GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:44
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
En het is goedgekomen afgelopen zaterdag.
Al met al toch zeker 3 dagen mee bezig geweest.
Passen en meten, kloppen, richten en weet ik veel. Vele malen van de auto naar de werkbank en v.v.
Maar gelukt !
De eerste bevestiging
Toen het vastgelast was moest er toch nog vertind worden. Er was enigzins ongelijkheid aan de buitenzijde. AAngezien ik de pest heb aan plamuur moest het vertind worden.
Dus het setje erbij gepakt..
Toen werd het strakmaken. Wel met masker op vanwege het lood fijnstof.
Pas toen alles was opgeruimd en stofgezogen het masker pas afgezet, geen risico !
De volgende stap is het scharnier weer vastlassen. Ik denk dat ik een nieuwe zelf maak want de oude
(weliswaar gestraald) is wel erg aangetast. Kan wel als voorbeeldmal dienen.
En daarna de zaak in de epoxy..
Daar blijft het voorlopig even bij want ik ga met de feestdagen (vanaf komende vrijdag)naar Oostenrijk tot 5 januari..
Ik wens daarom allen die mijn topic volgen FANTASTISCHE FEESTDAGEN en een gelukkig 2013 toe..
Tot begin Januari.. !!
Al met al toch zeker 3 dagen mee bezig geweest.
Passen en meten, kloppen, richten en weet ik veel. Vele malen van de auto naar de werkbank en v.v.
Maar gelukt !
De eerste bevestiging
Toen het vastgelast was moest er toch nog vertind worden. Er was enigzins ongelijkheid aan de buitenzijde. AAngezien ik de pest heb aan plamuur moest het vertind worden.
Dus het setje erbij gepakt..
Toen werd het strakmaken. Wel met masker op vanwege het lood fijnstof.
Pas toen alles was opgeruimd en stofgezogen het masker pas afgezet, geen risico !
De volgende stap is het scharnier weer vastlassen. Ik denk dat ik een nieuwe zelf maak want de oude
(weliswaar gestraald) is wel erg aangetast. Kan wel als voorbeeldmal dienen.
En daarna de zaak in de epoxy..
Daar blijft het voorlopig even bij want ik ga met de feestdagen (vanaf komende vrijdag)naar Oostenrijk tot 5 januari..
Ik wens daarom allen die mijn topic volgen FANTASTISCHE FEESTDAGEN en een gelukkig 2013 toe..
Tot begin Januari.. !!
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Echt een geweldig stuk vakwerk Enrico
Wens jou/jullie ook een fijne vakantie en fijne dagen.
Wens jou/jullie ook een fijne vakantie en fijne dagen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Thanx man !! Is ook waanzinnig leuk om te doen..
Je zou bijna hopen op meer roest om te lassen..
Je zou bijna hopen op meer roest om te lassen..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Haha Jeroen het was een beetje stil hier idd.
De smoezen waren achtereenvolgens:
1)Twee weken wintersport..
2) 1 week de griep na de wintersport (Wie niet ??)..
3) Te k k koud in de garage...
Inmiddels toch (ondanks kou, kacheltje erbij ) al weer even bezig geweest met de GTV..
Vorige keer gestopt met het scharnierpunt links van de achterklep..
Inmiddels zit het scharnier er weer op en de achterklep gepast..
Zie foto's:
Het scharnier heb ik passend gemaakt en exact afgemeten en geproplast.
Scharnierpunt zelf gemaakt want popnagel is niet mogelijk en anders zou het gestansd moeten worden. Teveel gedoe allemaal dus maar zelf gemaakt.
Daarna het gehele scharnier eropgelast..
Daarna in de primer en was het passen van de achterklep spannend. Hoe zou het passen?
Het past prima, met een weinig plamuurwerk later gaat het wel strak worden..
Links zie je de afwateringsgoot die er nog ingelast moet worden..
Klepje hangt erin en past perfect !!
De Klep is behoorlijk gaaf en wil ik uitbesteden aan de soda straal wonderen van Carl.. Binnenkort
neem ik contact met je op Carl..
Toen dat klaar was ben ik met de afwateringsgoten begonnen (Ik werk van achteren naar voren aan de auto)..
Ik had tevoren beide oude goten (wat er van over was) totaal verwijderd. Door het lange staan van de auto waren deze compleet weggerot.. Vervolgens moest ik dus een nieuw stuk zelfmaken,. Niet te krijgen natuurlijk dus inventiviteit weer op de proef gesteld..
Dit stuk zit aan de rechterkant maar moet er ook nog uit.. Dient als voorbeeld om hier te laten zien wat ik links vervangen heb. De onderkanten hiervan zaten vol roest en daar kun je niet bij met stralen dus eruit geslepen en vervangen..
De uitsparing erin geklopt voor de bout die dient voor steunpunt achterruit..
In de Inox spray voor het lassen..
En in de primer..
A.s. zaterdag gaat het hier verder want dan ga ik een U profiel maken die enigzins rond loopt en tussen dit gedeelte gelast wordt tot aan het punt waar het kleine achterraampje naar beneden kan.
Gelukkig heb ik de GT staan die als voorbeeld dient. De goot is daar nog perfect en kan ik precies
zien hoe het zit..
Wordt vervolgd..
De smoezen waren achtereenvolgens:
1)Twee weken wintersport..
2) 1 week de griep na de wintersport (Wie niet ??)..
3) Te k k koud in de garage...
Inmiddels toch (ondanks kou, kacheltje erbij ) al weer even bezig geweest met de GTV..
Vorige keer gestopt met het scharnierpunt links van de achterklep..
Inmiddels zit het scharnier er weer op en de achterklep gepast..
Zie foto's:
Het scharnier heb ik passend gemaakt en exact afgemeten en geproplast.
Scharnierpunt zelf gemaakt want popnagel is niet mogelijk en anders zou het gestansd moeten worden. Teveel gedoe allemaal dus maar zelf gemaakt.
Daarna het gehele scharnier eropgelast..
Daarna in de primer en was het passen van de achterklep spannend. Hoe zou het passen?
Het past prima, met een weinig plamuurwerk later gaat het wel strak worden..
Links zie je de afwateringsgoot die er nog ingelast moet worden..
Klepje hangt erin en past perfect !!
De Klep is behoorlijk gaaf en wil ik uitbesteden aan de soda straal wonderen van Carl.. Binnenkort
neem ik contact met je op Carl..
Toen dat klaar was ben ik met de afwateringsgoten begonnen (Ik werk van achteren naar voren aan de auto)..
Ik had tevoren beide oude goten (wat er van over was) totaal verwijderd. Door het lange staan van de auto waren deze compleet weggerot.. Vervolgens moest ik dus een nieuw stuk zelfmaken,. Niet te krijgen natuurlijk dus inventiviteit weer op de proef gesteld..
Dit stuk zit aan de rechterkant maar moet er ook nog uit.. Dient als voorbeeld om hier te laten zien wat ik links vervangen heb. De onderkanten hiervan zaten vol roest en daar kun je niet bij met stralen dus eruit geslepen en vervangen..
De uitsparing erin geklopt voor de bout die dient voor steunpunt achterruit..
In de Inox spray voor het lassen..
En in de primer..
A.s. zaterdag gaat het hier verder want dan ga ik een U profiel maken die enigzins rond loopt en tussen dit gedeelte gelast wordt tot aan het punt waar het kleine achterraampje naar beneden kan.
Gelukkig heb ik de GT staan die als voorbeeld dient. De goot is daar nog perfect en kan ik precies
zien hoe het zit..
Wordt vervolgd..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Ziet er zeer goed uit en en nogmaals
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Top! Mooie vorderingen
Dat afwateringsgootje bij de zij achterruiten is inderdaad een lekker plekkie voor roest dan
Gr,
Carl
Dat afwateringsgootje bij de zij achterruiten is inderdaad een lekker plekkie voor roest dan
Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Afgelopen zaterdag de linker afwateringsgoot met behulp van een papieren mal op maat gemaakt en erin gelast.
Hieronder de foto's.
Zo de vorige keer achter gelaten..
De papieren mal uitvoerig gepast en op maat gemaakt..
Het U profiel is gebogen en omhoogstaand rond gemaakt door zijkanten in te slijpen, puntje eruit, daarna rond kloppen en weer vastlassen. Daarna in de Inox primer gezet
Je ziet nog de weggeslepen lasnaadjes..
De goot paste er precies in.. Strakgeklopt tegen de randen en aan weerszijden met proplasjes vastgezet..
Daarna weer in de primer gezet. Linkerzijde is klaar. A.s. zaterdag volgt de rechterzijde..
Weer een stukje verder dus..
Hieronder de foto's.
Zo de vorige keer achter gelaten..
De papieren mal uitvoerig gepast en op maat gemaakt..
Het U profiel is gebogen en omhoogstaand rond gemaakt door zijkanten in te slijpen, puntje eruit, daarna rond kloppen en weer vastlassen. Daarna in de Inox primer gezet
Je ziet nog de weggeslepen lasnaadjes..
De goot paste er precies in.. Strakgeklopt tegen de randen en aan weerszijden met proplasjes vastgezet..
Daarna weer in de primer gezet. Linkerzijde is klaar. A.s. zaterdag volgt de rechterzijde..
Weer een stukje verder dus..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Novizio
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 dec 2012, 12:03
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Weer mooi er in gemaakt Enrico die linkerkant.
Suc6 met de rechterkant
Suc6 met de rechterkant
SCARB-registerleider Alfetta 116 Register
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Afegelopen zaterdag wat kleine vorderingen gemaakt.
Omdat ik de afwateringsgoten (ook degene die ik nog vast moet zetten) in de RX5 en RX10 heb gezet
duur het vastlassen van de rechterkant nog even. Vanwege de lage temperaturen droogt het allemaal niet snel.
Tevoren had ik door de firma Caprotech de RX 10 op kleur laten maken..
En daarna zo met matzwart gespoten zoals het origineel was
Omdat het lassen nog niet kon maar eerst even de reservewielbak blank gemaakt.
Het zag er nog mooi origineel uit maar rond de afwateringsgaten was toch wat roest onder de lak te zien.. Zie aan de foto's waar Alfetta berucht om was..
Daarna het straalapparaat erbij gepakt en daarna de boel weer in de epoxy..
De andere kant krijgt een dezer dagen dezelfde behandeling. Al met al zag het er nog erg goed uit..
Omdat ik de afwateringsgoten (ook degene die ik nog vast moet zetten) in de RX5 en RX10 heb gezet
duur het vastlassen van de rechterkant nog even. Vanwege de lage temperaturen droogt het allemaal niet snel.
Tevoren had ik door de firma Caprotech de RX 10 op kleur laten maken..
En daarna zo met matzwart gespoten zoals het origineel was
Omdat het lassen nog niet kon maar eerst even de reservewielbak blank gemaakt.
Het zag er nog mooi origineel uit maar rond de afwateringsgaten was toch wat roest onder de lak te zien.. Zie aan de foto's waar Alfetta berucht om was..
Daarna het straalapparaat erbij gepakt en daarna de boel weer in de epoxy..
De andere kant krijgt een dezer dagen dezelfde behandeling. Al met al zag het er nog erg goed uit..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Mooi wielbakje
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Zekers mooi. Zo hoort het te zijn he ?Mooi wielbakje
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- AlFra
- Alfetta Novizio
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 27 feb 2011, 09:12
- Locatie: Belgium
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Kleinigheid gedaan deze week..
Nl het 2e afwateringsgootje geplaatst.. rechts. Zitten er nu beide in.
Nu eerst weer even verder met de GT...
Nl het 2e afwateringsgootje geplaatst.. rechts. Zitten er nu beide in.
Nu eerst weer even verder met de GT...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1123
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
zit er normaal niet ergens een gaatje in met een darmpje op het water te gelijgen naar ik weet niet waarEnrico schreef:Kleinigheid gedaan deze week..
Nl het 2e afwateringsgootje geplaatst.. rechts. Zitten er nu beide in.
Nu eerst weer even verder met de GT...
voor de rest ziet het er piko bello uit
gr sven
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Er zit idd nog een ovaal gat in origineel maar laat ik niet terugkomen. De auto zal niet veel water meer zien in zijn verdere leven..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Ik zou er toch voor zorgen dat je wel een afvoer hebt Enrico, maar dat is wat ik zou doen. Hij wordt vast wel eens gewassen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 1977 Enrico/ GTV 1980
Het is een ovaal gaatje zodat water zowel in de C stijl (kofferruimte) als in de B stijl kan lopen.Ik zou er toch voor zorgen dat je wel een afvoer hebt Enrico, maar dat is wat ik zou doen. Hij wordt vast wel eens gewassen.
Sowieso zal altijd (ook origineel) het meeste water in de B stijl aflopen.
Niet voor niets daar vaak rot..
Daar laat ik het dan bij. Alle vocht blijft als het goed is dan weg uit de kofferruimte (C stijl) afwatering..
Nogmaals, zoveel water ziet deze auto niet meer.. Ook niet door wassen..Ben mooi weer rijder..
Laatst gewijzigd door Enrico op 11 mar 2013, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.