Staartstuk rubber advies over onderdeel

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
rammel
Novizio
Novizio
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2009, 11:41
Locatie: de meern

Staartstuk rubber advies over onderdeel

Bericht door rammel »

hallo ik ben bezig met het vervangen van het staartstukrubber van mijn 1e serie 1800 sedan ( ik weet niet of het uitmaakt)

Het nieuwe rubber is hetzelfde, alleen de stang die er doorheen loopt heeft andere afmetingen
hij is aan een kant korter.
terwijl het oude stangetje aan beide zijden gelijk is
wat gaat hier fout

misschien heeft iemand dit rubber bij mijn auto al eens vervangen en dus een verkeerde gemonteerd.
indien dit het geval is aan welke kant moet de korte zijde dan.

vragen vragen ...

Groet
jos
Gebruikersavatar
jef75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 252
Lid geworden op: 04 nov 2007, 10:44
Locatie: 75-City

Bericht door jef75 »

absoluut onwaar,staartstuksilentblocrubber is idd langs beide zijden gelijke lengte,kan wel 1 mm opzitten,maar dat doet niets.
Het enige verschil in deze silentblokken is de diameter bij diverse motorvarianten.
V6,TB,TD = 64 mm
1.6 1.8 2.0 = 62 mm
midi
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
Locatie: alkmaar

Bericht door midi »

jef75 schreef:absoluut onwaar,staartstuksilentblocrubber is idd langs beide zijden gelijke lengte,kan wel 1 mm opzitten,maar dat doet niets.
Het enige verschil in deze silentblokken is de diameter bij diverse motorvarianten.
V6,TB,TD = 64 mm
1.6 1.8 2.0 = 62 mm
Bij mij is de 64 mm varriant aan een zijde langer (+/- een cm). Volgens diverse forums hoort de lange zijde bij een gtv6 aan de bestuurders kant te zitten.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Bericht door giuliettaevo »

Gezien dat de motor er scheef inligt ( wijst schuin naar links vanuit de auto gezien) ben ik geneigd dat wel te geloven. :?
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
midi
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
Locatie: alkmaar

Bericht door midi »

De 62 mm varriant schijnt aan bijde zijde gelijk te zijn!!!
De 64 mm niet, deze heeft een langere zijde aan een kant! Misschien heb je de 62 mm nodig.??
misschien even de diameters vergelijken met een schuifmaat

Ik heb het nog even opgezocht de lange zijde bij de 64 mm varriant moet bij een gtv6 aan de bestuurderszijde zitten.
skort
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 okt 2008, 21:54
Locatie: `sheerhendrikskinderen

Re: Staartstuk rubber advies over onderdeel

Bericht door skort »

rammel schreef:hallo ik ben bezig met het vervangen van het staartstukrubber van mijn 1e serie 1800 sedan ( ik weet niet of het uitmaakt)

Het nieuwe rubber is hetzelfde, alleen de stang die er doorheen loopt heeft andere afmetingen
hij is aan een kant korter.
terwijl het oude stangetje aan beide zijden gelijk is
wat gaat hier fout

misschien heeft iemand dit rubber bij mijn auto al eens vervangen en dus een verkeerde gemonteerd.
indien dit het geval is aan welke kant moet de korte zijde dan.

vragen vragen ...

Groet
jos
Dag Jos: augenreib.gif

Heb ook een eerste serie alfetta gt ,en idd is dit een 64mm met een lange en korte zijde,helaas laten doen door garage,zodat ik niet wist of het lange stuk aan bestuurders zijde hoort of passagier.
Maar omdat ik problemen ondervond (trillingen )de hele as er vanonder gehaald en alles bekeken.

Lijkt het meest logisch om staartstukrubber en tussenlager op dezelfde manier te monteren,dus met lange zijdes aan bestuurders kant.
Waarom? dat vraag ik me nog steeds af,omdat als je ze wisselt van positie de cardan as nooit helemaal in het midden v/d tunnel komt.......

Groeten
stephan
1e Sud 1.2 TI,later 2000GTV Bertone ,nu alfetta gt1.8 + Alfa Giulia 2.0 aut.
Buell X1,triumph Tiger/ daytona,Ducati ST4S,braadwurst R1150R/R1200S,R1200st en japanners(sorry!) in alle soorten en maten van 1cilinder tot 6 cilinder
Gebruikersavatar
Hans GT1800
Novizio
Novizio
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 mar 2015, 22:58

Re: Staartstuk rubber advies over onderdeel

Bericht door Hans GT1800 »

Bij mijn coupe gt 1800 van 1975 was het rubber ook aan vervanging toe. De oude blijkt een buitendiameter van 64 mm te hebben en de stang in het centrum zit precies in het midden (!). Deze steekt aan beide kanten 56 mm uit.
Het staartstuk zit ook precies in het midden van de bevestigings draadeinden, dus zal er ook weer een symmetrisch rubber in moeten.
Plaats reactie