Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Kom er maar weer in Carl :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door diedjee »

Dat is echt een mooie zeg. Knalt er op de foto's al vanaf.
Ben meestal niet van het rood. Maar nu blijkt wel weer: mooi rood is niet lelijk... :lol:

Gr
DJ
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Topic gevonden Sandro :thumbs: :blue_lol:

Schaam mij een beetje dat mijn laatste posting alweer enige tijd geleden is echter het is razend druk!

De projecten volgen elkaar in rap tempo op. De twee grootste projecten van dit moment zijn de Giulietta Sprint en de Giulia Sprint GT Veloce.

Bij de Sprint ben ik bezig met ingrijpend laswerk, Eigenlijk was de hele bodem met alle dwarsliggers aangetast. Inmiddels heb ik wel geleerd dit groot aan te pakken dus gewoon de hele bodem eruit halen en opnieuw opbouwen. Je wilt wel alles zo origineel mogelijk houden en dat betekend dat je waanzinnig veel tijd bezig en met het wegsnijden en doorgronden van de oorspronkelijke constructie. Ik ben net zoveel tijd kwijt met het ontmantelen als met de opbouw.
Er is echt maar 1 manier (volgorde) om de opbouw goed voor elkaar te krijgen :mrgreen:

Van karton de bodemplaat rechts voor namaken!
Afbeelding

Nieuwe binnendorpel teruggeplaatst en afgelast, natuurlijk met originele puntlassen! :blue_cool:
Afbeelding

Overgang voorste dwarsligger / binnendorpel "as original" :banana:
Afbeelding

Nieuw gemaakte voorste vloerplaat met de puntlassen op de juiste plaats!
Afbeelding

Vanaf de onderzijde!
Afbeelding

Dit is waarvoor ik het doe...... dit geeft zoveel voldoening als ik naar zo'n nieuwe bodemplaat kijk :-({|=

Ieder puntlasje zit op de juiste plaats :rollingredhead:

Gr,
carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi hoor, word weer een toppertje Carl.
Duur even maar dan heb je ook wat, dus dat de updates iets op zich laten wachten ...never mind keep up the good job :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Melvivio »

I'll second that! :thumbs: eusa_clap.gif
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Hoi Sandro, Mel, Thanks!

Ik focus met name in op dit project omdat ik denk dat veel forummers hier iets aan hebben. De meest "Thuis" restaurateurs zijn te bang om diep te snijden..... mijn moraal van dit verhaal is om vooral veel meer plaatwerk te vervangen dan oorspronkelijk gepland. Bij deze Sprint is het gewoon simpel niets patchen maar gewoon hele plaatwerkdelen vervangen, dat levert uiteindelijk een veel mooier eindresultaat op!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Gino »

Mooi werk Karl ! :thumbs:
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Gebruikersavatar
Performa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 jan 2009, 22:42
Locatie: Antwerpen

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Performa »

Kom net van Carl, ivm binnenscherm herstelling bij mijn gtv6. Helaas is de hoeveelheid werk(geschat prijskaartje) die er in gaat zitten om het perfect te doen wat te groot om bij mijn wagen nu te gaan doen. Voor een 116 is het economisch gewoon nog niet renderend en de rest van de auto is nog veel te goed om dergelijke open hart chirurgie te doen.
Dus vooralsnog uitgesteld tot wanneer een complete restauratie moet gebeuren. Het moet al erg vreemd gaan voor ik de gtv6 ooit verkoop normaal blijft ze voor altijd bij me dus vroeg of laat komt die restauratie wel.
Wel een super goede ontvangst bij Carl Boekee en Reinier van Beest super leuk en een supertof bedrijf waar kwaliteit en Alfa hoog in het vaandel staat.
mvg, Xavier
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=60][color=red]--> GTV6 <--[/color][/url]
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=429][color=darkblue]--> 75 <--[/color][/url]
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Enrico »

De meest "Thuis" restaurateurs zijn te bang om diep te snijden
Nergens bang voor hoor... Gewoon doen .. ::-)
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Performa schreef:Kom net van Carl, ivm binnenscherm herstelling bij mijn gtv6. Helaas is de hoeveelheid werk(geschat prijskaartje) die er in gaat zitten om het perfect te doen wat te groot om bij mijn wagen nu te gaan doen. Voor een 116 is het economisch gewoon nog niet renderend en de rest van de auto is nog veel te goed om dergelijke open hart chirurgie te doen.
Dus vooralsnog uitgesteld tot wanneer een complete restauratie moet gebeuren. Het moet al erg vreemd gaan voor ik de gtv6 ooit verkoop normaal blijft ze voor altijd bij me dus vroeg of laat komt die restauratie wel.
Wel een super goede ontvangst bij Carl Boekee en Reinier van Beest super leuk en een supertof bedrijf waar kwaliteit en Alfa hoog in het vaandel staat.
Hoi Xavier,

Vond het leuk om kennis te maken en je hebt een prachtige GTV6. Bedankt voor de complimenten over het bedrijf!
Zo'n binnenscherm reparatie is als je het goed wilt doen een ingrijpende klus vandaar dat hier vaak gewoon maar wat plaatjes in of overheen zijn gezet.
Ik denk dat het een wijs besluit is om dit nu even te laten wat het is. Tot het moment dat het echt heel erg gaat worden en je dan overgaat tot een complete carrosserie restauratie. Uiteindelijk zal een complete carrosserie restauratie goedkoper zijn dan iedere keer een deel van het plaatwerk aan te pakken.

Ik heb het al vaker gezegd maar een 116 goed restaureren is vele malen moeilijker dan een 105 serie. Het uiteindelijke gevolg is dat er maar weinig goede 116's origineel of goed gerestaureerd overblijven.

Dus lekker rijden en genieten en over een aantal jaren de auto qua carrosserie goed aanpakken!

Met vr gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Enrico schreef:
De meest "Thuis" restaurateurs zijn te bang om diep te snijden
Nergens bang voor hoor... Gewoon doen .. ::-)

Ben ik bij jou ook niet bang voor O:) jij pakt er zelfs twee tegelijk aan :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol: :blue_lol:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Enrico »

:wink:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Zag dat het alweer een maand geleden was sinds mijn laatste posting. Het is gewoon waanzinnig druk. Sinds een maand heb ik dan ook de steun als ZZPér van een klant, ex buurman, vriend die sinds 1 oktober ook voor zichzelf is begonnen Reinier van Beest alias Beeztie, met zijn eigen bedrijf "De oldtimerfabriek". Die samenwerking verloopt helemaal top!

Voor mijn gevoel wil ik dit topic meer gaan gebruiken als een soort masterclass waarin ik dingen laat zien die in bijvoorbeeld in mijn FB pagina niet naar voren komen. Op deze wijze hoop ik iets terug te kunnen doen naar met name Sandro die mij dit platform heeft geboden om naamsbekendheid te creeeren. Hoewel dit nooit mijn doelstelling was heb ik hier wel dankbaar gebruik van gemaakt. Nogmaals mijn dank Sandro. Ik spreek op dit moment veel mensen uit de Alfa wereld en ik noem / roem altijd dit forum over hoe het ook kan. Dit is by far het beste forum en dat komt door jou in combinatie met alle gebruikers. Super :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :)))

Ben op dit oment druk bezig met een Alfa Guilietta Sprint. Een echt nog met de hand gebouwde auto. Ik heb deze week het achterscherm vervangen door een NOS exemplaar. Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik ook het binnenscherm voor 3/4 heb vervangen door een zelfgemaakt exemplaar en her en der nog wat stukjes heb ingelast. Maar zo'n buitenscherm pasmaken is een apart verhaal. Eerst wat fotootjes;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat je op de foto's ziet is dat nadat ik het paneel helemaal in de juiste pasvorm heb afgetrimt ik deze fixeer met een aantal puntlassen. Daarnaast zie je dat ik bij de B stijl een gedeelte van het oude scherm laat staan. Dit doe ik heel bewust omdat ik een perfecte naad en pasvorm heb met de deur. Ik vertrouw hier dus op mijn vaardigheid om de las zonder enige vervorming stuik te kunnen inlassen. Het paneel is nu helemaal gefixeerd en klaar om af te lassen. Dit is echt mten passen, klemmen en als ik echt helemaal tevreden ben ga ik lassen. Ik las dit met mijn oude Cebora op stand 2 omdat ik dan sneller een mooiere vlamboog trek en dus effectief minder warmte inbreng. Dit vraagt oefenen, oefenen, en nog eens oefenen :mrgreen:

Voor de volgers die de projecten live wlllen zien is er op zaterdag 15 november weer een Open Dag met diverse live presentaties en natuurlijk gewoon gezellig kletsen!

Ook ben ik samen met Sodablast BE weer aanwezig op InterClassics In Maastricht in Januari 2015!

Hoop dat jullie deze invulling als masterclass leuk vinden en hoop ook als je iets wilt weten hoe je wat moet doen hoor ik het graag in dit topic!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Enrico »

Ik zie dat je de deur versus oude deel B stijl ook met 2 proplasjes gefixeerd hebt?

Ziet er weer strak uit. Nu al weer zin om morgen met mijn eigen project verder te gaan :mrgreen:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Enrico schreef:Ik zie dat je de deur versus oude deel B stijl ook met 2 proplasjes gefixeerd hebt?

Ziet er weer strak uit. Nu al weer zin om morgen met mijn eigen project verder te gaan :mrgreen:
Ha scherp Henry. Klopt ik heb de deur met twee proplasjes gefixeerd. Zo garandeer ik en super naadje van 3mm! :wink:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Dank je Carl voor de lovende woorden :thumbs: :thumbs:
Ik heb respect voor je manier van werken en doorzettingsvermogen :__:
Ik weet zeker dat hier heel veel mensen baat bij hebben, nieuwe inzichten krijgen hoe te restaureren, ongeacht of ze over het zelfde professioneel materieel beschikking. Een stimulerende over de streep trekkende factor dus..
TOP, dat je wederom ondanks de drukte ff tijd hebt gemaakt om je topic weer up te daten :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Melvivio »

Gaaf Carl! Ik volg de fb ook graag, maar hier de mooie beschrijvingen lezen zijn helemaal top! Renier hebben we al vaker voor bij horen komen. Leuk! :thumbs:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Gino
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 771
Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
Locatie: Spijkenisse

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Gino »

Super strak allemaal Carl ! :thumbs:
groetjes Gino
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw

Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Thanks mannen!

Afgelopen weken weer een "Superleggera" body binnen gehad voor een soda straalklus. De aluminium huid met de gecompliceerde body structuur maakt dit een een straalklus van 2 weken met 40 uur effectieve straaltijd op de body zonder de deuren, kofferdeksel en motorkap. Reinier heeft de afgelopen weken het straalwerk gedaan en ik had vandaag de eer om de body te ontvetten em van 6 liter :shock: 2 K Epoxy te voorzien!

Tussendoor nog even twee Brembo klauwen van DJ aangepakt en gewetblast, staat volgens mij wel :blue_cool: onder zijn 75 racer!

Morgen een belangrijke dag waarbij een Montreal centraal staat :jumping: hopelijk morgenavond verlossend nieuws over een nieuw project!

Zo kwam ze binnen!
Afbeelding

en dit het resultaat O:)
Afbeelding

zelf bezig de body in de 2K Epoxy te zetten! wordt er steeds handiger in :wink:
Afbeelding

Brembo's van DJ voor en na het wetblasten. Zijn eerst met geglaspareld en daarna gewetblast!
Afbeelding

Afbeelding

Wordt verwacht;
- een Jaguar XK120 project, stralen, plaatwerk en spuiten!
- een Montreal project, complete restauratie naar concours staat!

Wordt vervolgt,
Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Enrico »

Pff dat zijn mooie klussen die eraan komen..

Maar die Lancia, tijd buiten gelegen ? Groen uitgeslagen.. er zwemmen nog net geen vissen in.. :wink:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Plaats reactie