Roest werende (grondverf)middelen
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
primer
sikkens 525 primer(washprimer)...maar let op...laagdikte moet!!40 mu zijn(minimaal),na primer de lasnaad kitten!!!is altijd erg poreus,dan bij voorkeur met een 2k filler laagdikte vergroten..
dit is enkel bedoeld voor de niet zichtbare plekken zoals binnenkanten ed...
voor zicht werk gebruik je een epoxy primer(isocyanaat hardend)
let op epoxy niet over een washprimer heen...zoals de genoemde 525 ...onthechting zal het gevolg zijn...
de plaatsen die geplamuurd moeten worden bij voorkeur eerst in de epoxy zetten(meestal zeggen ze op kaal staal plamuren),dit omdat plamuur vochtabsorberend is en bij grove krassen dus een brug opent naar kaal metaal wat onder de plamuur zit...
indien in epoxy zal ook al komt er vocht de epoxy toch lange tijd roest zal weren.
groetjes Rob,spuiter
dit is enkel bedoeld voor de niet zichtbare plekken zoals binnenkanten ed...
voor zicht werk gebruik je een epoxy primer(isocyanaat hardend)
let op epoxy niet over een washprimer heen...zoals de genoemde 525 ...onthechting zal het gevolg zijn...
de plaatsen die geplamuurd moeten worden bij voorkeur eerst in de epoxy zetten(meestal zeggen ze op kaal staal plamuren),dit omdat plamuur vochtabsorberend is en bij grove krassen dus een brug opent naar kaal metaal wat onder de plamuur zit...
indien in epoxy zal ook al komt er vocht de epoxy toch lange tijd roest zal weren.
groetjes Rob,spuiter

-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
Weer eens een vraag in deze categorie:
Omdat ik na het lassen de plekken meteen goed wil beschermen, maar naderhand geen narigheid wil met niet samengaande typen autolakken vraag ik me af wat ik het beste kan gebruiken?
Ik heb het idee dat je alle 2K producten met een spuitpistoll moet opbrengen en dus een compressor nodig hebt, klopt dat?
Zijn er bepaalde combinaties van grondverf, primer en autolak die veel worden gebruikt? Dadelijk heb ik een type grondverf gebruikt die niet compatiebel is met de vervolgstappen.
Iemand hier ervaring mee?
Omdat ik na het lassen de plekken meteen goed wil beschermen, maar naderhand geen narigheid wil met niet samengaande typen autolakken vraag ik me af wat ik het beste kan gebruiken?
Ik heb het idee dat je alle 2K producten met een spuitpistoll moet opbrengen en dus een compressor nodig hebt, klopt dat?
Zijn er bepaalde combinaties van grondverf, primer en autolak die veel worden gebruikt? Dadelijk heb ik een type grondverf gebruikt die niet compatiebel is met de vervolgstappen.
Iemand hier ervaring mee?
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
hoi,
idd met een bekerspuit...koop er een van eminent...niet duur(enkele tientjes)
je spuit met een beker veel goedkoper dan met spuitbussen...
met de kwast word niks ...je zal denken lekker dik met de kwast maar het tegengestelde is waar!!pak een spuit!!
met de kwast schraap je weer wat van de vorige laag af waarvan het ook zeer slordig is...
met spuit bouw je laag op zonder eraan te zitten mechanisch@!!!
oja en ik weet het want ik ben spuiter...
idd met een bekerspuit...koop er een van eminent...niet duur(enkele tientjes)
je spuit met een beker veel goedkoper dan met spuitbussen...
met de kwast word niks ...je zal denken lekker dik met de kwast maar het tegengestelde is waar!!pak een spuit!!
met de kwast schraap je weer wat van de vorige laag af waarvan het ook zeer slordig is...
met spuit bouw je laag op zonder eraan te zitten mechanisch@!!!
oja en ik weet het want ik ben spuiter...
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
pe1ryx,
ik neem aan dat ik voor een spuitbeker een compressortje nodig hebt? Reden dat ik het vraag is omdat ik afweeg om een klein compressortje te kopen. Maar als het niet hoeft dan liever niet. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?
Ik kan dus goedkoop aan deze aircraft dingen komen, zat aan de 210/30 te denken, geeft 150 lieter af. Lijkt me zat toch?
http://www.aircraft-kompressoren.de/pro ... index.html
Ik vond trouwens op internet een forum van oude VW's met een apparte sectie over spuiten. Staan best leuke dingen bij.
http://www.lvwcn.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1249
ik neem aan dat ik voor een spuitbeker een compressortje nodig hebt? Reden dat ik het vraag is omdat ik afweeg om een klein compressortje te kopen. Maar als het niet hoeft dan liever niet. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?
Ik kan dus goedkoop aan deze aircraft dingen komen, zat aan de 210/30 te denken, geeft 150 lieter af. Lijkt me zat toch?
http://www.aircraft-kompressoren.de/pro ... index.html
Ik vond trouwens op internet een forum van oude VW's met een apparte sectie over spuiten. Staan best leuke dingen bij.
http://www.lvwcn.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1249
Laatst gewijzigd door Steven op 16 mei 2008, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1578
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
- Locatie: Cuijk
tijdens restauratie kan een compressor niet ontbreken,denk dan ook eens aan het tectyleren of ml, of dinitrollen wat je dan zelf kunt doen...wel weer een ander spuitje maar die zijn ook niet duur...
ikzelf heb een klein compressortje van de kijkshop en die is perfect voor dit doel...kost tegenwoordig denk ik rond de 150 euro...
zorg dat je minimaal 200ltr per minuut hebt en 8bar...
ikzelf kan vol continu spuiten met een normale bekerspuit ,wel blijft de compressor lopen...ik heb dan dus niets over...dit leid ertoe dat er vocht in de tank zal ontstaan waardoor je vaker de ketel moet aftappen maar who cares..
je kunt dan elke vorm van spuitbus vermijden hetgeen geld zal besparen...
ikzelf heb een klein compressortje van de kijkshop en die is perfect voor dit doel...kost tegenwoordig denk ik rond de 150 euro...
zorg dat je minimaal 200ltr per minuut hebt en 8bar...
ikzelf kan vol continu spuiten met een normale bekerspuit ,wel blijft de compressor lopen...ik heb dan dus niets over...dit leid ertoe dat er vocht in de tank zal ontstaan waardoor je vaker de ketel moet aftappen maar who cares..
je kunt dan elke vorm van spuitbus vermijden hetgeen geld zal besparen...
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Als je met auto blijft klussen en zeker tijdens een restauratie is een compressor een heel waardevolle en zinvolle aanschaf.
Tel al die spuitbusjes die je denkt nodig te hebben maar s bij elkaar op!
Epoxy primer spuiten etc...ff een setje velgen spuiten noem maar op..
Geen garage zonder een compressor
Koop wel eentje met dubbele zuigers en V-snaar aandrijving, kost net wat meer maar dan heb je er ook plezier van!
Tel al die spuitbusjes die je denkt nodig te hebben maar s bij elkaar op!
Epoxy primer spuiten etc...ff een setje velgen spuiten noem maar op..
Geen garage zonder een compressor

Koop wel eentje met dubbele zuigers en V-snaar aandrijving, kost net wat meer maar dan heb je er ook plezier van!
Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 23 sep 2007, 10:58
- Locatie: Heinkenszand
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Spuitbus voor holle ruimtes.Steven schreef:een korte vraag:
1) RX 5 & 10 combinatie : spuitbus of kwast?
2) Als je de onderkant uiteindelijk met RX 10 hebt behandeld, moet je dan nog tectyleren?
groet,
steven
Kwast voor vlak plaatwerk waar je makkelijk bijkomt!
RX5 kun je ook gebruiken om de RX10 eventueel te verdunnen

GTV boy heeft er veel mee gewerkt

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super