GTV 2.0 '77

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

Ja klopt helemaal wat je zegt! Ik ben bezig om de schroeven toch voorzicht eruit te halen, ze waren niet zo verroest, dus e.e.a is heel gebleven gelukkig, van de winter verder klussen. Mijn probleem nu is de wielen, dat heb je misschien gelezen, de linker wiel bij het tot het uiterste draaien naar rechts zit tegen de rand van de parafango en de klip waarmee je de spoiler aan de rand vastzet.
ik heb de rand van de spatbord iets verder naar binnen gebogen en ook een stuk van e spoiler weggeslepene die stak ook te ver naar buiten, is niet heel mooi natuurlijk maar is nu vrij, de band schuurt nog tegen het boutje waarmee je de spoiler vastzet, ik heb voorlopig het boutje maar weggelaten. Spoiler zit verder goed vast dus in principe heeft het geen nut. Misschien moet ik naar een andere linker spoiler gaan zoeken. mogelijk dan de af metingen iets anders zijn en beter past....of goed passend maken.
Nu is nog niet helemaal hoe het moet.

Een tweede probleem is dat het stuur nu trilt bij 100 km en boven. De velgen zijn prima, maar er zit wat speling in het gat van de naaf dus moet ik opvulringen laten maken bij de velgen boer. Nu tijdelijk verholpen met plakband, trilling is niet helemaal weg. Na de vakantie gaat het gebeuren.
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1268
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Beretta »

Hoi Gino,

speling op de centrering is niet normaal.
Deze velgen hebben geen centreerringen, maar een fase van een paar mm in het centreringsgat.
Indien de velg zonder bouten op de wielflens zit, zou je de velg niet heen en weer mogen kunnen bewegen op de flens.
Alleen ronddraaien zou mogelijk moeten zijn.

De centreringmaat is 58,1mm aan de velgzijde en 58mm aan de flenzijde.
Meet die eens op. Zijn de maten van de centrering van de velg anders, dan zijn ze achteraf bewerkt zodat ze op een ander type auto passen.
Zie http://www.westberlincustoms.de/zentrie ... nal-teile/

Centreerringen hoef je niet te laten maken, die zijn in elke gangbare maat in de handel te koop (ca. €15 voor 4 stuks).
Dan moet je wel de velgen aan de binnenzijde laten uitdraaien, zodat die centreerringen er in passen.

Weet je zeker dat de velgen geen hoogteslag hebben (eieren van de velgen indien ze niet rond zijn)?

Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

DG-49-LJ schreef:Hoi Gino,

speling op de centrering is niet normaal.
Deze velgen hebben geen centreerringen, maar een fase van een paar mm in het centreringsgat.
Indien de velg zonder bouten op de wielflens zit, zou je de velg niet heen en weer mogen kunnen bewegen op de flens.Klopt er zit speling is misschien een paar millimeters..
Alleen ronddraaien zou mogelijk moeten zijn.

De centreringmaat is 58,1mm aan de velgzijde en 58mm aan de flenzijde. Klopt ook AR en FIAT hebben , of nog steeds, deze maat gebruikt, wist hij te vertellen , hebben niet nagemeten.
Meet die eens op. Zijn de maten van de centrering van de velg anders, dan zijn ze achteraf bewerkt zodat ze op een ander type auto passen.
Zie http://www.westberlincustoms.de/zentrie ... nal-teile/

Centreerringen hoef je niet te laten maken, die zijn in elke gangbare maat in de handel te koop (ca. €15 voor 4 stuks).
Dan moet je wel de velgen aan de binnenzijde laten uitdraaien, zodat die centreerringen er in passen. Dit is een goeie zal ik erover hebben als ik de wagen bij hem brengt voor de ringen, ze kosten 50 euro en hij laat ze speciaal uitdraaien ivm met de goeie maat.

Weet je zeker dat de velgen geen hoogteslag hebben (eieren van de velgen indien ze niet rond zijn)? De velgen zij perfect en draaien mooi rond, dus geen hoogte verschillen of "eiren"

Hij ging nu over een week twee weken naar Polen met vrienden om twee weken een of de road tour te maken met een door hem gebouwde monster, zal er een foto van maken. Verder komt hij goed over en heeft verstand van zaken heb ook de volste vertrouwen en laat het liever door hem maken , kan ik altijd op terugvallen.


Maurice
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Plaats reactie