GTV 1977 Enrico/ GTV 1980

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

GTV 1977 Enrico/ GTV 1980

Bericht door Enrico »

Ik keek er steeds een beetje tegenop om een project topic aan te maken want het is wel veel werk met foto's uploaden enz. maar het is toch te leuk om te doen en te delen met jullie. Als ik andere resto verhalen lees word ik wel weer enthousiast.

Ik ben nog steeds lerende met het restaureren maar kom er na een paar projecten steeds verder mee en durf ook steeds meer, ziedaar ik ben ook nog gaan lassen..
Nou is het natuurlijk zo, dat weet iedereen hier, je zeker geen Alfetta moet kopen als je niet wilt lassen. Dat ging dus wel goedkomen heb ik inmiddels ondervonden.
Overigens is het niet de bedoeling vooraf dat de auto een showwinnaar wordt maar gewoon een mooi projectdoel om steeds beter te worden in het plaatwerken en er een zo mooi mogelijke GTV van te maken.

Vier jaar geleden was ik bezig met de restauratie van de MGB cabrio van mijn zus, een originele Nederlander uit 71. Heel weinig plaatwerk restauratie (alleen de bodemplaten,nieuw te verkrijgen en kun je er zo in puntlassen) moest er gebeuren.
Intussen was mijn interesse gewekt door een Alfetta GTV. Alfa had inmiddels mijn hart definitief gestolen. Het moest er een worden met de chroombumpers, dat stond vast.
Een auto die vroeger altijd al eens op mijn verlanglijstje had gestaan maar door de slechte reputatie nooit aangedurfd had om er een te kopen.
Door de Nederlandse originaliteit van de MGB wilde ik ook een originele Nederlandse GTV met oud kenteken. :schrik: Daar begint de ellende.. :blue_lol:
Verder had ik al een prachtige mooie zwitserse Spider maar dat nieuwere kenteken uit 2006, kan me eigenlijk nooit echt bekoren..

Maar toch..de GTV, Roest, roest en plamuur, kilo's.Ondanks het feit dat ik de auto met een magneet besnuffeld had..
Het zag er op het oog best goed uit, auto was nog niet zo heel lang geleden daarvoor overgespoten (was een risico ik weet het).
Al met al vele malen (een beetje) spijt gehad om wat je tegenkomt maar ook niet echt want ik wist tevoren waar ik aan begon, dat kun je verwachten.
Wat als opknappertje begon werd een kleine restauratie en begon verder uit te lopen tot een behoorlijke opwaardering en uiteindelijk toch sloop. Tja.
De MGB is sinds dit voorjaar weer up en running (drie jaar bezig geweest) dus alle remmen los nu voor de GTV.
Inmiddels zit ik ook tot de nok vol met GTV bloed en ken ik alle plekken van die bak en gaat het ding weer op de weg komen dat is zeker..
Laatst gewijzigd door Enrico op 19 jan 2016, 14:24, 5 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

En dan nu de plaatjes zoals ik hem kocht eind 2007
Afbeelding

Afbeelding
Velgjes meteen eraf want die vond ik niet passen bij de GTV.

Afbeelding
Bekleding van de tweede serie, wel mijn favoriet maar heb inmiddels ook een zwart skai interieur eerste serie waar ik wel een rechterdeurdeel nog mis..

Afbeelding
Interieurvloer gaat zwart worden (bij Gerard S gescoord in Lopik) en met een gelukje via een kennis een orgineel houten alfetta stuurtje met de drie knopjes, anders dan dat lelijke ding wat hierin zit, die is reeds gerecyceld dat is zeker. Hij ging met een harde knal in de kliko..
Saillant detail: Het stukje nephout op de dash die beschadigd is ook gescoord bij Gerard. Met zoveel spullen in zijn loods kon hij hem zo pakken. Speld in de hooiberg !
Laatst gewijzigd door Enrico op 17 feb 2012, 00:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

Afbeelding
Dit was de eerste inspectie, inmiddels al setje "stil auto" velgen erop.
de Achterkant zou later een zwaar besmeerd geheel blijken. Een pak plamuur en nog ijzerhoudend kennelijk want de magneet pakt.

Afbeelding
Op deze foto valt het nog mee, de onderkant heb ik soms tot een halve cm plamuur brokken losgetikt.

Afbeelding
De groene zooi is allemaal plamuur. Ik heb daarom de alfetta maar omgedoopt in Alfrotta GTV. Zie volgende foto.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Enrico op 17 feb 2012, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

De hele achterkant gaat er dus helemaal uit dat werd al snel duidelijk. Dat zal gaan gebeuren met twee NOS delen die ik vorig jaar gescoord heb. Er zit weliswaar vliegroest op die ik er nog af moet stralen maar dat geeft niet. Netjes in de primer zetten en dan komt het goed.
Het wordt zeker geen restauratie zoals Carl (Carbo) met zijn GTV6 doet (zie zijn topic).
Dat is monnikenwerk (wel chapeau hoor, heel erg mooi !) en dat gaat echt jaren duren.
Mijn doel is zomer 2013 rijden en zo nodig daarna wel weer wat aanpakken. Ik moet ook wat te hobbyen houden.
Zeker zal het een net exemplaar worden dat is zeker..

Hieronder nog wat foto's van het inventieve las en kneedwerk. De knutselaar kon zeker plamuren. Stoflongen zal hij ook wel hebben lijkt me van het strakschuren.
Afbeelding
Op het eerste gezicht met de bumper erop valt het nog niet zo op.
Afbeelding
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Melvivio »

Erg leuk te zien & goed begin! Nieuwe projecten worden altijd goed ontvangen :smile:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

Thanx Melvivio !! :mrgreen:

Jullie begrijpen het wel het werd inmiddels een forse uitdaging.
Vorig jaar heeft het een hele tijd stilgelegen vanwege problemen met mijn rikketik.
Ik heb ook een paar maanden niet kunnen werken, met wat later bleek burn out verschijnselen. Het duurde even voor ik daar aan toe wilde geven.
Hartritmestoornissen en druk op de borst leverde het op. Teveel spanning door diverse oorzaken. Meer dan een half jaar niks aan de auto gedaan en het leven weer een beetje op de rit gekregen.
Ik heb toen meerdere malen overwogen het project van de hand te doen maar inmiddels ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. Ik krijg er weer energie van.

Langzaam ben ik dus weer begonnen en eerst de restauratie van de MGB die ik eerder aanhaalde afgemaakt. Een ding tegelijk is beter voor de focus..

Even of topic een paar fotootjes van de MGB en daarvoor:

Afbeelding
MGB helemaal gestript en nieuw opgebouwd en gespoten binnenzijde (buitenzijde was goed)
Er zitten vele NOS onderdelen op (gewoon verkrijgbaar). MGB carrosserie heeft voor mij nu geen geheimen meer alsmede veel van zijn techniek.

En hier klaar:
Afbeelding

Daarvoor was het deze die mijn aandacht trok. Ook volledige refresh van binnen en roest weggewerkt. Was een hell of a Job. Vloerbedekking achterin tegen de wanden en ook het dak, enz. Er was geen laswerk nodig, dat was eerder al goed gebeurd.
Afbeelding
Afbeelding
De mini loopt volgens mij nu in het Zuiden des lands.
Laatst gewijzigd door Enrico op 20 dec 2015, 21:23, 4 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

Back on topic:

Inmiddels ben ik alweer sinds de zomer 2011 elke zaterdag bezig en ook vaak woensdagen
(ik werk 4 dagen) aan de GTV dus het vordert.
De onderdelen verzameling is ook gestaag gegroeid dus het wordt stapelen.
:blue_lol: ::-)
Drie sets interieur, meerdere ruiten, deuren, achterspatbord, meerdere achterkleppen, motorkappen.. enz.
FETTA.. :schrik: Help me !! Ik krijg verzamelwoede !!
Zonder dollen, doen we met velen hier. Spullen zijn allemaal best bruikbaar.

Wat is de bedoeling wat er gaat gebeuren zoals gezegd:
-achterkant vervangen met NOS plaatdelen.
-Rechter voorvloer geheel vervangen. Achter links nieuw stuk in lassen.
-Kriksteunen voorkant vervangen.
-Motorruimte blank maken en opnieuw spuiten.
-Andere gave portieren plaatsen.
-Daklijst vernieuwen en afwatergoot daar stralen en wellicht stukje lassen.
-Hele interieur en kofferruimte in RX5 en RX10 lakken.
-Reservewielbak nieuwe stukken inlassen.
-Achterzijdelen achterspatborden vervangen (zelf maken).
-Motor reinigen en alle delen netjes maken c.q,. reviseren.
-Remmen reviseren en achter nieuwe schijven (zitten knettervast).
-Achterraamlijst en voorraamlijst vervangen (met de mooie strip erin).
-Interieur ander hemeltje enz. Gewoon netjes maken.
-Kleine zaken die ik nog vergeten ben.

Oh ja, vast een mooi foto van de dell Orto's die een nieuw leven tegemoet gaan.
Links zoals ze nu in een doosje liggen en rechts zoals ze waren.
De rest volgt weer een volgende keer.
Afbeelding
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

Mooi weer even de tijd voor wat foto's.

De restauratie vordert inmiddels maar met de foto's loopt het nog wat achter.

Als eerste heb ik de kofferruimte aangepakt. Reservewielbak wist ik dat die verdacht was dus begonnen met de bodemschutz te verwijderen. Verdenkingen kwamen uit:

Afbeelding
Gatenkaas
Afbeelding
De witte kleur van de grondlaag die je hier ziet maakte mij nog niet wakker, ik dacht dat het een grondlaag was. Naar later bleek onder de motorkap onder het rood verscholen (kon spuitbusrood met thinner verwijderen) dat dit de originele kleur was. Gebroken wit dus.
Ik besefte dit dus pas veel later toen de rode kleurkeuze al bepaald was.
Ik hou van origineel dus was het vermoedelijk die witte kleur geworden had ik het eerder geweten.
Dus Jeroen, bij deze voor jouw archief een extra notitie.

Afbeelding
Dreunplaat verwijderd met de beitel op zoek naar roest. :thumbs: Gevonden !
Er komt geen dreunplaat meer in, los ik wel anders geluidsdempend op.

Afbeelding
Om het sleepoog te behouden heb ik deze variant bedacht.
De verjaardagstaart gaf me inspiratie.

Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels ziet het er zo uit. RX5 en daarna RX10 in kleur (bij caprotech op bestelling gemaakt).
Afbeelding
Met carrosseriekit afgedicht en rood er overheen met RX10.
Afbeelding
Zelfde kit met RX10 zwart.
Laatst gewijzigd door Enrico op 17 feb 2012, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

De volgende opdracht was de achterkant eraf/eruitslijpen en puntlassen verwijderen.
Ondertussen had ik een extra achterspatbord gescoord waar ik het een en ander mooi kon zien en uitproberen.

Afbeelding
Het begin

Afbeelding
Grootste deel eruit, alleen nog de zijpuntlasjes
Afbeelding
Dit komt erin/erop
Afbeelding
De eerste passing
Afbeelding
Originele delen
Afbeelding
Afbeelding
Zijkanten achterspatborden worden nog een serieuze uitdaging waar het achterpaneel moet aansluiten op de achterspatborden.
Afbeelding
Dit is de actuele status van vandaag 17 februari 2012 voor wat betreft de achterkant.
Morgen, zaterdag wordt de bodemplaat een stukje verlengd tot onder het achterdeel. Dit was ook verroest. Doel is de drie delen achterdeel, bodemplaat en onderste deel weer mooi op elkaar aan te sluiten en te puntlassen.

Afbeelding

Tips van jullie graag! Waar op te letten hier en ook wil ik wel weten welke kit er gebruikt wordt om de naden tussen achterspatbord en tussendeel af te dichten. Het zijn immers puntlassen. De opstaande delen waar de puntlassen komen wil ik gronden met Innotec.
Maar het zou ook met RX5 (lekker in laten lopen) en daarna RX10 Kunnen. :?:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

Verder met het volgende onderdeel de bodemplaat.
Ook daar was de analyse :thumbs: :thumbs: "Very Rusty" Sir !!

Afbeelding
Links achter bestuurder
[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-ZRN7SR7L-D.jpg][/img]
Afbeelding
Afbeelding
Rechts is wel goed. Wel al ooit gelast is te zien. Ik laat het zo
Afbeelding
geen :-({|= maar :schrik: :schrik: :schrik:
Afbeelding

Inmiddels ziet het er wat anders uit. Het deel achter de bestuurder is gelast, RX5/RX10 en gekit en voordeel is de balk gelast en opstaande stuk tegen de balk waar de bodem op rust vervangen. De bodemplaat moet nog maar ik wil graag weer de uitsparingen en Hier neem ik de tip van Carbo ter hand met de hardhouten mal de verdieping erin kloppen.

Zo is het geworden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De zwarte RX10 wordt nog dezelfde kleur als de rest en voorkant vloerplaat nog dicht te lassen.vHopelijk zit dat ook over een paar weken dicht.

En wat denk je ? Als dank voor dit topic ben ik vandaag dan toch eindelijk een "MEMBRO"
:banana: :banana: :driving: :-({|= :))) :))) fettabier.gif
Laatst gewijzigd door Enrico op 18 feb 2012, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Carbo »

Mooi project! :thumbs:

Een hoop stappen in 1 dag :jumping:

Gaat volgens mij helemaal goedkomen!

Voorschermen (binnen) wel OK :?: Wordt altijd beetje argwanend als ik zoveel plamuur aan de achterkant zie :schrik: maar je pakt het goed aan; alle aangetaste delen weghalen en vervangen!

RX10 in RAL 3002 :wink:

Zal je PB'tje dit weekend beantwoorden.

Succes!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

Hee Carl. Bedankt !! :thumbs: Geeft de burger moed !
Voorschermen (binnen) wel OK Wordt altijd beetje argwanend als ik zoveel plamuur aan de achterkant zie maar je pakt het goed aan; alle aangetaste delen weghalen en vervangen!

Haha nee ::-) Je bent me voor. Dat is het gedeelte dat ik vanavond op het topic wilde zetten. En ga dat zo ook doen. Daar is ook wel het een en ander aan geweest inderdaad. Dat heb ik middels het spuitwerk vorige week afgerond.
Ook de buitendorpel zit het een en ander extra opgesmeerd, je ziet de naden niet en daar begin ik langzaam ook van te balen maar misschien dat ik dat jobje voor later nog eens bewaar. Je weet niet wat je tegenkomt.
Maarr.... het kan ook zo zijn dat ik de beitel erop zet en dat er ook nog afbik om te kijken wat eronder vandaan komt. Ik vrees een bestelling bij Frank Hanel in Duitsland. Ik denk dat het 5 liter blik plamuur in de aanbieding was..
Niet gezeurd ik heb de auto gekocht juist voor de restauratie.
Nee dus.. Vooral het hobbyen is zo leuk. Dat is wat ik ook in jouw project relaas proef.. Heel wat anders wat ik dagelijks doe op kantoor.. Lekker de kop leegmaken.
En net zoals jij ben ik ook het luchtgereedschap aan het uitbreiden. Ik heb al een fotootje gemaakt van de ministraler.. :blue_lol:

Veel gedaan in 1 dag ? :blue_lol:
Omdat ik zo laat met dit topic begon loop ik nog achter met de foto's. Het is het relaas van de laatste 2,5 jaar zo'n beetje.
Daarom een hoop stappen in 1 dag. :wink:

Die RX10 en ook 5 en 7 is werkelijk perfect spul. Ik heb het bij de MGB ook gebruikt (op kleur, kleursample op een stukje metaal toegestuurd en opgestuurd gekregen. Heel aardige mensen daar). Daar zelfs de hele motorruimte mee gespoten. (iets wat ik nu bij de alfetta niet gedaan heb, alleen de onderste balken).
Daarnaast de binnenruimte en kofferbak ruimte en nog goedkoop ook en vloeit overal tussen.


Op naar de volgende foto's maar weer..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

Tja ik heb ineens de smaak te pakken met dit topic;

Nadat ik de geschiedenis, de achterkant en het interieur, heb laten zien ontkwam ik niet aan de neus. Met name de binnenspatborden waren bobbelig en slecht gelast. Ook had de auto wat lichte schade gehad en kwam ik erachter dat de auto gebroken wit was ooit.
Ik vond het ook al vreemd. Toen ik de auto kocht kreeg ik er een groene stoelenset bij.
Het kwartje viel pas nadat ik de motorruimte begon schoon te maken en uiteindelijk de binnenspatborden helemaal blank.
Ik heb er niet voor gekozen om de spatborden eraf te halen. De neus is in het recente verleden geheel vernieuwd en (buiten de binnenspatborden) best wel netjes.
De reparatie van de binnenspatborden was wel abominabel slecht gebeurd en ik heb het nog behoorlijk netjes kunnen krijgen.

Kijk maar naar de foto's:
Afbeelding
Zo zag het eruit

Afbeelding
Afbeelding
Dit noemen ze lassen !
Afbeelding
Afbeelding
Dit kon ik met bijlassen nog wel aardig krijgen.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

Vervolg op de voorkant...

Plaatjes zeggen meer dan woorden:

Afbeelding
Het stukje boven het gat heb ik er later ook nog uitgezaagd.
Afbeelding
Afbeelding
Hier wordt het doorzetten geblazen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier wordt het al mooi blank. Met de gevlochten staalborstel op de boormachine
krijg je (net als bij de MGB) een machtig resultaat.
Natuurlijk wel eerst als een monnik met de verfkrabber, beitel, stukje aangescherpt metaal, scotch brite en weet ik veel alle verf eraf halen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het gat gedicht, rechts met puntlasjes op de balk en de achterkant afgelast met een rupsje.
Afbeelding
en met RX5 en 10 en KIT afgedicht. Daar komt nog bodyschutz overheen.
Afbeelding
Het gat is mooi dicht en echt.. meer bling bling kon ik het niet krijgen..
Afbeelding
Ook hier het laswerk nog wat verbeterd en bling bling gemaakt..
Onderin al afgelakt met RX5 en RX10 waar later nog 2K lak overheen is gekomen.
Volgende pagina het resultaat..
Laatst gewijzigd door Enrico op 17 feb 2012, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

De volgende pagina maar weer..

In tegenstelling tot de vorige pagina heb ik de binnenspatborden nog blanker gemaakt dan ze al waren en was de tijd aangebroken het geheel in de primer te gaan zetten. Dat was net voor de afgelopen koudegolf. Nodig dus om het snel voor het echt koud werd te doen.

Het volgende apparaat deed wonderen (wel gek op petroleum overigens !).
Afbeelding
Lekker kacheltje naast de hogedrukspuit..!
Afbeelding
Sfeerplaatje..Hier gebeurt het spuitwerk..
Afbeelding
Afbeelding
Mooi resultaat met 2K primer
Afbeelding
Afbeelding
Mooi bevredigend resultaat en alles geraakt ondanks het feit dat de motor er nog inzit.
Alles dankzij de kleine spuit met bovenkelk die draaibaar is zodat de spuit alle kanten op gehouden en gedraaid kan worden. Zonder meer aan te bevelen. Heel handig..
Laatst gewijzigd door Enrico op 17 feb 2012, 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

Een week na de primer spuitbeurt ging het dunnetjes over met de 2K spuitlak (op kleur laten maken) op basis van het GTV driehoekje die ik had gebracht. De lokale spuiter in Wehl, Patrick, helpt me altijd met tips en truuks en adviezen en gaf me maatbekers mee voor de goede mengverhouding harder (2 delen), verdunner (1 deel) en lak (3 delen).
Niks dan hulde voor hem.
Wil je weten waar hij zit ? PB me.. Hij is zelf bezig met een Manta A uit 1973 en voor de gemoedsrust, hij komt dezelfde dingen tegen als wij Alfa adepten..!!
Voor de goede orde, als ik de hele auto heb gestript en geschuurd en zoveel mogelijk strak heb wordt hij wel in de cabine gespoten. Het liefst deed ik het zelf. Wie weet kunnen we een deal maken.

Terug naar de foto's:
Afbeelding
Dit was de basis, met scotch brite de laatste "pickles" licht eraf geschuurd.
Afbeelding
Dit is het geworden, het ging prima mede door mijn fantastische spuit met bovenkelkje.
Afbeelding
Ik weet het er moet een andere camera komen !
Afbeelding
Afbeelding

Eindresultaat is wwer alles goed geraakt en zeer tevreden. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden natuurlijk..

Afbeelding
Plaatje met stickers van Carl (carbo), je ziet Carl, ik mis nog de oranje vierkante op het zijspatbord naast die andere oranje..
Afbeelding
Blokje ziet er ook weer strak uit (zonder eruit geweest te zijn). Alle randapparatuur wordt nog gereviseerd of vernieuwd of opgeknapt. Het wordt een strak plaatje onder de motorkap.

Binnenkort weer meer foto's.....
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door GTV42.0 »

Ziet er idd netjes uit :thumbs:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlFra
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 64
Lid geworden op: 27 feb 2011, 09:12
Locatie: Belgium

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door AlFra »

Respect :schrik:

Magnifique!!!!


Ik ga eveneens de werkzaamheden betreffende mijn GTV tonen
AlFra
OO==V==OO
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

De laatste week weer wat vorderingen gemaakt.

Daarnaast wel weer een stevige tegenvaller... Het moest maar gebeuren en kan het ook niet laten zitten als je zo bezig bent.. :evil: :?
Ik heb de dorpels schoongemaakt ondanks het feit dat het er goed strak uitzag.
Hoe anders kan het zijn.. Ondertussen mag je best zeggen dat het wel tegenvalt ja..
Zeer handig ben ik misleid..

Maar goed.. ben nu al zover.. er is geen weg meer terug, het moet nu maar goed en mooi worden..

Eerst wat laswerk foto's van de achterkant en daarna het relaas van de de buitendorpels.

Afbeelding
Eerst een stuk de bodemplaat verlengen, slecht stuk eruitgezaagd.

Afbeelding
In de RX5

Afbeelding

Afbeelding
In de RX10.

Daarna verder met het achterspatbord. Natuurlijk kom je daar ook weer van alles tegen.
Mooi verborgen natuurlijk..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hieronder hoe het sinds zaterdag is.
Afbeelding
Nog verder afwerken en roestvrij maken.
Afbeelding
Afbeelding
Uiteraard gaat hier de dikke laag bodyschutz er ook nog helemaal vanaf..
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Enrico op 26 feb 2012, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 1977 Enrico

Bericht door Enrico »

En hier dan een paar foto's van de doffe ellende buitendorpels..
Dat wordt dus nieuwe buiten dorpels bestellen en ook de onderkant van het achterspatbord voorzijde..

Wie kan me helpen ? Is dat te bestellen in Duitsland bij Hanel ?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zie de rand met plamuur..
Afbeelding
Keurig verstopt onder een dun laagje plamuur (rand onderzijde dan)
Dat had ik dus moeten zien.. :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Ondanks alles ben ik toch blij dat ik alle witte verdoezel pruttel eraf gehaald heb.
Natuurlijk ben je dan wel teleurgesteld. :oops: :oops:
Je hoopt op beter.. Maar stel je voor ! pak je de auto goed aan en zou je de dorpels laten zitten omdat je het niet aandurft !
Dat is de reden met dichtgeknepen billen dat ik het mes er toch maar ingezet heb..
Ik wilde tevoren restauratie ervaring, ik zal het krijgen ook :?

De komende vorderingen zal ik weer plaatsen..
Hopelijk is er dan weer een mooi resultaat te melden..
Laatst gewijzigd door Enrico op 26 feb 2012, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Plaats reactie