Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door ron TS »

Na een jaar Alfettaloos te zijn geweest begint het weer te kriebelen. Ik had een plaatje van een sedan maar vond het zonde om die als pekelracer te gebruiken. Ik heb nu de de Giulia voor erbij en een 156 3.024V Madeno als daily. Effin ik verveel me dus rot want alles doet het en die Madeno rijdt echt als vergif. Ben me aan het orienteren om toch weer een transaxle op te bouwen. Ik wil wel weer een Alfetta, maar geen sedan, ik heb al twee sedans. Ik heb mijn oog laten vallen op een GTV. Ik ben zo her en der eens aan het rondkijken voor een mooi gestrand project. Heb niet zo gek veel eisen, moet een complete body zijn met rubber/ruiten en al het plaatwerk. Interieur en techniek hebben niet echt prioriteit, er gaan twee kuipstoelen in, een kooi en het plan is om er een 3.012V in te lepelen. Hij wordt zo kaal mogelijk, ds geen bumpers en plastic. Het zou zo maar kunnen dat ik de auto met de roller mat-wit rol. Er zal dus best een en ander op aan te merken zijn, het moet geen concoursauto worden, gewoon een lage auto met leuke velgen die hard kan.......... Ik heb altijd veel lol in het bij elkaar zoeken van zo'n auto, hier een paar dempers, daar een TS/turbobak, een paar leuke remmen enz..........

De auto maak ik verder helemaal naar mijn zin, vandaar een semi-trackday auto, ik wil wel geluidsisolatie, deurpanelen en verwarming...........

Mocht iemand inmiddels bijna in echtscheiding liggen of slapeloze nachten hebben ivm een onafgemaakt project in zijn of haar garage, stuur een PB. Ik heb geen haast en ga op mijn gemak de tijd nemen voor dit project.


gr Ron
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door giuliettaevo »

Volgens mij staat er op Marktplaats een Alfetta GT te koop met TS techniek erbij. Was ook een project. Staat bij Alfa onderdelen als ik me niet vergis.

Een GT is natuurlijk veel mooier zonder plastic en ombouwen naar v6 is niet heel ingewikkeld. :wink: Vooral met jouw lijstje van aanpassingen, dan moet immers het grootste deel al vervangen worden. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door ron TS »

giuliettaevo schreef:Volgens mij staat er op Marktplaats een Alfetta GT te koop met TS techniek erbij. Was ook een project. Staat bij Alfa onderdelen als ik me niet vergis.

Een GT is natuurlijk veel mooier
zonder plastic en ombouwen naar v6 is niet heel ingewikkeld. :wink: Vooral met jouw lijstje van aanpassingen, dan moet immers het grootste deel al vervangen worden. :wink:

Bedankt, ik ga eens zoeken, heb hem gemist denk ik, hij is er denk ik af, kan hem niet meer vinden.

Gr. Ron
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door stefgtv6 »

Deze van Andries zul je dan toch ook gezien hebben op Marktplaats......?
GTV met bewezen staat van dienst, voldoet aan jouw eisen dacht ik en niet te veel geld;

http://link.marktplaats.nl/520778099" onclick="window.open(this.href);return false;
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door ron TS »

stefgtv6 schreef:Deze van Andries zul je dan toch ook gezien hebben op Marktplaats......?
GTV met bewezen staat van dienst, voldoet aan jouw eisen dacht ik en niet te veel geld;

http://link.marktplaats.nl/520778099" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Die heb ik idd ook gezien, die kan wel een rollertje gebruiken :mrgreen: Ik weiger met Franse namen te gaan rijden............... Ik ga gewoon eens rustig rondkijken, je moet ook net tegen iets aanlopen wat een goeie basis is voor een leuke speelauto. Het wordt in ieder geval niet zo'n mooie als de jouwe........... Geen idee of deze ook een beetje hard is, je bent zo weer een vermogen kwijt aan laswerk. Hij staat op het lijstje :thumbs:

gr Ron
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door GTV42.0 »

Ik weet zeker dat je zoekt naar een GTV6 met jou eisen dat je het beste eens bij die v an Lemarc kan gaan kijken. En de naam is nederlands en betekend niets meer dan Lemmerse Alfa Romeo Club :wink: Je kan beter en goedkoper een GTV van een nieuw verflaagje voorzien dan een project kopen. Ik garandeer je dat je dan duurder uit bent (uit ervaring) Ik ken die van Andries en reken maar niet dat dit een slechte GTV6 is. Ramen zijn ook al aangepast en een GTV6 met een achteras zoals deze vind je echt nergens.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door ron TS »

Kijk weer wat opgestoken :thumbs: Hij staat derhalve hoger op de lijst !

gr Ron
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door stephen »

leuke GTV als basis idd die van Andries.

snellere 3.0 of TS Compressor erin , naar smaak afwerken en fris kleurtje rollen en dit seizoen gewoon lekker spelen :jumping:


snap je probleem wel, een Trans-axle rijdt gewoon heel leuk, stap r ook met plezier in na overdag met een "gewone saaie " auto gereden te hebben :blue_lol:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door ron TS »

stephen schreef:leuke GTV als basis idd die van Andries.

snellere 3.0 of TS Compressor erin , naar smaak afwerken en fris kleurtje rollen en dit seizoen gewoon lekker spelen :jumping:


snap je probleem wel, een Trans-axle rijdt gewoon heel leuk, stap r ook met plezier in na overdag met een "gewone saaie " auto gereden te hebben :blue_lol:

ik ga er lekker de tijd voor nemen, heb nog een aantal andere ijzers in het vuur, nadeel is dat het langer duurt om die op te bouwen en wellicht ook duurder uitvallen. Aan de andere kant kan ik dan iets helemaal naar mijn zin maken. Ik hoef ook dit jaar nog niet te rijden, mag ook volgend jaar, heb ik weer wat meer budget om te besteden. Het bouwen en puzzelen is voor mij ook al een vorm van ontspanning.

Een transaxle rijdt idd heel erg lekker, en ik heb de GTV altijd erg mooi gevonden. Ik moet wel zeggen dat ik erg geniet in de Giulia en de 156 is ook niet echt behelpen, daar kan ik de "gewone" GTA behoorlijk mee pesten......... Het blijft ondanks het Quaife sper wel een voorwielaandrijver.....
het komt er eigenlijk op neer dat ik niet spoor, wie wil er nu drie auto's en gaat met het openbaar vervoer naar zijn werk ? :roll:

gr Ron
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door stephen »

ron TS schreef:[
[/quote
het komt er eigenlijk op neer dat ik niet spoor, wie wil er nu drie auto's en gaat met het openbaar vervoer naar zijn werk ? :roll:

gr Ron

ik heb voor het werk een lease ding , en ook nog 5 rijdende hobby auto's,en een projectje

maar vind zelf wel dat ik spoor :)))

zelf bouwen blijft idd het leukste, maar afbouwen /verfijnen is vaak wat verstandiger en haalbaarder qua tijd, en ook leuk
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door twinnyspark »

Afbeelding
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
quoresportivo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 144
Lid geworden op: 12 feb 2011, 22:12
Locatie: huizen / nijkerkerveen

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door quoresportivo »

ik heb nog wel een gtv6 staan met (plaat)werk.
compleet, glanszwart, bj 1981, motor onlangs lopend gemaakt (ook een nieuwe riem erop)
de neus moet afgemaakt worden, de voorschermen moeten pas gemaakt worden en vastgelast, alles is erbij!
de carrosserie is netjes, her en der wat kleine plekjes, bodem is keihard geen roest.
voorkant is reeds verlaagd (1 tand achter) achter nog niet, maar heb er evt verlagingsveren bij.
er zitten gele koni's op,
auto heeft al een tijd niet gereden, dus remmen moeten nagekeken worden evenals koppeling (zit vast)
bij interesse, stuur maar een pb.
156 2,4 jtd 20v facelift
155 3.0 24v in progress
alfetta gtv6 3.0 12v
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door ron TS »

Ik ben tegen een wegenbelastingvrije 75 V6 aangelopen, die gaat het worden. Heeft hoofdzakelijk met budget te maken, de prijzen van de onderdelen voor een 75 liggen nog op een ander niveau dan voor de GTV6.

bedankt voor de tips en trucs.

gr Ron
Laatst gewijzigd door ron TS op 19 feb 2012, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door stephen »

is ook een leuke basis om mee te gaan bouwen.

kaal halen/laswerk/kooi al gedaan ,scheelt een hoop tijdrovend werk :thumbs:

succes en veel bouwplezier gewenst
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door ron TS »

stephen schreef:is ook een leuke basis om mee te gaan bouwen.

kaal halen/laswerk/kooi al gedaan ,scheelt een hoop tijdrovend werk :thumbs:

succes en veel bouwplezier gewenst
Die wordt het dus niet.............. gisteren de basis goed bekeken, en er is echt alleen een serieuze racer van te maken. Er zit een gelaste kooi van JS in en het is eigenlijk gekkenwerk om er een trackday-tool van te maken die voldoet aan mijn eisen. Alle aanpassingen moeten dan weer aangepast worden naar mijn eisen. Als je een echte V6 racer wilt en je hebt plek om hem zelf op te bouwen zou ik zeker gaan kijken. Het probleem van de zware V6 neus kan worden opgelost/gecompenseerd met een compleet plastic neus........ Echt een idiale basis voor een retesnelle racer. Heb ook nog wat andere auto's bekeken, maar daar moet ik nog eens goed over verzinnen........... o.a. een gespoten GT koets die naar wens kan worden opgebouwd..... Zitten nieuwe binenschermen in, dorpels, voorfront, achterfront.

gr Ron
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door ron TS »

Kent iemand dit bedrijf of deze auto ?

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mu4ycioqzolk


Gr. Ron
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door GTV42.0 »

Kwam mij bekent voor maar ik ken een zelfde maar dan met 74 in het kenteken. Deze was ook nog niet bij mij bekend. Maar waarom plaats je deze hier en niet bij gespot als ik vragen mag?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
ron TS
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 178
Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door ron TS »

Dat mag je vragen, dit lijkt wel een mooie basis voor een trackday Alfetta, ik ken het bedrijf niet en de auto ook niet.

gr Ron
Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 809
Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
Locatie: prov.groningen

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door kareltjeknetter »

ron TS schreef:Kent iemand dit bedrijf of deze auto ?

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mu4ycioqzolk


Gr. Ron
is in maserati kringen een van de betrouwbaarder adressen........
-squadragrunn-
carry on waywards......
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Nieuw plan: semi-trackday Alfetta GTV

Bericht door GTV42.0 »

Loop je er aan te denken een goede GTV op te offeren terwijl er zeer interessante al klaar zijnde te koop staan?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Plaats reactie