Ik kan nu nog alle kanten op met mijn projectje en ik heb er ook veel zin om het uit te zoeken om te kijken wat er makkelijker kan en wat niet .
Ik laat het zekers nog weten wat ik ga doen ,mochten er nog andere ideen binnen komen dan ga ik mij er zekers in verdiepen .
Mvg Roelof
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: restauratie alfetta gtv
Hey dat is een lekker sleutelplekje - veel plezier met het sleutelen / aanpassen / ombouwen
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
Re: restauratie alfetta gtv
nog ff een paar foto,s
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
Re: restauratie alfetta gtv
zwager neemt het ff over
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: restauratie alfetta gtv
Mooi die foto's Roelof en je weet we zijn er gek op. Motorruimte ziet er zo op de foto nog goed uit.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: restauratie alfetta gtv
Niet heel verkeerd nee! En volgens mij ook een krachtig hoge druk spuitje
Good work!
Good work!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
Re: restauratie alfetta gtv
Met dank aan mijn zwager ,die heeft een stoomcleaner met freeskop en die brengt de boodschap goed over .(ik meende 450 bar ).
Het tecktiel vliegt eraf mooi af en dat scheelt een hoop krabben vooral op de moeilijke plekken.
Ik heb gister het voorspatbord gedemonteerd doormiddel van een zaagblad (voor een beugelzaag machine) omdat deze keihard is en hoef je hem alleen maar scherp slijpen en tik je de puntlassen zo los (misschien een tip).
Ik zal nog ff foto,s maken hoe ik het spatbord er wil laten uitzien omdat ik hem toch graag demontabel wil hebben.
Onder het spatbord viel hij mij niet tegen daar is hij ook nog aardig hard .
Het spatbord zelf is er minder aan toe maar daar zet ik wel nieuwe stukken in .
Ik zal ook hier foto,s van maken hoe hij nu is en hoe hij wordt .
Gr Roelof
Het tecktiel vliegt eraf mooi af en dat scheelt een hoop krabben vooral op de moeilijke plekken.
Ik heb gister het voorspatbord gedemonteerd doormiddel van een zaagblad (voor een beugelzaag machine) omdat deze keihard is en hoef je hem alleen maar scherp slijpen en tik je de puntlassen zo los (misschien een tip).
Ik zal nog ff foto,s maken hoe ik het spatbord er wil laten uitzien omdat ik hem toch graag demontabel wil hebben.
Onder het spatbord viel hij mij niet tegen daar is hij ook nog aardig hard .
Het spatbord zelf is er minder aan toe maar daar zet ik wel nieuwe stukken in .
Ik zal ook hier foto,s van maken hoe hij nu is en hoe hij wordt .
Gr Roelof
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: restauratie alfetta gtv
Nice job, scheelt je idd bakken vol met werk op deze manier .
Die van dat zaagblad en voorspatbord met puntlassen kan ik mij even geen beeld van vormen
Die van dat zaagblad en voorspatbord met puntlassen kan ik mij even geen beeld van vormen
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
Re: restauratie alfetta gtv
Ik zal vanavond ff een foto maken van het zaagblad .
De spatbordrand is gelast op het chassis van de auto dus 2 platen op elkaar en omdat het zaablad dun is kun je deze er mooi tussen door tikken en kun je de puntlassen ook doormidden tikken .
Ik hoop dat ik het iets duidelijker heb kunnen omschrijven .
De spatbordrand is gelast op het chassis van de auto dus 2 platen op elkaar en omdat het zaablad dun is kun je deze er mooi tussen door tikken en kun je de puntlassen ook doormidden tikken .
Ik hoop dat ik het iets duidelijker heb kunnen omschrijven .
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
Re: restauratie alfetta gtv
ff een paar foto,s van het zaagblad.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
Re: restauratie alfetta gtv
ff een foto van het spatbord hoe ik denk dat het moet worden .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
Re: restauratie alfetta gtv
het spatbord
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: restauratie alfetta gtv
Ahzo, tja ben bang dat je meer stuk maakt dan je lief is.
Puntlassen zou ik echt boren en niet door proberen te "slaan", het metaal zal dan zeker gaan scheuren.
Puntlassen zou ik echt boren en niet door proberen te "slaan", het metaal zal dan zeker gaan scheuren.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
Re: restauratie alfetta gtv
Dat ben ik met je eens dat er wel wat meer stuk kan gaan ,maar vaak zijn de randen zover heen dat je ze toch aanpakken moet en dan gaat het met een zaagblad sneller .
Ik heb ook wel een machientje op lucht dat de plaat zo doorsnijt maar dan kun je niet bij de moeilijke plekken en dan is zo,n bladje wel makkelijk .
Ik moet de spatbordranden waar de motorkap op/in valt ook vernieuwen en daar ga ik nog nieuwe profielen voor zetten die ik er dan zo weer in kan lassen ook ga ik de rest van het spatbord aanpakken zodat het er straks weer netjes uit ziet .
Ik zal er nog foto,s van maken als het klaar is zodat er een goed beeld van is.
Gr Roelof
Ik heb ook wel een machientje op lucht dat de plaat zo doorsnijt maar dan kun je niet bij de moeilijke plekken en dan is zo,n bladje wel makkelijk .
Ik moet de spatbordranden waar de motorkap op/in valt ook vernieuwen en daar ga ik nog nieuwe profielen voor zetten die ik er dan zo weer in kan lassen ook ga ik de rest van het spatbord aanpakken zodat het er straks weer netjes uit ziet .
Ik zal er nog foto,s van maken als het klaar is zodat er een goed beeld van is.
Gr Roelof
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
Re: restauratie alfetta gtv
Ik zal nog ff een paar foto,s plaatsen met de ontwikkelingen van de gtv .
Ik heb nieuw stukken (nou ja nieuw zelf gerklopt )in de binnenschermen gelast en een nieuwe bevestingsrand voor het spatbord gelast .
Ik dacht dat het er wel weer netjes uit ziet .
Ik heb nieuw stukken (nou ja nieuw zelf gerklopt )in de binnenschermen gelast en een nieuwe bevestingsrand voor het spatbord gelast .
Ik dacht dat het er wel weer netjes uit ziet .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
- goldster
- Novizio
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 13:02
- Locatie: schoonebeek
Re: restauratie alfetta gtv
Hallo Allemaal .
Vandaag weer begonnen met het opknappen van mijn gtv na een poos geen tijd te hebben gehad .
vandaag heb ik weer eens flink de slijptol laten werken (moest eerst kijken in de gebruiks anwijzing hahaha)en er weer wat stukken uitgeslepen waarvan ik dacht kan het beter vervangen als herstellen (helaas geen foto,s van) ,ook ben ik al weer wezen lassen en wil proberen voor de winter het slijp en laswerk af te ronden .(mocht ik niet meer van huis moeten ).
Ik heb wel al de diverse onderdelen zoals , veren ,stabilisatorstangen,ophanging,dwarsbalk enz laten poedercoaten en inmiddels al weer terug van de coater en ik moet zeggen ,dat ziet er goed uit (binnenkort foto,s).
Ook heb ik bij deze nog een vraagje over het type bouten waar alles mee bevestigd is .
Zijn dit elecktrolytisch verzonken bouten van 8.8 of 10.9 sterkte ?
Ik hoor het graag b.v.d.
Mvg Roelof
Vandaag weer begonnen met het opknappen van mijn gtv na een poos geen tijd te hebben gehad .
vandaag heb ik weer eens flink de slijptol laten werken (moest eerst kijken in de gebruiks anwijzing hahaha)en er weer wat stukken uitgeslepen waarvan ik dacht kan het beter vervangen als herstellen (helaas geen foto,s van) ,ook ben ik al weer wezen lassen en wil proberen voor de winter het slijp en laswerk af te ronden .(mocht ik niet meer van huis moeten ).
Ik heb wel al de diverse onderdelen zoals , veren ,stabilisatorstangen,ophanging,dwarsbalk enz laten poedercoaten en inmiddels al weer terug van de coater en ik moet zeggen ,dat ziet er goed uit (binnenkort foto,s).
Ook heb ik bij deze nog een vraagje over het type bouten waar alles mee bevestigd is .
Zijn dit elecktrolytisch verzonken bouten van 8.8 of 10.9 sterkte ?
Ik hoor het graag b.v.d.
Mvg Roelof