Ik heb mijn cardan as naar technotrans gestuurd om te laten balanceren. Het voorste gedeelte kan je soms zien slaan.
Maar nu vragen ze in de mail om de koppeling. Ik dacht dat de koppeling set apart was gebalanceerd t.o.v. de cardan as en dat je de cardan as apart kan laten balanceren.
Ik heb komende periode niet echt tijd om de koppeling onder de auto weg te halen en een reserve heb ik hier ook niet liggen.
Edit:
Laat maar, ze wouden voorste hardy hebben.
cardan as balanceren
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
cardan as balanceren
gtv6 '84
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:47
- Locatie: Achterhoek
Re: cardan as balanceren
Naar mijn weten zijn die apart gebalanceerd.
edit, zie net jou edit
edit, zie net jou edit
GTV6, 83' 3.0 QV
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 21:54
- Locatie: `sheerhendrikskinderen
Re: cardan as balanceren
Hoi;nappa schreef:Ik heb mijn cardan as naar technotrans gestuurd om te laten balanceren. Het voorste gedeelte kan je soms zien slaan.
Maar nu vragen ze in de mail om de koppeling. Ik dacht dat de koppeling set apart was gebalanceerd t.o.v. de cardan as en dat je de cardan as apart kan laten balanceren.
Ik heb komende periode niet echt tijd om de koppeling onder de auto weg te halen en een reserve heb ik hier ook niet liggen.
Edit:
Laat maar, ze wouden voorste hardy hebben.
ik heb mijn gehele cardan ook laten balanceren bij Rietveld (Oosterhout) ,deze vertelde me dat ale componeneten los worden gebalanceerd,op zich logisch als je koppeling of vliegwiel moet vervangen.
zuiver theoretisch zou je eerst alle losse componenten balanceren ,daarna de gehele aandrijflijn om alle toleranties te elemineren.
bij Rietveld, en denk ik de meeste balanceer bedrijven kunnen ze alleen statisch balanceren ,dus iedere as afzonderlijk,omdat de Hardy rubbers flexen en ze dus niet nauwkeurig kunnen meten.
als je uit kunt gaan van de "originele posities" v/d assen tov. elkaar kan hierin eigenlijk geen onbalans ontstaan,immers ze zijn uit fabriek los gebalanceert,maar als iemand de assen tov elkaar gaat verdraaien ben je in de "aap gelogeerd"
daarom kom je wel eens slangklemmen op de assen tegen ,schijnbaar kan je op de brug wat freubelen met slangklemmen en denken dat je de onbalans zo kan opheffen.....
wel van belang is dat je goede(nieuwe) Donuts monteert,om te veel slingeren te voorkomen..
en kijk ook naar de glijbusjes middenin de cardanassen,waar de donuts omheen zitten ,er zijn er 3 in totaal ,goed in de grafiet molycote zetten,want ze zijn kostbaar en kunnen breken.
succes met de werkzaamheden
1e Sud 1.2 TI,later 2000GTV Bertone ,nu alfetta gt1.8 + Alfa Giulia 2.0 aut.
Buell X1,triumph Tiger/ daytona,Ducati ST4S,braadwurst R1150R/R1200S,R1200st en japanners(sorry!) in alle soorten en maten van 1cilinder tot 6 cilinder
Buell X1,triumph Tiger/ daytona,Ducati ST4S,braadwurst R1150R/R1200S,R1200st en japanners(sorry!) in alle soorten en maten van 1cilinder tot 6 cilinder