Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door AlfettaOwner »

:blue_lol:

Scherp remco.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Het gaat misschien niet snel maar er zijn wel degelijk ontwikkelingen O:)

Mijn Sodablast leverancier; Jan va Nuffel is een behoorlijk expert op het gebied van oppervlakte behandelingen. Wij werken dan ook nauw samen op dit gebied.
Dit keer op het gebied van keramisch coaten. Ik zocht al geruime tijd een oplossing voor de lelijke uitlaatspruitstukken. Jan werkt met een speciaal coating systeem vanuit de UK waar ook F1 teams klant zijn. Bij ons draait het om een mooie duurzame finish maar keramisch coaten is met name bedoeld voor hitte management.

Eerst eens een setje 105 spruitstukken laten coaten in mooi muisgrijs. Zag er top uit.

Jan gaf aan dat er ook een speciale finish mogelijk is wat een soort "wetblast" uiterlijk aan het spruitstuk geeft. Zoals jullie weten ben ik altijd in om iets innovatiefs uit te proberen en heb mijn nieuwe speciale GTV6 spruitstukken meegegeven................... :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:

Mind you, dit is een keramische coating!

Voor coating!
Afbeelding

Het resultaat :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:
Afbeelding

Afbeelding

De standaard grijs finisch van het 105 spruitstuk!
Afbeelding

De coating geeft dus niet alleen een top finisch maar ook een warmte stralings voordeel onder de motorkap :wink:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1268
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Beretta »

Erg mooi Carl.
Ik heb er zelf ook al op diverse beurzen naar gekeken en ben ook van plan de uitlaatspruitstukken te laten coaten.

Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Hoi Maurice,

Voor mijn concours restauraties ben ook al een tijdje mij aan het verdiepen in keramsich coaten maar ik heb echt nog nooit deze chrome finish gezien. Op beurzen zie je aanbieders die de finish aanbieden zoals het 105 spruitstuk in diversen kleuren (altijd mat) en isolatie waarde maar ik had nog nooit de chrome finish gezien!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1268
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Beretta »

Hoi Carl,

de chroom finish heb ik inderdaad ook nog niet gezien.
Nog afgezien van de finish is het gewoon een bijzonder interessante techniek. :thumbs:

Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
kokos2
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 sep 2009, 11:02
Locatie: Den haag

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door kokos2 »

Mooi!! Jammer dat het onder de motorkap zit..... :grin:
Geen geluid zo mooi als de GTV6-snerp.....
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Afgelopen week de keramisch gecoate spruitstukken ontvangen. Het daadwerkelijk coaten gebeurd in de UK. Inmiddels ben ik samen met mijn business partner Sodablast BE bezig om de coating techniek ook naar België (en NL) te gaan halen en commercieel te gaan aanbieden. Ook andere NL aanbieders laten het coaten in de UK plaatsvinden een goed moment dus om het coaten naar het continent te halen :mrgreen:

Altijd spannend als je het resultaat voor de eerste keer in handen hebt en kan inspecteren. Mensen die mij kennen weten dat ik behoorlijk kritisch ben maar de spruitstukken hebben echt mijn eigen verwachtingen overtroffen :blue_cool: :blue_cool: Ik gebruik de techniek voor de optische uitstraling maar eigenlijk gaat het om temperatuur management onder de motorkap vandaar dat het coaten zo populair is in de racerij!
Kon het niet laten om een foto te maken samen met het kleppendeksel dat is gewetblast!

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik de beslissing genomen om mijn garage thuis om te gaan bouwen voor de motor revisies waarbij de GTV6 motor 1 van de eerste zal zijn.
Simpel ik heb in mijn bedrijfspand geen stofvrije ruimte waar ik rustig aan motoren kan werken.
Wil je dan ook motor revisies in eigen huis gaan doen ? :schrik: Ja dat wil ik, heb weer dat speciale gevoel dat ik het beter kan dan 80% van de aanbieders op de markt en heb geen zin meer om mijn tijd te verdoen en een resultaat te krijgen waar ik vraagtekens bij zet ......... :twisted:

De 2,5 liter GTV6 zal samen met een 1600 Nord Veloce motor als proefkonijnen gaan dienen.
Mijn hele technische verleden ligt met name op techniek en motoren. Het plaatwerk is pas veel later begonnen. Tijd dus om mijn "skills" maar eens af te stoffen :jumping:

Dus achter de schermen volop beweging ook op GTV6 front :mrgreen:
De spruitstukken motiveren enorm O:)

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Rob GTV6 »

:thumbs: ziet er goed uit idd !!

Groet Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
Plaats reactie