SPOED! Achterremmen moeten weer in elkaar, graag HULP!

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans GT1800
Novizio
Novizio
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 mar 2015, 22:58

SPOED! Achterremmen moeten weer in elkaar, graag HULP!

Bericht door Hans GT1800 »

Aangezien er roestvorming (waarschijnlijk al 20 jaar...) op de achterremschijven zit, is dat niet fijn bij het remmen. Dus een setje schijven aangeschaft en begonnen met het demonteren van de remmen met de auto op bokjes.
Na het eindelijk los krijgen van de bouten door de schijven bleken de nieuwe schijven bij het monteren toch de te kleine gaten te hebben, maar die zijn gelukkig eenvoudig op te boren.
Na het monteren van de nieuwe schijven blijken natuurlijk de blokken te dik en ben ik aan de stelbouten gaan draaien. Van de rechter klauw werkt de binnenste stelbout goed, alleen de stelbout van het buitenste blok doet niets, en na wat slagen begon er remolie langs de bout te lekken...
Aangezien de stofhoezen ongeveer vergaan zijn, en een ontluchtingsschroef afgebroken blijkt denk ik dat het verstandig is om op zoek te gaan naar revisiesetjes of gereviseerde klauwen.
Is er iemand die gereviseerde / goed werkende klauwen heeft liggen? En kan ik die heel snel krijgen? Aanstaand weekend staat een tourritje (http://www.ijsselclassics.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) op het programma, en dan hoop ik de remmen weer werkend te hebben!

Wie kan me helpen met info, goede ideeën, werkende klauwen of helpende handen? Mijn Alfetta staat in Zwolle in een garagebox waar geklust kan worden...

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Hans
Gebruikersavatar
joy
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 152
Lid geworden op: 23 sep 2007, 14:03

Re: SPOED! Achterremmen moeten weer in elkaar, graag HULP!

Bericht door joy »

info@alfastrada.nl hebben gereviseerde klauwen.(meestal op voorraad)
Mijn advies zou trouwens zijn om de remslang ook te vervangen. Meestal is de binnenvoering slecht waardoor je problemen krijgt in de zin van aanlopende remmen. Kan trouwens wel een vervelend klusje zijn. (vastgeroeste leiding op slang enz)
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: SPOED! Achterremmen moeten weer in elkaar, graag HULP!

Bericht door diedjee »

Heb je mailtje gestuurd.
Heb je setje gereviseerde "over" liggen.
Half uurtje rijden vanaf Zwolle Noord.

Gr
DJ
Gebruikersavatar
Hans GT1800
Novizio
Novizio
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 mar 2015, 22:58

Re: SPOED! Achterremmen moeten weer in elkaar, graag HULP!

Bericht door Hans GT1800 »

@Diedjee, ik heb nog geen bericht ontvangen. Maar je mag ook mailen naar h.vaags apestaartje hotmail punt com...
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: SPOED! Achterremmen moeten weer in elkaar, graag HULP!

Bericht door diedjee »

Mailtje gestuurd.

Gr
DJ
Gebruikersavatar
Hans GT1800
Novizio
Novizio
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 mar 2015, 22:58

Re: SPOED! Achterremmen moeten weer in elkaar, graag HULP!

Bericht door Hans GT1800 »

Mailtje ontvangen!
Plaats reactie