gtv6 opknappen
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
Heb de afgelopen dagen de meeste ophangdelen verwijderd en gestraald (is nog niet te zien op de foto onder) behalve een van de dempers dan.
Maar ik wil ook graag de onderste draagarm demonteren, kan dit zonder dat die hele stang naar achteren los moet?? en zo ja hoe doe ik dat? gewoon de twee moeren in de motorruimte losdraaien en de moer op de kopsekant van de draagarm? moet ik nog iets merken i.v.m. uitlijnen o.i.d.
@Steven, ik heb de koker nog niet kunnen bekijken zal ik zo snel mogelijk doen.
Maar ik wil ook graag de onderste draagarm demonteren, kan dit zonder dat die hele stang naar achteren los moet?? en zo ja hoe doe ik dat? gewoon de twee moeren in de motorruimte losdraaien en de moer op de kopsekant van de draagarm? moet ik nog iets merken i.v.m. uitlijnen o.i.d.
@Steven, ik heb de koker nog niet kunnen bekijken zal ik zo snel mogelijk doen.
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Je moet idd ff opletten met de torsies op de draagarm staat een streepje bij de vertanding en dan kan je op de torsie een markeering aanbrengen waar het streepje staat, maar ik geloof dat op het einde van de vertanding ook een tand wat anders geslepen is.
En de draagarm kan er idd uit als je die doorgaande bouten eruit haalt.
En de draagarm kan er idd uit als je die doorgaande bouten eruit haalt.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Beide uiteinde zijn als het goed is idd gemarkeerd, tandje gevlakt.
Daarnaast staan er merktekens in S (links) D (rechts).
Dus de torsies ook weer aan dezelfde kant monteren.
De grote dop voor op de draagarm hoeft niet los!!
Deze alleen losdraaien indien je de bussen wilt vernieuwen of smeren!
Slijtage van de bussen kun je herkennen aan het doorzakken van de draagarm in de bussen!
Daarnaast staan er merktekens in S (links) D (rechts).
Dus de torsies ook weer aan dezelfde kant monteren.
De grote dop voor op de draagarm hoeft niet los!!
Deze alleen losdraaien indien je de bussen wilt vernieuwen of smeren!
Slijtage van de bussen kun je herkennen aan het doorzakken van de draagarm in de bussen!
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
Nou een van de draagarmen heb ik eraf (nog bedankt voor de aanwijzingen!) De torsie bar heb ik laten zitten. Helaas zijn mijn zelf gemaakte merktekens te slecht om weer te gebruiken.. Ik kan dus door naar de vertanding te kijken de draagarm weer goed terug plaatsen?? Hij is nu nog erg vies dus ik heb nog niet veel kunnen ontdekken aan de vertandingen van de torsiebar en de draagarm
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Een paar welgemikte puntjes kunnen je goed op weg helpen. Zo heb ik het maar opgelost.
Door vervolgens een tandje te laten verspringen kun je er ook gemakkelijk een buikschuiver of Crosswagon van maken .
Marco
Door vervolgens een tandje te laten verspringen kun je er ook gemakkelijk een buikschuiver of Crosswagon van maken .
Marco
Laatst gewijzigd door Marco op 26 nov 2007, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta TS con extra accessori
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
De afgelopen dagen de diverse onderdelen in de rx5 en rx10 gezet. Alleen de schijfremmen moeten nog in de rx10.
De dempers weer (koni)rood geverfd met een rollertje, ook deze eerst met rx5 behandeld.
De rechteronder draagarm zit nog op de auto dus die moet ik terplaatse behandelen.
Ik vroeg me alleen af wat voor legering de remklauwen zijn? iets op aluminium basis(ze roesten namelijk niet )? ik wil deze ook mooi rood maken maar ik denk dat ik hiervoor geen rx5 kan gebruiken (als grondlaag)?
De dempers weer (koni)rood geverfd met een rollertje, ook deze eerst met rx5 behandeld.
De rechteronder draagarm zit nog op de auto dus die moet ik terplaatse behandelen.
Ik vroeg me alleen af wat voor legering de remklauwen zijn? iets op aluminium basis(ze roesten namelijk niet )? ik wil deze ook mooi rood maken maar ik denk dat ik hiervoor geen rx5 kan gebruiken (als grondlaag)?
- GTVboy
- Alfetta Membro
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:57
- Locatie: Elsloo,Limburg
De remklauwen zijn van aluminium.
Ik heb de mijne gestraald, daarna geprimerd en goudmetallic gespoten.
Vervolgens een laag blanke lak opgebracht.
RX5 erop zetten heeft geen enkele zin omdat het geen ijzer is.
Als je ze toch los hebt kun je er meteen een revisiesetje inzetten.
Kost iets van 20 euro ofzo..
En schijfremmen in de rx 10 zetten heeft geen zin want dat brandt na een keer flink remmen zo eraf.
Ik heb de mijne gestraald, daarna geprimerd en goudmetallic gespoten.
Vervolgens een laag blanke lak opgebracht.
RX5 erop zetten heeft geen enkele zin omdat het geen ijzer is.
Als je ze toch los hebt kun je er meteen een revisiesetje inzetten.
Kost iets van 20 euro ofzo..
En schijfremmen in de rx 10 zetten heeft geen zin want dat brandt na een keer flink remmen zo eraf.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
Nou ik ben weer rustig aan verder gegaan met mijn project na een paar weken van hard werken en een wel verdiende ski vakantie. En ik zit met een paar " kleine" vraagjes nl:
Ik wil de fuseekogels van mijn onderste draagarmen vervangen (deze zit geborgd met een boutje) Mijn vraag is of deze er uit te tikken zijn, door gewoon op dat schroefdraad te slaan?
Ik heb de rechter onderste draagarm verwijderd (dus van de torsie staaf afgehaald), maar ik ben hem in mijn enthousiasme vergeten hem te merken. kan ik deze door de afstanden te meten en te vergelijken met de linker terug monteren?
Ennn ik wil mijn kleppen deksel en inlaat spruitstuk spuiten in licht grijs. moet ik een primer gebruiken? en een lak die hoge temperaturen aan kan?
Mijn dynamo is kapot maar ik heb moeite de dynamo te verwijderen. Is het wel te doen met de radiateur en koelslangen nog op hun plaats?
Kan het kwaad om een massakabel te leggen van de accu naar de motorruimte om daar alle belangrijke massakabels op aan te sluiten?
Een hele lijst met vragen ik hoop dat jullie me een beetje de goede richting op kunnen helpen p.s. foto's volgen
Ik wil de fuseekogels van mijn onderste draagarmen vervangen (deze zit geborgd met een boutje) Mijn vraag is of deze er uit te tikken zijn, door gewoon op dat schroefdraad te slaan?
Ik heb de rechter onderste draagarm verwijderd (dus van de torsie staaf afgehaald), maar ik ben hem in mijn enthousiasme vergeten hem te merken. kan ik deze door de afstanden te meten en te vergelijken met de linker terug monteren?
Ennn ik wil mijn kleppen deksel en inlaat spruitstuk spuiten in licht grijs. moet ik een primer gebruiken? en een lak die hoge temperaturen aan kan?
Mijn dynamo is kapot maar ik heb moeite de dynamo te verwijderen. Is het wel te doen met de radiateur en koelslangen nog op hun plaats?
Kan het kwaad om een massakabel te leggen van de accu naar de motorruimte om daar alle belangrijke massakabels op aan te sluiten?
Een hele lijst met vragen ik hoop dat jullie me een beetje de goede richting op kunnen helpen p.s. foto's volgen
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
de kogels moet je met een beitel op de zijkant losslaan, een dunne beitel kan tussen de kragen gemept worden waardoor je ruimte krijgt, het schroefdraad is boterzacht dus don't bother
de torsies loshalen zonder te merken was niet slim , gaat je een boel tijd kosten het uit te zoeken
het spuiten van alu moet je absoluut primeren, anders licht het er zo af, een hittebestendige lak is mijns inziens niet echt nodig
doe je zelf een lol en haal de radiator eruit.........
een massakabel is altijd goed
de torsies loshalen zonder te merken was niet slim , gaat je een boel tijd kosten het uit te zoeken
het spuiten van alu moet je absoluut primeren, anders licht het er zo af, een hittebestendige lak is mijns inziens niet echt nodig
doe je zelf een lol en haal de radiator eruit.........
een massakabel is altijd goed
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Op de torsies staan staat S en D, resp links en rechts!
Ook is is van de vele tandjes zowel aan de voor als aan de achterzijde een beetje afgevlakt.
Die afvlakking geeft de originele stand weer tov de bevestigingspunten!
Dynamo eruit halen zonder de radiator te lossen is een normale zaak!
Ook is is van de vele tandjes zowel aan de voor als aan de achterzijde een beetje afgevlakt.
Die afvlakking geeft de originele stand weer tov de bevestigingspunten!
Dynamo eruit halen zonder de radiator te lossen is een normale zaak!
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
- Locatie: alkmaar
Heren bedankt voor de info!! alleen die onderste draagarm rechts wordt denk een probleem. Ik had gehoopt dat ik door de afstand te meten tussen de draagarm links en de wielkastrand van de linkerkant een waarde zou krijgen die ik rechts dan kan aanhouden om de rechter draagarm af te stellen (linker draagarm is namelijk niet losgehaald).
Als iemand nog tips heeft dan zijn ze m.b.t. de dynamo of draagarmendan zijn ze meer dan welkom
Als iemand nog tips heeft dan zijn ze m.b.t. de dynamo of draagarmendan zijn ze meer dan welkom