Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 302
Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
Locatie: Dedemsvaart

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door ario »

vind ik ook het woord transaxle verbind ons dus niks geen moeite mee. ario :thumbs:
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Sander »

Carl,

Top om te lezen, dat alles naar wens verloopt! :thumbs:

Inhoudelijk, lijkt mij dat soda straal gebeuren zeer aanlokkelijk! :grin:

Concrete vragen:
- is dat op basis van een vuile auto, dus met tectyl en zo erop?
- is dat ook te doen op bijvoorbeeld enkel bodem en binnenschermen? (heb een projectje, wat ik niet helemaal kaal ga maken aan zichtzijde)
Beter bekend onder forumnaam Alessandro!
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Ondanks dat de auto's dadelijk professioneel gerestaureerd worden, ben je ook hobbymatig begonnen. Nu je de smaak te pakken hebt kan je kwaliteit afleveren waar beginnende hobbyisten zeker iets van op kunnen steken. Meerendeel dat aan de gang gaat zal dit doen omdat hij/zij het belangrijk vinden dat de auto er weer een paar jaar(en) tegenaan kan. & zal dit dus ook goed willen doen lijkt me. Tips van iemand die niet een zaak heeft of wel, maakt volgens mij dan niets uit.
Er kan al veel geleerd worden van alle project topics hier op dit forum & daar is dit er zeker een van.

Een uiteindelijk overzicht van de services & kosten e.d. is wellicht beter thuis in de verkoop sectie van dit forum :?:

Zolang niet elk nieuw forum lid benadert gaat worden met een offerte (wat volgens mij niet je stijl is) lijkt mij alles OK. :smile:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Concrete vragen:
- is dat op basis van een vuile auto, dus met tectyl en zo erop?
- is dat ook te doen op bijvoorbeeld enkel bodem en binnenschermen? (heb een projectje, wat ik niet helemaal kaal ga maken aan zichtzijde)
De richtprijs die ik heb genoemd was om jullie een idee te geven. Ik ga er hierbij vanuit dat de auto redelijk schoon wordt aangeleverd dus zonder al teveel tectyl, bitumen en geluidsisolatie. Het afsteken hiervan kan eenvoudig door de klant zelf bij mij gebeuren en dat zijn de eerste kosten die bespaard worden. Met name zeer harde bitumen/coating lagen (zoals bij oudere Porsche 911/912 dit op de tank zit) is prima met soda schoon te stralen echter gaat hier tijd en soda inzitten. Met een normale carrosserie ben ik 10 uur bezig en geloof mij dan kun je veel stralen.
Let op! Voor ik iets definitief roep voor een offerte wil ik de auto altijd eerst zien!

Beperkt stralen is juist met soda een uitkomst, zaken als ruiten, rubbers e.d. kun je gewoon laten zitten. Je moet er wel rekening mee houden dat als ik na moet stralen met glasparel op hardnekkige roestplekken de carrosserie weer helemaal kaal moet zijn. Kijk maar eens op deze site voor wat algemene info over sodablasting http://www.soda-blast.co.uk/ Ik krijg de beschikking over dezelfde apparatuur van het US bedrijf "SODABLAST". Voor de onderkant moet de carrosserie wel in een spit of een bok welke op zijn kan kan!

Nu even weer algemeen;
Ik heb besloten om dit topic alleen nog maar te gebruiken voor de GTV6. Ik zal wel info blijven geven maar ik ga hiervoor een nieuw topic aanmaken genaamd; "Belevenissen van Carbo als roest restaurateur"
Verder heb ik besloten dat ik op dit forum niets meer roep met een commerciële inslag. Schijnbaar roep ik hierbij namelijk gevoelens op waar ik niet op zit te wachten. Terwijl ik dacht dat ik een geste wilde maken naar de mensen die mij aangespoord en soms gemotiveerd hebben om voor mij zelf te beginnen wordt dit door een aantal mensen niet zo ervaren. Mij gaat het namelijk alleen om jullie zaken te laten zien over de techniek van het restaureren.

Iemand die een specifieke offerte wil hebben mag mij altijd benaderen. Mensen die mij goed kennen weten dat ik nooit op deze manier via dit forum sales activiteiten zou willen ontplooien.

Ik hoop dat ik met bovenstaande de "rust" op het forum weer heb teruggebracht :mrgreen:

Zo nu ga ik mijn belevenissen van vandaag aan mijn nieuwe topic toevertrouwen O:)

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door pe1ryx »

:thumbs:
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Steven »

Hoi Carl,

Nukom ik hier niet zoveel meer, maar jouw topic is een vaste prik als ik er kom. Nu lees ik dat je ook nog je eigen bedrijf bent begonnen: Geweldig!

Met liefde kijk ik naar de fotos en hoe ontzettend mooi je restaureet, echt vakwerk.

Ik wens je veel succes,
groet

steven
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Steven schreef:Hoi Carl,

Nukom ik hier niet zoveel meer, maar jouw topic is een vaste prik als ik er kom. Nu lees ik dat je ook nog je eigen bedrijf bent begonnen: Geweldig!

Met liefde kijk ik naar de fotos en hoe ontzettend mooi je restaureet, echt vakwerk.

Ik wens je veel succes,
groet

steven
Hee Steven,

Leuk dat je even langskomt :mrgreen: Als het weer bij je begint te kriebelen om een Alfetta te restuaerren ben je bij mij van harte welkom! Kom gerust een keer buurten ook zonder restauaratie plannen de koffie staat altijd klaar:thumbs:

Schieten die gele Carello's nou al een keer op :jumping:



Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Steven »

haha...nope, heb ze verkocht aan iemand.
Geen idee of die hier op het forum zit..

Groet
steven
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Jullie hebben er even op moeten wachten maar nu gaat er toch een serieus vervolg komen van het project. Het bedrijfspand nadert zijn voltooiing en bella is de eerste die door het straalproces met Soda gaat.
Voor het zover is moet er nog wel wat gebeuren. De GTV6 hangt nu nog in mijn garage in het spit en daarin kan ik haar niet vervoeren. Ga dus een trolley maken om haar naar het bedrijfspand te halen. Heb inmiddels de benodigde profielen al in huis dus deze week 's avonds de trolley in elkaar lassen :mrgreen:

Daarna haar verplaatsen, weer terug in het spit en dan binnen, buiten en onder Soda stralen :banana:

Fotootjes gaan natuurlijk weer volgen!

De V6 blokken staan al in het bedrijfspand en twijfel nu toch wel of ik het originele 2,5 blok ga inbouwen of toch de 3,0l. De 2,5 klinkt :-({|= toch zoveel mooier en ik hoef geen snelheidsmonster te bouwen. De 2,5 werd niet voor niets "The best thing this side of Ferrari genoemd!"

Na al die jaren ben ik nog steeds smoorverliefd op mijn GTV6 O:) Sta weer te trappelen om door te gaan. Ik snap dan ook niets van GTV liefhebbers die bella na lange tijd verkopen of stoppen met de hobby.
Mijn GTV zit in mijn hart en gaat voor nog geen miljoen weg :wink: (Ik weet dat ik hier een geweldig statement mee maak, wil niemand bekritiseren maar ik ik vond wel dat ik dit even moest melden)
en al helemaal geen overheidsmaatregel die mij uit de GTV krijgt!

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 02 nov 2012, 22:16, 2 keer totaal gewijzigd.
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV42.0 »

Ben erg benieuwd naar de resultsaten Carl. Ga je de RX5 en 10 ook weer afstralen nu?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Ben erg benieuwd naar de resultsaten Carl. Ga je de RX5 en 10 ook weer afstralen nu?
Ja ze gaat helemaal kaal, maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik niet tevreden ben over de Caprotech produkten. Alleen heb ik nu nog veel betere mogelijkheden tot mijn beschikking.

In de kokers gaat trouwens gewoon RX5/7 en daarnaast ga ik werken met Mike Sanders vet!

En om alle kritiek op RX5 en RX 10 te smoren; zoals jullie weten test ik alles zelf :wink: en deze producten zitten nu al een paar jaar op de langsarmen van mijn werkpaard de Range Rover. De RR rijdt het hele jaar door, dus ook in de pekel en ben zeker niet ontevreden hoe dit zich heeft gehouden :thumbs: Wel goed conform de gebruiksaanwijzing werken dus de boel laten aanroesten (er moet een oxidelaagje op zitten).
Een etchende primer werkt ook goed maar de RX5 kruipt zo lekker!

Als je natuurlijk nu de mogelijkheid hebt om met Soda te stralen dan is de keuze niet zo moeilijk; stralen en 2K epoxy! Als ik kijk hoeveel staalborstels, beitels, uren etc. ik heb gebruikt op de onderkant is dat zelfs nog een prijs gunstig alternatief ook (en dit is geen reklame :mrgreen: )

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV42.0 »

Oké, is duidelijk. Ben zelf ook zeer overtuigd van de carpotech producten. Heb diverse voorbeelden zelf in praktijk gezien en ben er totaal zeer contant mee.
Ik denk een 8 of 9 jaar terug de 75 Numerata van een vriend van mij gedaan. Deze heeft hij nadien een poosje gereden en heeft daarna bijna 2 jaar en ook in de winter buiten gestaan en daarna een aantal jaren in een vochtige schuur gestaan. Afgelopen jaar de auto naar zijn huis gehaald en we zijn er nu mee bezig en de gehele ophanging er onder vandaan gehaald en totaal geen roest. Alleen de delen zoals de Dion as die we niet bewerkt hebben met de RX producten zit wat vliegroest op. Top spul :blue_cool:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Bella wordt morgen uit haar stoffige winterslaap gehaald :jumping: Ze staat gereed op een nieuw bok dat ik gisterwn heb gelast en wordt hierop verplaatst naar het nieuwe bedrijfspand. :jumping: Kan ik haar eindelijk afmaken :mrgreen:

Ik heb haar beloofd dat de eerstvolgende verplaatsing op eigen kracht zal zijn :jumping:

Jeetje wat was ze stoffig geworden van 6 maanden niets doen cool2.gif

Ben al een aan het nadenken hoe ik verder ga; waarschijnlijk eerst de linker binnen en buitendorpel erin en de rest van het laswerk afmaken en dan pas Soda stralen en de 2K Epoxy.

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV42.0 »

Wel foto's maken hoor :wink:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Wel foto's maken hoor :wink:
Nou Jeroen hier komen op speciaal verzoek :lol: de fotootjes :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Mooi helemaal roestvrij kontje :blue_cool:
Afbeelding

Op de lasplek!
Afbeelding

Zelfs zoals zij er nu bijstaat is ze oogverblindend mooi :jumping:
Afbeelding

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door AlfettaOwner »

Prachtig mooie foto's van een oud stalen hok in een stralend nieuw pand :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Omdat jullie liefhebbers zijn van fotootjes heb ik er vandaag nog maar een paar gemaakt :blue_cool:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door AlfettaOwner »

Pwiew...heb je dit ook in het groot :grin:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 302
Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
Locatie: Dedemsvaart

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door ario »

carl van harte gefeliciteerd met het resultaat het was natuurlijk voor de volgers geen verrassing om dit als eind resultaat te zien, was zelf verhinderd maar een zaterdag in januari sluit ik mij bij aan. met vr gr ario :thumbs:
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Vandaag de linkervoorkant uitgestraald met glasgranulaat. Op deze plek zat nog veel roest, warmte inbreng in de plaat is hier niet zo erg dus geen Soda maar gelijk het grove geschut :mrgreen:

Tja en ik denk dat fotootjes meer zeggen dan woorden. Dit is roest uitstralen! :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :)))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en in de Corroless!
Afbeelding

Afbeelding

Tja ik denk dat de foto's voor zich spreken! Dit is wat ik voor ogen had met mijn idee zelf te stralen. Ik behaal met gemak de hoogste reinheidsgraad!

Natuurlijk had ik gehoopt (tegen beter weten in) dat bij de castorstang bevestiging en bumperbalk (3 dubbel plaatwerk) ik geen roest zou aantreffen, maar helaas, toch behoorlijk wat werk voor de slijper :mrgreen:

Bovenstaande geeft een goed beeld van de kwaliteit in straalwerk dat ik kan leveren en wat ik nastreef!

Ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden :mrgreen:

Gr,
Carl
Plaats reactie