Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door pe1ryx »

nog vorderingen?
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Helaas nog geen vorderingen. Ben net terug van 3 weken vakantie en helaas op de terugreis pech gehad met mijn caravan. Op de afdaling van de Gotthard tunnel is de wielnaaf van een caravan wiel compleet afgebroken. Echt een vreemd gezicht als het complete wiel schuin onder de caravan staat kan ik je vertellen. Gelukkig dat ik de Range Rover ervoor heb staan anders had ik hier waarschijnlijk niet zitten typen. De RR hield de caravan keurig in bedwang (als ik bedenk dat ik juist een vrachtauto in de afdaling aan het inhalen was :oops: )
Waarschijnlijk is het een lager geweest en daar baal ik enorm van, de caravan is pas 3 jaar oud en heeft pas 10.000 km afgelegd. Maar goed ben dus druk met verzekeringen, ANWB voor het repatriëren van de caravan enz. en mijn plan aan het trekken voor eventuele productaansprakelijkheid naar de leverancier.

Denk dat ik van de week maar weer eens een avondje de garage induik om mijn gedachten even op iets anders te zetten.

Ben helaas op dit moment niet zo vrolijk zoals je zult begrijpen!

Maar Rob komt allemaal goed :grin: Wij gaan gewoon stug verder met de GTV,

Heb trouwens nog wel een mooi gaspedaal doorvoerrubber op de kop getikt :mrgreen: Kijk dus toch nog een beetje blij!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Fetta »

:shock:
dat zijn de mindere vakantie-ervaringen.
Gelukkig is het goed afgelopen.

Ik ken jouw caravan verder niet, maar ik verwonder me altijd als ik zie wat voor kastelen-op-wielen (en in welke staat) er voort getrokken worden door middenklassertjes met een 1.6je.....

Een RR is natuurlijk andere koek. :mrgreen:

dit even terzijde...
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Het is al een hele tijd stil en waarschijnlijk zullen een aantal forummers zich afvragen wat er aan de hand is. Dus even off topic het project ligt stil.
Ik had al geruime tijd een Zodiac rubberboot die trouw meeging op vakantie. Na de laatste vakantie besloten dat ik het opbouwen en afbreken van de boot zat was. Ik was dus toe aan iets nieuws. Heb een goede deal kunnen maken en mij Zodiac ingeruild voor een echte speedboot met uiteraard een echte motor V8 5,0l (there is no substitute for cubic inches) :lol:

Dus even geen Alfa (voor de echte liefhebbers; komt allemaal weer goed ga de verloren tijd wel weer inhalen :jumping: )

Een paar sfeerfotootjes: Ben na alle ellende met de caravan weer een blij mens :banana: :banana: :banana: :banana:

Oude liefde!
Afbeelding

De nieuwe liefde!
Afbeelding
Afbeelding

Zo dan weten jullie in ieder geval waarom het even stil is op GTV6 gebied!\

Onderdelen jacht gaat trouwens gewoon door :jumping: (heb ook gelijk een nieuwe extra zoekterm "Sea Ray" hahahaha :mrgreen:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Fetta »

Da's een mooi schuitje! :blue_cool:
Ga je veelplezier van hebben.

V8 rules.
Get in, Sit down, Shut up and Hold on!
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8883
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door AlfettaOwner »

:cool: Mooi hoor
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Sow, nu nog een krokodil genaamt Elvis, een Turqoise pak & met je Alfa ben je de Sonny Crocket van Barendrecht haha
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door pe1ryx »

vorderingen?
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Rob,

Ben even druk met een V8 :jumping: Ben verslaafd aan de V8 burble (een 5,0l V8)......................................
Heb gewoon te lang niet meer in een echte V6 gereden zullen wij het maar op houden :mrgreen:

Deze week wel de garage een opruimbeurt gegeven en de GTV omgedraaid :shock: ben wel weer geschrokken van de roest aan de linker zijde. Heb voor deze kant bijna al het plaatwerk nieuw inclusief het achterscherm zowel binnen als buiten gaat dadelijk dus een stuk sneller (hoop ik)

Volgende week nog even de V8 winterklaar maken en dan gaan wij weer full speed verder met de GTV6. Nog even geduld dus... :wink:

Het project gaat in mijn tempo en ik weiger deadlines op te nemen die heb ik namelijk al dagelijks in mijn werk. Dus mijn eigen tempo, komt allemaal goed! :))) en helaas heb ik meer hobby's dat de GTV6 maar wel maar 1 (auto)liefde!

Wordt spoedig vervolgt!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Fetta »

Het project gaat in mijn tempo en ik weiger deadlines op te nemen die heb ik namelijk al dagelijks in mijn werk. Dus mijn eigen tempo, komt allemaal goed! en helaas heb ik meer hobby's dat de GTV6 maar wel maar 1 (auto)liefde!
en zo is dat! :thumbs:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Zo vandaag eindelijk weer eens verder met de GTV6. Na een groot aantal andere klussen aan V8's weer een is een keer plaatwerken dat had ik gemist. Ik kan morgen ook nog de hele dag dus lekker knutselen :jumping:

Ben nog steeds bij het rechter achter scherm, vandaag begonnen met het herstel van de balk over de achteras. En natuurlijk weer veel roest tegengekomen :lol: Al het aangetaste plaatwerk weggeslepen en ik heb gelukkig een NOS stuk plaatwerk waar ik het reparatie deel uit kan maken. heb nog even overwogen om de hele balk te vervangen maar vond dit niet noodzakelijk.
Wederom blijkt dat mijn aanpak de enige juiste is namelijk alles helemaal kaal maken :mrgreen: ook hier kwam ik onder een gewoon vastzittende bitumen laag roest tegen!

Dus mijn speciale gereedschap hiervoor onder het stof vandaan gehaald en daar waar nodig gestraald :shock: Altijd weer een feest :evil: want je zit compleet onder het grit :schrik:

Een foto impressie:
Vooraf:
Afbeelding
Afbeelding

Na slijpen en stralen:
Afbeelding
Afbeelding

Mijn grote vriend vandaag:
Afbeelding

Het NOS deel: Mooi he! :blue_cool:
Afbeelding

Het uiteindelijke reparatiedeel:
Afbeelding
Afbeelding

Zo morgen de boel aflassen en de reparatiestukken voor het binnenscherm maken!

Wij zijn weer in business :)))

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door pe1ryx »

eusa_clap.gif
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV42.0 »

Goed om je weer bezig te zien. Dit ga ik straks ook weer tegen kmen aan deze kant. Weet ik weer wat mij te doen staat :mrgreen:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Hele mooie foto's! Ziet er knap uit!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Thanks mannen voor de aanmoedigingen!

Ging vandaag lekker de boel afgelast daarna alle lassen netjes glad geslepen :mrgreen:

Afbeelding
De rest van de proplassen zitten van binnen naar buiten in de rand :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo deze week verder met het binnenscherm. Begint er nu een beetje op te lijken als ik bezig ben zie ik steeds minder roest :blue_cool: en dat werkt wel motiverend!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door gtv1981 »

Melvivio schreef:Zo deze week verder met het binnenscherm. Begint er nu een beetje op te lijken als ik bezig ben zie ik steeds minder roest en dat werkt wel motiverend!
ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen ik kom steeds meer en meer roest tegen
voor de rest echt top werk bij jou :thumbs:
gr sven
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Het reparatiestuk uit een geheel stuk plaat op maat gemaakt. Ik maak voor dit soort delen altijd eerst een mal van een stuk karton. In dit geval heb ik een nieuw binnenscherm echter helaas heb ik 2x een linker (wordt dadelijk aan de andere kant wel makkelijker :jumping: ) van dit scherm de vorm overgenomen op het karton. Daarbij even in mijn database gekeken want het scherm loopt hier iets verder door naar beneden doordat de Dion bevestiging aan deze kant lager zit :wink:
Daarna de vorm overgezet op het metaal en met een 1mm schijfje in de haakse slijper de vorm erin geslepen. Daarna het betere hamertje tik werk om de versteviging richels er in te slaan.
Deel is nu ruw klaar deze week netjes maken en dan is het klaar om er in te lassen. Het origineel zit gepuntlast aan de balk, hier komt vocht tussen en de bekende roestplek is een feit :evil: even nadenken of ik dit slimmer kan oplossen :grin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 08 nov 2011, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV »

:thumbs: prachtig werk
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 nov 2008, 19:01
Locatie: Beverwijk

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door gerhARd »

Goed bezig Carbo :thumbs:
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Vandaag eerst het hele binnenscherm kaalgemaakt (blijft een pokkewerk :oops: ) Is gewoon 3 uur werk! Onder de bitumen laag(je) kwamen toch weer roest adertjes tevoorschijn. Dus helemaal kaalmaken blijft de enige remedie (althans voorlopig) :wink:
Daarna het reparatiestuk gelast. Ik heb de lassen grotendeels al geslepen maar daar heb ik nog geen fotootjes van :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Gr,
Carl
Plaats reactie