Alfetta GT 1800 1976....Restauratie 1994-1996 !!
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Alfetta GT 1800 1976....Restauratie 1994-1996 !!
Ergens in oktober 1989 reed ik met mijn Fiat 127 in een naast gelegen dorp van mijn geboorteplaats.
Mijn aandacht ging toen vooral uit naar het meisje welke ik daar zag lopen maar dat terzijde.
Binnen luttele seconden werd mijn aandacht wederom opgesnoept, ditmaal door een rode Alfetta GT die daar stond geparkeerd.
Nadat ik er een aantal keren omheen had gelopen kreeg ik wederom oogcontact met het meisje welke toen gaf te kennen dat de auto te koop was.
Het was haar broer die de eigenaar bleek te zijn.
De volgende dag (zondag) ben ik s'middags in mijn werkkloffie naar de auto toegegaan en deze aan een grondige inspectie onderworpen.
Die zelfde avond nog werd de koop besloten en daags erna werd de auto opgehaald.
De Alfetta GT zag er netjes uit, rondom 4 spaaks lichtmetalen (Crommodora) velgen met goede banden waarbij
de carrosserie was voorzien van een nieuwe rode laklaag.
Het nog originele interieur was compleet wat ik heel belangrijk vond maar moest gedeeltelijk nog worden ingebouwd.
Geen echte slijtage behoudens de bestuurderstoel waar een scheur in zat.
De motor (1800 cc) was opgeblazen en moest worden vervangen.
De versnellingsbak was volgens de eigenaar goed en mankeerde niets.
Verder was de auto voorzien van een dubbele ANSA sportuitlaat
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 07 jun 2008, 10:49, 8 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
En toen...................
Vrijwel direct na aankoop heb ik een andere motor (2000 cc) laten inbouwen bij Garage H. Frijsinger in Sittard.
Daarna was het hemels genieten met deze rode bolide welke toentertijd elke week 2 á 3 wasbeurten kreeg tot groot
ongenoegen maar ook enthousiasme (naar mij toe) van mijn ouders.
Een nieuwe liefde was geboren en niets kon het innige contact tussen mij en deze Alfetta GT nog verstoren.
Naast alle andere bezigheden slokte zij menig uur van mijn vrije tijd op waarbij vele uren werden besteed aan poetsen en sleutelen.
Binnen korte tijd echter werd de 1800 versnellingsbak (welke naar bleek later 1600 ) vervangen door een 2000 exemplaar.
Dit verklaarde de snelle sprints het veelvuldig schakelen met daarbij de hoge toeren op de autosnelweg.
Daarnaast het iets hoger benzineverbruik maar ongekend rijplezier.
Ook de velgen heb ik verwisseld tegen 14" GB-tjes welke de auto naar mijn mening (naast ronalvelgen) het mooiste aanzien geven.
De rondingen in de velgen gaan samen met rondingen van de carrosserie.
Langzaam maar zeker kreeg de roestduivel ook vat op mijn bolide en
kon ik mezelf en de auto alleen nog tevreden stellen met een complete restauratie.
Mijn vader zei me de auto in de tijd te voorzien van nieuw plaatwerk en tussendoor er mee te rijden.
Maar daar wilde ik niets van weten. Ik wilde haar helemaal te restaureren.
Achteraf gezien is de emotionele band met de auto alleen nog sterker geworden en wil ik haar nooit meer kwijt.
Vrijwel direct na aankoop heb ik een andere motor (2000 cc) laten inbouwen bij Garage H. Frijsinger in Sittard.
Daarna was het hemels genieten met deze rode bolide welke toentertijd elke week 2 á 3 wasbeurten kreeg tot groot
ongenoegen maar ook enthousiasme (naar mij toe) van mijn ouders.
Een nieuwe liefde was geboren en niets kon het innige contact tussen mij en deze Alfetta GT nog verstoren.
Naast alle andere bezigheden slokte zij menig uur van mijn vrije tijd op waarbij vele uren werden besteed aan poetsen en sleutelen.
Binnen korte tijd echter werd de 1800 versnellingsbak (welke naar bleek later 1600 ) vervangen door een 2000 exemplaar.
Dit verklaarde de snelle sprints het veelvuldig schakelen met daarbij de hoge toeren op de autosnelweg.
Daarnaast het iets hoger benzineverbruik maar ongekend rijplezier.
Ook de velgen heb ik verwisseld tegen 14" GB-tjes welke de auto naar mijn mening (naast ronalvelgen) het mooiste aanzien geven.
De rondingen in de velgen gaan samen met rondingen van de carrosserie.
Langzaam maar zeker kreeg de roestduivel ook vat op mijn bolide en
kon ik mezelf en de auto alleen nog tevreden stellen met een complete restauratie.
Mijn vader zei me de auto in de tijd te voorzien van nieuw plaatwerk en tussendoor er mee te rijden.
Maar daar wilde ik niets van weten. Ik wilde haar helemaal te restaureren.
Achteraf gezien is de emotionele band met de auto alleen nog sterker geworden en wil ik haar nooit meer kwijt.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Over een 2 jaar durende restauratie kun je een heel lang verhaal schrijven.
Toen ik deze auto kocht had ik net een paar maanden het rijbewijs
Eerlijk gezegd durf ik niet zeggen wat me bezielde toen ik deze auto kocht
De moeder van de vorige eigenaar wist haar zoon nog te vertellen dat hij de auto beter kon verkopen (hij ging in militaire dienst) omdat deze nog veel geld ging kosten.
Nha goed die kosten waren dan voor mij
Toen ik deze auto kocht had ik net een paar maanden het rijbewijs
Eerlijk gezegd durf ik niet zeggen wat me bezielde toen ik deze auto kocht
De moeder van de vorige eigenaar wist haar zoon nog te vertellen dat hij de auto beter kon verkopen (hij ging in militaire dienst) omdat deze nog veel geld ging kosten.
Nha goed die kosten waren dan voor mij
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Re: Het relaas van een alfadwaas !!
AlfettaOwner schreef:Mijn aandacht ging toen vooral uit naar het meisje welke ik daar zag lopen maar dat terzijde.
Ehh, foto???
Alfetta TS con extra accessori
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Het relaas van een alfadwaas !!
Archhh gewoon een lekker ding met alles erop en eraanMarco schreef:AlfettaOwner schreef:Mijn aandacht ging toen vooral uit naar het meisje welke ik daar zag lopen maar dat terzijde.
Ehh, foto???
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
In die tijd 1990 waren weinig alfa rijders in omstreken van Born.
Richting Stein Elsloo wemelde het van die gasten
Sudjes en Giulietta's een grijze tilman GTV, rode GTV6 en een enkel sprintje. Een heus Sudje met 16V kleppert van de 33 onder de hood!
Jezus liep dat ding lekker
In grevenbicht een rode GTV2.0 '78 model!
Ik heb van aankoop in 1989 tot 1994 elke dag met mijn bakje gereden.
In de winter heerlijk genieten met verwarming aan en raam open, peuk op de bek en radio aan.
In de zomers veel te warm met een compleet zwart skai interieur.
Wel apart en ALTIJD bekijks.
Richting Stein Elsloo wemelde het van die gasten
Sudjes en Giulietta's een grijze tilman GTV, rode GTV6 en een enkel sprintje. Een heus Sudje met 16V kleppert van de 33 onder de hood!
Jezus liep dat ding lekker
In grevenbicht een rode GTV2.0 '78 model!
Ik heb van aankoop in 1989 tot 1994 elke dag met mijn bakje gereden.
In de winter heerlijk genieten met verwarming aan en raam open, peuk op de bek en radio aan.
In de zomers veel te warm met een compleet zwart skai interieur.
Wel apart en ALTIJD bekijks.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Nog enkele foto's van voor de restauratie.
Leuk om weer terug te kijken (1990-1992), inmiddels alweer zo een 16 jaar geleden.
De alfetta zag er toen niet eens zo heel slecht uit, remember hij was eigenlijk vers in de lak!
Jeetje mijn bloed vliegt momenteel door de aderen met verbasendwekkende snelheid, wat waren dat mooie tijden
Ff een traantje wegpinken
Let ook op de spiegels......
Ik heb er nog eentje thuis liggen de andere nooit meer gevonden..alhoewel volgens mij iwas die afgebroken
Nog ff poesten voor het vertrek naar zandvoort (italiadag)
Let ook op de dubbele ANSA uitlaat
Wellicht dat enkele limburgers onder ons de auto's op het evenement herkennen ( 3 en 4 naast elkaar) op het grasveld bij Vaeshartelt.
Dit was georganiseerd door de Alfa Vriendenclub Maastricht (Limburg).
Leuk om weer terug te kijken (1990-1992), inmiddels alweer zo een 16 jaar geleden.
De alfetta zag er toen niet eens zo heel slecht uit, remember hij was eigenlijk vers in de lak!
Jeetje mijn bloed vliegt momenteel door de aderen met verbasendwekkende snelheid, wat waren dat mooie tijden
Ff een traantje wegpinken
Let ook op de spiegels......
Ik heb er nog eentje thuis liggen de andere nooit meer gevonden..alhoewel volgens mij iwas die afgebroken
Nog ff poesten voor het vertrek naar zandvoort (italiadag)
Let ook op de dubbele ANSA uitlaat
Wellicht dat enkele limburgers onder ons de auto's op het evenement herkennen ( 3 en 4 naast elkaar) op het grasveld bij Vaeshartelt.
Dit was georganiseerd door de Alfa Vriendenclub Maastricht (Limburg).
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super