Alfetta GTV project....Evt. te koop!

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Giulia Bianca
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
Locatie: Lommel Belgie

Bericht door Giulia Bianca »

Bij een 75 V6 en 75 TB zitten er tussen de dwarsbalk en de koets vulplaten en ringen, is dat nu ook nodig ?
trasforma il meglio in massimo
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 382
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
Locatie: Ede

Bericht door jeroen75 »

Yep, anders lopen de hardyschijven tegen de tunnel aan!
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 382
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
Locatie: Ede

Bericht door jeroen75 »

De vaart is er een beetje uit geraakt helaas, weinig tijd door stage :cry:
Er zijn wel wat veranderingen qua uiterlijk maar daarover later meer.
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 382
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
Locatie: Ede

Bericht door jeroen75 »

Nu het project een beetje op z'n gat ligt (en ik dus meer tijd heb om na te denken :lol: ) zit ik met een dilemma.

Nu wil ik in de toekomst graag een (snelle) circuit transaxle, qua snelheid zit het met de gtv wel goed dalijk, maar om nu elke keer ermee te gaan boenderen op het circuit is ook zonde.
Om nog maar te zwijgen over stress op de koets en eventuele schade.

Nu heb ik sinds kort een leuke witte 75, en nu heb ik het idee om daar het circuitbeest van te maken en in de gtv een 'gewone' TS te leggen en die als mooiweer auto te gebruiken...
En dus de 1.8TB in de 75.

Goed idee? wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Ik ken beide auto's en hun staat niet, maar ik zou de mooiste mooi houden en de minst mooie gebruiken voor het circuit.

Daarbij ook rekening houden met de voorraad van onderdelen, een 75 scherm of deur is denk ik makkelijker aan te komen dan die van de Gtv.
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Altijd moeilijk keuzes maken zeker met meerdere optie :?

TB motor voor de mooiweerdagen lijkt me ook niet verkeerd zeker gezien de (zoals vaak besproken) bedrijfsbetrouwbaarheid.

Een TS lekker om mee te vegen op het circuit!

Dan alleen nog een carroseriekeuze waarbij ik persoonlijk voor de (een) 75 zou gaan.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

een GTV turbo op de baan is zo :cool:
maar een turbo op de baan is denk ik ook meer voor de geoefende coureur, weet niet of jij dat al bent(ik niet :lol: )
heb met de std. 75TS wel een 75 turbo zoek gereden, omdat deze in de bochten het gas er niet op durfde te zetten zei deze naderhand

zou v/d 75 het onderstel lekker aanpassen, heb je iig. al een goed sturende transaxle, en hou je meer tijd over om de GTV turbo klaar te maken, en de 75 dan als Daily en de GTV voor mooi weer

lastige maar wel leuke keuzes :lol:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 382
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
Locatie: Ede

Bericht door jeroen75 »

laat dat geoefende en coureur nog maar even weg :lol: nog vrij weinig ervaring op het circuit, maar ik hoop daar binnenkort mee te beginnen.

Ik denk dat ik er redelijk uit ben;
strak sturende GTV TS voor de mooiweerdagen en een 75TS voor de minder mooiweer dagen en het circuit.
Dan ondertussen het TB blok wat betrouwbaarder maken en alles klaarzetten voor een transplantatie. Maar daar wacht ik even mee, totdat ik wat meer TS circuit ervaring heb.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Bericht door stephen »

klinkt als een verstandige keuze :wink:

en een 75 Turbo is minder bijzonder dan een 1e serie GTV Turbo :cool:

en nu gauw wat tijd vrijmaken :twisted:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Hoe gaan de zaken met de GTV's Jeroen?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 382
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
Locatie: Ede

Bericht door jeroen75 »

Na een eeuwigheid afwezig te zijn geweest een kleine (niet erg leuke) update.
Aangezien ik niet meer in het Zuiden woon (waar mijn 'sleutelplek' is) heb ik gewoonweg geen tijd meer voor de gtv. Ook het feit dat ik mijn 75 wat meer circuit-geschikt wil maken helpt daar niet bij.
Voorlopig ziet het er niet uit dat hier enige verandering in komt. Vandaar het besluit om de gtv eventueel te verkopen.

De huidige stand van zaken van de auto;
- Volledig 75TS onderstel + GTV6 torsies
- GTV6 tank
- Origineel lederen interieur
- TS motor ligt er los in

Wat moet er nog gebeuren:
- Cardanas eronder
- Schakelstang
- Motor aansluiten/afbouwen
- Linker voorscherm heeft een flinke plek (te zien op de foto).
En voor de rest wat (kleine) werkzaamheden.

De auto is in vrij goede staat, al is de kriksteun rechtsvoor wat krokant. Verder is de lak dof. Ook zijn de originele papieren bij de vorige auto kwijt geraakt (is wel een origineel Nederlandse auto.), ik heb destijds contact gehad met de RDW en schijnbaar hoeft het kenteken alleen maar 'geactiveerd' te worden. De auto staat namelijk al ca. 20jaar stil.
Auto staat op stalen velgen, azevs zijn niet te koop!

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in de auto dan hoor ik dat wel via een berichtje of via de mail (jeroen399 apenstaartje hotmail punt com).
De auto staat niet echt in de weg, dus als er geen liefhebber zich meld dan laat ik hem nog even staan.
Inruil leuke Giulia mogelijk (met bijbetaling van mijn kant).

Paar foto's:
Net opgehaald:
Afbeelding

Afbeelding



Onderstel gewisseld (geen motor erin, vandaar het achterover hellen)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jeroen75 op 02 okt 2010, 15:50, 5 keer totaal gewijzigd.
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Misschien handig om er een paar foto´s bij te zetten.
In het hele topic is geen foto meer te vinden.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Jammer Jeroen van dit project, had graag ezien wat ervan gekomen was.
Maar je kunt nu eenmaal niet op 2 plekken tegelijk zijn en als je de werkplek niet aan huis hebt is het bijna niet te doen.

Succes met de verkoop, ik kan er wel bij zeggen dat dit een goed exemplaar is.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie