Carbo's GTV6 Grand Prix
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
Er schiet me net nog iets te binnen:
Let wel even op dat de snelheidsmeter problemen gaat geven. De turbo-bak heeft namelijk een electronische aanduiding, tegenover de mechanische (kabel) van een gtv6....
Het kan zijn dat je gtv6 al een elektronische heeft, maar volgens mij waren dit alleen met de laatste bouwjaren het geval.
Let wel even op dat de snelheidsmeter problemen gaat geven. De turbo-bak heeft namelijk een electronische aanduiding, tegenover de mechanische (kabel) van een gtv6....
Het kan zijn dat je gtv6 al een elektronische heeft, maar volgens mij waren dit alleen met de laatste bouwjaren het geval.
-
- Alfetta Guru
Mijn GTV 6 heeft een elektronische aansturing alleen de overbrenging/verhouding is anders en moet worden aangepast. Ik heb hiervoor een adresje gekregen in Nieuwegein waar zij de GTV6 teller kunnen aanpassen. Je schijnt er ook elektronische kastjes voor te hebben welke je tussen de teller en bak aansluiting kunt plaatsen. De teller aanpassen lijkt mij de mooiste oplossing. Heb alleen nog geen idee van de kosten.Let wel even op dat de snelheidsmeter problemen gaat geven. De turbo-bak heeft namelijk een electronische aanduiding, tegenover de mechanische (kabel) van een gtv6....
Heb je iets voor mij gevonden Allessandro?Moet ik morgen eerst ff op zoek !

Ik wil al mijn remleidingen vervangen door nieuwe. Ik wil ze het liefst zelf maken. Heeft iemand van jullie ervaring? Welk materiaal is bijvoorbeeld het beste (koper?) en is e.e.a. in een automateriaal zaak verkrijgbaar? Voor de flexibele delen heb ik inmiddels Goodridge slangen.
Ieder advies is welkom

- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
Zelf doen is goed te doen.
Bij de betere automaterialenboer de leidingen van de rol kopen.
Dikte kan ik je geen advies geven, ik zou gaan voor dezelfde dikte als wat er nu opzit.
Let wel dat je een goede set buiggereedschap hebt, ga niet zelf liggen klooien, dat wordt vaak niks.
Ik heb zo'n set gekocht op een autobeurs bij een engelse autohandelaar, met hulpstukken voor diverse diameters/diktes remleiding.
Bij de betere automaterialenboer de leidingen van de rol kopen.
Dikte kan ik je geen advies geven, ik zou gaan voor dezelfde dikte als wat er nu opzit.
Let wel dat je een goede set buiggereedschap hebt, ga niet zelf liggen klooien, dat wordt vaak niks.
Ik heb zo'n set gekocht op een autobeurs bij een engelse autohandelaar, met hulpstukken voor diverse diameters/diktes remleiding.

get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
- Marco
- Alfetta Membro
-
- Alfetta Guru
Bedankt mannen voor de tips! Ga ik even uitzoeken.
Ik heb ter verduidelijking voor het onderdeel van de isostatische schakelstang een paar fotootjes gemaakt met hierop de delen welke ik heb. Zoals je kunt zien op foto 3 mis ik het L gaffeltje en pen welke op de schakelas wordt gemonteerd. Hier komt onderdeel 19 aan vast te zitten.

Ik heb ter verduidelijking voor het onderdeel van de isostatische schakelstang een paar fotootjes gemaakt met hierop de delen welke ik heb. Zoals je kunt zien op foto 3 mis ik het L gaffeltje en pen welke op de schakelas wordt gemonteerd. Hier komt onderdeel 19 aan vast te zitten.

-
- Alfetta Membro
Fetta schreef:Let wel dat je een goede set buiggereedschap hebt, ga niet zelf liggen klooien, dat wordt vaak niks.

Als je koperen remleiding koopt (op rol van 10 meter of zo), kan je die gewoon met de hand buigen, zonder knikken of zo, heel makkelijk zonder welk gereedschap dan ook..........
Uiteraard heb je wel felsgereedschap nodig en officieel moet ik je nog een pijpensnijder aanbevelen.

Over het schakelmechanisme: heb je beugel 15 al samen met een baksteun (die is ook anders voor dit type schakelstang) op het bakhuis gepast?

- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
Da's dan per geval verschillend, maar ik heb helaas al anders ervaren.Als je koperen remleiding koopt (op rol van 10 meter of zo), kan je die gewoon met de hand buigen, zonder knikken of zo, heel makkelijk zonder welk gereedschap dan ook..........
Ben niet erg onhandig, al zeg ik het zelf, maar met zo'n buigtangetje gaat het als vanzelf.
Is wat je wil natuurlijk.

get in, sit down
shut up and hold on!
shut up and hold on!
-
- Alfetta Novizio
Ik heb bij dat adresje (CASU) ook mijn GTV6 met turbobak laten aanpassen. Zij doen dat ook met een kastje onder de achterbak waarmee je met een potmetertje je teller tot op de kilometer nauwkeurig kunt afstellen. was toen nog geen 100 euro kwijt.Ik heb hiervoor een adresje gekregen in Nieuwegein waar zij de GTV6 teller kunnen aanpassen. Je schijnt er ook elektronische kastjes voor te hebben welke je tussen de teller en bak aansluiting kunt plaatsen
GTV6 3.0 RS
GTV6 2.5 RS racer
GTV6 2.5 RS racer
-
- Alfetta Guru
Hallo mannen! Bedankt voor de tips!
Ik heb inmiddels felsgereedschap en buiggereedschap
aangeschaft voor de remleidingen.
Ik weet alleen het verschil (voor en nadelen) nog niet tussen volledig koper, koper met nikkel of enig andere legering voor de remleidingen. Wat op internet wordt aangeboden is met name koper.
Ik heb het even nagezocht maar CASU in Nieuwegein is inderdaad het adres dat ik al had. Ga gelet op de positieve ervaringen van Mars ga ik dit proberen.
Ik heb inmiddels felsgereedschap en buiggereedschap

Ik weet alleen het verschil (voor en nadelen) nog niet tussen volledig koper, koper met nikkel of enig andere legering voor de remleidingen. Wat op internet wordt aangeboden is met name koper.
Ik heb het even nagezocht maar CASU in Nieuwegein is inderdaad het adres dat ik al had. Ga gelet op de positieve ervaringen van Mars ga ik dit proberen.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer: