La bomba.......GTV8 met Montrealmotor
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
La bomba.......GTV8 met Montrealmotor
Deze wilde ik jullie niet onthouden, gewoon beestachtig mooi
Schijnt wel dat ie niet echt lekker loopt
Schijnt wel dat ie niet echt lekker loopt
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 09 mei 2007, 09:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Een machtige GTV zonder meer
Als ik mocht kiezen tsn deze V8 en de Turbo GR.4 zou ik zonder te hoeven nadenken de V8 kiezen .
De motor is een opgeboord Motreal blok van 2600 naar 3000 en is voorzien van nog andere ''opties'' waardoor het beest een slordige 340 PK uitbraakt .
Meer hierover in KB#73 .
Als ik mocht kiezen tsn deze V8 en de Turbo GR.4 zou ik zonder te hoeven nadenken de V8 kiezen .
De motor is een opgeboord Motreal blok van 2600 naar 3000 en is voorzien van nog andere ''opties'' waardoor het beest een slordige 340 PK uitbraakt .
Meer hierover in KB#73 .
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
#KB73
" In 1976 vond er een experiment plaats dat in ieder geval onderhuids nog uitbundiger was. Midden onder zien we een aluminium versie van de GTV, die
voorzien was van een 8 cilinder Montrealmotor. In deze vorm werden mogelijk 2 exemplaren gebouwd. Exacte Autodelata specificaties zijn niet bekend.
Een jaar later werden er nogmaals ongeveer 20 exemplaren van de ALfetta GT speciaal voor de Duitse markt voorzien van Montreal-motoren
met een vermogen van 200 pk.
De alfetta's hadden de gewone stalen carrosserie en slechts een "bult" op de motorkap verraadde de V-8 in het vooronder"
Wellicht dat ze deze hiermee bedoelen
http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopi ... 36&start=0
"Een ander kanon werd bereden door Carlo Chiti in 1980.
Deze had een 2 liter turbo (door Autodelta geprepareerd) met een vermogen van maar liefst 330 pk en voorzien van een warmtewisselaar".
" In 1976 vond er een experiment plaats dat in ieder geval onderhuids nog uitbundiger was. Midden onder zien we een aluminium versie van de GTV, die
voorzien was van een 8 cilinder Montrealmotor. In deze vorm werden mogelijk 2 exemplaren gebouwd. Exacte Autodelata specificaties zijn niet bekend.
Een jaar later werden er nogmaals ongeveer 20 exemplaren van de ALfetta GT speciaal voor de Duitse markt voorzien van Montreal-motoren
met een vermogen van 200 pk.
De alfetta's hadden de gewone stalen carrosserie en slechts een "bult" op de motorkap verraadde de V-8 in het vooronder"
Wellicht dat ze deze hiermee bedoelen
http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopi ... 36&start=0
"Een ander kanon werd bereden door Carlo Chiti in 1980.
Deze had een 2 liter turbo (door Autodelta geprepareerd) met een vermogen van maar liefst 330 pk en voorzien van een warmtewisselaar".
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Wat ik merkwaardig vind aan de 2 bestaande exemplaren van de Alfetta GT 3000 V8 is dat de in '75 gebouwde proto wel degelijk een GT is maar de in de jaren '90 afgebouwde proto in feite een GTV is ?
Ook met de chassisnummers is er iets merkwaardig want de GTV heeft een lager chassisnummer dan de GT ?
[/img]
Ook met de chassisnummers is er iets merkwaardig want de GTV heeft een lager chassisnummer dan de GT ?
[/img]
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Wellicht dat er jaren later geen Alfetta GT meer voorhanden was.
Zeker voor de ombouw naar een V8 maakte dat verschil niet veel uit lijkt me.
Ik dacht dat ze beide exemplaren gelijktijdig hadden gebouwd
Waarom zit daar ruim 15 jaar tussen
Zeker voor de ombouw naar een V8 maakte dat verschil niet veel uit lijkt me.
Ik dacht dat ze beide exemplaren gelijktijdig hadden gebouwd
Waarom zit daar ruim 15 jaar tussen
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Simpel , 1 exemplaar is afgebouwd en gebruikt door Autodelta in rallys en aan het 2 de exemplaar is Autodelta begonnen maar heeft het nooit helemaal afgebouwd .AlfettaOwner schreef:Wellicht dat er jaren later geen Alfetta GT meer voorhanden was.
Zeker voor de ombouw naar een V8 maakte dat verschil niet veel uit lijkt me.
Ik dacht dat ze beide exemplaren gelijktijdig hadden gebouwd
Waarom zit daar ruim 15 jaar tussen
Het laatste exemplaar is hoogstwaarschijnlijk nu in handen van Sauerbier .
Zoals gevonden in de jaren '90 .
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Dit is makelijker ....GTVke schreef:@GTV , das de ISERT Turbo GTV die eind jaren '70 en begin '80 de vooral Duitse circuits onveilig maakte in de DRM ( was een GR.5 wagen als ik me niet vergis tsn de dikke Capri's en braadwurst's )
Ik moet nog ergens iets hebben ivm die motor ook , effe snollen .........
http://www.autodelta.de/ADhome1/club/ar ... enn_5.html
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Mooie info.GTVke schreef:Dit is makelijker ....GTVke schreef:@GTV , das de ISERT Turbo GTV die eind jaren '70 en begin '80 de vooral Duitse circuits onveilig maakte in de DRM ( was een GR.5 wagen als ik me niet vergis tsn de dikke Capri's en braadwurst's )
Ik moet nog ergens iets hebben ivm die motor ook , effe snollen .........
http://www.autodelta.de/ADhome1/club/ar ... enn_5.html
Wat een vermogen uit een 1300
De oude groep B rallywagens hadden ook zo'n enorme vermogens uit betrekkelijk weinig inhoud.
PS wordt zo'n GTV nog wel eens ingezet in een demo of zo
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Wat een machine die 1300/1400 turbo
Lijkt me een serieuze aan/uit knop om te rijden.Kraftübertragung: Alfa Fünfgangetriebe mit Differenzial 85% Sperrwirkung.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 325d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- dibro
- Alfetta Novizio
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 01:06
- Locatie: Venlo
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Alfetta GTV Turbodelta GR.4 , een hele mond vol hé .
Op de laatste foto is de pre Evoluzione te zien met louvres in de motorkap , de Evoluzione had een motorkap met aan alle kanten openingen en luchthappers .
Machtige GTV !
In één van de artikels die ik heb over deze wagens staat het volgende geschreven :
'' The Alfetta GTV Turbodelta was the embryo for the monster rally cars to come ''
De waarde van een dergelijk exemplaar wordt heden ten dagen geschat op het equivalent van een works Lancia Stratos .
Op de laatste foto is de pre Evoluzione te zien met louvres in de motorkap , de Evoluzione had een motorkap met aan alle kanten openingen en luchthappers .
Machtige GTV !
In één van de artikels die ik heb over deze wagens staat het volgende geschreven :
'' The Alfetta GTV Turbodelta was the embryo for the monster rally cars to come ''
De waarde van een dergelijk exemplaar wordt heden ten dagen geschat op het equivalent van een works Lancia Stratos .
Laatst gewijzigd door GTVke op 17 apr 2007, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer: