remmen kiezen

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

remmen kiezen

Bericht door gtv tijntje »

Okay, nu is het zo dat dat de gtv6 helemaal mijn ding is, op de remmen na dan. Deze zijn in 1 woord bagger te noemen ( naar mijn maatstaven )

Nu zit ik heel erg te twijfelen, 330 mm remmen zoals beschreven en gemaakt volgens concept Remco en anderen geeft voor mij iets te veel beperkingen
in wiel keuzes. 17 inch vind ik namelijk maar in 1 velg mooi en die heb ik in huis ( zender Milano ).
Nu weet ik dat de 16 inch zender sport ook past ( dankzij Akieromeo ) maar gevoelsmatig geeft dat wel heeeel weinig speling tov de klauw en het wiel.

Zijn er andere BETAALBARE oplossingen om de remmerij aanzienlijk te verbeteren tov van standaard??

Graag jullie input :idea:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: remmen kiezen

Bericht door giuliettaevo »

Over carbon lorraine remblokken hoor ik goede verhalen. Schijnen wel schijven te vreten maar remmen echt goed blijkbaar. Dat zou je met standaard klauwen en schijven kunnen proberen. Zijn wel dure blokken..

Met de 330mm schijven zit je zo'n beetje op het randje met het monteren van de grote brembo klauwen. Als je de schijven kleiner maakt moet je verder naar het fusee toe met de klauwen en dat gaat bijna niet doordat de 'oren' van de klauwen en het fusee elkaar in de weg zitten.

Met de 305 mm schijven zou je kleinere wielen kunnen gebruiken. Ik heb zelfs gehoord van iemand die ze nog iets kleiner gedraaid had naar 300mm en zo in 15" pastte. Ik ben alleen bang dat je dan niet de standaard oren kunt gebruiken om de klauwen te bevestigen. Nieuwe beugel aan het fusee lassen, ander soort klauw met andere bevestiging of een ander design adapter moet je dan aan gaan denken.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: remmen kiezen

Bericht door stephen »

carbon lorraine CL5 remmen idd goed, ook in de std Brembo´s 150-160 euro ..heb dit op mijn Alfetta :thumbs: en heb hier geregeld een trackday mee gedaan

heb op mijn 75 Turbo 305mm met GTA Brembo´s/CL6 (race) blokken,( cl5 ±187,-&cl6 ±225,-) en remt goed, maar piept koud wat
is niet echt plug&play (klauw aanpassen), ondanks bracket en spacer...fusee heb ik niet aangepast..

Mijn 16" Zender turbo´s liepen net een haartje aan met 330mm remmerij ( zou met bewerken klauwen net gaan ws.
mijn 15" Ronal Turbo´s passen ook gewoon om de 305mm remmerij
Ronal A1 niet gepast, maar past vlg mij niet om 305mm
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Re: remmen kiezen

Bericht door gtv tijntje »

stephen schreef:heb op mijn 75 Turbo 305mm met GTA Brembo´s/CL6 (race) blokken,( cl5 ±187,-&cl6 ±225,-) en remt goed, maar piept koud watis niet echt plug&play (klauw aanpassen), ondanks bracket en spacer...fusee heb ik niet aangepast..

Heb je misschien ook foto's van deze setup?

Klinkt mij namelijk erg goed in de oren, Lorraine blokken zijn mij ook bekend maar kost schijven en functioneren alleen goed als
er warmte in zit. ervaring van mij is dat deze blokken koud zijn het nog erger is dan standaard.
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: remmen kiezen

Bericht door stephen »

gtv tijntje schreef:
stephen schreef:heb op mijn 75 Turbo 305mm met GTA Brembo´s/CL6 (race) blokken,( cl5 ±187,-&cl6 ±225,-) en remt goed, maar piept koud watis niet echt plug&play (klauw aanpassen), ondanks bracket en spacer...fusee heb ik niet aangepast..

Heb je misschien ook foto's van deze setup?

Klinkt mij namelijk erg goed in de oren, Lorraine blokken zijn mij ook bekend maar kost schijven en functioneren alleen goed als
er warmte in zit. ervaring van mij is dat deze blokken koud zijn het nog erger is dan standaard.

cl5 remt koud echt wel fantastisch hoor..
cl6 moet warmte in, voordat dit meer remt, maar remt koud op straat meer dan genoeg, maar niet schijf vriendelijk idd..

foto´s, makkelijker via de app denk ik ...stuur maar een app naar mijn nulzes 515zeseen88negen, dan app ik ze wel terug :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1268
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: remmen kiezen

Bericht door Beretta »

Ik heb sinds afgelopen jaar ook de Carbon Lorraine CL5 erop zitten, in combinatie met de standaard maat remschijven.
Wel heb ik de dikste schijven die erop passen (volgens mij 12,8mm).
Het is een wereld van verschil en in tegenstelling tot andere race-blokken remmen deze koud fantastisch.
De slijtage van de schijven maakt me niks uit, ik gooi er als het nodig is af en toe een set schijven tegenaan.
De CL5 is inderdaad wel duur, maar na lang zoeken heb ik ze voor €124 gevonden en besteld.
DSC_09071.jpg
DSC_09081.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Re: remmen kiezen

Bericht door gtv tijntje »

:oops: :oops:

ik dacht met de lorainne blokken te hebben gereden voordat ik de auto gedemonteerd heb meer dat bleken de hawk blokken te zijn. deze zijn echt K.. als ze niet warm genoeg zijn :oops:

zal je straks ff appen Stephen :thumbs:
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: remmen kiezen

Bericht door stephen »

mooi , dat de foto´s, het e.e.a. verduidelijken :blue_cool:

@ Beretta: 124,- is geen geld voor de CL5 :thumbs: ebay? of goedkope weder verkoper?
op mijn Giulia heb ik de TS Brembo´s met massieve schijven en ook CL5 :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1268
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: remmen kiezen

Bericht door Beretta »

Op Ebay heb je soms mazzel, maar vaak zijn de spullen ook veel te duur.
De CL5's heb ik bij een Duitse leverancier gekocht, indien gewenst zoek ik de rekening wel op.
Zo uit mijn hoofd weet ik niet meer waar ik ze besteld heb!
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: remmen kiezen

Bericht door stephen »

@ Beretta: kijk maar, ben nu voorzien, en voorlopig geen tijd voor ombouw remmen haha
maar altijd fijn te weten, waar wat mogelijk is ..had mijn hoofdremcil en schijven bv. bij Mister auto, was op dat moment het goedkoopste wat ik kon vinden..

haal het het liefste in NL, maar laatst ook brandstofdrukregelaars bij Arlow´s in Engeland besteld, scheelt gewoon teveel, om het niet te doen..weet niet of het door de marge hier, of het belastingstelsel hier komt, maar eigenlijk best jammer augenreib.gif
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1268
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: remmen kiezen

Bericht door Beretta »

Het ligt duidelijk aan de marge.
Soms is het echt extreem en ik koop dan ook vaak in andere landen tegen een fractie van de NL prijs.
Even wat voorbeelden:
Brembo remblokken voor mijn braadwurst F31 (Brembo P06070): ca. €90 ex. verzending in NL, €31,85 incl. verzending vanuit UK
Buitentemperatuursensor braadwurst F31 (braadwurst 65816905133): ca. 23 ex verzending in NL, €12,15 incl. verzending vanuit UK
Liqui Moly 1136 Longtime High Tech olie: 6 liter vanuit Duitsland €46 incl. verzending

Het merendeel van mijn spullen koop ik in Duitsland, Polen, Hongarije, UK.
Het feit dat een Mister-auto en consorten naar Nederlandse maatstaven relatief goodkoop zijn is puur te wijten aan het feit dat het geen Nederlandse bedrijven zijn. Het zijn buitenlandse bedrijven met een NL website, welke vanuit het buitenland verzenden.
Van mijn bestellingen wordt minder dan 5% in Nederland geplaatst, de rest komt uit het buitenland.
Afgelopen jaar heb ik ca. €12000,- aan onderdelen uitgegeven.

Daarnaast is er dan nog de kwestie met merken.
Als je weet van welke fabrikant de spullen komen scheelt dat ook nog eens enorm.
Bijvoorbeeld de onderste wieldraagarm van mijn F31: kost bij braadwurst €200, wordt geleverd door TRW.
TRW nummer opgezocht en voor €75 incl. verzending laten leveren.
Radiateur F31: kost €438, wordt geleverd door Valeo.
Valeo nummer opgezocht en voor €68,20 laten leveren.
Daar kun je dus ook enorm op besparen, zonder enige kwalitatieve concessie te doen.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

Re: remmen kiezen

Bericht door ThevanV »

even mijn ervaringen: ik heb midden jaren 90 aantal jaren geraced met een Alfetta GTV4, gr N regelement dus alles staal, glas. dik 1100kg incl rijder of zo.

remmen:
tarox schijven, pagid blauwe blokken, goodridge slangen. Ging 3 seizoenen mee qua blokken, schijven in geheugen 5 en nooit remproblemen gehad qua fading of zo..schijven moesten vervangen wegens haarscheurtjes (hitte) niet omdat ze te ver versleten waren qua dikte.
wel ook maar 145 pk, ok...
Hawk blokken geprobeerd maar vond gevoel zelf niet fijn, en mega veel remstof...

GTV6 ga ik denk ik zelfde kant op:
zoveel mogelijk standaard setup met heel goede schijven en blokken. Alle ruimte van de wereld voor velgen naar keuze, en dus ook bandenmaat naar keuze (belangrijk voor racer..).
wel koelslangen ernaar toe brengen, en uitlaat achter afschermen. Achter 105- klauwen en of een hydraulische handrem , of alleen een afsluiter op de achteras. kan handig zijn om een auto op een helling vast te houden. wel ook bekrachtiger eruit en balancebar erin.http://www.qtmi.com/PEDALtechnoo.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; deze wordt ik erg hebberig van...

In huidige setup zitten klauwen aan achterzijde aan buitenkant (hele set van voor zit daar), en 330mm GTA set voorop.. fijn extra gewicht op een plek waar ik het niet wil.
veel te veel rem m.i.... (de truuk van snelle rondetijden is remmen met beleid en beperkt gebruikten, kan met de goede wegligging van transaxle ook prima denk ik...)

die setup zal op termijn denk ik dus te koop komen overigens...Ik ga er eerst mee testen, maar beperkte velgkeus , namelijk 17 inch ? , en daarmee relatief grote afrolmaat banden (kom op 610-620..) vind ik een no go voor lange termijn, en keus voor mogelijke klassen om deel te nemen. ga nog meten met andere velgen, maar heb er gezien de fotos wein ig vertrouwen in dat elke 16 inch velg past, en 15 gaat zeker niet lukken..eventueel Porsche Brembos 4 zuiger voor proberen, bevalt mij bij de 105 ook erg goed. (is daar vanwege lagere wagengewicht eigenlijk al overkill..).

Nu is een deel hiervan natuurlijk gericht op racetoep[assing, maar zeker niet alles. ""Standaard""systemen zijn beter dan je denkt, mits goede materialen gebruikt. Een amerikaans contact van mij rijdt met een 300pk GTV6, ja wel lichter gemaakt, maar standaard schijfmaat en standaard klauwen. en intensief racegebruik wat veel mee vraagt dan straatgebruik en een incidentele trackday.
oftewel: niet overdrijven...
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: remmen kiezen

Bericht door giuliettaevo »

Raceblokken zijn in de meeste gevallen absoluut niet geschikt voor op straat. De meeste remmen pas goed als ze op temperatuur zijn en dat is op straat meestal niet het geval.

Standaard maat remmen zijn prima geschikt om de auto mee af te remmen. Kwaliteit van het gebruikte materiaal bepaalt hoe vaak snel achter elkaar je kunt remmen zonder problemen te krijgen door de hitte...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: remmen kiezen

Bericht door stephen »

met mijn Alfetta met TS en de std TS Brembo's met CL5 blokken , goede olie, leidingen en hitteschild in motorruimte en spatplaten alleen rond de naaf, ook nooit remkracht tekort gekomen..maar met de snellere 75 Turbo, vind ik een beetje extra wel fijn...en mijn 15"Ronal Turbo's passen zelfs :lol:

maar indien achter nog niet helemaal goed ontlucht is, remt dat ook niet fijn, dus alles moet wel top zijn, met welke modificatie dan ook..

goede schijven is ook wel een punt... Tarox gegroefd, of std.?? welk type??
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

Re: remmen kiezen

Bericht door ThevanV »

pagid blauw zijn prima op straat, jaren gedaan op oa bertones.

De tarox schijven die ik destijds had waren alleen gegroefd, type hebben ze niet meer. zoals de japan racing zonder gaatjes.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: remmen kiezen

Bericht door stephen »

op straat is mijn ombouw met CL6 op de 75 idd ook wat overkill, maar is ook voor trackday gebruik bedoeld, en remt koud op straat meer dan voldoende

door mijn goede ervaringen zitten zelfs op mijn nette straat Juul de Trans-axle.Brembo's met CL 5, en gewoon :thumbs:

Pagid Blauw hoor je ook vaker goede berichten over, maar ook niet goedkoop vlg mij, dus beide een goede keuze lijkt me :mrgreen:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: remmen kiezen

Bericht door AlfettaOwner »

Tijd voor een brake update op mijn bakjes zo te lezen augenreib.gif
Heb alles standaard hier. Zo lang je geen mee meter rijdt is er niks mis mee maar dat gaat veranderen :mrgreen:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: remmen kiezen

Bericht door diedjee »

Lees de nodige opmerkingen over "raceremblokken".
Alsof dat 1 pot nat is.
Je hebt er enorm veel gradaties in.
Pagid blauw is inderdaad ook een autosport of race remblok zo je wilt.
En wel voor heuvelklim, slalom en sprint toepassingen.
Laten dat nu net autosport diciplines zijn waar je remblokken niet kan opwarmen....
Pagid blauw is een top blok op straat. Alleen geen E keur dacht ik.
Ik heb me trouwens ook suf gezocht naar een goedkoper adres voor pagid blauw remblokken, maar ze kosten echt overal bijna op de euro hetzelfde.
Als iemand wel een adres weet hoor ik het graag.

Op de racer heb ik RC6. Die functioneren warm stuk beter dan koud. Maar koud remmen ze ook echt wel.

Nog even over remmen upgrade. Geen ervaring met gtv6, maar zal vergelijkbaar zijn met 75V6. Bagger dus.
Als je niet naar loodzware enorme remschjven wilt is SZ schijven een leuke plug and play oplossing. Helaas beetje duur.
Ronal A1 zijn trouwens redelijk hopeloze velgen qua beschikbare ruimte in de velg.
Zoek een straatauto met fatsoenlijke remtangen met bevestiging met aparte brackets. Kwestie van paar custom brackets maken en klaar.
Of MP in de gaten houden, zo af en toe best wat geschikts voorbij voor redelijk geld.
De originele brembo remtangen zijn gewoon veel te slap. Toen ik nog originele voorremmen had op mijn 75TS racer sleten de blokken wigvormig af agv vervorming van remtang tijdens remmen....Remgevoel van mijn oude 2ltr alfetta gtv met zware stalen ate tangen vond ik beter dan van latere 75's met de alu brembotangen.

Als je rempedaal slag niet te groot wilt laten worden zal je ook naar grotere hrc moeten als je grotere voorremtangen monteert.
En onderschat de invloed van wiellagerspeling (en dus zwabberende remschijven) niet op de je pedaalslag. En hoe groter de remschijf hoe erger dat word.

Dus zoek een goede remtang en monteer die op de standaardschijf. Goed remblok erin. Hoef je niet naar 17".
Kosten voor setje goede remtangen, brackets (laten maken) en goede blokken circa 500 tot 700 euro? Beetje afhankelijk van je geluk en je connecties.

Gr
DJ
Laatst gewijzigd door diedjee op 29 jan 2017, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: remmen kiezen

Bericht door diedjee »

ThevanV schreef:"Standaard""systemen zijn beter dan je denkt, mits goede materialen gebruikt. Een amerikaans contact van mij rijdt met een 300pk GTV6, ja wel lichter gemaakt, maar standaard schijfmaat en standaard klauwen. en intensief racegebruik wat veel mee vraagt dan straatgebruik en een incidentele trackday.
oftewel: niet overdrijven...
Hij liever dan ik....

Maakt overigens ook nogal uit op wat voor circuit je rijd.

Ik heb overigens de rem upgrade op mijn racer destijds in 1 seizoen terug "verdiend" met een lager remblok verbruik.
Grote remblokken zijn bijna net zo duur als kleine, maar gaan veel langer mee.

Gr
DJ
Gebruikersavatar
gtv tijntje
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 jan 2010, 20:44
Locatie: Ommen

Re: remmen kiezen

Bericht door gtv tijntje »

diedjee schreef:De originele brembo remtangen zijn gewoon veel te slap. Toen ik nog originele voorremmen had op mijn 75TS racer sleten de blokken wigvormig af agv vervorming van remtang tijdens remmen....Remgevoel van mijn oude 2ltr alfetta gtv met zware stalen ate tangen vond ik beter dan van latere 75's met de alu brembotangen.
Dat is precies hoe ik de boel ervaren heb, op mijn gtv6 zitten ook de alu brembo tangen en de ( WAARDELOZE naar mijn mening hawk ) blokken sleten idd scheef af.

Na veel input ( dank stephen ) weet ik nu dat ik voor de volgende setup zal gaan:

Voorzijde:
305 mm brembo tangen met bracket
Tarox gegroefde schijven ( reeds in bezit ivm misbestelling voor een klant )
Lorainne cl5 b blokken
Uiteraard met grotere Hrc
Staalomvlochten remslangen

Achterzijde komen de sz remmen ( jaren geleden gekocht bij arparts, lijkt me nog steeds voldoende )

Misschien wat overkill voor een straatauto maar ik heb liever een auto die harder ankert dan versneld, alhoewel dat laatste ook niet behelpen is cool2.gif
Alfetta gtv6 GP "1984" gleigh
Alfa 75 3.0 Qv "1991" Sold
volvo v70 2.5 't lpg g3

Te huur Autoambulance Dagprijs € 25,-
Plaats reactie