brolli21 stelt zich ook nog maar even voor

Hier kun je je voorstellen aan de rest van de leden en forumgebruikers.
Plaats reactie
brolli21
Novizio
Novizio
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 sep 2008, 21:16
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

brolli21 stelt zich ook nog maar even voor

Bericht door brolli21 »

Ik ben al even lid,en heb ook al een project topic over mn alfetta 2,0,maar ik zal me toch nog even hier netjes voorstellen :lol:

Ik ben Sander de Jongh,21 jaar oud, en wonend in alkmaar.
Ooit geboren in Amsterdam,maar(gelukkig) vonden mn ouders dat geen goede plek voor opgroeiende kinderen.
Vanaf zo jong als ik me kan herrineren ben ik altijd dol geweest op auto's.
Alfa Romeo was echter bij ons thuis "not done",het was hier bijna alles opel en ford wat de klok sloeg(later werd het ook wel wat andere duitse merken).

Op mijn 16e kocht ik in tegenstelling tot menig leeftijdsgenoot geen scooter,nee,ik kocht een kreidler RMC uit 1978.
De kreidlerhobby was geboren,ik heb er verschillende gehad,en ook mn vader is weer met de kreidlers begonnen.
Inmiddels bezit ik een RS uit 1973,helemaal naar eigen smaak opgebouwd,gespoten in een one of a kind kleur,en gekeurd tot motorfiets.

11 maart 2005,werd ik 18 en ik haalde mn rijbewijs.
Een auto zat er echter niet in,ik zat nog alle dagen op school,en verdiende met mn bijbaantje net genoeg om mn kreidler knap te houden.

Midden 2007 besluit ik om niet door te gaan met de opleiding die ik op dat moment volg,en ga ik leren en werken,als leerling eerste autotechnicus.
Mn cashflow verbeterd aanzienlijk,en ik ga rustig op zoek naar een auto.
Al zoekende naar een astra of sierra(vooral sierra,jeugdliefde aangezien mn pa er 3 heeft gehad)
Dan komt mijn werkgeven met een super idee,de alfa 33 die we voor de handel hebben staan mag ik voor niets hebben.
Zo word ik bezitter van mijn eerste auto,een 33 1,4ie uit 1993.
Deze auto rijd ik een jaar en knap er vanalles aan op.

Vlak nadat ik de 33 krijg,meld ik me aan op het scarb forum,waar ik foto's vind van de alfa 75,wat een model,opslag verliefd,echter besluit ik op dat moment,dat dat ene te dure grap word.
Na bijna ene jaar met de 33 gereden te hebben vind ik em toch redelijk traag.
In april 2008 bied ik in een grap op een 75,maar ik krijg vrij snel reactie,dat mijn bod geaccepteerd word.
Samen met jurian rijd ik naar eindhoven om deze 75 te bekijken.
Bij aankomst word ik behoorlijk teleurgesteld door de auto,rondom schade,olie bij de koelvloeistof,een motor die zwart is van olie lekkage,en een arc die meer weg heeft van een kerstboom.
Ik laat de auto staan,en ga teleurgesteld richting huis,waar mijn vader het verhaal aanhoord,en vervolgens zijn laptop op schoot neemt.
Hij vind een 75 die al een tijd zonder apk staat,en welke voor een zeer gunstige prijs van eigenaar kan wisselen.
Na een vlug telefoontje een afspraak gemaakt, de 75 in het weekend bezichtigd,en gekocht.
Een maand lang hard gewerkt samen met mn pa(lassen,remmen,schokdempers) de 75 laten keuren bij mn dan net nieuwe werkplek,waar ze meteen goedgekeurd wordt.
Inmiddels is de 33 verkocht,en ga ik met de 75 rijden,vol plezier.

Dan na alweer een half jaartje met de 75 te sturen zie ik de alfetta van frankalfa op het scarb forum te koop staan,gaaaaf.
Helaas is de prijs voor mij toch wat aan de riante kant om in 1x neer te tellen.
Ook wil ik absoluut mijn 75 niet verkopen,die bevalt me veel te goed.
Dan,enige tijd laten,zie ik mijn huidige alfetta op MP staan.
Ik overleg met mn werkgever over stalling van de auto,en koop deze.

Nu ben ik dus bezig met het opknappen van mn alfetta.
Overichens is dat niet de enige hobby die veel tijd kost,ik ben samen met mijn vader ook een kreidler LH uit 1973 in orginele staat aan het restaureren,wat veel tijd,en ook behoorlijk wat knaken kost ;)

Ik hoop dat ik een beetje welkom ben hier :lol:
Alfa 75 1,8IE 1992
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Hoi had je verhaal al gelezen op het SCARB forum :grin:

Uiteraard van harte welkom hier, hoop je hier vaker terug te zien.
Niets moet alles mag :wink:
Als je een project hebt (en die heb je als je alfa rijdt) is het altijd leuk iedereen mee te laten kijken in jouw garage :cool:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Welkom, veel plezier hiero :wink:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Bericht door Carbo »

Welkom! volgens mij zijn wij allen besmet met hetzelfde virus! :lol:
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Hi. Welkom!
Verhaal klinkt goed, je vooral niet laten leiden door familie-keuzes ( :blue_lol: opel), komt helemaal goed.

Have fun.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Mooi verhaal en erg herkenbaar. :smile:

Mijn eerste 2 brommers waren Benelli's terwijl mijn vrienden voornamelijk zundapp en honda reden.
Alfa was niet aleen fout bij mijn familie maar ook erg fout bij mijn werkgevers. Zo doende kocht ik 6 jaar geleden pas mijn eerste Alfa.
(de 1e 15 jaar hoofdzakelijk duits gereden) :oops:
Transaxle loos!
Plaats reactie