Eerste Project Alfa gtv6 1984

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick DW
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 okt 2015, 15:19
Locatie: Heeg Friesland

Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door Patrick DW »

Hierbij willen we jullie op de hoogte houden van ons Project, we zullen proberen zoveel mogelijk te updaten.
Wij zijn sinds dinsdag in bezit van deze Gtv6 uit 1984. van de 2e eigenaar die de restauratie al is begonnen. Maar er niet aan toe komt om hem af te maken. Het is onze bedoeling om dat wel te doen. Wat is er al gebeurd: Hij is gestript, de carrosserie is voeging gerestaureerd, gepassifeerd en in primer gezet.
Hoe willen we de gtv maken? Het is de bedoeling dat hij zijn originele kleur weer krijgt (Grigio Chiaro) en het stuk onder stootstrip en de bumpers in gunmetal te doen, ook zal hij enige ophanging upgrades krijgen. Wat we nog aan het uitzoeken zijn is wat een goede setup voor is is. Dus daar zullen nog wel vragen over komen. Ook willen we er een 3.0 uit een 75 QV in bouwen waar we ook nog naar opzoek zijn. Dus mocht iemand wat weten horen we het graag. Verdere plannen en eventuele upgades zullen tijdens de bouw el komen denk ik.
nu hebben we wel genoeg getypt tijd voor wat foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ben benieuwd wat jullie er van vinden.
tips en trics zijn altijd welkom.

Patrick
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door GTV42.0 »

Hallo Patrick en welkom op dit geweldige forum. Ik ga dit zeker volgen en vragen zijn welkom. Mijn GTV6 is pas klaar na zeven jaar van restauratie en nu zijn we bezig met de GTV6 van een vriend van mij. Ik heb foto's zat genomen en kan deze ook mailen als het nodig mag zijn om jou verder te helpen.

Ben ook registerleider bij de SCARB en ben erg benieuwd naar het kenteken en chassisnummer. Misschien ken ik deze al wel.

Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Patrick DW
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 okt 2015, 15:19
Locatie: Heeg Friesland

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door Patrick DW »

GTV42.0 schreef:Hallo Patrick en welkom op dit geweldige forum. Ik ga dit zeker volgen en vragen zijn welkom. Mijn GTV6 is pas klaar na zeven jaar van restauratie en nu zijn we bezig met de GTV6 van een vriend van mij. Ik heb foto's zat genomen en kan deze ook mailen als het nodig mag zijn om jou verder te helpen.

Ben ook registerleider bij de SCARB en ben erg benieuwd naar het kenteken en chassisnummer. Misschien ken ik deze al wel.

Groet Jeroen
Jeroen, het kenteken is LN-52-PP het chassis nummer kan ik je nog niet geven hij staat nog bij de vorige eigenaar.
En mochten we foto's nodig hebben zal ik je zeker een pb sturen.

Patick
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 302
Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
Locatie: Dedemsvaart

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door ario »

Ha een mooi project en welkom hier, mooi om te volgen. Ario
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door GTV42.0 »

Deze kende ik nog niet. Wel de LN-46-PP en LN-56-LB.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Patrick DW
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 okt 2015, 15:19
Locatie: Heeg Friesland

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door Patrick DW »

Jeroen dat kan kloppen de auto staat al sinds 2004 stil helaas, maar zodra de gtv hier staat zal ik je het chassisnummer enzo wel door geven.

Patrick
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door GTV42.0 »

Ik heb een database die ik denk ik al 15 jaar aan het bijhouden ben. Ik ken denk ik wel een 80% of misschien wat meer van wat er in ons land is.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door twinnyspark »

Had je op "het andere" forum al een paar linkjes gedaan maar over je gezochte ervaringen met onderstel o.a. coilover, deze 75 heeft het er ook onder en Sander heeft ook gebruikerservaring.
Denk dat je de eigenschappen van de 75 en GTV6 redelijk gelijk kunt trekken.

http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php? ... start=1755
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Patrick DW
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 okt 2015, 15:19
Locatie: Heeg Friesland

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door Patrick DW »

twinnyspark schreef:Had je op "het andere" forum al een paar linkjes gedaan maar over je gezochte ervaringen met onderstel o.a. coilover, deze 75 heeft het er ook onder en Sander heeft ook gebruikerservaring.
Denk dat je de eigenschappen van de 75 en GTV6 redelijk gelijk kunt trekken.

http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php? ... start=1755
Echt super bedankt voor het mee denken!
Ik denk dat als ik het zo lees een setje rsr veren met dikkere torsies en bilstein schokbrekers een goede compromis is tussen strak sturen en toch nog een beetje comfort.

Patrick
Gebruikersavatar
Jesper75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 498
Lid geworden op: 24 mar 2012, 09:37

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door Jesper75 »

Mooi project succes :thumbs:
Over mijn ophanging/veranderingen ken ik nog niks vertellen, helaas nog niet meegereden.
Alfetta Gtv 2.0 1979 (trackday)
Alfa Gtv6 2.5 1981
Alfa 75 3.0 V6 QV 1990
Alfa 75 1.8 Turbo 1987 (fun)
Alfa Giulia 1300 1972 (daily)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door AlfettaOwner »

Ik heb begrepen dat een RSR veren set redelijk hard is voor normaal straat gebruik.

Met een RSR 28-30 mm front stabi, uniballs op de trekstangen, bilstein rondom en dikkere torsies heb je al een heel strakke wegligging.
Juiste banden eronder doet ook redelijk wat.

:idea: Foto's kun je heel gemakkelijk uploaden als bijlagen.
Het voordeel is dat deze nooit per ongeluk "verdwijnen" zoals dit vaak het geval is.
Het topic blijft daardoor interessant om te lezen ook over langere tijd
. :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
grunge
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 feb 2011, 18:39
Locatie: Heerenveen

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door grunge »

Mooie basis om mee te beginnen!, onderdelen
mooi gesorteerd, gaat helemaal goed komen!
Voor vragen zit je helemaal goed op dit super forum :thumbs:
Veel succes!
Als het niet lukt moet je beter
je best doen!
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door GTV42.0 »

Als je een dikke voorstabi er onder wilt hebben moet je de punten waar hij vast zit aan de auto versterken. Ander is e kans op uitscheuren groot.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Patrick DW
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 okt 2015, 15:19
Locatie: Heeg Friesland

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door Patrick DW »

GTV42.0 schreef:Als je een dikke voorstabi er onder wilt hebben moet je de punten waar hij vast zit aan de auto versterken. Ander is e kans op uitscheuren groot.

Dit had ik ergens gelezen inderdaad, maar waar zijn er van die verstvegings stukken te krijgen of wordt dat zelf maken?

Patrick
Gebruikersavatar
joy
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door joy »

Mooi project. Had er zelf ook op geboden. Ik zie nu al veel vragen naar upgrades ,wat natuurlijk alleen maar aanmoediging waard is, maar heb je er ook een voorbeeld gtv bij? Alleen het opbouwen vergt volgens mij ook wel enige tijd/kennis.
Veel succes iig. :thumbs:
P.s. het hemeltje zit er ook nog niet in zeker?
Gebruikersavatar
Patrick DW
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 okt 2015, 15:19
Locatie: Heeg Friesland

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door Patrick DW »

joy schreef:Mooi project. Had er zelf ook op geboden. Ik zie nu al veel vragen naar upgrades ,wat natuurlijk alleen maar aanmoediging waard is, maar heb je er ook een voorbeeld gtv bij? Alleen het opbouwen vergt volgens mij ook wel enige tijd/kennis.
Veel succes iig. :thumbs:
P.s. het hemeltje zit er ook nog niet in zeker?
Wij hebben geen voorbeeld gtv staan helaas, en ik kom net kijken in de auto wereld eigenlijk kwa restauratie enzo maar mijn vader heeft al eerder een gtv gehad daar heeft hij ook het nodige aan gedaan. Die heeft wel wat ervaring wat het opbouwen betreft. Maar er zullen zeker dingen zijn waar we niet uit komen of waar we hulp bij nodig gaan hebben. Maar dat zien we tegen die tijd wel.
Het hemeltje zit er nog niet In het de koets is echte kaal.

Patrick
jaccovdzaag
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 feb 2014, 21:37
Locatie: Kollum

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door jaccovdzaag »

Patrick DW schreef:
GTV42.0 schreef:Als je een dikke voorstabi er onder wilt hebben moet je de punten waar hij vast zit aan de auto versterken. Ander is e kans op uitscheuren groot.

Dit had ik ergens gelezen inderdaad, maar waar zijn er van die verstvegings stukken te krijgen of wordt dat zelf maken?

Patrick

Hoi Patrick,

Ik heb ze zelf bij Perfomatek gehaald. Onderaan de pagina, verkoopt ze per set. http://www.performatek.com/Alfa/Suspens ... Prices.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vorige week ook net binnen gekregen. Zijn goeie stevige plaatjes. Komt uit Amerika, dus reken op 50 euro douane en importkosten.

Andy stuurt ze snel op, hij is een goeie om zaken mee te doen.

Jacco
1986 Fiat Ritmo 130TC Abarth
1992 Alfa Romeo 75 2.0TS
1980 Alfa Romeo Alfetta 2.0
1989 Nissan Sunny 1.6 Coupé
Gebruikersavatar
Patrick DW
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 okt 2015, 15:19
Locatie: Heeg Friesland

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door Patrick DW »

jaccovdzaag schreef:
Patrick DW schreef:
GTV42.0 schreef:Als je een dikke voorstabi er onder wilt hebben moet je de punten waar hij vast zit aan de auto versterken. Ander is e kans op uitscheuren groot.

Dit had ik ergens gelezen inderdaad, maar waar zijn er van die verstvegings stukken te krijgen of wordt dat zelf maken?

Patrick

Hoi Patrick,

Ik heb ze zelf bij Perfomatek gehaald. Onderaan de pagina, verkoopt ze per set. http://www.performatek.com/Alfa/Suspens ... Prices.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Vorige week ook net binnen gekregen. Zijn goeie stevige plaatjes. Komt uit Amerika, dus reken op 50 euro douane en importkosten.

Andy stuurt ze snel op, hij is een goeie om zaken mee te doen.

Jacco
Bedankt voor de link, als ik het zo zie moet het ook wel zelf te maken zijn.
Maar zal het eens goed gaan bekijken als de auto hier staat. Hij staat momenteel nog bij de vorige eigenaar aan de andere kant van het land.

Patrick
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door giuliettaevo »

Voor alleen die 50 euro aan kosten zou ik ze al zelf maken.. :oops:

Wel geweldig om aan zo'n schone goede koets te kunnen werken. Dat is bij mijn auto's helaas wel anders.

Succes met het opbouwen!
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
Patrick DW
Novizio
Novizio
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 okt 2015, 15:19
Locatie: Heeg Friesland

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984

Bericht door Patrick DW »

giuliettaevo schreef:Voor alleen die 50 euro aan kosten zou ik ze al zelf maken.. :oops:

Wel geweldig om aan zo'n schone goede koets te kunnen werken. Dat is bij mijn auto's helaas wel anders.

Succes met het opbouwen!

Ja zelfmaken lijkt mij ook het beste gezien ik op school alle aperatuur tot mijn beschikking heb.
We zijn ook heel blij dat we met zo'n schone koets kunnen beginnen want we hebben al vaker naar een gtv6 gekeken om te restaureren. maar we zagen erg op tegen het las werk en dat is bij deze heel mooi gedaan gelukkig.

Patrick
Plaats reactie