Deelrestauratie GTV6

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Deelrestauratie GTV6

Bericht door Gerrit »

Sinds eind 2003 dat ik de GTV6 in bezit heb, heb ik zoals de meeste GTV liefhebbers, al een en ander mogen restaureren aan de GTV6, en soms heb je de pech dat die cyclus zich herhaald na verloop van tijd.
En dat laatste zou eigenlijk in dit geval niet nodig geweest zijn als 'professionele prutser' die het werk in 2004 heeft uitgevoerd zijn werk goed had gedaan op basis voor het geld wat er voor betaald is en dat ze nog steeds actief is in het restauratie wereldje.

Maar goed, in der loop der tijd wordt men wijzer en tref je andere Alfa (en GTV6) liefhebbers waarmee je dan de ervaringen bespreekt.
Zo trof ik circa 3 jaar terug Bert Knollema uit Drachten, die samen met zijn zoon aan hun GTV6 project werkten. Een gemoedelijke ontvangst en een mooi project om te volgen, hun project heeft onlangs nog in het Klaverblaadje gestaan. In die drie jaar vorderde hun project en zag je aan het werk dat het allemaal vakkundig en netjes werd uitgevoerd. Ondertussen begon bij mijn GTV6 de roestduivel weer parten te spelen op enkele plekken die eerder al eens onder 'vakkundige' handen waren genomen...
Toen Bert vorig jaar verhuisd was naar het nieuwe pand met zijn bedrijf Auto Cosmetics Drachten weer in gesprek geraakt over de aandacht punten van mijn GTV6, over wat te doen.. kosten.. tijd.. etc.
Wij waren het er snel over eens dat die bloemkool op het voorscherm en die andere aandachtspunten aangepakt moest worden om erger te voorkomen. Aldus geschiedde dat de GTV6 afgelopen winter bij Bert is gebracht om onder handen genomen te worden voor deelrestauratie fase 1.

Af en toe even kijken hoe de vorderingen gaan en vandaag was het weer zo'n mooie dag om even te kijken.
Heb niet overal foto's van maar die komen nog wel online op de website van Bert.

Voorscherm ziet er weer strak uit zonder bloemkolen.. is niet meer te zien, maar het overzetplaatje wat er in 2004 overheen was 'geplakt' was helemaal verroest in die 8 jaar..
Onderstaande foto geeft mij meer vertrouwen voor de toekomst..
Afbeelding



Hieronder het resultaat van de binnenscherm werkzaamheden van 2004.. zat onder een laag kit en bijna 1 cm dikke plamuurlaag.. :roll:
Afbeelding

Komende tijd wordt dit dus aangepakt.. en volgt er binnenkort weer een update.
Laatst gewijzigd door Gerrit op 18 mar 2012, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Deelrestauratie GTV6

Bericht door Carbo »

Als je dit goed wilt aanpakken moet het buitenscherm eraf en het verstevigingstuk wat vast zit aan de A stijl! Mijn tip is als je het niet zelf doet zoveel mogelijk het werk te (laten) controleren voordat er sprake is van afwerking :wink: Een goede restauratie kost veel tijd dus veel uren dus = kostbaar = simpel.

Een restauratie van een GTV6 kost veel tijd = dus kostbaar! Zie mijn topic waar ik ook weer een tijds indicatie heb bijgezet; een simpel randje op het achter binnenscherm is gewoon 4 uur werk.

De plaatwerk reparatie van de foto is minimaal 40 tot 60 uur werk. Als je goed wilt doen!

Blijf benieuwd naar de foto's van "work in progress"!

Gr,
Carl
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Re: Deelrestauratie GTV6

Bericht door Gerrit »

Hoi Carl,

Ik heb er alle vertrouwen in dat het werk goed wordt uitgevoerd, de uren die je opgeeft zijn wel fors en bij uitbesteding eigenlijk ook dus onbetaalbaar voor een stuk blik (want het blijft tenslotte maar een hobby auto).
Als ik zelf de kennis en ervaring had om het zelf te doen dan had ik er wellicht wel zoveel uren aan willen besteden, maar bij uitbesteden gaat mij dat persoonlijk te ver.. ik wil er ook nog mee kunnen rijden.

Bert zal met zijn ervaringen en kennis dit op een manier aanpakken waarbij hij weet wat hij doet en zelf ook tevreden mee zal zijn. Hij is wel iemand die eer heeft in zijn werk, en daarom heb ik er ook alle vertrouwen in dat het werk goed wordt uitgevoerd en dat ik er de komende tijd er geen omkijken meer naar heb.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Deelrestauratie GTV6

Bericht door Carbo »

Prima! maar bedenk dat het buitenscherm er absoluut af moet om het verstevigingsstuk wat doorloopt naar de Astijl te vervangen. Dat gepuntlaste vertevigingstuk wordt vaak weggelaten maar vormt een essentiele driehoekige versteviging met de schuine balk en de balk van de schokdemper.

Bedenk! Iedereen die roept dat die dit in minder dan 40 uur doet neemt een short cut. Geen probleem als je je dat maar realiseert :wink:

Ik herken een GTV waar het binnenscherm niet correct is hersteld binnen een paar seconde omdat ik precies weet waar puntlassen en randjes moeten lopen. Herstellen alleen vanaf het binnenscherm (wat ik vermoed) heeft dus zijn invloed op de waarde van de auto!

Ik heb liever roest dan en niet correct hersteld binnenscherm.

Bedenk wel dat mijn opmerkingen echt positief zijn bedoeld om je te helpen een keuze te maken!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
kj gtv6
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 apr 2012, 16:25
Locatie: kollum

Re: Deelrestauratie GTV6

Bericht door kj gtv6 »

kun je bijna weer rijden in je opgeknaptie gtv6 :thumbs:
heb je weer van dat pokkeweer :mad:
Gerrit
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 dec 2005, 17:54
Locatie: Fryslân

Re: Deelrestauratie GTV6

Bericht door Gerrit »

kj gtv6 schreef:kun je bijna weer rijden in je opgeknaptie gtv6 :thumbs:
heb je weer van dat pokkeweer :mad:
Inderdaad.. maar Bert heeft prima werk afgeleverd :__:
Gebruikersavatar
kj gtv6
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 apr 2012, 16:25
Locatie: kollum

Re: Deelrestauratie GTV6

Bericht door kj gtv6 »

Gerrit schreef:
kj gtv6 schreef:kun je bijna weer rijden in je opgeknaptie gtv6 :thumbs:
heb je weer van dat pokkeweer :mad:
Inderdaad.. maar Bert heeft prima werk afgeleverd :__:
verwacht ook niet anders van bert.

hij sleutelt met net zoveel liefde aan je alfa dan dat ie er over praat :__:
Plaats reactie