Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door Fetta »

Carbo: applaus voor jezelf! :thumbs: Wat een mooi blikwerk voor onder je 6 :shock:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Contacteer:

Bericht door maurizio »

Daarnaast zij spacers volgens mij op de openbare weg verboden.
Dat valt wel mee er zijn genoeg auto's die standaard af fabriek met spacers geleverd worden. Bij platgeslagenkevers is het soms schrikbarend 40~50mm om de ET waarden te corrigeren.
Echter met spacers verander je het hele gedrag van een auto. Je moet het niet overdrijven. Voor een transaxle schat ik rond de ET15 ~ 10 aan de voorzijde als max.
Echter heb zelf SZ speedlines op m'n V6 liggen, de voorzijde zou ET7 moeten zijn en daar is best goed mee te rijden.
Alleen dat is op een straatauto die ik niet echt met het mes tussen de tanden rij :lol:
Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d Afbeelding braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!

AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Hallo mannen,

Een vervolg op het remmen verhaal:
Ik ben druk bezig met MBT Enigineering in Duitsland over de adapters om de GTA remklauwen op de GTV fusees te krijgen.

Maar het grootste probleem zit in de ET waarde. Mijn GTA schijven hebben een diameter van 305mm maar met deze schijven komen de klauwen veel te ver naar buiten. Zie de fotootjes. Ik heb dus dieperliggende schijven nodig Iemand een idee???????

Spacers is geen optie omdat mijn velgen dan veel te ver buiten de wielkasten komen.

Foto 1 : Brembo standaard upgrade
Foto 2 : GTA

Afbeelding

Afbeelding
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Contacteer:

Bericht door maurizio »

Ik heb dit eens uitgezocht:
schijven van een 916 gtv 3l 24v in combinatie met adaptors / standaard brembo's (is wat RS nu aanbiedt als low budget upgrade).

Als je het echt netjes wilt doen dan zou ik:

Wilwood schijven nemen met een los hart (kan je de offset naar wens maken).
--> link to wilwood
Afbeelding

Ooit als ik tijd en budget heb wil ik een wilwood/standaard brembo's conversie doen voor de zowel de voor- als achterzijde op mijn ring TS.
Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d Afbeelding braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!

AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Dit weekend maar weer verder gegaan met het kaalmaken van de bodem. Ik heb de bodem nu bijna helemaal bitumen vrij. Kost wat uurtjes maar "je doet het goed of niet". Ik ben erg blij dat ik besloten heb de bodem helemaal kaal te maken. Werkelijk overal kom ik roestadertjes tegen ook op plekken waar de bitumen laag helemaal gaaf en intact was.

Afbeelding

Ook de binnenzijde van de achterwielkasten op de "bekende GTV plek" (Wat was de wereld toch mooi en eenvoudig zonder roest!)

Afbeelding

Na het btumen afsteken ben ik als proef begonnen met het verder kaalmaken van de bodem. Ik gebruik hiervoor de bekende 3M schijven, staalborstels (diverse uitvoeringen) voor in de boormachine. Daarna straal ik de "verdachte" plekken na met straalgrit en een mobiele straler. Ik moest helaas vanmiddag stoppen door een gebrek aan straalgrit :twisted: (10 kg ging er wel erg snel doorheen). Dit stralen geeft een beetje stof maar wel een fraai resultaat.

Het blanke staal laat ik even staan (kan het een klein beetje oxideren) waarna ik Caprotech RX 5 aanbreng.

Voor het stralen van de overgang bodemplaat / dwarsbalk.
Afbeelding

Na het stralen van de overgang.
Afbeelding

Ik ben inmiddels in het bezit van een slaghamer setje om de gehavende dwarsbalk (zie laatste foto's) weer een beetje in fatsoen te krijgen.
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Mooi resultaat met het stralen.
Je staat ervan te kijken hoe lang het duurt eerdat er weer roestvorming zichbaar is na stralen.
Ik had bij mijn GT de neus na stralen niet direct behandeld en heeft nog zeker een week 7 zo gestaan, maar geen.............roest!
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Dit weekend was bedoeld voor het compleet stralen van de onderzijde echter lekkage in mij badkamer zorgde voor een iets ander zaterdag besteding. Dus vanavond maar even achter de pc en even terugdenken aan de 6 in rijdbare staat.

Op de eerste foto draagt de auto nog het zogenaamde NATO (BFG) kenteken. Ik was als Nederlandse militair in Duitsland werkzaam. Je kan goed zien hoe laag de auto stond.
De deuk in het voorfront is in Schiedam veroorzaakt door een achteruitrijdende truck bij een verkeerslicht. Hier ben ik heel goed uit gesprongen. De auto is in Duitsland getaxeerd door een schade expert en deze bleef maar schrijven hoezo iets tegen Duitsers soms zij het vrienden :wink: . Voorfront, grille, motorkap.. zeldzame plaatdelen..... Uiteindelijk kon ik hiervoor bijna heel het voorfront opnieuw opbouwen inclusief nieuwe buiten schermen. :lol
De eerste foto is uit circa 1991 met een nog zeer jonge CARBO.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels via E bay in het bezit van een identiek tweede setje Rial velgen in zeer goede staat. Het oude setje (op de foto) mag tegen een goed bod weg inclusief een setje TRX banden met circa 6mm profiel. Maat 220/45VR415. Velgen moeten worden opgeknapt. Eten geen brood dus hoeven niet weg. Alleen als ik er iemand blij mee kan maken.
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Prachtig die oude foto's en mooie velgen de RIAL's :cool:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Door mijn welverdiende vakantie (al zeg ik het zelf) en een medisch probleempje heb ik helaas niet veel aan de GTV kunnen doen. Het medisch probleempje is er nog steeds maar wordt hoop ik binnenkort opgelost (helaas een wachtlijst) waarna ik weer volgas aan het project kan werken.

Ik heb wel tijd gehad om het project te overzien en overdenken. Zoals al eerder aangegeven ga ik de bak van een 75 Turbo gebruiken met de isostatisch schakeling. Als het goed is heb ik alle onderdelen van de maar tot op heden geen detail tekening hoe de schakelstang is gemonteerd aan de bakzijde. Heeft iemand een detailtekening? Ik weet dat ik in de cardantunnel extra ruimte moet maken.

Naast bovenstaande is mijn renstal uitgebreid. Deze uitbreiding is geen Alfa geworden aangezien ik naar een goede trekauto voor mijn sleurhut op zoek was. Ik heb altijd al een zwak gehad voor de Range Rovers. Toen ik tegen een mooie 4,6 litert, V8 Vogue uivoering aanliep was de keuze snel gemaakt. Deze V8 is echt fantastisch met name de trekkracht en het geluid....... rillingen :lol: Probeemloos op en neer naar Italie.... en gelukkig voldoende benzine stations tegengekomen. :cool:

Voordeel is dat de Range uitermate geschikt is om onderdelen (tot complete motorblokken) in zijn ruim voor mijn Alfa project te vervoeren :grin:
en een racert kan er gewoon op de trailer achter :roll: zoals jullie zien overal aan gedacht!

Zoals jullie zien plannen genoeg ..eerst maar even het medisch probleempje oplossen!

Ik hoop wel dat een van jullie mij aan een detailtekening van het schakelmechanisme kan helpen!

Met vr gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Heeft een Turbo 75 geen isostatisch systeem, die zou toch hetzelfde moeten zijn als V6?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

De turbo wel maar mijn GTV6 niet. Ik ga de GTV6 dus vorzien van de isostatisch aansturing van de Turbo bak en hier heb ik een detail tekening of schetsje voor nodig hoe dit is gemonteerd.

Met vr gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Oeps ben een beetje 75 minded geworden merk ik :?
Jeroen zou je daar toch veel meer over moeten kunnen vertellen.

Hij heeft een turboblok in een GTV met TSbak :wink:

http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopi ... &start=240
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 03 sep 2008, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Fotokes horen niet bij mijn topic :wink: Zover ben ik helaas nog niet!
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Oeps foutje :roll:
Saluti Alessandro

Afbeelding

jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door jeroen75 »

Hoi Carbo,

kijk hier eventjes: http://www.thesimp.org/workshopmanual_7 ... earbox.pdf

daar staan allerlei tekeningen in.
Heb je de isostatische schakelstang van een gtv6 al?
Anders zou je een van een 75 moeten inkorten.
Volgens mij is het niet nodig om extra ruimte te maken, maar bij mij zit het nog niet zoals het moet :wink:
Ook moet je een andere pook monteren (die met isostatische shifter hebben een grotere 'vork' aan de voorkant)

Ik ga vrijdag weer verder, dus ik kan je daarna meer vertellen!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Jeroen bedankt!

Ik heb vandaag gelijk even gekeken en een aantal printjes gemaakt. Ik blijk nu het gaffeltje te missen dat op de uitgaande as van de versnellingsbak zit. (Een soort L vorm waar het isostatiche gedeelte aan vast zit).

Kan iemand mij hieraan helpen?

De stang is van een 75 dus dat wordt inkorten. Ik heb wel de schakelpook van een 75, dus dat moet passen.

Bij het droog monteren lijkt het indrdaad niet zo ver uit te steken. Zou mooi zijn als ik de cardantunnel niet hoef aan te passen :lol:

Groet,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Als je duidelijk kunt aangeven welke je bedoelt zal ik kijken of die nog heb liggen. Tegen verzendkosten stuur ik hem dan op :wink:

Afbeelding
Saluti Alessandro

Afbeelding

jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door jeroen75 »

Ik denk dat hij het plaatje waar component 19 aan vast komt, deze zit met een passtift aan de schakelas die uit de bak komt!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Klopt helemaal Jeroen.

Het is het plaatje dat op de schakelstang uit de bak zit, wat is gemonteerd met een stift.

Top! :grin: Alfetta Owner stuur mij maar een PB! Weer een probleempje opgelost! Top mannen. Bedankt voor de hulp!

Groet,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Moet ik morgen eerst ff op zoek !
And just call me Alessandro :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding