Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Zo vandaag een grote stap voorwaarts gemaakt!

Ik heb in Belgie een spuitcabine gekocht welke ik om ga bouwen naar straalcabine. Achter de door mij gekochte spuitcabine zit weer een heel verhaal; Blijkt dat deze cabine gewoon splinternieuw is :mrgreen:

Bij het plaatsen van de cabine is er ooit tussen de klant en de leverancier een discussie ontstaat over de montage onder het erg lage dak. Hierdoor is de cabine nooit helemaal afgebouwd en dus ook nooit gebruikt! De plastic beschermfolie zit nog op de sandwich panelen.
Inmiddels is de eigenaar overleden (al een jaar of 10) en de kinderen zaten met deze cabine in een pand dat moet worden verkocht.

Vandaag dus afgereisd naar een klein plaatsje onder Antwerpen en de cabine geheel gedemonteerd en de eerste lading mee terug genomen naar Ridderkerk. Wat een klus was dit, zit dit te typen met een geweldige hoeveelheid spierpijn :oops: Na 8 uur buffelen had ik de cabine helemaal ontmanteld. Had een redelijke vrachtautoootje bij mij maar moet toch nog 2 keer rijden om alles hier te krijgen, met name door de enorme hoeveelheid luchtkanalen en de enorme compleet nieuwe motoren :jumping:

Zoals jullie van mij zijn gewend een aantal sfeerplaatjes :mrgreen:

Dit is 'm!
Afbeelding

Afbeelding

De ontmanteling in volle gang!
Afbeelding

Ik zelf druk aan een paneel aan het sjorren :blue_lol:
Afbeelding

Hier draait het allemaal om; de enorme afzuiginstallatie met twee motoren!
Afbeelding

Afzuiging uit elkaar aan het halen! O:)
Afbeelding

De zoon van de oude eigenaar heeft enorm meegeholpen, respect!
Afbeelding

Zoals de kenners kunnen zien is het een verticale spuitcabine. Ik ga deze ombouwen om te stralen naar afzuiging aan de achterzijde.
Jullie kunnen dit hele proces weer hier gaan volgen! Als jullie dit interessant vinden natuurlijk!

Zo morgen eerst maar weer een lading ophalen :driving:

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 21 aug 2012, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8877
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Wat een werk compleet demonteren en weer opbouwen, je weet wel precies hoe het in elkaar heeft gezeten.
Ga je cabine na het stralen ook nog gebruiken om de de epoxy aan te brengen?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Ga je cabine na het stralen ook nog gebruiken om de de epoxy aan te brengen?
Nee ik krijg naast deze cabine een compleet nieuwe spuitcabine!

Deze gebruikte cabine is alleen voor straalwerk en voorbewerking. Er komen ook speciale straalstof filters in i.p.v. spuitnevel filters.

Is inderdaad een "klusje" :rollingredhead: zo'n cabine verplaatsen :mrgreen:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

:__: :thumbs:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Vandaag is het feest fettabier.gif :banana: fettabier.gif :banana: fettabier.gif :banana: fettabier.gif

Vanochtend de sleutel van het bedrijfspand gekregen :jumping:

Daarna direct weer naar Belgie om de tweede lading spuitcabine op te halen. Moet morgen nog een keer op en neer voor de afzuigmotoren en warmtewisselaar.

Na onvangst van de sleutel direct de vrachtauto met de eerste lading gelost! en de barchetta even binnengezet :lol:
Afbeelding

Zo ziet een gedemonteerde spuitcabine eruit (de motorkasten ontbreken nog, die ga ik morgen als laatste halen)
Afbeelding

Wordt vervolgt!
Het echte feest kan beginnen :)))

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Fetta »

Dat verdient een fettabier.gif
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8877
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Mooie grote bedrijfsruimte :shock:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

AlfettaOwner schreef:Mooie grote bedrijfsruimte :shock:
Sandro; wat je nu op de foto kunt zien (waar de Iveco staat en de spuitcabine delen) is nog maar de helft! In dit gedeelte gaat het "vuile" straal en carrosseriewerk plaatsvinden. In dezelfde hal erachter komt de spuitcabine de bruggen en de werkplekken voor het afbouwwerk :wink:

Ben met name omdat dit pand uit twee ruimtes bestaat erg blij! Verder kan ik nog een entresol plaatsen als de boel echt uit de hand gaat lopen. Ben daarnaast nog met een stukje buitenterrein bezig hoopt dat dit ook nog gaat lukken. :mrgreen:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV »

Mooi representatief pand.
Gezien je motiverende instelling lijk me dat dit een goede kans heeft om te slagen, van hieruit wens ik veel succes.
Mocht ik een keer in de buurt zijn zal ik zeker eens binnenwippen. :thumbs:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Vandaag eerst maar eens alle sloten van het pand vervangen. Daarna het plafond van de straalcabine maar eens op de vloer gelegd om een idee te krijgen waar de wanden exact komen te staan. De afzuigmotoren moeten i.p.v. origineel aan de zijkant in mijn opstelling naar de achterzijde. Daarbij vindt de afzuiging dadelijk plaats via de achterwand i.p.v. via de vloer. Genoeg uit te denken en ontwerpen.

Het plafond van de cabine op de vloer uitgezet!
Afbeelding

Hier draait het allemaal om de grote afzuigmotoren!
Afbeelding

Een kijkje in hal 2!
Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien, nog genoeg te doen!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Fetta »

Wat een briljante ruimte, top! :thumbs:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door pe1ryx »

toffe ruimte ,welk merk cabine is het?
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Melvivio »

Zeer mooi & groot ja! Die ruimte heb je ook wel nodig als je de klanten mee wilt laten helpen.

Misschien een tip om ook op zoek te gaan naar lege garage boxen in de buurt. Waarschijnlijk zullen er wel mensen aankomen die graag interieur & reserve onderdelen ergens achter laten als vrouwlief het helemaal zat aan het worden is. Er is zo veel plek nodig voor spul wat van de auto af komt, lijkt me niet dat je dat in je pand wil hebben. Dan is een contract/kennis met boxen in de buurt wellicht handig.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door giuliettaevo »

Als je een groot buitenterrein hebt kun je dan beter een paar zeecontainers neerzetten om te verhuren. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Mooie tips mannen :thumbs:

Vandaag op een beurs in Antwerpen gestaan : American Stars on Wheels" :oops: :oops: (Van alleen Alfa kan ik waarschijnlijk niet leven). De importeur voor Europa Sodablast BE stond hier en had mij gevraagd de stand mede te versterken voor de Nederlandse markt. Ik ben de eerste in Nederland die de Amerikaanse Sodablast apparatuur gaat gebruiken. Opvallend veel interesse gehad en ben dus zeer tevreden :jumping:

Wordt dus langzamerhand tijd om jullie te laten zien waarom ik nou zou enthousiast ben over deze soda straalapparatuur!

Het stralen met soda is een heel subtiele manier van stralen. Wil je het maximale resultaat halen heb je wel speciale apparatuur nodig. Alleen het straalmiddel in een standaard ketel gaat het niet doen :wink:

Dit stuk is achterscherm van een Range Rover en is een aluminium legering. Dit was het eerste stuk dan Jan van Nuffel als demo voor mij straalde en hierdoor was ik gelijk klaarwakker! dit is namelijk niet te stralen met conventionele middelen!

Afbeelding

Snaarstrak, absoluut geen enkele warmte inbreng in de plaat!
Afbeelding

En wat denken jullie hiervan een achterpaneel van een Corvette! Let op dit is polyester en de gelcoat is intact!
Afbeelding

Een aluminium kleppendeksel! Rubber seals kun je met soda laten zitten!
Afbeelding

De bitumen laag van een Porsche 912 tank afgestraald!
Afbeelding

Een gewoon stuk plaat. Dit kun je zodanig stralen dat de zinklaag intact blijft! Als je het miet geloofd kom je maar een keer kijken :wink:
Afbeelding

En hier dan de door mij aangeschafte high volume machine!
Afbeelding

Om alle scepsis weg te nemen organiseer ik vanaf de eerste zaterdag in November (is de planning) iedere eerste zaterdag een open dag waar ik live straaldemo's ga geven, Ik ben altijd alleen maar overtuigd als ik iets zelf zie, voel en ervaar.

Vandaar mijn bedrijfsmotto : "The restoration experience!"

Rob, De cabine is Frans volgens mij iets van Weinsmann Ferrer of zoiets. 20 jaar pud en nog splinternieuw de folie zit nog op de panelen! Dit wordt dus mijn straalcabine! Mijn spuitcabine zien jullie later :wink:

Remco, buitenterrein wordt aan gewerkt! Ben in onderhandeling :wink:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Enrico »

:rollingredhead: Hoi Carl,

Handig dat je een apart topic hebt nu.
Dat houdt de vorderingen op je GTV in het andere topic overzichtelijk.
Ik kijk altijd graag hoe jij dingen aanpakt daar en natuurlijk de ene keer is het bevestiging zoals ik het wil en doe en de andere keer leer ik er van.

Chapeau dat je dit allemaal in dit forum zet en daar open in bent.
Het zou voor ons jammer zijn maar ik hoop wel voor je dat je zoveel werk krijgt dat je nauwelijks de tijd hebt het je topics te updaten.. :rollingredhead:

Als je up and running bent kom ik zeker een keer langs.

Kunnen we t.z.t. ook langskomen voor o.a. straalwerkzaamheden om zelf uit te voeren ?
Een aantal onderdelen zou ik dan snel kunnen doen zo. Als voorbeeld twee benzinetanks
aan de buitenkant.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
modellisimo
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1008
Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
Locatie: Beesel

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door modellisimo »

Mooie ruime werkplaats. Heel veel succes met met inrichten van de werkplaats en ik hoop dan ook dat het goed zal gaan en dat je veel klanten gaat krijgen. Wellicht kunnen we een keer als Transaxle forummers een keer een zaterdag een dag in jouw nieuwe pand organiseren.
Alfa Giulietta
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Kunnen we t.z.t. ook langskomen voor o.a. straalwerkzaamheden om zelf uit te voeren ?
Een aantal onderdelen zou ik dan snel kunnen doen zo. Als voorbeeld twee benzinetanks
aan de buitenkant.
Ik ben geen conventioneel straalbedrijf dit houd in dat ik alleen werk met Soda en Glasparel. Conventionele middelen als speedblast, Korund (aluminiumoxide) komen er bij mij niet in. Ik ga deze middelen niet afkraken maar bij een bezoek zal ik uitleggen waarom ik hier niet mee werk!
Ik kies heel bewust voor middelen die geen enkele corrosieve reactie hebben met het blanke staal.
Ik wil alleen maar absolute topkwaliteit straalwerk afleveren tegen een zeer gunstige prijs!
Door dit zelf in de hand te houden kan ik ook in staan voor de eindkwaliteit van een restauratie waar klanten zelf aan meehelpen.

De speciale Sodablast apparatuur is veel gecompliceerder dan een simpel straalketeltje. De investering daarmee ook fors en niet te vergelijken met standaard straalketels.
De klanten mogen bij mij veel zelf doen maar niet het straalwerk met de sodablast apparatuur. Deze apparatuur is namelijk mijn USP (Unique Selling Point) en paradepaardje. Als de apparatuur uitvalt door ondeskundig gebruik heb ik een probleem :wink:

Kom gewoon een keer langs en de prijs en kwaliteit van het sodastralen zal je enorm meevallen!
Wellicht kunnen we een keer als Transaxle forummers een keer een zaterdag een dag in jouw nieuwe pand organiseren.
Lijkt mij een goed plan!
Vanaf de eerste zaterdag in November ga ik iedere eerste zaterdag van de maand demonstraties geven zodat geïnteresseerden kunnen voelen en proeven. Daarnaast kunnen wij een speciale zaterdag reserveren voor Transaxle rijders!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Enrico »

Kom gewoon een keer langs en de prijs en kwaliteit van het sodastralen zal je enorm meevallen!
Doen we.. :wink:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Na een hele, hele, hele lange werkweek die nog niet voorbij is (zaterdag en zondag zijn er ook nog :grin: ) eerst maar eens een fettabier.gif en mijn belevenissen op het net zetten!

Het belangrijkste in het pand is op dit moment de vloeren. Ik ben verplicht een vloeistof dichte vloer aan te brengen en in al mijn wijsheid en enthousiasme besloten zelf een epoxy vloer aan te leggen. Poeh, ik weet nu waarom laten doen zo duur is. Schuren en egaliseren tot je een ons weegt wat een klus .................. 400m2 op je knietjes met 2K plamuur strak maken...........

De vloer is in mijn beleving strak maar er zitten nog wel wat kleine dingetjes is echter ik vind het mooi geweest na dagen en dagen schuurwerk!

Naast bovenstaande nog een heleboel andere zaken geregeld:
- overleg met de webdesigner over mijn website,
- met de boekhouder over de indeling van mijn boekhouding,
- even naar Aalst BE om een onderdeelreiniger die ik via een online veiling heb gekocht op te halen,
- aansluitend naar Wieze BE voor overleg met de leverancier van de straalapparatuur (even kijken hoe hij de stoffilters heeft gemonteerd :mrgreen: )
- diverse bestellingen,
- een ontwerp maken voor de stofafzuiging en filters voor de straalcabine,
- een ontwerp maken voor mijn persluchtleiding net,

enz, enz , enz............

Maar er ontstaat iets moois :mrgreen: en ik kan mij helemaal uitleven :banana: :banana: :banana: en het belangrijkste .... geen stress! :))) alles verloopt volgens planning ik loop zelfs twee weken voor :mrgreen:

Mijn gouden schat (met werk) een echte Laborex onderdelen reiniger :blue_cool:
Afbeelding

Egaliseren tot je een ons weegt>>>>>>
Afbeelding

Strak vloertje!
Afbeelding

Vandaag in de 2K primer!
Afbeelding

Primer compleet!
Afbeelding

Morgen de eerste laag Epoxy aanbrengen! en dan begint het er echt op te lijken :)))

Zo, denk dat ik maar een tweede biertje neem ::-)

Gr,
Carl
Plaats reactie