Weet iemand hoe de originele onderdeelnummers zijn opgebouwd?
Originele rembekrachtiger volgens de "boeken": 11610.45021.00
Nu kom ik er eentje tegen met nummer: 11600.45021.00
enkel het 4e en 5e cijfer zijn verschillend. Die 2e met "00" zou volgens de omschrijving meten passen...
Maakt t trouwens erg veel verschil, of je een rembekrachtiger van een 75 of een GTV hebt??? Volgens mij zijn die vrijwel identiek.
Of mis ik nu iets belangrijk technisch, waardaar het niet uitwisselbaar is...?
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Welk boek heb je?
Ik heb 3 verschillende wp-handboeken erop nageslagen......
Ik denk ook dat hij past.
Hij lijkt wel iets "dikker" als op de foto's uit de boeken. Maakt dat wat uit? Dan komt hij iets verder de motorruimte in?
Dat wil alleen zeggen, langere remleidingen trekken, toch???
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Een aantal Duitse boeken en een oude onderdelenlijst.
Heb je het PDF-bestand van Bertelsbeck & Hurtienne niet?
Daar moeten ze ook in staan, weliswaar zonder originele onderdelennummers.
116.00.45.021.01 zou voor een 1e serie sedan (1972) zijn, Bonaldi HRC/rembekrachtiger --> 7" inch
116.10.45.021.01 zou voor een 1e serie GT (1974) zijn, ATE HRC/rembekrachtiger --> ?? inch
Volgens opgaaf van de "handelaren" zijn de rembekrachtigers voor de 116 serie idem aan de 105 serie, met dit verschil dat de nippel bij 116 recht is, en bij 105 schuin/onder een hoek staat.
Nu maakt die nippelstand volgens mij geen r**t uit, maar ik vraag me af hoe het zit met de maat (inch maat)
Het merk HRC en rembekrachtiger maakt volgens mij weinig uit, ze passen onderling allemaal volgens mij....
De 116.00.45.021.01 wordt aangeboden voor een sedan 1e serie, maar dat past toch ook op een 2.0 GT(V), niet????
Wat denken jullie???
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Ik denk dat de inch maat iets te maken heeft met de lengte.
Remkracht haal je uit diameter. Bij een 75 btw 22 mm er schijnt een 164 te zijn met ~23mm en helemaal groot van braadwurst 850 = 25.4 mm
Hoe groter de diameter hoe meer kracht je moet zetten, maar ook minder slag bij een zelfde blijvende remklauwen. Het gaat dus om verplaatst volume. en F[N]= P[N/mm^2] * A [mm^2] F=force, P=pressure en A=area
75 hrc is een veel teogepaste upgrade voor de 105, dus ik denk ook voor de oudere alfetta's. De 164 hrc zou ook een mooie zijn maar daar weet ik ook niet het fijne van.
ik heb hier nml een nieuwe bonaldi liggen, waarvan ik twijfel of die op een 116-serie past (ik heb effe geen GTV bij de hand.om te checken...nog niet )
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
De afmetingen van de bekrachtiger maken niet zoveel uit. (volume)
Wat belangrijker is zijn de aansluitingen en dan vooral de afdichting hoofdremcilinder en bekrachtiger!
Tevens de lengte van drukstift om te voorkomen dat je een te grote slag of geen vrije gaat krijgen.
Over de verschillen onderling kan ik niets vertellen.