Verlagen voorzijde Transaxle!!

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

ik draaide die moeren allemaal dol :?
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 382
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
Locatie: Ede

Bericht door jeroen75 »

moeren dol? je bedoelt een boutje dat je achterin de torsiestang gedraaid hebt misschien?

Het makkelijkst is echt de torsiestang eruit meppen, even het fusee losmaken (let op de veerspanning!) onderste draagarm eraf... en de boel netjes verstellen.
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

ja klopt bedoel het boutje.

Oke ga ik de volgende keer doen bedankt!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Hoop ik wel voor je dat die onderste draagarm bouten wel los willen :shock:

Anders heb je er echt geen lol/zin meer in :?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
chu
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 466
Lid geworden op: 26 apr 2007, 20:43

Bericht door chu »

ik ben ook wel in voor een meeting
doordat het bij mij ook muurvast zat ook maar zo gelaten :razz:
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Als je de torsies in balk 34 laat zitten en de complete balk met torsies naar achteren trekt,kan je ook de draagarmen L+R gewoon een tandje omhoog duwen.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

:evil: wat een kl*te werk ik snap er echt niets meer van.

Draag arm los gemaakt, fussee los. Maar geen idee hoe ik die torsie los krijg ???
Omdat het laat werd weer alles opgebouwd na een uur te klieren met de draagarm kreeg ik hem eindelijk weer in die 2 gaten. Wat een gedoe zeg.
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 382
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
Locatie: Ede

Bericht door jeroen75 »

als je de onderste draagarm los hebt, dan kan je hem met een rubberen hamer naar voren toe slaan... hij zou zo van de torsie af moeten schuiven!

om de draagarm terug te plaatsen is het handig om een koevoet of ijzeren buis door de draagarm heen te steken (tussen fusee-en schokdemperbevestiging) dan kan je hem met je knie omlaag duwen en dan kan je de bouten er zo in doen!
Dit is een must als je hem verlaagt, want dan komt de draagarm nog hoger te staan.
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

Ik had de auto op de brug gezet
Wiel eraf gehaalt.
Fussee los gemaakt zat met 1 moer vast
schokdemper los gemaakt zat met 2 moeren vast
Stabi los gemaakt zat met 1 moertje vast
draag arm los gemaakt zat met 2 moeren vast

En dan gewoon met de hamer de draagarm van de torsie lostikken ?
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 382
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
Locatie: Ede

Bericht door jeroen75 »

yep, zo zou het moeten lukken! wel de bouten van de draagarm uit de carroserie halen, let goed op de voorspanning!
Maar dat heb je de vorige keer ook al gezien denk ik.

succes!
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

Oke ! dankje wel !
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

Hoeveel tandjes verlagen jullie hem voor ?

Is met 4,5 cm namelijk nog wel normaal te rijden? iemand foto ?
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Chris schreef:Hoeveel tandjes verlagen jullie hem voor ?

Is met 4,5 cm namelijk nog wel normaal te rijden? iemand foto ?

Ik heb mijn 75 voor 1 tandje verlaagd.
Achter met Eibach en 1 winding minder.
Prima mee te rijden!!


Afbeelding
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

Geldt dit dan het zelfde voor mijn alfetta ?
En winding? Je hebt gewoon een stuk er van af geflext ?
Is dat niet slecht voor de vering?
Gebruikersavatar
chu
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 466
Lid geworden op: 26 apr 2007, 20:43

Bericht door chu »

in principe is de kracht van de veer iets minder, het kan afgekeurd worden bij de apk.. maar inrprincipe word het vaak gedaan en gaat er nauwelijks iets mis. wel moetje ervoor zorgen dat de veer goed terug kan en netjes op zn plek blijft
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

Oke, want ik heb dan net die achter veren gekocht en heb niet echt zin om er de flex in te zetten haha.

maar de veren zijn 40 mm is dit te hoog voor als ik hem voor 1 tandje ( 4,5cm) laat zakken?
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Hieronder de originele veren naast de Eibach.

Afbeelding

Zoals je kunt zien is de Eibach (links) progressief.
Daar kan dus makkelijk 1 winding vanaf de veerkarateristiek zal wel iets veranderen maar ik kan je vertellen dat dit bakje nog steeds een prima wegligging heeft :driving:


De rechtse veer is liniear opgebouwd wat wil zeggen dat veerconstante bijna gelijk is!

Dus afhankelijk van de opbouw van een veer kun je meer of minder windingen afhalen.
Maar let wel: origineel is uiteraard altijd beter.
Bovenstaande is low budgetverlagen en hoeft verder ook geen probleem te zijn :!:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Chris
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 388
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
Locatie: Elburg

Bericht door Chris »

Oo ik heb dan andere veren. Mijne zijn rood en lijken iets kleiner
Gebruikersavatar
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 687
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Alfa-corazon »

Aangepast..
Ik zoek het zelf wel uit.
Mijn excuses.
Laatst gewijzigd door Alfa-corazon op 21 feb 2010, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

eh......right. :shock:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Plaats reactie