QUANTUM schokdempers

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

QUANTUM schokdempers

Bericht door ThevanV »

Ik denk ik deel dit even:
Bij speurtocht naar schokdempers voor race GTV6 was ik wakker genoeg ook even over het kanaal te kijken, bij Quantum.
Zij zijn fabrikant van de 105 serie dempers van Alfaholics, die daarvoor het alleenrecht heeft (en een leuke opslag doet op de prijs, maar dat is hun goed recht).

Voor de GTV levert Quantum de zero-1 enkel instelbaar (vergelijkbaar met de Intrax setup alleen zij leveren zonder veren (wel met schotels erbij) en zonder brackets voor montage, dempers zijn op alle punten voorzien van uniball op het montagepunt. setprijs 1140 ponden ex btw en ex verzend. Met huidige pond koers leuke prijs, kom je uit op een 1500 euro, met stelpostje voor veren (of niet als je origineel houdt) en brackets dus een 1000,- goedkoper dan Intrax.

of de zero 2 dubbel instelbaar, set 1900 pond, dus 2500 excl verzend incl BTW (VAT is 20%) prijs maakt niet uit voor uniball of originele montagewijze. dus alleen veren erbij wanneer je naar coilover gaat en eventueel montagebrackets (zelf te maken) .


Op de dubbelinstelbaar kan 15 % korting geregeld wanneer minimaal 4 sets besteld worden. Aangezien ik en een andere rijder samen al 2 sets hebben, moeten er dus nog 2 verkocht zien te worden. Levertijd is een 4-5 weken maar zelf heb ik ze pas begin nieuwe jaar op de lijst staan.
Voorkeur gaat dus uit naar mensen die met dat tijdschema kunnen leven. met risico op wisselkoers. Bij voldoende belangstelling ben ik bereid eerder te bestellen. Ik schiet niet voor, betalingen regelrecht aan Quantum, 50% aanbetaling voor nieuwe klanten bij bestelling per CC of bank, rest voor aflevering.

dus...ik ben benieuwd. http://www.quantumracing.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door stephen »

klinkt niet verkeerd..maar heb zelf al de Intrax 1K2 met op de 75Turbo, dus al voorzien :wink:

ben je wel eens bij Gronico Shocks in de Goorn, N-H wezen kijken?
lekker dichtbij, bouwt & berekent zelf zijn dempers..bouwt ook stockcars, en racen ook mensen met zijn dempers..aantal jaar geleden eens langs geweest, was destijds prijstechnisch ook zeer interessant..is ondertussen wel wat groter gegroeid, dus weet niet of dat van invloed is op de prijs :mrgreen:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door ThevanV »

punt is voor mij dat Quantum eerder dempers voor GTV6 heeft gemaakt. Een leverancier zoals door jou genoemd zal prima spul, leveren maar ik vraag mij af of ze (zeker tegen de huidige pondkoers) op kunnen qua prijs hiertegen. En er hoeft niet veel gemeten te worden, de data zijn bij hen al bekend. Nieuw opzetten moet je uitgebreid gaan wegen, geveerd en onafgeveerd gewicht , wagenhoogte , wieldruk etc. Zie dus een beetje op tegen het extra werk en mogelijk geexperimenteer. Dan kan je een kostenverschuiving krijgen, en dan is die wellicht op het eerste gezicht scherpe prijs (Als die er is..) niet zo scherp meer. Daarnaast zie ik alleen 1 weg verstelbaar en 3 weg, niet 2 weg. Ik zie wel raceautos staan in hun opsomming maar ik vraag mij af hoeveel daar mee rijden en hoever hun ervaring daadwerkelijk gaat. . want de naam is mij volledig onbekend.
Maar goed ik kan er volgende week een belletje aan wagen. Nederlands bedrijf promoten is altijd goed natuurlijk.
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door ThevanV »

eigenlijk weinig reactie... onbekend maakt onbemind?
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door gtv1981 »

Ik heb niet veel ervaring met racen
Ik ga meer voor het geluid van de GTV6
gr sven
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door ThevanV »

ook prima dempers om een straatauto veel beter weggedrag te bezorgen. maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door stephen »

ThevanV schreef:eigenlijk weinig reactie... onbekend maakt onbemind?
oh, dat is jammer :neutral:
dacht dat hij vorige week al terug zou zijn van vakantie...

als de data er al ligt, is het wel eenvoudiger idd :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door ThevanV »

nee ik bedoel reactie op dit forum, niet van schokdemperboys..heb ik nog niet gedaan.
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1506
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door stephen »

ThevanV schreef:nee ik bedoel reactie op dit forum, niet van schokdemperboys..heb ik nog niet gedaan.

Ah okay :wink:

Niet veel, stellen daar hoge eisen aan buiten de race en trackday-er´s, of trekken daar budget voor uit verwacht ik.. heb zelf op mijn andere Alfa´s ook Bilstein voor en Koni rood achter, en 1 met Sachs gasdempers, en voldoet aardig, waarvoor ze gebruikt worden..
Al moet ik toegeven, dat de 75 met Intrax 1K2 op een heel ander niveau over rotonde´s en wegverspringingen en circuit stuurt dan de rest ..
Mocht ik meer budget ter beschikking hebben, zat er op meer Alfa´s een beter onderstel dan nu :mrgreen:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)

non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 (met alfa carburateurs ;-) )& 103 PK/161nM
335i E93 420Pk
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door diedjee »

Ziet er goed uit Walter, zie diverse details op de foto's die me wel bevallen.

Maar zoals je weet ben ik al voorzien.

Gr
DJ
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door ThevanV »

stephen schreef:
ThevanV schreef:nee ik bedoel reactie op dit forum, niet van schokdemperboys..heb ik nog niet gedaan.

Ah okay :wink:

Niet veel, stellen daar hoge eisen aan buiten de race en trackday-er´s, of trekken daar budget voor uit verwacht ik.. heb zelf op mijn andere Alfa´s ook Bilstein voor en Koni rood achter, en 1 met Sachs gasdempers, en voldoet aardig, waarvoor ze gebruikt worden..
Al moet ik toegeven, dat de 75 met Intrax 1K2 op een heel ander niveau over rotonde´s en wegverspringingen en circuit stuurt dan de rest ..
Mocht ik meer budget ter beschikking hebben, zat er op meer Alfa´s een beter onderstel dan nu :mrgreen:
goed weggedrag en fijn remgedrag ook op straat voegt zoveel toe aan beleving van de auto. Je houdt altijd originaliteitsfreaks maar wanneer bepaalde zaken vroeger beschikbaar waren was het ongetwijfeld toegepast. Daarnaast is de bandkwaliteit zoveel beter geworden dat veel standaardspul in ophanging daar niet meer mee kan omgaan.

Ben ook bezig met een remmen kit voor 15 inch: geventileerde schijven achter, standaard schijven voor en dan set 4 pots klauwen voor en 2 pots of iets kleinere 4 pots met iets groter blokoppervalk achter . Het is alleen verbazingwekkend zelfs ergerlijk hoe in engeland de betere leveranciers licentieafspraken hebben met diverse Alfa onderdelen leveranciers..
Zelfs voor een kit voor een model wat ze niet in assortiment hebben die daardoor mi buiten licentie valt ook omdat er kleinere aantallen mee gemoeid zijn wordt ik terugverwezen..wat er aan andere kits is is of verleden tijd/niet meer in productie, of overkill voor de auto en/of niet passend binnen velgmaat.
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door ThevanV »

3 sets zeker, nog 1 set nodig om de korting zeker te stellen!
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door ThevanV »

we zitten dicht tegen bestellen aan bij Quantum; eventueel optie gelijk veren erbij te kopen.
Wie nog mee wil voor 15 % korting op basisprijs even bericht. Uitvoering met uniball boven en onder, brackets ervoor moeten/gaan we zelf maken. Daarvoor zal dus een klein meerprijsje volgen. Of zelf doen.
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8876
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door AlfettaOwner »

Nee, voor mij niet, ga voor een redelijk standaard setting op mijn GT.
Achter koni rood met Eibach, dikkere torsie's en behalve PU rubbers voor de rest origineel.

Heb nog een complete set Bilstein liggen ....
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
ThevanV
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 sep 2016, 08:45
Locatie: Overasselt

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door ThevanV »

verbazingwekkend weinig reactie. onbekend maakt onbemind? Wat wanneer ik intrax voor hetzelfde geld had aangeboden (wat niet kan..) ?
Gebruikersavatar
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Re: QUANTUM schokdempers

Bericht door Rob GTV6 »

Vind het persoonlijk wel mooi spul, echter rijd al enkele jaren met dempers en veren van RSR


Groet Rob GTV6
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
Plaats reactie