Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Rob GTV6 »

Ik kan hier zo van genieten :thumbs:

Groet Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door AlfettaOwner »

Hier valt mij de bek helemaal van open :shock:

Afbeelding

Heel mooi gemaakt :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Thanks mannen :oops: ik blijf gewoon mijn best doen :grin:

Vandaag het bovenste deel van het binnenscherm erin gezet. Hoewel dit reparatiedeel goed past komt er altijd wel de hamer en tas aan te pas om het echt passend te krijgen. Hoe beter de boel aansluit hoe netter de las en hoe minder slijpwerk en tijd om de boel strak te maken. Dus 10x passen en meten en dan pas lassen :wink:

Voordat ik hier aan kon beginnen moest ik nog een stukje patchen in het motorschot. Daar waar het binnenscherm samen komt met het motorschot zit de boel met Italiaanse puntlassen vast en natuurlijk............. dat roest :mrgreen:

Al met al weer 5 uurtjes werk :rollingredhead:

Mijn bekende malletje gemaakt, gewoon met je vinger de scherpe rand van het plaatwerk in het karton drukken :wink: . Daarna het gat voor de motorkap ontgrendeling erin gemaakt en de boel gelast.
Afbeelding

De buitenzijde afgewerkt!
Afbeelding

De binnenzijde afgewerkt!
Afbeelding

Gaatjes geboord voor de proplassen. Gezien de dikte van het materiaal ga ik hier voor proplassen en niet voor puntlassen. Met het 220V puntlasapparaat ga ik tot maximaal 2x 1mm.
Afbeelding

Vooral voorzichtig de boel erin lassen, je wilt geen vervormingen. Steeds met de hamer en tas de boel goed laten aansluiten.
Afbeelding

En dit is dan het resultaat en de voldoening waar ik het voor doe :blue_cool: :jumping:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen de andere kant afwerken en de boel aan het motorschot aflassen!

Maar eerst een fettabier.gif

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door AlfettaOwner »

:__:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV42.0 »

Ziet er weer strak uit. Heb dit gelukkig alweer achter mij.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Angro »

Carl ,het is misschien al duizend maal gezegd / geschreven, maar dit vindt ik restauratie in topvorm.
Met je toekomstplannen moet het goed komen.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Zo even een paar dagen stil geweest i.v.m. de rechtszaak over mijn ontslag. Wil er niet teveel op in gaan maar het is tijdens de zitting tot een schikking gekomen waar ik mee kan leven. Krijg in ieder geval een dusdanige "gouden handdruk" dat ik de benodigde investeringen voor mijn plannen volledig zelf kan doen en de boel rustig kan opbouwen. De echte opstart zal waarschijnlijk pas na de vakantieperiode gaan plaatsvinden en daarom nu volop gelegenheid om al het laswerk aan de GTV6 de komende weken af te maken :mrgreen: combineer dit met alle voorbereidingen. 'S ochtends alle voorbereidingen zoals het schrijven van ondernemingsplannen, opstellen investeringsbegroting, opstellen van een PvE voor een geschikt pand, zoektocht naar geschikte panden, verdiepen in vergunningen, het uitzoeken van de benodigde machines etc, etc, etc, .... gelukkig heb ik op dit gebied voldoende ervaring :wink:
'S mddags lekker verder aan de GTV6, en ik moet zeggen dat het restaureren mij nu al een stuk beter bevalt dan achter mijn bureau zitten :banana: :banana: :banana:

Vandaag verder gegaan met het dichtzetten van het binnenscherm;

Nog fors wat patchwerk!
Afbeelding

Netjes dichtgelast. Je ziet dat ik kleinere stukken gebruik om alle welvingen er goed in te krijgen, dit lukt nooit uit een stuk als je bijvoorbeeld geen engels wiel gebruikt om de plaat te vormen. Er ontstaat dan teveel spanning in de plaat zodanig dat je het er nooit strak in krijgt :wink: verder zit er in dit stuk nog een soort vouw die ik nu precies gebruik als lasnaad :wink:
Afbeelding

en afgewerkt :blue_cool: ra, ra waar is de lasnaad :)))
Afbeelding

Het buitenscherm ontdaan van de lasnaad bevestiging aan het binnenscherm. Dit is origineel gepuntlast en dan kun je het uitboren echter bij mij al eens vervangen en geproplast en die proplassen kun je haast niet uitboren :evil: dusde laternatieve methode doorslijpen en het restant heel voorzichtig met de haakse slijper weghalen :wink:
Afbeelding

Het scherm dient namelijk weer las mal om het laaste stuk dicht te zetten. In deze rand zit een zeeg en dit loopt dus niet recht. Hoe ik dit oplos zal ik morgen laten zien.
Afbeelding

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Vandaag laatste stuk van het binnenscherm dichtgezet. Veel passen en meten met het buitenscherm om de juiste hoogte en zeeg te krijgen. Nog niet helemaal perfect pasgemaakt dat komt pas bij het afhangen van de buitenschermen.

Reparatie stuk met een paar hechtlasjes vastgezet. Lijkt op de foto allemaal recht maar zitten in de praktijk welvingen in, dus aan een kant vastzetten en dan langszaam naar de andere kant werken :wink:
Afbeelding

Om de juiste zeeg te krijgen in de aansluiting naar het buitenscherm maak ik een inkeping. Eerst ruw en dan netjes taps toe laten lopen.
Afbeelding

Dan lassen!
Afbeelding

Lassen afwerken!
Afbeelding

en in de primer (tijdelijk)
Afbeelding

Gr,
Carl
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door pe1ryx »

netjes weer :thumbs:
Stefan J
Novizio
Novizio
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 apr 2012, 18:52
Locatie: Emmeloord

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Stefan J »

:__:
Gebruikersavatar
crusty
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:47
Locatie: Achterhoek

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door crusty »

Carl,

Heb het al vaker gezegd, maar :__:
GTV6, 83' 3.0 QV
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Thanks!

Vandaag verder gegaan met een bekende roestplek namelijk overgang parafan A stijl en dan het onderliggende plaatwerk. Dit is weer typisch zo'n plek waar je bijna altijd roest aantreft. Niet zo raar als je naar de constructie kijkt. Het driehoekig gedeelte waar het motorkap steun rubber in zit is drievoudig gepuntlast :? Veder loopt hier de afwatering van de parafan doorheen dus blijft veelal vochtig.

Gelukkig ervaring opgedaan aan de andere zijde en daarmee vergeleken viel deze kant wel mee :mrgreen:

Weer een fotosessie van de werkzaamheden;

Na een behandeling in de straalkast bepaald welk deel te ver is aangetast. De verzetrand komt er bij mj niet meer in aangezien ik het driehoekig steuntje voor de motorkap niet meer opsluit tussen twee delen plaatwerk. Dat is vragen om roestproblemen :mrgreen:
Afbeelding

eerste deel klaar!
Afbeelding

dan vervolgens de rand herstellen
Afbeelding

Randje met een paar hechtlasjes vastgezet!
Afbeelding

en afgewerkt
Afbeelding

weer een stukje klaar :blue_cool:
Afbeelding

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Vandaag de linker A stijl verder ontmanteld, kwam meer roest tegen dan verwacht :blue_lol:
Weer een paar detail fotootjes, doe er jullie voordeel mee :lol:

Viel aan de buitenkant nog wel mee :wink:
Afbeelding

Binnenzijde weer een horror story :schrik:
Afbeelding

Tja ik heb het al zo vaak laten zien hier gaan we weer met een aan de biutenzijde redelijke puntlasnaad aan de binnenzijde.......
Afbeelding

Nog verder snijden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Boel netjes ontroest en in de Rustyco dat is dat spul waar ik al een paar testjes mee heb gedaan. Ga hier namelijk niet stralen want dan heb ik al dat grit aan de binnenkant van mijn Astijl :wink:
Afbeelding

en dan de delen welke weer als basis malletjes gaan dienen voor het opbouwen. Dus altijd met beleid snijden zodat je de weggenomen stukken als voorbeeld kan gaan gebruiken :wink:
Afbeelding

Donderdag weer verder, ga morgen eerst machines bekijken voor het op te starten bedrijf :banana:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Enrico »

Mooi Carl !!
Veel succes met je nieuwe bedrijfje..

Jouw foto's zijn ook voor mij weer een stimulans...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

De afgelopen week niet veel gedaan :oops: druk bezig geweest met ondernemingsplannen en begrotingen :grin: , vandaag de draad maar weer opgepakt bij de A stijl.

Lip er opnieuw opgelast. Aangetaste deel is helemaal roestvrij!
Afbeelding

Stuk teruggezet nadat het is gestraald!
Afbeelding

Zo zag het er dus uit! :mrgreen:
Afbeelding

en zo nu :blue_cool:
Afbeelding

en afgewerkt met Corroless! Mooi he die puntlassen :grin:
Afbeelding

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
alfachirurg
Novizio
Novizio
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2010, 09:27
Locatie: 't Heike
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door alfachirurg »

eusa_clap.gif Ziet er goed uit Carl, steeds als ik jou plaatjes zie krijg ik prikkelingen en wil ik met mijn GTV6 verder. Niet alles prijsgeven hoe je het allemaal fixt he :wink: , scheelt je straks klanten voor je nieuwe bedrijf, waar ik je uiteraard alle succes mee wens :thumbs:

Grt,

Ton.
Nu: 147 JTD 2003, 156 Sportwagon 2001, Alfetta GTV 6 1986, Alfasud TiQv 1.7i.e.1983, Giulietta sprint 1959, alfetta botsauto jaren '70, Ducati 888 strada.
Ik ben aan het sparen voor een SZ.
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Mooi werk. Voor mij zijn dit soort plaatjes al voldoende inspiratie. Nu nog de tijd & plek.

Offtopic: Wanneer kwam die pil nou die slapen overbodig maakte :?: & dat geldboompje...
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Helaas de afgelopen week niet veel gedaan :oops:

Toch is het feest :banana: sinds vandaag is Nederland een klassieker restauratie bedrijf rijker :mrgreen:

De naam is "Carl's Classic Car Factory".

Afbeelding

Een tipje van de sluier!

De hoofdactiviteit is carrosserie roest schade herstel (restaureren maar dan ook echt restaureren :mrgreen: ) volgens het "do it yourself" principe. het is dus de bedoeling dat de klant echt meehelpt hierdoor blijft de prijs laag.

Het hele proces van kaalmaken, stralen, carrosseriewerk en spuiten gaat in eigen huis gebeuren. Door bepaalde stappen in te bouwen kan ik ondanks dat de klant zelf meehelpt toch kwalitatief zeer hoogwaardig restauratiewerk afleveren.
Voor het straalwerk komt er een professionele sodablast installatie (werkt op 10 bar met maar liefst 3500 l/min)..... (ja daar staat een klein dieselcompressortje achter :jumping: ). Daarna ontroesten met glasparel. Ik heb veel systemen bekeken maar dit systeem geeft een ongelofelijk resultaat. Iedereen is natuurlijk van harte welkom om dit dadelijk live te komen aanschouwen :blue_cool:

Op dit moment druk bezig met een pand. De echte startdatum voor de activiteiten zal September / Oktober worden.

Ik wil best een separaat topic starten over de opstart van het bedrijf en met name over de aanschaf en gebruik van de machines. Ik heb natuurlijk lang nagedacht hoe mijn machinepark eruit komt te zien en waarom. Als de administrator het goed vind wil ik de achtergrond graag aan jullie vertellen en natuurlijk laten zien! De opmerkingen die jullie in dit topic hebben gemaakt zijn namelijk voor mij een geweldige stimulans geweest om dit te gaan realiseren :thumbs:

Ik hoor wel of dit goed is Sandro!

Met vr gr,
Carl
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door stefgtv6 »

Geweldig initiatief Carl! eusa_clap.gif
Heel veel succes toegewenst!
Wel jammer dat het voor de Alfetta liefhebbers uit deze regio een tikkie te ver weg is.... :cry:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
alfachirurg
Novizio
Novizio
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 mei 2010, 09:27
Locatie: 't Heike
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door alfachirurg »

stefgtv6 schreef: Wel jammer dat het voor de Alfetta liefhebbers uit deze regio een tikkie te ver weg is.... :cry:
Als je het echt serieus aangepakt wil hebben moet de afstand geen probleem zijn, wat is nou een paar honderd kilometer tegenwoordig :blue_lol:

Succes Carl met je classic car factory :thumbs: , ik zie de uitnodiging om tzt je nieuwe bedrijf te komen bewonderen gaarne tegemoet :wink:
Nu: 147 JTD 2003, 156 Sportwagon 2001, Alfetta GTV 6 1986, Alfasud TiQv 1.7i.e.1983, Giulietta sprint 1959, alfetta botsauto jaren '70, Ducati 888 strada.
Ik ben aan het sparen voor een SZ.
Plaats reactie