Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Melvivio »

Super Super vet! :thumbs: Hoop em vlug bij een of andere race live te kunnen zien! Top ding!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Sorry voor de late update maar had gewoon geen tijd, het is razend druk :mrgreen: Zo druk dat ik twee weken geleden besloten heb eerst de projecten af te maken die nu binnen staan. Dus druk bezig met de Saab van Luc, de 1750 GTV van Rob en de Giulia van Johan. In deze 3 projecten ben ik echt meters aan het maken en ik merk dat als ik mij focus dat alles veel effectiever gaat.
Uiteraard zijn er altijd wat kleinere projecten zoals de 17 inch miilano's van Jeroen en een Suzuki motorfiets frame.

Na de vakantie staan de Giulia Sprint Veloce en de Guilietta Sprint als grote projecten in de agenda!

Tussendoor nog even de APK's van de barchetta en de Range Rover. De barchetta was geen probleem en zeilde met vlag en wimpel door de APK keuring maar de RR baarde mij wat zorgen, niet de keuring maar het chassisnummer. Ik had al twee maal de opmerking van de APK keurmeester gehad dat het chassisnummer niet goed leesbaar was :evil: He zelf ook nog even vluchtig gekeken en inderdaad ik kon er ook niet veel van maken. Dus ik had zoiets van maar voor eens en altijd oplossen; afspraak gemaakt bij de RDW om het chassinummer opnieuw in te slaan en gelijk maar een APK :schrik: in het hol ban de leeuw :jumping:
Dus vanochtend om 08:00 uur met mijn grote baby (de Range Rover) bij de RDW in Zwijndrecht. De keurmeester even aan de gang met een borstelschijf en wat oplossingsmiddeltjes en wat schets mijn grote verbazing........... en prachtig chassinummer.................hmmmmmmm :blue_lol: voelde mij daar behoorlijk in mijn hemd staan maar goed weet nu wel hoe de RDW het chassisnummer naar boven haalt O:)
Daarna de APK........ tja dan weet je weer hoe een APK moet worden uitgevoerd......... ik ben toch wel een groot voorstander dat een APK net zoals in Duitsland door een onafhankelijke instantie wordt uitgevoerd. De Range Rover is behoorlijk aan de tand gevoeld. De RR is bijn altijd een probleem bij reguliere keuringsstations door zijn permanente 4 wiel aandrijving. Hierdoor is remmen testen op een normale remmenbank bijna niet mogelijk...... ook hier bij de RDW niet. De keurmeester heeft een proefrit gemaakt met een vertragingsmeter aan boord........
Hij liep ook nog tegen speling op een fusee kogel aan........ mag 1 mm zijn en na het opmeten met een speciale tang met een micrometer bleek de speling 9/10 te zijn........zo'n speciale tang om die speling te meten heb ik nog nooit bij een nader APK keuringsstation gezien..........hhhhmmmmmm zal wel aan mij liggen :roll:
Dus ook de Range Rover heeft deze APK keuring volgens het boekje doorstaan :banana: kon zelfs een smile op het gezicht van de keurmeester ontdekken na de proefrit :driving: weet zeker dat hij het geluid van de V8 kon waarderen :-({|=
Al met al weer een super positieve ervaring met de RDW :thumbs:

Na een jaartje flink genoten te hebben van de barchetta was deze in principe verkocht aan een familielid. Op het laatste moment gaat dit waarschijnlijk toch niet door dus dit weekend besloten de barchetta in de verkoop te gooien. Het is een geweldige rijders auto maar wil mijn hoofd weer leeg hebben voor mijn andere prive projecten waaronder de GTV6. Na eventuele verkoop van de barchetta blijven er nog steeds 5 auto's over dus genoeg "to think about"
De barchetta is "priced to sell" en mag weg voor 5.900 Euro. De hele deel restauratie heeft qua onderdelen meer gekost maar soms is het gewoon goed om verder te gaan. De barchetta was om mijn restauratie proces te testen en daarin heeft ze mij van geweldige info voorzien :blue_cool: Als ik een dergelijke deel restauratie nu voor een klant zou uitvoeren krijgt deze minimaal een rekening van 10k voor alleen de werkzaamheden.
Dus iemand op zoek naar een goede vroege b (waarschijnlijk de beste in NL) sla je slag :wink: Ik sta volledig achter deze auto, heb er een zwak voor gekregen en zal de nieuwe eigenaar met al het mogelijke ondersteunen om deze b in top conditie te houden (ik heb nog steeds een tweede b voor alle onderdelen :wink: )

en dan een paar fotokes!
laswerk aan de portier van de SAAB. Puntlassen waar puntlassen horen te zitten :blue_cool: Let niet op die lelijke vent maar op de mooie puntlassen :jumping:
Afbeelding

even een nieuw plaatje inzetten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en weer een harde deur!
Afbeelding

onderzijde dorpel vervangen...... Rara waar is de las :mrgreen:
Afbeelding

Laswerk aan de Jaguar Mk2 is gereed en inmiddels is de Jag weer in België!
Afbeelding

Wie zegt dat Porsches zijn verzinkt en daarom niet roesten moet maar eens naar dit plaatje kijken van een dorpel van een 1990 Porsche 911 :jumping:
Deze auto komt september binnen voor dit stukje roest schade herstel! :banana:
Afbeelding

en dan de brachetta...... omdat het zo'n "bella" is.............................. foto's zeggen meer dan woorden. Foto's zijn van gisteren!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor diegene die zich afvragen wat een prachtige fotolokatie voor de barchetta...........dit is aan achterkant van mijn pand op de kade :blue_cool: :mrgreen: :blue_cool: :banana: :jumpingred:

Geintresseerde in de barchetta kunnen mij bereiken op 06 57540890

Zal volgende keer niet meer zo lang wachten met posten........ hoeven jullie niet zoveel te lezen :blue_lol: :blue_lol:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Ik maakte mij al zorgen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Flinke update idd, mooi bootje ook :mrgreen: en zeker niet te duur, heb haar zelf ook gezien :thumbs:
Zou het kunnen zijn dat de porsche een schadegeval is omdat hij roest heeft?
Ik vind het toch behoorlijk voor een voiture die verzinkt is, zelfs een 164 roest niet zoveel :shock:

Heb je ook nog vakantie gepland ::-)
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Fetta »

Die kever911 lijkt schade te hebben gehad.
Als dat zo is, dan is de aantasting van de verzinkte koets niet eens zo heel gek.

En verzinkte koetsen of goed tegen-roest-behandelde koetsen van tegenwoordig: bekijk maar 's een moderne Opel van héél dichtbij.

Mooi vakwerk weer :thumbs:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Klopt Ralph de 911 heeft achter zij schade gehad :wink:

Toch vind ik het een vreemde constructie aan het achterste eind van de dorpel. Daar loopt een schuin stuk van het achter binnenscherm naar de buitendorpel met onderin een flink afwateringsgat, naar mijn idee is dit vragen om problemen als de afwatering dicht slibt. Dit blijkt ook een kwaaltje te zijn van deze Porsches. De boel roest echt van binnen naar buiten! Als je op de site kijkt van Timo van CCR van Leuven die veel meer thuis is in Porsches zie je direct twee vergelijkbare roest schade gevallen.

Wat ik erg leuk vindt is dat deze auto uit 1990 als dagelijks vervoermiddel wordt ingezet. Is dus niet perfect maar gewoon een lekker rijdbare auto waar de eigenaar alles aan doet om ze in respectabele staat te houden. Auto heeft net een motorrevisie gehad en kon het niet nalaten naar de prijs van de revisie te vragen.................. tja voor dat geld heb je echt een hele mooie GTV6 kan ik je verklappen :blue_lol: :blue_lol:

Wordt vervolgt want ik heb deze opdracht voor het herstel binnen :mrgreen:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Zoals ik eerder al aangaf is de barchetta te koop.

Ik sta open voor inruil van een of meerdere restauratie objekten. Ik denk hierbij aan afgebroken projecten waarbij ik de kans bied om deze in te ruilen op een zeer goede barchetta. En de nieuwe eigenaar nog deze nazomer in een mooie cabrio kan rijden.

Mag ook iets anders zijn dan Alfa als ik het maar een leuk project vind. Dus gewoon alles aanbieden!

Verder heb ik besloten dat ik 6 maanden garantie geef op de barchetta met een maximum van 20.000 km. Gewoon omdat ik overtuigd ben van de kwaliteit van de b!

Afbeelding

Interesse :?: Mail naar info@classiccarfactory.nl

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Ben je alweer terug?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Ben je alweer terug?
Kan overal inloggen Jeroen :jumping:
en online gaat het werk altijd door :mrgreen:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

De barchetta is vandaag verkocht :driving: :driving:

Op naar het volgende project :mrgreen: ..................... de GTV6 moet nu toch ook eens klaar :-({|=

Gr,
Carl
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door stefgtv6 »

Carbo schreef:de GTV6 moet nu toch ook eens klaar :-({|=

Gr,
Carl
Dat is niet 'boohoo' maar eusa_clap.gif .....
Zomer 2015 klaar???
Succes in ieder geval! :thumbs:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi Carl :thumbs:
Dus nu kunnen we je GTV6 project gaan volgen hiero :jumping:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

AlfettaOwner schreef:Mooi Carl :thumbs:
Dus nu kunnen we je GTV6 project gaan volgen hiero :jumping:
Nou vanavond een behoorlijk domper.
Dacht dat ik een deal had gemaakt en de barchetta met een afgesproken prijs en een handdruk was verkocht. Echter na de deal roept de verkoper dat hij zijn monteur naar de barchetta wilde laten kijken. Voor mij was dat prima want de b is in top staat.

Komt er vanavond een "vrachtwagen" monteur (in een DAF pakkie) die duidelijk nog nooit een barchetta had gezien. Hij vond de motor stationair niet mooi lopen, de kilometerstand te hoog en oja het airbag lampje bleef branden en de bumper sluit niet mooi aan. Vervolgens roept de koper tja dan gaat het niet door!

Ik ben niet eens boos maar weer eens teleurgesteld in de medemens.

Gewoon vanavond weer van elke kilometer genoten van de b bij het naar huis rijden :banana:

Tja dat hoort ook bij de belevenissen en ervaringen als restaurateur :rollingredhead:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Fetta »

:kotssmiley:
Marktplaatsvolk, bah
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Enrico »

Tja, je kunt ook te bang wezen om iets te kopen...

Nou Carl, er komt vast iemand voor...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Gino »

Dat is spijkers op laag water zoeken of een hoop moesjes om er vanaf te komen. Die paar dingentjes had toch geen bezwaar moeten zijn, lijkt mij.... en ja die km stand misschien hoog maar als je zo'n wagen koopt dan weet je dat het niet pas uit de fabriek komt.
Trouwens veel km houd ook in dat de motor goed is, anders had het niet zo lang volgehouden, zo kun je het ook bekijken.
Ik hoop dat er gauw weer iemand anders komt opdagen.
Heb je het "bootje" nog laten taxeren...?
gr en succes verder
Gino
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Hoi Mannen,

Het was weer even stil maar het is gewoon razend druk :mrgreen:
Toch was vandaag weer eens een bijzonder verrassende dag. Ik heb al enige tijd contact met een auto liefhebber hier uit de omgeving. Deze autoliefhebber heeft een indrukwekkend wagenpark met o,a, een super mooie Caterham, een Ferrari maar ook een GTV6. Als hij langskomt hebben wij het altijd over zijn GTV6 die al sinds 2004 in opslag staat en hij beloofde mij dat als hij de auto uit zijn winterslaap zou gaan halen hij met de auto langs zou komen. Vandaag rond de lunch hoor ik in een keer een GTV6 aankomen...... en wat voor een........ ongelofelijk wat een mooi ding in Rosso 530 originele fabriekslak............... zelfs ik wordt van zo'n bella erg stil :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:

De auto is sinds 1989 in zijn bezit en dit moet echt een van de beste originele GTV6 zijn in Nederland en ik heb er echt wel een paar gezien. Het is een auto die denk ik in onze wereld ook onbekend is omdat hij zolang heeft stil gestaan.
Door het lange stilstaan was er een brandstof probleem wat inmiddels is opgelost en wat is het dan weer een feest om een originele 2,5 liter te horen wegrijden........ Simply the best this side of Ferrari! :-({|=

en dan een paar fotokes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speciaal voor Jeroen :banana: heb ik natuurlijk het chassisnummer voor het register :blue_lol:

De handelaarsplaten zitten erop omdat er nog een nieuwe APK op moet komen.

De 16 inch Momo velgen die eronder zitten zijn Te Koop. Bij interesse gewoon even een PB'tje naar mij en ik breng je in contact met de eigenaar!

Wat is ze mooi he! eusa_clap.gif eusa_clap.gif

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Woei prachtig mooie GTV6 en die velgen staat schitterend mooi onder de rode dame. :thumbs: :thumbs:
Leuk dat je dit met ons deeld en de moeite neemt om foto's te maken en up te loaden, SUPER :__:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

AlfettaOwner schreef:Woei prachtig mooie GTV6 en die velgen staat schitterend mooi onder de rode dame. :thumbs: :thumbs:
Leuk dat je dit met ons deeld en de moeite neemt om foto's te maken en up te loaden, SUPER :__:
Graag gedaan...............toen ik de auto bekeek werd ik er zelf helemaal stil van! ...........originele fabriekslak, er zit geen swirltje in O:)


Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Afbeelding

De 16 inch momo's zijn te koop voor 200 Euro inclusief de banden. Dit is gewoon rechtstreeks de prijs van de eigenaar ik zit hier niet tussen.


En ja ......... :oops: :oops: :oops: schaam mij een beetje dat mijn laatste update al weer enige tijd geleden is. Beloof dat ik komende week weer het e.e.a. aan laswerk ga laten zien! :jumping:
Kan bijna niet eens alle offerte aanvragen binnen redelijk tijd afhandelen :--:

Gr,
Carl
Plaats reactie