Startrelais.
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Startrelais.
Weet iemand waar de startrelais van de startmotor zit bij een Alfetta sedan? Tegen de wissermotor? Zo ja, welke is het dan? Ik kan er in de diverse documentatie niks over vinden.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Het bekende probleem idd. Ik dacht dat er een los relais was geplaatst die je kon vervangen. Niet dus. Dank voor je antwoord. Ik weet wat ik moet doen.GTV schreef:Welk relais het enigste relais is dat wat op de startmotor zit.
Of er moet zelf eentje bij gezet worden voor het bekende probleem
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Kunnen jullie mij wellicht helpen met het schema hiervoor? Ik kan het niet meer vinden (forum en/of pc).
Ik heb bij de ombouw hier alvast een relais voor gereserveerd en wil nu graag de bedrading hiervoor maken. Het relais is 30A. Is dit genoeg of is bijv. 50A beter/noodzakelijk? Mag het relais afgezekerd zijn?
Ik heb bij de ombouw hier alvast een relais voor gereserveerd en wil nu graag de bedrading hiervoor maken. Het relais is 30A. Is dit genoeg of is bijv. 50A beter/noodzakelijk? Mag het relais afgezekerd zijn?
Alfetta TS con extra accessori
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Een schema heb ik niet maar het is eigenlijk heel simpel.
De draad die van je contactslot afkomt en stroom geeft aan het startrelais maak je los en maak je aan het "aanstuur gedeelte" van het extra relais. De andere kant van het stuur gedeelte leg je aan de massa.
Vervolgens pak je een "harde plus" eventueel rechtstreeks van de accu en maak je aan de hoofdstroom (schakel) kant van het relais.
De andere kant van het relais verbind je met de + van het startrelais op de startmotor. (de aansluiting die je los hebt gemaakt of doorgeknipt)
Misschien heeft iemand een makkelijkere uitleg en een schema?
De draad die van je contactslot afkomt en stroom geeft aan het startrelais maak je los en maak je aan het "aanstuur gedeelte" van het extra relais. De andere kant van het stuur gedeelte leg je aan de massa.
Vervolgens pak je een "harde plus" eventueel rechtstreeks van de accu en maak je aan de hoofdstroom (schakel) kant van het relais.
De andere kant van het relais verbind je met de + van het startrelais op de startmotor. (de aansluiting die je los hebt gemaakt of doorgeknipt)
Misschien heeft iemand een makkelijkere uitleg en een schema?
Transaxle loos!
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Tussen de hoofdstroom mag je een zekering zetten. (zou niet weten waarom niet)Marco schreef:Dank je wel voor de uitleg. Ik snap het.
Blijft eigenlijk nog de vraag of het een relais met of zonder zekering mag/moet zijn??
Eigenlijk heb ik geen idee wat een startrelais trekt maar ik zou voor een 50 amp relais en zekering gaan.
De stuurstroom vanaf het contactslot zou gezekerd kunnen zijn door Alfa zelf. (maar dacht het eigenlijk ook niet)
Wel is het zo dat hoe meer verbindingen je maakt hoe meer kans op storingen.
Transaxle loos!
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer: