2000 Lusso

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: 2000 Lusso

Bericht door giuliettaevo »

Zolang de veer goed in de schotel ligt heb ik daar geen moeite mee. Er zijn ook mensen die ze heet stoken, dat zou ik dus nooit doen. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Re: 2000 Lusso

Bericht door JoorZ105 »

ik heb het eerder gedaan zonder problemen.

overigens is de auto niet echt lager komen te liggen :roll:
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: 2000 Lusso

Bericht door GTV42.0 »

Carbo schreef:
JoorZ105 schreef:Gisteren heb ik de 3b demper gedemonteerd en de achterveren een winding ingekort. Het effect weet ik nog niet wat de auto staat opgebokt te wachten op de onderdelen uit dld. Vanavond eens kijken of de rest van de uitlaat makkelijk loskomt.

ipv eezibleed heb ik een doseerspuit gehaald om vanaf het ontluchtingspunt dmv vacuum te ontluchten. werkt ook. de automaterialen tent was al dicht, vandaar.
Ik zou zelf nooit een winding inkorten van een bestaande veer!

Gr, Carl
Heb ik ook wel gedaan bij mijn rode GTV6 en daarna regelmatig het circuit opgeweest. Nooit probleem mee gehad.
Of het de juiste manier is, is weer iets anders :mrgreen:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: 2000 Lusso

Bericht door AlfettaOwner »

Hier ook, nog nooit problemen mee gehad, mooie ervan is dat je precies weet hoeveel lager dat hij gaat uitkomen.
Hoogte verschil is afstand tussen de ringen welke je verwijderd, simple as it is :mrgreen:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 273
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: 2000 Lusso

Bericht door @PM »

AlfettaOwner schreef:Hoogte verschil is afstand tussen de ringen welke je verwijderd, simple as it is :mrgreen:
Wel de afstand die overblijft als het gewicht van de auto op de veer rust, i.p.v. bij een onbelaste veer. Als je van dat laatste uitgaat kom je bedrogen uit, lijkt me ;)
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: 2000 Lusso

Bericht door giuliettaevo »

En dat klopt ook niet helemaal. Aangezien je dan minder (uitgerolde) lengte veer hebt wordt hij ook stugger en zakt hij minder in met hetzelfde gewicht er op.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: 2000 Lusso

Bericht door AlfettaOwner »

Niet helemaal, maar is bitter weinig verschil.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Re: 2000 Lusso

Bericht door JoorZ105 »

vandaag met wat moeite de voorste remslangen vervangen door goodridge. Dat ging niet vanzelf (originele remslangen uit 1982 wilden niet zomaar los) Ook hier weer moeite om de goodridge slangen te laten afsluiten. Ze moeten toch wel extreem worden vastgedraaid voor ze ogenschijnlijk afdichten. Hopelijk morgen nog steeds droog???

Gelijk maar van de mogelijkheid gebruik gemaakt om de rubbers op de castorstangen te vervangen door zwarte superflex sport. Die zijn nog wat stugger dan de blauwe, zo schijnt het, en daarnaast ook incl stalen bus zodat je hem nooit te vast kunt aandraaien.
Na 1 kant te hebben gedaan viel bij de tweede kant op dat de castorstang anders gemonteerd zat dan de eerste. Natuurlijk de pech dat ee eerste fout zat dus die mocht ik nog eens over doen.
Hoe dan ook het is gelukt en er moet alleen nog ontlucht worden morgen en daarbij nog de check of de goodridges blijvend afsluiten.

Nog een plaatje van oud en nieuw
Afbeelding
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Re: 2000 Lusso

Bericht door JoorZ105 »

Vandaag een dagje vrij gehad en wat aan de fetta geprutst.
Oliewissel naar kroon 20w50, voorremmen ontlucht en de voorverwarming op het spruitstuk teruggemonteerd.

Dan de kachrlaanjager. Het verhaal was dat eerst stand 1 uitviel, toen 2 en daarna 3.


Middentunnel los om deze goed te kunnen pakken....
Maar waarom deed 1 en 2 het nou niet????
Afbeelding
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Re: 2000 Lusso

Bericht door JoorZ105 »

Gtv4 had me deze gebracht (thanks!) En daarmee de dan alleen op stand drie aan de gang gekregen. Om uit te sluiten nog de andere schakelaar geprobeerd, geenn verschil. De motor maakt in 3 zoveel herrie dat het zomaar zou kunnen zijn dan hij te zwaar loopt om in stand 1 en 2 uberhaupt te draaien!
Afbeelding
De reserve aanjager die gtv4 meebracht ga ik voorzien van kogellagers en dan moet ik toch een keer gaan wisselen.
Maar hoe haal ik de strip los waar de bouten van de kap rond de kachel vasthouden???
Get stripje buigt flink maar komt niet los!

Voor de apk kan ik iig een afspraak maken. Wel even de apk meester voorbereiden :wink:
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Re: 2000 Lusso

Bericht door JoorZ105 »

Vandaag nogmaals de hulpkoppelingscilinder ontlucht.
Soms had ik toch nog onregelmatige pedaaldruk. Het geheim blijkt te zitten in de snelheid waarmee je met het pedaal druk opbouwt. Langzame slagen bouwen veel meer druk op dan snelle, dus met langzame slagen wordt beter ontlucht.

Verder de eibach veren nog een winding korter gemaakt. Nu staat de kont niet meer torenhoog, maar nog steeds hoger dan de voorzijde. Meer wil ik er niet afhalen, dus ik lat het zo. Hi is weer twee cm gezakt. Voorheen kon ik een hele vuist tussen band en scherm steken, nu twee vingers tegen de band.

Iemand nog een tip over het gedrag van de kachelmotor?
Alles klopt maar toch alleen werkend in standje drie, met serieus lawaai overigens....
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: 2000 Lusso

Bericht door Gtv4 »

Stekkers verkeerd gestoken op de weerstand?

Strip op dashboard zit geklikt of geschoven, dus misschien aan 1 zijde iets omtrekken en dan naar rechts schuiven?
Tis een lastig ding en weet dat ik er ook mee heb gevochten, weet niet meer precies hoe ik heb gewonnen.
Transaxle loos!
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Re: 2000 Lusso

Bericht door JoorZ105 »

Als de stekkers verkeerd gestoken waren dan had hij het op andere standen wel gedaan maar op verkeerde snelheden lijkt me zo?
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: 2000 Lusso

Bericht door Gtv4 »

Misschien enkel de + verwisseld met de hoogste stand, op die manier krijgen stand 1 en 2 geen voeding maar komen ze aan massa te liggen.
Transaxle loos!
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Re: 2000 Lusso

Bericht door JoorZ105 »

Dat had ik idd ook bedacht en omwisselen haalde niet uit :wink:
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Re: 2000 Lusso

Bericht door Gtv4 »

Je moet het kunnen meten op de weerstand.
Heb je geen schema?
Is het eigenlijk + of massa geschakeld, wat meet je op de weerstand?
Transaxle loos!
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Re: 2000 Lusso

Bericht door JoorZ105 »

Ik ga daar weer mee bezig zodra ik de kachelmotor vervang.
Volgens mij + geschakeld. De schakelaar geeft de 12v door via de weerstand.

Net de alfetta voor apk weggebracht incl koppeling ontluchten (ook na zelf ontluchten weer geen steady pedaaldruk)
Dat eerst maar eens afwachten. Ik verwacht geen gekke dingen maar je weet nooit (apk verloopt 2 juni :--:)


De cardan rammelt wat in stationairloop dus cardanlager en donuts komen er ook aan, maar dat wist ik.

Dus ga ik dit seizoen of anders uiterlijk voor het volgende seizoen verder op het gemakje aanpakken:
- kachelmotor reviseren en wisselen. Dan de schakeling weer oppakken...
- 3 motorsteunen eerst, dan de cardan aanpakken. Niet andersom omdat de uitlijning motor/cardan met vermoeide steunen niet optimaal is.
- een beurtje waterpomp, thermostaat, carbrubbers. Personal note: terugslagventiel aan inlaatspruitstuk controleren en slang naar rembekrachtiger meteen preventief vervangen.
- ronals opknappen + bandjes

Dan istie toch echt wel klaar schat ik zo in.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: 2000 Lusso

Bericht door AlfettaOwner »

Je pakt het wel goed aan, strakjes heb zowat alles gehad en kun je zonder problemen rondjes draaien :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Re: 2000 Lusso

Bericht door JoorZ105 »

Dat is het idee ja!

Afgelopen zaterdag 180km gedraaid. Man wat stuurt dat ding strak, nul bodyroll, terwijl hij zowat origineel is op bilsteins en de 24mm stabi na.
Lange bochten op snelheid nemen zonder een krimp. Top gewoon!
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
JoorZ105
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10

Re: 2000 Lusso

Bericht door JoorZ105 »

weinig tijd om wat te doen, maar in de verloren momenten wel de tijd genomen om de velgranden van de ronals te reinigen (veul remmenreiniger en poetsdoek)
Afbeelding

alle 4 de velgen hebben lichte schade op de randen, dus geschuurd (bramen en losse lak eraf) en voorzien van daarvoor geschikte puty
Afbeelding

Nu liggen ze te wachten op de volgende ronde: strak schuren van de randen. Naast de randen hier en daar een plekje in het velghart meegenomen omdat ik toch bezig was en er waarschijnlijk toch een ander kleurtje dan standaard op komt. Motip "steel" vind ik zelf erg mooi en staat onder een ivoorwitte imo nog beter dan lichtgrijs.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971

Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Plaats reactie