Giulia 1750

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1457
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Giulia 1750

Bericht door stephen » 16 dec 2014, 11:18

Kon hem niet laten schieten :jumping:

Heb al wat veel auto's /projecten, maar dit leek me een mooie basis

Giulia 1300 super 1972 Bianco
1750 motor die lekker snort
2.0 achteras met sper
En '72 , dus met hangende pedalen, ook wel lekker

Ook mindere dingen natuurlijk, is tenslotte niet nieuw
Laswerk aan dorpels
Wat kleine plekjes
Op de terugreis heeft de 2e versnelling het begeven, ws. De schakelvork die krom is
Olie verlies hydraulische koppeling, dus nw. Cilinders en slang alvast gehaald
Kachel wordt niet warm, ws de kachelkraan, dus die moet ook uitgebouwd/nagezien

Al met al toch weer meer werk als eigenlijk de bedoeling :wink:

Maar de 1750 met kelken en K&N klinken lekker met rondje om, en doen je het werk even vergeten haha

Zal later nog wel wat foto's plaatsen :-)

Linkje naar topic vorige eigenaar
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?f=8&t=47596" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door stephen op 25 dec 2015, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1457
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Giula 1750

Bericht door stephen » 16 dec 2014, 14:17

Nog ouder topic gevonden medio 2008

http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php?f=8&t=32337" onclick="window.open(this.href);return false;
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1186
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Giula 1750

Bericht door Enrico » 16 dec 2014, 15:34

Mooi Ding,

Ook nog even getwijfeld om te gaan bekijken..

Ik zou hem wel zijn originele kleur teruggeven... Maar ja.. denk jij misschien anders over..en joe aar zie owner.. The boss..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1457
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Giula 1750

Bericht door stephen » 20 jan 2015, 10:59

Nog niet alles gedaan , wat ik wilde ;-(

Maar wel de bak vervangen door een met nieuwe keerringen en ophangrubber e.d.
Tevens andere koppeling gemonteerd met nw. werkcil. en hydraulische slang( die was gescheurd)

Giulia rijdt nu weer fijn, maar kachelkraan moet nog gedaan...wel nieuw membraam binnen

En heb toch nog wat olie her en der wat daar niet hoort ;-( verdenk o-ringen van de koppakking, dus wie weet nog wat extra werk
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1457
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Giula 1750

Bericht door stephen » 25 jan 2015, 11:44

vrijdag de kachel gedaan, dus nu een warme Juul :jumping:

blijft toch een vervelende klus, dash los en kachel de- en monteren , en loop nog steeds met hoofd/nekpijn :evil:
zijn duidelijk niet de juiste klusjes met deze temperaturen , voor iemand met nekletsel :--:
maar goed,nu ff uitgeteld qua klussen, maar met een paar dgn. , zal het wel weer gaan :wink: en zal ik de laatste dingen wel weer vastzetten..

dus gister wel weer lekker rondje gereden :driving:
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1866
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Giula 1750

Bericht door Melvivio » 25 jan 2015, 13:55

Klinkt goed! Je hebt een mooie werkplaats toch? Iets te groot voor een kachel?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8946
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Giula 1750

Bericht door AlfettaOwner » 25 jan 2015, 14:32

Nee, geen pretje idd, ook ooit eens bij de GT eenzelfde klus uitgevoerd buiten in de vrieskou..brrr moet er niet aan terug denken om het nog eens te doen.
Bij was toen de kachelkraan defect met een lekkende rubbere afdichting.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1457
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Giula 1750

Bericht door stephen » 25 jan 2015, 14:38

de gezamelijke loods is idd wat groot om te verwarmen , 300m2
stond eerst lekker in het zonnetje, maar vanaf 3 uur deur maar dicht gedaan ..

hebben er allemaal 1 auto binnen staan, en gezamelijke ruimte om aan 3 auto's te werken , en 1 brug..
maar wel toiletruimte en verwarmde kantine :mrgreen:

maar zou zo een ruimte alleen ook wel kunnen vullen ondertussen :jumping:

net toch maar even laatste dingetjes gewoon op het pad vastgezet, en massadraadje koplamp hersteld (brandde gelig)
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

adjesalfa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19

Re: Giula 1750

Bericht door adjesalfa » 14 feb 2015, 19:30

Goede combi 1750 wit alfetta gt stoelen, Hoe is het afgelopen met de koppakking.?

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1457
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Giula 1750

Bericht door stephen » 14 feb 2015, 23:18

Koppakking moet nog ..
Heb hem vandaag naar de loods gebracht, dus binnenkort aan beginnen..

Moest eerst de andere witte Juul in de grondverf rollen en stukje opbouwen, want die moet voor de APK van de week..
Daarna is de 1750 aan de beurt, en dan weer aan het turboblok voor de Alfetta :mrgreen:

GT voorstoelen :idea: vandaar de hoogte verstelling :-)
Helaas vind ik deze stoelen niet super zitten, wel mooi om te zien :wink:
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

adjesalfa
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 jun 2006, 17:19

Re: Giula 1750

Bericht door adjesalfa » 18 feb 2015, 17:47

stephen schreef:Koppakking moet nog ..
Heb hem vandaag naar de loods gebracht, dus binnenkort aan beginnen..

Moest eerst de andere witte Juul in de grondverf rollen en stukje opbouwen, want die moet voor de APK van de week..
Daarna is de 1750 aan de beurt, en dan weer aan het turboblok voor de Alfetta :mrgreen:

GT voorstoelen :idea: vandaar de hoogte verstelling :-)
Helaas vind ik deze stoelen niet super zitten, wel mooi om te zien :wink:
U blijft ook lekker bezig :thumbs:
Als een koppakking niet gek veel jaren geleden vervangen is, zou ik de kop laten afpersen.
Wellicht zelf ook al aan gedacht..

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1457
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Giula 1750

Bericht door stephen » 20 feb 2015, 20:33

Eerst maar demonteren, en dan beoordelen wat te doen :-)
De andere Bianco heeft inmiddels een verse apk:-)

Hopelijk zondag onderstel onder 75 donor vandaan, en dan kan die ook weer opgeruimd, en dan volgende week aan 1750 kop beginnen :blue_cool:
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1457
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Giula 1750

Bericht door stephen » 28 mar 2015, 06:03

ruim een maand verder, en nog steeds niets aan de alfetta kunnen doen, door deze giulia :evil:

ondertussen wel aardig bezig geweest,
diegene die destijds de kop en pakking gemonteerd heeft, had toen zeker zijn dag niet, want er zaten GEEN o-ringen geplaatst op de daarvoor bestemde plekken..
nog gezocht, maar nergens een spoor van de 6 o-ringen.

nog knap van de pakking , dat deze zoveel binnen heeft gehouden al die tijd :mrgreen:
vorige eigenaar had wel al keerringen en klepdeksel pakking vervangen ivm lekkage, maar weet nu waarom dat niet hielp.

gelijk andere uitlaatnokkenas gemonteerd, die staat op 0.55 dus morgen kijken, of ik de juiste plaatjes heb, om deze wat krapper te zetten

eigenlijk zou ik nu beter preventief motorrubber en inlaatrubbers nog wisselen, maar ja...heb nog wel 1nieuw motorrubber, dus doe inlaatzijde misschien gelijk wel

motorruimte schoongemaakt, was een vette bende geworden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-aantal klepbekers gewisseld, ivm slijtage, en kleppen gesteld
-motorsteun/rubber inlaatzijde vervangen
-imbusproppen aan achterzijde kop, zaten niet vast, een met de hand te draaien, zal ook wel wat lekkage gegeven hebben
-paar spanstiften in de olie kanalen getikt, helaas had ik niet meer van die gerolde, die nog meer smoren, maar beter iets aanpassen, dan niets
-wil ik de Reinz koppakking plaatsen, mis ik een stuk siliconen baan achterzijde thv retourkanalen olie!! dus maar randje pakking gesmeerd
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


tevens voor de apk, flink wat laswerk aan de dorpels..maar dit wasbekend bij aanschaf :wink:

dorpel links, klein gaatje
Afbeelding

dorpel recht iets groter gaatje
Afbeelding
Afbeelding

rechterzijde , eerst maat stukje open gehaald

Afbeelding

daarna, tot het eind weg gehaald, achterhoek was vergaan , dus geheel weggehaald, en vlijtig wezen kloppen op stukje plaat..
biinnen dorpel is weer hard, nu de midden en buiten dorpel nog ...

Afbeelding
Afbeelding
buitendorpel, zit op zijn plek, maar moet onderzijde nog vastlassen..was door mijn tijd heen ;)

Afbeelding
nog maar een snipperdag er tegen aan gegooid...kom er in het weekend gewoon niet/te weinig aan toe.

Rechter dorpel afgelast, en gegrond en beide dorpels 2x geplamuurd, maar nog niet helemaal strak..
maar in de grondverf gerold, want wil hem maandag te keuren brengen

Afbeelding

Afbeelding

op zich wel tevreden, met hoe het er nu in zit, nog een keer ML-en, en dan heb ik daar geen omkijken meer naar ;)

van de rechter deuren, nog de montage strip voor het rubber verwijderd, en geschuurd en gegrond en in verf gezet.

En de aansluiting op middendemper lekte wat, past net niet lekker, CSC op std . voorpijp, dus los gehaald, en beetje uitlaat kit op gesmeerd, en weer vast gezet.
tijdelijke oplossing, want komt nog een CSC spruitstuk met voorpijp op 8-)

Koplampen stelbaar gemaakt, moet alleen met een tangetje, die aan de zijkant verstellen, want zit geen kruiskop meer in, en kon zo gauw, geen andere vinden..

dus maandag hopelijk nieuwe apk, zodat de Juul weer uit de schorsing kan, en ik er hopelijk wat km's mee kan maken zonder nog meer verrassingen..



maandag maar herkeuren en dan maar eens tijdje :driving:
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8946
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Giula 1750

Bericht door AlfettaOwner » 28 mar 2015, 07:12

Mooi werkje toch , paar kleine gaatjes :blue_lol:
Die kan in elk geval weer een hele tijd vooruit.

Succes met de APK :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1457
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Giula 1750

Bericht door stephen » 25 dec 2015, 20:49

ondertussen, voornamelijk rijden met de Juul ;-)

staat wel op 15"audi-staal, is als trouwauto gebruikt,en vandaag omdat het 1e kerstdag is, bezig geweest..
na uitrusten, en even assisteren,met uitruimen tbv de nieuwe extra stalling, maar eens een klusje gedaan, waarbij je niet hoeft na te denken :wink:

Afbeelding
Afbeelding

1e kerstdag, na uitrusten, en even assisteren,met uitruimen tbv de nieuwe extra stalling, maar eens een klusje gedaan, waarbij je niet hoeft na te denken :wink:

Had nog Bilstein schokbrekers liggen, die vanonder de gesloopte 75Turbo vandaan kwamen, en hiervan de voorste, na de onderste ophanging aan te passen, onder de Bianco Spino 1750 gemonteerd ..
vond hem wat onrustig, boven de 150 worden, op de mindere wegen, en wat soepel in korte bochten, maar dat is bij deze nu opgelost {}

net even in het donker en door de regen over een slingerdijkje terug naar huis gereden, en stukken beter in korte bochten, en kleine verhogingen in het wegdek met 80+ ook helemaal top :mrgreen:

kwam hierop, daar Emile, met zijn Squadra, ook rondom met Bilstein rijdt , alleen achter, moet je de schokbreker torens aanpassen, ivm dikkere en langere demper...
maar Koni rood, achter, moet voorlopig ook prima kunnen

lekker gevoel haha
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2858
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giula 1750

Bericht door giuliettaevo » 25 dec 2015, 20:55

Mooi om te weten dat dat kan met die schokdempers.. Heb nog wel koni's liggen en die kan ik dan op mijn juul gebruiken.

Pas trouwens even je topictitel aan. :wink:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...

Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1457
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Giula 1750

Bericht door stephen » 25 dec 2015, 21:18

giuliettaevo schreef:Mooi om te weten dat dat kan met die schokdempers.. Heb nog wel koni's liggen en die kan ik dan op mijn juul gebruiken.

Pas trouwens even je topictitel aan. :wink:

Oeps haha..topic titel aangepast :thumbs:

Yep, alleen bij 75 zit er een montage pen door onderste montage punt, deze eruit geperst, en toen andere bus erin geperst ;-)

achter is te lang en dik, dus zou je schokbreker toren aan moeten passen..bij een std Juul ;-)
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
Subaru Impreza 2000, met STI motor

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2858
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Giulia 1750

Bericht door giuliettaevo » 25 dec 2015, 22:26

Achter is bij mij al aangepast... :wink:

Maar voor de voorkant ben ik nu ook geholpen. :thumbs:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...

Plaats reactie