Veloce stelt zich voor
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Veloce stelt zich voor
Geen Alfetta, maar wel een transaxle en ander oud Alfa-spul!
Ik ben dus Rik, 23 jaar oud (of jong?), net afgestudeerd en woonachtig in Maastricht.
De auto's:
75 Twinspark. Bouwjaar 1989, op kentekengezet in '90. Origineel Maastrichtse auto met dealersticker (die failliet is) op de achterruit. Alle boekjes erbij, tot 120.000km bijgehouden zelfs. Nu 171.000 op de klok.
Gebruik deze auto als mijn dagelijkse wagen.
Auto wordt de komende weken wat "ge-upgrade". Casterkogels zitten er al onder, dikke stabi is al besteld.
Het stuur en pookknop komen overigens wel uit een Alfetta (GTV6)
Ten 2e, een Giulia Nuova Super 1300. Auto voor de fun en in de zomer semi-dagelijks. In 2002 uit Italië geimporteerd en sinds 2006 in mijn bezit.
Uiterlijk zo origineel mogelijk gehouden, onderhuids paar kleine mods:
- 5,5J breed Bertone-staal met 195-banden
- brulpijp (is meer een must )
- voorzijde verlaagd, achter standaardhoogte maar verstevigd met hulpveer
- Dellorto-carbs i.p.v. de standaard Solexen
- gepolijst kleppendeksel
- stoffen interieur vervangen door skai-interieur
En als laatste een Spider Veloce type 3. Was mijn eerste auto op m'n 18e, en tegelijk mijn dagelijkse auto toen ik nog studeerde.
Auto heb ik samen met mijn oom.
Spider komt uit de USA. Gebouwd op 17 juni 1985, en verkocht op 30 oktober 1985 in Oakland, California. Maar is wel van modeljaar '86, dus nieuw interieur en Bosch L-jetronic "einspritzung". De kleur is Pastel Black AR914, met een rode kap en een beige lederen interieur. Enige niet-originele onderdeel is het stuur. Anders kom ik met mijn knieÃŽn niet uit.
Helaas is de Spider gisteren aangereden geworden op een rotonde, wegens een voorrangsfout van de andere auto. (kwam gewoon de rotonde oprijden en zag de Spider over 't hoofd) Deze week komt de schade-expert om de malaise te analyseren.
Maar wat doe ik hier?
Ik heb dus geen Alfetta, maar ben wel een groot fan van de 116-serie. Wil ooit nog wel eens een GT/GTV/GTV6 of een QO hebben. Maar voorlopig is de collectie groot genoeg. Maar zeg nooit nooit, haha. Toen ik me op 't Giuliaforum aanmelde had ik ook nog geen Giulia, maar 2 maanden later opeens wel...
Wel denk ik hier eenhoop nog te kunnen leren over het transaxle-gebreuren.
Ik ben dus Rik, 23 jaar oud (of jong?), net afgestudeerd en woonachtig in Maastricht.
De auto's:
75 Twinspark. Bouwjaar 1989, op kentekengezet in '90. Origineel Maastrichtse auto met dealersticker (die failliet is) op de achterruit. Alle boekjes erbij, tot 120.000km bijgehouden zelfs. Nu 171.000 op de klok.
Gebruik deze auto als mijn dagelijkse wagen.
Auto wordt de komende weken wat "ge-upgrade". Casterkogels zitten er al onder, dikke stabi is al besteld.
Het stuur en pookknop komen overigens wel uit een Alfetta (GTV6)
Ten 2e, een Giulia Nuova Super 1300. Auto voor de fun en in de zomer semi-dagelijks. In 2002 uit Italië geimporteerd en sinds 2006 in mijn bezit.
Uiterlijk zo origineel mogelijk gehouden, onderhuids paar kleine mods:
- 5,5J breed Bertone-staal met 195-banden
- brulpijp (is meer een must )
- voorzijde verlaagd, achter standaardhoogte maar verstevigd met hulpveer
- Dellorto-carbs i.p.v. de standaard Solexen
- gepolijst kleppendeksel
- stoffen interieur vervangen door skai-interieur
En als laatste een Spider Veloce type 3. Was mijn eerste auto op m'n 18e, en tegelijk mijn dagelijkse auto toen ik nog studeerde.
Auto heb ik samen met mijn oom.
Spider komt uit de USA. Gebouwd op 17 juni 1985, en verkocht op 30 oktober 1985 in Oakland, California. Maar is wel van modeljaar '86, dus nieuw interieur en Bosch L-jetronic "einspritzung". De kleur is Pastel Black AR914, met een rode kap en een beige lederen interieur. Enige niet-originele onderdeel is het stuur. Anders kom ik met mijn knieÃŽn niet uit.
Helaas is de Spider gisteren aangereden geworden op een rotonde, wegens een voorrangsfout van de andere auto. (kwam gewoon de rotonde oprijden en zag de Spider over 't hoofd) Deze week komt de schade-expert om de malaise te analyseren.
Maar wat doe ik hier?
Ik heb dus geen Alfetta, maar ben wel een groot fan van de 116-serie. Wil ooit nog wel eens een GT/GTV/GTV6 of een QO hebben. Maar voorlopig is de collectie groot genoeg. Maar zeg nooit nooit, haha. Toen ik me op 't Giuliaforum aanmelde had ik ook nog geen Giulia, maar 2 maanden later opeens wel...
Wel denk ik hier eenhoop nog te kunnen leren over het transaxle-gebreuren.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- Alfist-GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
- Locatie: Oude Pekela
Hey Rik,
Nu dus officieel wekom bij deze mafkezen (incl. deze losgeslagen gek hahaha).
Prachtige bolides zoals ik al keer op keer gezegd heb.
Haha...je hebt tenminste al voor een klein beetje een 116, met name de stuur.
Nu de rest nog.
Nu dus officieel wekom bij deze mafkezen (incl. deze losgeslagen gek hahaha).
Prachtige bolides zoals ik al keer op keer gezegd heb.
Haha...je hebt tenminste al voor een klein beetje een 116, met name de stuur.
Nu de rest nog.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
Nero Alfa 33 1.7ie 16v - 1994.
Nero Metallizato Alfa GTV6 - 1985.
Nero Alfa 146 1.6TS - 2000.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
als de schade tegenvalt, betekent dit meer pegels vangen, laat je die 105-er niet maken, maar koop van de poen een fijne 116!
Dat noem ik nog eens geluk bij een ongeluk
nee, geintje. Hoop dat die spidert gemaakt word
Dat noem ik nog eens geluk bij een ongeluk
nee, geintje. Hoop dat die spidert gemaakt word
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Even een update-je.
Nu ik toevallig Roland zijn laatste post bekijk.....de Spider is ondertussen wee gefixt.
Maar het belangrijkste!
Ik ben dit weekend trouwens een beetje ondeugend geweest.....heb "even" 2 auto's gekocht.
Om te beginnen voor dagelijks gebruik een Alfetta 2.0.
2-lietert o pcarbs, leuke sound, zuipt benzine. Maar ook groot, fout, stoer en lekker maffia-style. En gaat als de brandweer.
Mischien dat ik 'm iets omlaag haal en de Ronals zwart spuit (hart). Stabi heb ik ook nog liggen en een brulpijp komt er ook onder.
Maar ik heb ook eindelijk na maanden zoeken mijn Giulia gevonden.
't Is een Giulia Super 1600 uit 1965. Dit is het állereerste bouwjaar van de Super en dus aardig zeldzaam, want is alleen in 65-66 in deze uitdossing gemaakt.
In 43 jaar nog nooit aan gelast of overgespoten. Lak is dus op sommige plekken dof en zit hier en daar een deukje van steenslag. Maar er zit werkelijk nergens roest! Qua interieur is de auto als nieuw, en ook technisch is de auto in topstaat.
Wil hem voorlopig in deze staat houden, zo puur. Kan altijd nog eens overgespoten worden.
Ben wel echt helemaal door het dolle nu, heb een half jaar gezocht naar een eerste serie Giulia en nu eindelijk gevonden.
OK, wat foto's!
Gewoon als nieuw, die reservewielbak!:O
Nu ik toevallig Roland zijn laatste post bekijk.....de Spider is ondertussen wee gefixt.
Maar het belangrijkste!
Ik ben dit weekend trouwens een beetje ondeugend geweest.....heb "even" 2 auto's gekocht.
Om te beginnen voor dagelijks gebruik een Alfetta 2.0.
2-lietert o pcarbs, leuke sound, zuipt benzine. Maar ook groot, fout, stoer en lekker maffia-style. En gaat als de brandweer.
Mischien dat ik 'm iets omlaag haal en de Ronals zwart spuit (hart). Stabi heb ik ook nog liggen en een brulpijp komt er ook onder.
Maar ik heb ook eindelijk na maanden zoeken mijn Giulia gevonden.
't Is een Giulia Super 1600 uit 1965. Dit is het állereerste bouwjaar van de Super en dus aardig zeldzaam, want is alleen in 65-66 in deze uitdossing gemaakt.
In 43 jaar nog nooit aan gelast of overgespoten. Lak is dus op sommige plekken dof en zit hier en daar een deukje van steenslag. Maar er zit werkelijk nergens roest! Qua interieur is de auto als nieuw, en ook technisch is de auto in topstaat.
Wil hem voorlopig in deze staat houden, zo puur. Kan altijd nog eens overgespoten worden.
Ben wel echt helemaal door het dolle nu, heb een half jaar gezocht naar een eerste serie Giulia en nu eindelijk gevonden.
OK, wat foto's!
Gewoon als nieuw, die reservewielbak!:O
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Is geen nieuws voor me Klaas, die foto's.
Het is zeker geen concoursauto, wordt mijn dagelijkse bak. En daarvoor gebruik ik liever een auto waaraan al "gerommeld" is, dan een 100% originele of top-gerestaureerd exemplaar. En áls er aan gerommeld is, dan moet er wel GOED aan zijn gerommeld...
En heb 'm voor een scherpe prijs meegekregen.
Het is zeker geen concoursauto, wordt mijn dagelijkse bak. En daarvoor gebruik ik liever een auto waaraan al "gerommeld" is, dan een 100% originele of top-gerestaureerd exemplaar. En áls er aan gerommeld is, dan moet er wel GOED aan zijn gerommeld...
En heb 'm voor een scherpe prijs meegekregen.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ik heb zo lang ik m'n rijbewijs heb (nu 5,5 jaar) altijd dagelijks klassieker gereden. Kever Cabrio, Spidertje en (tijdens droogte) de Giulia. Weet dus waar ik aan begin, en om eerlijk te zijn. Dat trok me meer dan zo'n moderne auto met al die electronica.
Zal 'm van onderen ook gaan dichtsmeren enzo.
Zal 'm van onderen ook gaan dichtsmeren enzo.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Vandaag heb ik mijn 75 verkocht, en gisteren is de Alfetta door Jeroen veilig in Maastricht aangekomen.
Eerste wat ik gedaan heb ik een hoop stickers eraf gepulkt die er op zaten. (Onder aan voorschermen, onderaan de achterdeuren en op de kofferklep.) Alleen de slangetjes aan de zijkant laat ik zitten. Verder er 2 klavers op gezet.
Verder wat kleine dingetjes die er nog aan moeten gebeuren
-Voordemper is niet meer fris, maar een nieuwe ligt al weer klaar.
-Gas-mechaniek loopt niet meer soepel, daarom blijft het gaspedaal soms en beetje hangen. heb 't al een paar keer soepel gemaakt, maar 't lijkt alsof de rubbers steeds weer uitdrogen. Mischien eens kijken voor nieuwe rubbers en sterkere veren.
-Dikke stabi komt er nog onder, evenals wat andere veren en dempers. Verlagen weet ik niet of ik doe.
-Oliedruksensor is verkeer aangesloten
- wellicht ander uitlaatje aan de achterzijde
Eerste wat ik gedaan heb ik een hoop stickers eraf gepulkt die er op zaten. (Onder aan voorschermen, onderaan de achterdeuren en op de kofferklep.) Alleen de slangetjes aan de zijkant laat ik zitten. Verder er 2 klavers op gezet.
Verder wat kleine dingetjes die er nog aan moeten gebeuren
-Voordemper is niet meer fris, maar een nieuwe ligt al weer klaar.
-Gas-mechaniek loopt niet meer soepel, daarom blijft het gaspedaal soms en beetje hangen. heb 't al een paar keer soepel gemaakt, maar 't lijkt alsof de rubbers steeds weer uitdrogen. Mischien eens kijken voor nieuwe rubbers en sterkere veren.
-Dikke stabi komt er nog onder, evenals wat andere veren en dempers. Verlagen weet ik niet of ik doe.
-Oliedruksensor is verkeer aangesloten
- wellicht ander uitlaatje aan de achterzijde
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer: