Inderdaad Alessandro gezichtsbedrog. De veren lopen taps toe en de laatste wikkel is vlak geslepen waardoor ze perfect aansluiten op de schotels.
Aan de onderzijde bevinden zich een groot aantal metalen stripjes waar o.a. de brandstof en remleidingen tussengeklemd zitten. Verschrikkelijke roesthaarden. Ik wil deze verwijderen en vervangen door zogenaaamde P clips. Heeft iemand ervaringen of tips?
Steven, Ik heb de P clips inmiddels besteld als ik ze binnen heb maak ik wel een fotootje. Ik wil de clips vastzetten met RVS boutjes (met een beetje loctite) en op de moeilijk bereikbare plaatsen RVS zelftappers.
De balk heb ik schoongemaakt met mijn bijtel setje (gewoon scherpe houtbeitels) daarna kaalgemaakt met 3M schijven op de haakse slijper en voor de moeilijke hoekjes een staalborstel op de boormachine. Daarna in de RX5. Mijn plan is om zo heel de bodem kaal te maken en daarna de nieuwe stukken er in te zetten. Sommige delen zal ik dan weer kaal moeten maken voor het lassen maar ik heb wel het hele overzicht over de werkzaamheden aan de bodem. Ik vind het nog steeds ongeloofelijk dat op het eerste gezicht perfecte plaatsen er toch een behoorlijke hoeveelheid roest onder kan zitten. Sommige roepen wat vast zit lekker laten zitten ..... dat is de garantie voor een tweede restauratie in een paar jaar tijd... Heb jij dezelfde ervaring bij het kaalmaken?
Tijdens het kaalmaken van de binnenkant van de bodemplaat is mijn ervaring dat onder de meest dikke kit de roest zit. De kit houdt de boel letterlijk bij elkaar! Met de bodemplaat aan de onderzijde van de auto heb ik (gelukkig) nog geen ervaring. Maar ik maak mijn borsten wel nat
Overzicht over het geheel is idd minstens net zo belangrijk, moet zeggen dat je bodem er goed uitziet! Ik doelde helaas op de binnenkant van de kokers met gaten erin. Of heb je die idd met speciale tools gedaan? Het zijn met name dat soort kokers met bijbehorende (punt)lasnaden waar ik mij zorgen over maak. Uit elkaar halen is helaas niet altijd een optie...wat dan?
Hallo Maurizio,
(Nog) geen inkopen gedaan bij Performatek.
De nieuwe achterremklauwen heb ik een jaar geleden overgenomen van een mede Alfist. Hij had op dat moment nog 2 setjes waarvan er 1 nu van mij is . De geventileerde achterschijven en spacers komen van ARparts.
De veren (50kg) en de verstelbare schotels komen bij Ron Simons vandaan evenals de Wattstangen. Deze hebben aan 1 zijde inderdaad M10 bouten maar de Uniballs zijn M12. Aan de kant van de M10 bouten zitten speciaal gedraaide vulringen.
Deze hebben aan 1 zijde inderdaad M10 bouten maar de Uniballs zijn M12
Gerust gesteld M10 uniballs zijn zeker niet voldoende
50 Kg veren zijn wat aan de hoge kant als je aan de voorkant niet meer doet denk ik. Een uitweg zou kunnen zijn dat je de achterstabi los laat. Maar weet niet of dat voldoende is.
Waarschijnlijk ga ik voor de voorkant ook voor de verstelbare schokbrekers met hulpveren van Ron Simons. Het idee staat mij wel aan dat ik de boel voor track days kan verlagen. In ieder geval heb ik al een verzwaarde stabi met uniballs voor.
beter een 3.0bak zoeken...net zo snel als de 2,5 echter bijna 240km/h
anders bij ca 215 in de begrenzer...daarbij is de 1 ste versnelling veel te kort...mijn gtv6 met 3.0 bak doet ca 70 in de 1!!!
echter heb je wel een probleem met het km-teller signaal,op te lossen met interface...
maar goed ieder het zijne ,zelf weten dus...
koppeling toepassen vaneen 75v6 enkele plaat dus...kopen bij Goos v Pelt...
dubbele gaat sneller vast zitten en is duurder...
andersom kan ook dus een 75v6 met dubbele koppeling maar dan moet je van het pijpje wat over de priseas zit ca 2cm afzagen...
Thanks pe1ryx voor het advies. Kan ik de interface voor het probleem met de km teller ergens kopen?
Voor de koppeling overweeg ik een enkele plaat van "Techniclutch" in de UK. Dit is een koppeling voor "road and track". Iemand ervaring?
Klopt het dat een 75TS ook een langere eindoverbrenging heeft. Het voordeel is dat deze bakken te krijgen zijn met een sper. Of heeft de 3,0l bak ook sper?
Het schijnt dat er GTV6 en in Zwitserland rondrijden van het laatste bouwjaar welke af fabriek zijn gelevert met 25% sper. Ik kon namelijk in Duitsland zo'n bak kopen met bovenstaande verhaal. Bak zag er op foto's niet uit dus ik durfde het risico niet te nemen om 1000km voor niets te sturen.
Daarnaast schijnt het nogal oppassen te zijn omdat niet alle bakken welke standaard over een sper diende te beschikken, deze door Alfa ook zijn ingebouwd Een voorbeeld is hier de 75TS bakken deze zijn er zowel met als zonder sper. Waarschijnlijk zijn er op dit forum Alfisten die hier veel meer van afweten maar bovenstaande informatie heb ik afgelopen maanden verzameld.....
als je een bak hebt die geen slechte synchro's heeft betekent dat niet dat de sper nog werkt...platen vv kost geld en deze moeten ook afgesteld worden...als je een bak hebt die 300000km heeft gedraaid ga er dan maar vanuit dat de sper 0 doet...tenzij de auto altijd rechtdoor ging
Rob; Zal je opmerkingen tijdens mijn zoektocht in mijn achterhoofd houden Thanks!
Het afsteken van de bitumen gaat erg traag maar ik hoop dit weekend een heel eind te komen.
Het is iedere keer weer een feestje als er nieuwe onderdelen binnenkomen. Deze week nieuwe uitlaatspruitstukken uit de VS ontvangen zie fotootje .
Daarnaast een fotootje van de eerder genoemde P clips welke ik wil gebruiken als vervanging van de metalen strips om de remleidingen en dergelijke aan de bodem vast te zetten. Bij het kaalmaken merk je dat met name deze strips geweldige voeding voor het gehate roest spook is.
Heeft er nou helemaal niemand ervaring met het openmaken van de voorste chassibalk???? Zie 1 van mijn vorige berichten. Ik moet de bout van de onderste draagarm uit de bus krijgen
Idd altijd fun als nieuwe onderdelen op de mat vallen, je voelt je dan net als een klein kind, tevreden en voldaan met een lekkere nachtrust in het vooruitzicht
Wbt die bout, heb je de boel al flink warm gestookt????
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Hmmm inderdaad ik herken dat kleine kind gevoel Net Sinterklaas!
Ik heb de bout al flink warm gestookt het probleem is dat je eigenlijk de bus warm zou moeten stoken. Bout zet door de warmte uit bus blijft relatief koel. De bus zit echter in het chassis. Dit probleem verstoort mij nachtrust dus weer Er moet toch wel iemand zijn die dit probleem ook al eens heeft meegemaakt
De carrosserie hangt in het spit, ben dus toch wel een beetje bang voor torderen als ik de kap van de chassis balk afhaal.