GTV6 ombouw naar 3.0
-
- Alfetta Membro
GTV6 ombouw naar 3.0
Wil op termijn mijn GTV6 ombouwen naar 3.0
Ik heb een frisse motor staan komende uit een 75V6, motor is gebalanceerd, Mahle gesmede zuigers, Wiesmann bussen, alle kanalen bewerkt,....
Wat heb allemaal nodig om deze in de GTV6 te lepelen, kan ik de computer vd 2.5 gebruiken of moet ik dit alles van een 75 gebruiken
Iemand hier ervaring mee ?
Ik heb een frisse motor staan komende uit een 75V6, motor is gebalanceerd, Mahle gesmede zuigers, Wiesmann bussen, alle kanalen bewerkt,....
Wat heb allemaal nodig om deze in de GTV6 te lepelen, kan ik de computer vd 2.5 gebruiken of moet ik dit alles van een 75 gebruiken
-
- Alfetta Transaxle Guru
Naar mijn weten kan je beter ook een 3l computer nemen. Stel als een constante hoge snelheid rijdt.
Dan kan het dus zijn dat je motor te weinig benzine/smering krijgt.
Een vriend van mij heeft ook zo'n 75 3l blok en ook uitgebalanceerd met
3l computer.
Ik heb een 3l uit een 164 met 3l computer in mijn GTV6 liggen.
Succes ermee
3l computer.
Succes ermee

Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Membro
- Contacteer:
Re: GTV6 ombouw naar 3.0
Maar wat is het voor een 75 blok. Motronic of jetronic?Giulia Bianca schreef:Wil op termijn mijn GTV6 ombouwen naar 3.0
Gtv orgineel is altijd jetronic.
Zelf geen live ervaring mee, 3l kan draaien op 2.5 jetronic componenten.
Motronic heeft meer potentieel als het erop aan komt, ecu is goed te re-mappen naar je motor (squadra heeft bv een chip motronic).
Motronic is gewoon moderner, minder storingsgevoelig en loopt mooier.
Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d
braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!
AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114

-
- Alfetta Membro
Alvast bedankt voor de reacties
Mijn GTV6 is er een met een KAT, of deze blijft zitten is afhankelijk van welke uitlaat ik bij ombouw ga gebruiken, heb ingeschreven voor de Jim K uitlaat, het motorblok wat ik heb staan heeft Zagato spruitstukken
Heb het motorblok in de garage staan, hoe zie ik welke versie dit is ?, kleur injectoren, type onsteking?, ben bijna zeker van de Jettronic versie, blok is nml gebouwd voor mijn oude GTV6, is eventuele ombouw naar Motronic aan te bevelen en hoeveel werk en welke onderdelen behoeft dat
@ Sander, je hebt de tor gezien, zal eens kijken naar welke computer er in mijn auto zit, laat ik wel weten
Ik wil mijn auto qua elektriciteit, bekabeling zo origineel mogelijk houden, dus geen rare programmeerbare computers e.d., liefst opgebouwd met originele onderdelen, hoef niet het onderste uit de kan nml maar wil wel kwalitatief goed zitten met een originele look, dus zoveel mogelijk plug and play, als motronic beter is en meer vermogen geeft en de installatie hiervan geen problemen geeft aan de originele config heeft dat mijn voorkeur maar wil dus geen kabelbomen splitten, verlengen e.d.
Mijn GTV6 is er een met een KAT, of deze blijft zitten is afhankelijk van welke uitlaat ik bij ombouw ga gebruiken, heb ingeschreven voor de Jim K uitlaat, het motorblok wat ik heb staan heeft Zagato spruitstukken
Heb het motorblok in de garage staan, hoe zie ik welke versie dit is ?, kleur injectoren, type onsteking?, ben bijna zeker van de Jettronic versie, blok is nml gebouwd voor mijn oude GTV6, is eventuele ombouw naar Motronic aan te bevelen en hoeveel werk en welke onderdelen behoeft dat
@ Sander, je hebt de tor gezien, zal eens kijken naar welke computer er in mijn auto zit, laat ik wel weten
Ik wil mijn auto qua elektriciteit, bekabeling zo origineel mogelijk houden, dus geen rare programmeerbare computers e.d., liefst opgebouwd met originele onderdelen, hoef niet het onderste uit de kan nml maar wil wel kwalitatief goed zitten met een originele look, dus zoveel mogelijk plug and play, als motronic beter is en meer vermogen geeft en de installatie hiervan geen problemen geeft aan de originele config heeft dat mijn voorkeur maar wil dus geen kabelbomen splitten, verlengen e.d.
- Marco
- Alfetta Membro
Hallo GB,
misschien kom je hiermee alvast een beetje op gang: http://www.alfagtv6.com/bb/viewtopic.php?t=96
Zelf geen ervaring. Wat ik wel heb is een A4'tje waarop de 35 pinnetjes van de ML 4.1 zijn uitgeschreven en enkele losse foto's met toelichting die wellicht bruikbaar kunnen zijn bij zo'n ombouw (L-jet naar ML).
Marco
misschien kom je hiermee alvast een beetje op gang: http://www.alfagtv6.com/bb/viewtopic.php?t=96
Zelf geen ervaring. Wat ik wel heb is een A4'tje waarop de 35 pinnetjes van de ML 4.1 zijn uitgeschreven en enkele losse foto's met toelichting die wellicht bruikbaar kunnen zijn bij zo'n ombouw (L-jet naar ML).
Marco
-
- Alfetta Membro
- Contacteer:
Motronic heeft een 60-1 wiel op de krukas. Verder zou het aan de afm te zien moeten zijn.
Vanuit gtv6.com heb ik ooit een een pdf gehad om een 164 3l conversie uit te voeren:
3L_update_Conversion
Uiteindelijk gaat deze ombouw door naar megasquirt als efi. Maar de rest is goed gedocumenteerd
Vanuit gtv6.com heb ik ooit een een pdf gehad om een 164 3l conversie uit te voeren:

Uiteindelijk gaat deze ombouw door naar megasquirt als efi. Maar de rest is goed gedocumenteerd
Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d
braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!

-
- Alfetta Membro
Vlgs mij is het een 2.5 computer met bijbehorende kabelboom..GTV42.0 schreef:Naar mijn weten kan je beter ook een 3l computer nemen. Stel als een constante hoge snelheid rijdt.
3l computer.
Succes ermee
Ook Luchtfilter etc is van de 2.5
Dacht ik....

GTV6 DRIVES YOU 2 PASSION!!!
-
- Alfetta Membro
heb je een voorstekrukaspoulie met tanden en bdp-sensor, dan is het een motronic, anders L-jettronic.
Jouw GTV is zeker L-jettronic. Mijn 75 3.0 dus ook, wat dat aangaat plug and play. Mogelijk (als ik me goed herinner wel) verschilt de comp. van een 3.0 iets van een 2.5. Ik zal vanavond eens kijken.

Jouw GTV is zeker L-jettronic. Mijn 75 3.0 dus ook, wat dat aangaat plug and play. Mogelijk (als ik me goed herinner wel) verschilt de comp. van een 3.0 iets van een 2.5. Ik zal vanavond eens kijken.
-
- Alfetta Novizio
Ik heb een 164QV motor omgebouwd naar een Transaxle motor met behulp van een 2.5V6 donorblok. Ligt al 2 jaar gereed om in de GTV6 te bouwen...
Ik heb de computer en nog wat spul (m'n geheugen laat me in de steek...) van een 3.0V6 America gekocht wat ik ga gebruiken in combinatie met de GTV6 kabelboom. Dit past verder wel één op één.
Zal nog eens kijken wat ik toen heb aangeschaft, Ljetronic iig.
Ik heb de computer en nog wat spul (m'n geheugen laat me in de steek...) van een 3.0V6 America gekocht wat ik ga gebruiken in combinatie met de GTV6 kabelboom. Dit past verder wel één op één.
-
- Alfetta Membro
-
- Alfetta Guru
Zag deze topic zojuist pas. In mijn GTV6 komt ook een 3,0l blok uit een 75. Zie mjn project. Hierbij wat aanvullende informatie:
De ECU's van de Jettronic zijn verschillend. Een 2,5l GTV6 blok heeft Bosch nummer 0 280 001 117 en een 3,0l nummer 0 280 001 133.
Ik sluit mij aan bij een eerdere reactie dat de 2,5l ECU waarschijnlijk wel werkt maar dat dit niet optimaal is
.
De luchtmassameters (AFM's) zijn wel identiek. De AFM's van braadwurst 63.i en 73.i uit dezelfde periode passen (Jettronic) en hebben een veel grotere luchtdoorlaat
. Zelfs het binnenwerk is over te bouwen. Nadeel is dat het standaard filter niet meer past. K&N levert hier passende filters voor.
Mijn ervaring is inmddels dat als je iets aat verbeteren er geen einde aan is. Bijna alles is mogelijk.
Veel sleutelpret!
De ECU's van de Jettronic zijn verschillend. Een 2,5l GTV6 blok heeft Bosch nummer 0 280 001 117 en een 3,0l nummer 0 280 001 133.
Ik sluit mij aan bij een eerdere reactie dat de 2,5l ECU waarschijnlijk wel werkt maar dat dit niet optimaal is

De luchtmassameters (AFM's) zijn wel identiek. De AFM's van braadwurst 63.i en 73.i uit dezelfde periode passen (Jettronic) en hebben een veel grotere luchtdoorlaat

Mijn ervaring is inmddels dat als je iets aat verbeteren er geen einde aan is. Bijna alles is mogelijk.
Veel sleutelpret!
-
- Alfetta Membro
Ik denk, dat je het over katloze (lambdaloze) versies hebt?Carbo schreef:De ECU's van de Jettronic zijn verschillend. Een 2,5l GTV6 blok heeft Bosch nummer 0 280 001 117 en een 3,0l nummer 0 280 001 133.
Ik heb het nog niet nagekeken

Dat verhaal van de lmm klopt niet helemaal, nummer van GTV6 lmm is echt anders of geldt hier enkel, dat er verschil is tussen kat- en katloze versies is? (weet 100% zeker, dat de lmm van mijn 3.0 L-jettronic met kat een andere lmmnummer heeft, dan een latloze gtv6.)

-
- Alfetta Guru
Ik heb het inderdaad over de katloze versies. De Bosch nummers hiervan kloppen (ik heb ze voor mij liggen)Ik denk, dat je het over katloze (lambdaloze) versies hebt?

Ik weet dat de in de VS geleverde GTV6 ook een ander Bosch nummer voor de ECU heeft (voor de standaard 2,5l) dan de Europese uitvoering.
De LMM voor een katloze 2,5 en 3,0 liter passen echter de 3,0l mag best een beetje meer lucht hebben vandaar mijn opmerking over de braadwurst LMM's

- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
QV motor... heb je wel de oliepompaandrijving in de kop veranderd?Theo Romeo schreef:Ik heb een 164QV motor omgebouwd naar een Transaxle motor met behulp van een 2.5V6 donorblok. Ligt al 2 jaar gereed om in de GTV6 te bouwen...

Anders draait de stroomverdeler te snel rond namelijk...

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎