gtv6 opknappen
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
De linker voorwiel ruimte is helemaal klaar en kan opgebouwd worden.
voor
Na
De rechter voorwiel ruimte is ontdaan van alle troep en vuil. de plekken die roesten gaan in de RX5 en 10 het overige wordt eerst behandeld met een amber tectyl voordat de ruimte in de zwarte steenslag gaat.
Kan iemand mij vertellen wat draadmaat is van de draad op de fuseekogels? Het is of M12 x 1.0 of M12 x 1.25 (fijn metrisch) De kroon moeren zijn namelijk niet best meer en ik moet dus andere hebben.
gr midi
voor
Na
De rechter voorwiel ruimte is ontdaan van alle troep en vuil. de plekken die roesten gaan in de RX5 en 10 het overige wordt eerst behandeld met een amber tectyl voordat de ruimte in de zwarte steenslag gaat.
Kan iemand mij vertellen wat draadmaat is van de draad op de fuseekogels? Het is of M12 x 1.0 of M12 x 1.25 (fijn metrisch) De kroon moeren zijn namelijk niet best meer en ik moet dus andere hebben.
gr midi
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
He martijn, als ik de hele wielkasten had willen behandelen met RX5 en RX10 dan hadden ik ze helemaal kaal moeten maken. En aangezien het merendeel er nog goed uitzag heb ik alleen de roest plekken met RX 5 en 10 gedaan. De rest heb ik goed schoon gemaakt en ontvet, eerst ingespoten met een soort tectyl en toen met een body coating. (eigelijk de werkwijze van luie mensen.....niet meer doen dan strikt noodzakelijk )Ziet er zeer netjes uit!!!
Waarom heb je niet heel de wielkasten gedaan met rx5 rx10?
gr midi/ martijn
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
- Locatie: Elburg
Ik heb laatst mijn kleppendeksel gezandstraalt en daarna in de zilvere verf gezet deze verf was speciaal voor motoronderdelen zoals carterpan,kleppendeksel etc.midi schreef:Nou ik ben weer rustig aan verder gegaan met mijn project na een paar weken van hard werken en een wel verdiende ski vakantie. En ik zit met een paar " kleine" vraagjes nl:
Ik wil de fuseekogels van mijn onderste draagarmen vervangen (deze zit geborgd met een boutje) Mijn vraag is of deze er uit te tikken zijn, door gewoon op dat schroefdraad te slaan?
Ik heb de rechter onderste draagarm verwijderd (dus van de torsie staaf afgehaald), maar ik ben hem in mijn enthousiasme vergeten hem te merken. kan ik deze door de afstanden te meten en te vergelijken met de linker terug monteren?
Ennn ik wil mijn kleppen deksel en inlaat spruitstuk spuiten in licht grijs. moet ik een primer gebruiken? en een lak die hoge temperaturen aan kan?
Mijn dynamo is kapot maar ik heb moeite de dynamo te verwijderen. Is het wel te doen met de radiateur en koelslangen nog op hun plaats?
Kan het kwaad om een massakabel te leggen van de accu naar de motorruimte om daar alle belangrijke massakabels op aan te sluiten?
Een hele lijst met vragen ik hoop dat jullie me een beetje de goede richting op kunnen helpen p.s. foto's volgen
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
- Locatie: Elburg
Mooiste effect krijg je wel als je hem zandstraalt;) succes !midi schreef:Chris bedankt! Ik zal eens kijken of ze het bij de plaatselijke auto onderdelenboer verkopen, of misschien wel bij een bouwmarkt.Ik heb laatst mijn kleppendeksel gezandstraalt en daarna in de zilvere verf gezet deze verf was speciaal voor motoronderdelen zoals carterpan,kleppendeksel etc
gr midi
- chu
- Alfetta Membro
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 26 apr 2007, 20:43
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
Zo even een klein updata-tje.
De ophanging bijrijderskant is klaar, het enige wat ik nog moet doen is de voorremmen ontluchten.
De motor is weer compleet, het enige wat hier nog moet gebeuren is de brandstofleidingen vervangen en een massa kabel naar de accu leggen.
De ramen heb ik verwijderd, die moet ik schoonmaken en dan komt er een hele lichte folie op zodat ze net iets donkerder zijn. helaas zijn de rubbers van de raamgeleiders (de tussenstijlen) slecht, en ik vroeg me af of daar nog iets (soortgelijks) voor te krijgen is??
En er zit een behoorlijk gat in mijn rechterdeur, dus daar moet ik een ander voor hebben, laat ik hem gelijk met wat andere onderdelen spuiten.
Zo rustig aan wordt het wel weer wat
De ophanging bijrijderskant is klaar, het enige wat ik nog moet doen is de voorremmen ontluchten.
De motor is weer compleet, het enige wat hier nog moet gebeuren is de brandstofleidingen vervangen en een massa kabel naar de accu leggen.
De ramen heb ik verwijderd, die moet ik schoonmaken en dan komt er een hele lichte folie op zodat ze net iets donkerder zijn. helaas zijn de rubbers van de raamgeleiders (de tussenstijlen) slecht, en ik vroeg me af of daar nog iets (soortgelijks) voor te krijgen is??
En er zit een behoorlijk gat in mijn rechterdeur, dus daar moet ik een ander voor hebben, laat ik hem gelijk met wat andere onderdelen spuiten.
Zo rustig aan wordt het wel weer wat
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
Zo de auto staat bij de lassert hij gaat de dorpels, wielkastranden, reservewielbak met een deel van de achterkant, het gat in de deur en wat kleine gaatjes lassen. kosten zo'n 3000,- euro en dan moet het ook nog gespoten worden. Nouja als het af is dan ben je het zo weer vergeten...
effies wat fototjes,
[/list]
De dorpels en wiekastranden zijn nog nieuw te krijgen de rest is van een onderdelen boer die schuren vol heeft met alfa onderdelen.....
En zo moet'i er uiteinedelijk weer uit gaan zien
gr martijn
effies wat fototjes,
[/list]
De dorpels en wiekastranden zijn nog nieuw te krijgen de rest is van een onderdelen boer die schuren vol heeft met alfa onderdelen.....
En zo moet'i er uiteinedelijk weer uit gaan zien
gr martijn
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer: