distributie riem verwijderen voor vervangen waterpomp

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
midi
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
Locatie: alkmaar

distributie riem verwijderen voor vervangen waterpomp

Bericht door midi »

Beste vrienden...

Ik heb een kort vraagje n.l. : MOET de distributie riem verwijdert worden om de waterpomp te vervangen bij een gtv6? Zit de riem zo dicht op het pomp huis dat het niet lukt met riem nog in place?...

Omdat ik in zekere zin lui ben, omdat de riem net nieuw is en verder prima zit....omdat ik helaas momenteel geen sleutel plaats heb waar ik dat rustig kan doen... Het in de gezamelijke garage sleutelen staat mij al erg tegen....maar nood breekt wet. Zodoende mijn als "lui" overkomende vraag.

Alvast bedankt voor jullie reactie! M.v.g Midi
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: distributie riem verwijderen voor vervangen waterpomp

Bericht door diedjee »

Geen antwoord op je vraag.
Maar als je de waterpomp vervangt ben je zo dicht bij gelijk ff nieuwe riem erop gooien dat ik hem mee zou pakken.
Tijdje terug zelf vergelijkbare situatie. Riem van een jaar oud, gelijk maar mee gepakt. Kan je toch weer jaartje verder vooruit en ik dacht nieuwe riem toen nog net geen 30 euro was bij m'n vaste automaterialenzaak.

Gr
DJ
midi
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 102
Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:22
Locatie: alkmaar

Re: distributie riem verwijderen voor vervangen waterpomp

Bericht door midi »

Ik heb vandaag de koelvloeitof pomp vervangen, en uiteraard gekeken of het lukt met de riem erop. Ik ondervond een probleem met het loshalen van de pomp waarbij 2 bouten zeer slecht los te draaien zijn . Ook loopt er koelvloeistof over de riem wat waarschijnlijk niet bevoordelijk is voor de levensduur van de riem. en als laatst is het schoonmaken van de pakkingvlakken met riem niet echt handig.
Dus heb ik (zoals diedjee al aan gaf) een nieuwe distibutie riem gemonteerd....was i.d.d rond de 30,-
Plaats reactie