GTV 2.0 '77

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

GTV42.0 schreef:Goed bezig hoor :thumbs: Jammer van de klep want zag er goed uit.

Groet Jeroen
duurt alleen iets langer ... komt wel goed hoor.
gr

Gino
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

intussen wat reparaties aan de klep gemaakt , non even bijwerken en in de primer en daarna in de lak (binnenkant)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

Hoi allemaal of alleen de belangstellenden !
het is een tijdje stil gebleven van mijn kant , maar intussen ben ik toch bezig geweest.
Alle roestplekjes en deukjes weggewerkt, in de primer gezet waar nodig. Ik ben nu bezig met schuren de eerste keer met 400 en daarna met 600. moest eigenlijk van de spuiter 800 gebruiken, maar ik een partij van 600 liggen , volgensmij moet het ook goed zijn.
Ik heb besloten niet het originele kleur te gebruiken maar de metalic rood van de nieuwe AR C4. Ik vind een te gekke kleur! ik heb ook nog een oprijbrug gemaakt in de garage dan staat de auto bijna 40 cm hoger. makkelijk werken.... :mrgree
Intussen nieuwe banden op de velgen, die ook zijn gespoten! ik denk dat ik spoorverbreders erop zet als ik ze kan vinden.. nu is het wachten op een plek bij de spuiter.. :?
daarna heb ik de hele winter de tijd om alles weer op te bouwen, ik ben er nog lang niet :cry: :cry: :cry:
Dat was het weer voorlopig. Na het spuiten zal ik weer een pqar fotos maken
groetjes allemaal en tot ziens.
gr
Gino
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Gino op 31 jul 2013, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

met bewerkte achterklep wat een werk is dat geweest phfffffff :--:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Carbo »

Hoi Gino,

Dat gaat de goede kant op :thumbs:

V.w.b. het schuren; normaal gesproken werk je met een schuurladder naar korrel 500 droog (unikleuren mag zelfs naar 400 droog afhankelijk van het type lak). Ik neem aan dat je spuiter 800 nat bedoeld maar eigenlijk wordt er nauwelijks nog nat geschuurd.
Dus gewoon je primer naar korrel 500 droog schuren met een goede kwaliteit schuurpapier. DE maximale stappen in je schuurladder tussen de korrel grootte mag maximaal 100 zijn, hierdoor schuur je met de eerstvolgende korrel de voorgaande schuurkrassen eruit. Dus bijvoorbeeld starten met 280 dan korrel320 daarna 400 en tenslotte 500. Let op altijd een zo groot mogelijk schuurblok gebruiken!

Succes!

Met vr gr,
Carl
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

hoi Carl en bedankt voor de tip ! spuiter zei inderdaad met 400 droog en daarne 800 nat . maar als je droge schuurpapier een paar keer over de lak of primer wrijft blijft het lak tussen de korrels zitten van de schuurpapier en moet je weer een nieuwe velletje gebruiken..
waarom droog en niet nat ?. hat gaat nat een stuk beter. :?
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Carbo »

Luigino schreef:hoi Carl en bedankt voor de tip ! spuiter zei inderdaad met 400 droog en daarne 800 nat . maar als je droge schuurpapier een paar keer over de lak of primer wrijft blijft het lak tussen de korrels zitten van de schuurpapier en moet je weer een nieuwe velletje gebruiken..
waarom droog en niet nat ?. hat gaat nat een stuk beter. :?
Als je een goede kwaliteit schuurpapier gebruikt speciaal voor auto schuurwerk blijft de korrel mooi vrij en scherp! verder is het van belang dat je van grof naar fijn schuurt als je te snel naar een fijne korrel gaat zit deze ook veel sneller dicht :idea: .
Waarom ik niet nat schuur is heel simpel er is een kans dat de filler vocht opneemt.
De topmerken autolakken adviseren allemaal droog!

Met het juiste schuurpapier werkt droog veel en veel fijner dan nat, je kunt veel beter zien of het oppervlak echt glad is.

Voor een unikleur en een moderne lak zoals bijvoorbeeld Standoblue van Standox is 400 droog al voldoende echter hoe strakker hoe beter het resultaat. Bij mij gaat alles naar 500 droog!

Alleen de blanke lak laag schuur ik nat terug met korrel 2000 daarna wordt de boel met de DA machine gepolijst. Hiermee haal je eventuele lichte sinaasappel en/of stofinsluitingen er helemaal uit en krijg je een snaarstrak resultaat. Als je dit wilt doen moet de spuiter rekening houden met de laagdikte van de blanke lak!

Met vr gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door GTV42.0 »

Goed bezig hoor. Ga je nu ook de motorruimte spuiten? Ik zou dit wel doen net als binnenkant kofferbak. Ga je geen spuit van krijgen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

ok Carl duidelijk verhaal... bedankt voor alle advies en tips.
wat is een goede kwaliteeit schuurpapier..... ik heb 3M die,kun je overal kopen en als ik het zo voel is behoorlijk glad.
en als het twee lagen lak krijgt moet m.i. wel voldoende zijn. Ik begrijp wel dat je voor perfectie en duurzaamheid gaat .. ik probeer met mij eenvoudige middelen deze perfectie zo goed mogelijk na te streven. ik heb ook niet de geheel auto uit elkaar gehaald en de gehele carosserie onder handen genomen . alleen de zichtbare roestplekken en beschadigingen behandeld. Het moet wel leuk blijven en ik wil zo gauw mogelijk in de auto rijden en dat het netjes eruit ziet.
Jij bent professioneel bezig en heb been ander keus.. bij mij moet het leuk en betaallbaar blijven.
Misschien een verkeerde redenering... wie weet misschien doe ik dat later nog wel wel een keer over ......
Hopelijk kan ik voor de winter nog ermee rijden.. ik kom nog wel bij je langs met het resultaat.
begrijp mij niet verkeerd je advies is welcom en wil ik het zo goed mogelijk gebruiken.
groetjes
Gino

Jeroen hoi
motorruimte wordt niet gespoten ziet er netjes uit, hoeft niet te glimmen zou wel mooi vinden natuurlijk maar dat
is en hoop extra werk en de motor is er niet uit gegaan. kofferbak is ook nageken en roestvrij net als onderkant en er zit bekleding is dus ik geloof het voorlopig wel. misschien neem ik later onder handen , nu wil ik met de bella rijden

je zou nog een rubber ding regelen voor de versnelling pook... nog aan gedacht...?

gr
Gino
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

ok Carl duidelijk verhaal... bedankt voor alle advies en tips.
wat is een goede kwaliteeit schuurpapier..... ik heb 3M die,kun je overal kopen en als ik het zo voel is behoorlijk glad.
en als het twee lagen lak krijgt moet m.i. wel voldoende zijn. Ik begrijp wel dat je voor perfectie en duurzaamheid gaat .. ik probeer met mij eenvoudige middelen deze perfectie zo goed mogelijk na te streven. ik heb ook niet de geheel auto uit elkaar gehaald en de gehele carosserie onder handen genomen . alleen de zichtbare roestplekken en beschadigingen behandeld. Het moet wel leuk blijven en ik wil zo gauw mogelijk in de auto rijden en dat het netjes eruit ziet.
Jij bent professioneel bezig en heb been ander keus.. bij mij moet het leuk en betaallbaar blijven.
Misschien een verkeerde redenering... wie weet misschien doe ik dat later nog wel wel een keer over ......
Hopelijk kan ik voor de winter nog ermee rijden.. ik kom nog wel bij je langs met het resultaat.
begrijp mij niet verkeerd je advies is welcom en wil ik het zo goed mogelijk gebruiken.
groetjes
Gino

Jeroen hoi
motorruimte wordt niet gespoten ziet er netjes uit, hoeft niet te glimmen zou wel mooi vinden natuurlijk maar dat
is en hoop extra werk en de motor is er niet uit gegaan. kofferbak is ook nageken en roestvrij net als onderkant en er zit bekleding is dus ik geloof het voorlopig wel. misschien neem ik later onder handen , nu wil ik met de bella rijden

je zou nog een rubber ding regelen voor de versnelling pook... nog aan gedacht...?

gr
Gino
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door GTV42.0 »

Hoi Gino.

Heb er zeker aan gedacht, maar heb er zelf ook nog geen. Als ik jou was had ik het blok afgeplakt en de motorruimte toch mee laten spuiten. Nu zietmen straks een zeer mooie GTV en dan gaat de kap open en ga je zelf ook balen dat de kleuren niet machen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

ja daar zou je gelijk in kunnen hebben.... dat kan ik later eventueel ook zelf kunnen doen maa toen ik de auto kocht was en nog steeds is , de motorruimte al mar zwart gespoten..... ik dacht dat het missschien in het verre 1977 misschien wgl zo hoorde....? Er zullen best leden zijn die zich hier in hebben verdiept en met een goede antword komen...?
Maar ik heb inderdaad bij andere projecten gezien dat de motor en koffer ruimten in dezelfde kleur worden gespoten en dat staat zondermeer mooi. maarin alle gevallen was de motor eruit gehaald, dus dat werk een stuk maakkelijk..

Ik zal en lijst maken wat ik nog aan spullen nodig hebt en bij de , ik dacht in october , rond gaan neuzen of ik het nog kan kopen.. o.a. het rubber kapje..... :mrgreen:

ik dacht ook spoor verbreder erop te monteren zodat de wielen iets meer naar buiten komen te staan, wat denk je ervan ?

gr
Gino
.
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

ja daar zou je gelijk in kunnen hebben.... dat kan ik later eventueel ook zelf kunnen doen maa toen ik de auto kocht was en nog steeds is , de motorruimte al mar zwart gespoten..... ik dacht dat het missschien in het verre 1977 misschien wgl zo hoorde....? Er zullen best leden zijn die zich hier in hebben verdiept en met een goede antword komen...?
Maar ik heb inderdaad bij andere projecten gezien dat de motor en koffer ruimten in dezelfde kleur worden gespoten en dat staat zondermeer mooi. maarin alle gevallen was de motor eruit gehaald, dus dat werk een stuk maakkelijk..

Ik zal en lijst maken wat ik nog aan spullen nodig hebt en bij de , ik dacht in october , rond gaan neuzen of ik het nog kan kopen.. o.a. het rubber kapje..... :mrgreen:

ik dacht ook spoor verbreder erop te monteren zodat de wielen iets meer naar buiten komen te staan, wat denk je ervan ?

gr
Gino
.
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

ik doe iets verkeerd elke gericht komt 2 keer in.....?
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door GTV42.0 »

Klik je denk ik te snel op 2x bevestiging. Heb vandaag nog gebeld en als het mee zit komen de rubberen hoesjes snel binnen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

:thumbs:
hoor het wel
gr.
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Enrico »

Hoi Luigino,

Ik zou doen wat Jeroen zegt. Blok goed afplakken en dan ruimte toch spuiten.
Kijk maar eens in mijn topic van de rode GTV. Daar heb ik bij de eerste auto (77er die ik later gesloopt heb) ook het blok afgeplakt en zelf de motorruimte gespoten.Ik heb alles goed geraakt en zag er prima uit..Dat lukt dus best.

Wellicht gewoon doen, je krijgt er dan zeker geen spijt van..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

Hoi allemaal en volgersvan mijn project.
auto is inmiddels helemaal klaar en geschuurd voor de spuiter :banana:
Ik ben nu bezig om een autoambulance te regelen om de GTV bij de spuiter te rijden, als het een beetje meezit zal dit volgende week zijn. Ik weet nog niet wanneer ik de GTV weer terug kan halen. Maar ik zal gelijk een blik lak extra klaar laten maken om de motorruimte later zelf te spuiten en misschien ook de kofferbak ruimte.. Ik heb dus van de winter wat te doen, stel je voor dat je je eigen gaat vervelen :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol:

Ik zal later nog wat foto's plaatsen en zeker als de Bella ( want dan is het geworden !) terug komt van de spuiterij.
Groetjes Gino
Laatst gewijzigd door Gino op 23 aug 2013, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door GTV42.0 »

Ben benieuwd Gino.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: GTV 2.0 '77

Bericht door Gino »

GTV42.0 schreef:Ben benieuwd Gino.
ik ook ..... :?
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Plaats reactie